Relaties Relaties

Relaties

Eenzaam in relatie

Hoi,
Ik had al eens eerder hier geschreven maar wil toch iets kwijt.

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie,hij woont 1,5 uur van mij vandaan en heeft ov angst. Hij is 6 maanden werkloos en zie hem 1 keer in de maand. 19 mei komt hij weer maar heeft 17 mei alleen een afspraak en daarna verder niks.Ik vraag mij echt af waarom hij gewoon niet die 17 mei 's avonds komt want dan is het bijna 1 maand geleden al dat hij hier bij mij is geweest. Ik was zondag nog met de kids naar hem toe geweest. Nu had hij mij ook een bericht gestuurd ipv dat hij mij ging bellen dat hij naar vrienden ging om voetbal te kijken. Hij zei als je er was geweest kon je ook meegaan. Ik vind het lullig dat hij mij bericht stuur ipv bellen want daarvoor had ik hem nog gesproken aan de telefoon en dan ineens stuurt hij mij dat bericht.

Hwt gaat gewoon niet goed en ergens blijf ik hoop houden dat zijn angst verdwijnt maar ergens voel ik dat het hem niet gaat worden en alleen maar ongelukkig ben en blijf.

Hij kan van alles zeggen dat hij van mij houd en mij mooi vind maar dat zijn woorden en geen daden. Hij gaat nu toch ook gelijk mee naar vrienden? Als ik vraag om bij mij te komen lijkt het lang te duren.

Ik moet de knoop doorhakken en dat is zo moeilijk.

Wie kent deze situatie?

Is mijn gevoel dan toch terecht dat hij niet met mij/ons (kinderen en mij) bezig is.

Hij wil namelijk nog niet samenwonen. Hij wil eerst nog op zichzelf wonen. Hij is er nog niet aan toe samen met mij. Wat voor een relatie heb ik als het lijkt alsof de ander niet genoeg moeite doet. Ik heb al zoveel heen en weer gereisd,er veel energie in gestoken maar andere kant wil hij het gewoon niet.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-05-2017 om 23:07

Lat

Ik vind een lat-relatie net zoveel waard als wanneer je samenwoont, maar een keer per maand elkaar zien is echt wel heel erg weinig. Dat opgeteld bij al zijn issues denk ik dat je er beter een punt achter kunt zetten. Waarom blijf je zo aan hem hangen? Dit levert toch alleen maar een rotgevoel op bij jou?

Jojo

Jojo

02-05-2017 om 23:39

Verwachtingen

Ik begrijp je verwachtingen van actie en gevolg niet zo goed.
Je had hem net aan de telefoon en dan mag hij daarom erna geen bericht sturen naar had ook moeten bellen?

In elk geval: hij voldoet niet aan wat je wilt of verwacht.
Dan kun je nog 80 jaar blijven hangen maar verdoe je je tijd.
Ik vind het ook wel erg mager hoor.

Ben mezelf ook heel langzaam aan het terugtrekken uit een relatie waar ik meer instop dan dat er uitkomt.
Niet leuk, maar ik geef net iets meer om mezelf dan te gaan bietsen om aandacht.
Ik doe het alleen langzaam, dan wen ik er aan en heb er minder last van

sam34

sam34

03-05-2017 om 00:17 Topicstarter

@Jojo

Hij kon mij toch bellen net zoals hij altijd deed. Hij was ook gelijk weg.

sam34

sam34

03-05-2017 om 00:20 Topicstarter

@Jojo

Omdat ik bezig was belde hij niet terwijl hij mij daarvoor ook perse wou spreken en toen was ik ook bezig.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2017 om 09:59

OV-angst

bestaat dat ook al? In zekere zin heb ik daar dan ook last van. Ik ben altijd bang dat ik niet weet waar ik moet uitstappen in een andere stad, of dat ik 'mijn' bus niet kan vinden o.i.d.. Dus ga ik met frisse tegenzin op pad, maar op pad moet ik als ik ergens komen wil. En als ik eenmaal weet hoe het werkt, is er niets meer aan de hand.

Ik denk eigenlijk dat je de stekker eruit moet trekken en als dat verwerkt is op zoek 'moet' gaan naar iemand die meer voor je over heeft of over kan hebben.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-05-2017 om 10:09

Prioriteiten

Zijn prioriteiten liggen duidelijk op een ander vlak dan de jouwe. Kun je daarmee leven?

Bellen of sms'en

Het is toch geen hoofdzaak hoe hij met je communiceerde, bellen of sms'en. Hij heeft het wel door gegeven.

Je hebt een veel zwaarder wegende zorg: ' Durft hij of kan hij zijn vrijgezelle bestaan op geven voor een toekomst met jou?'
Sommige mensen zijn na jaren van vrijgezellen bestaan, vergeten hoe het is om rekening te houden met een partner. Dan denk ik aan signalen zoals afspraken vergeten of de eigendommen van anderen verplaatsen om ruimte te maken voor je eigen spullen omdat je dat gewend bent of op het laatst veranderen van plannen omdat het jou niet uitkomt en het niet tot je doordringt dat het voor een ander grievend is. Het ikke-ikke-gedrag. Je hoefde namelijk nooit rekening te houden met wie dan ook.
Is het ontbreken van een baan een struikelblok voor hem? Als hij gaat samenwonen, zal hij ook de ruimte en tijd moeten delen met zijn huisgenoten. Een baan is dan een vorm van contact hebben met anderen.

Ga geen discussie aan over waarom hij niet belde, dat is de hoofdzaak niet.

sam34

sam34

03-05-2017 om 11:21 Topicstarter

@Flanagan

Hij was 13 jaar samen met iemand en woonde samen met degene dus hij was nooit eigenlijk vrijgezel geweest.Dus daarom begrijp ik dit allemaal niet.

sam34

sam34

03-05-2017 om 11:23 Topicstarter

Geen verandering

Hij blijft gewoon bij zijn standpunt. Maakt niks uit wat ik zeg. Hij vind dat hij zijn best doet voor mij/ons. Wil niet eens eerder komen naar mij want heeft verder geen afspraken.

Maria

Maria

03-05-2017 om 11:50

Zijn best??

Als dit "zijn best doen" is, dan wordt het niet meer en is het gewoon niet genoeg. Knoop door hakken, wonden likken, en doorgaan met je leven.

zebra

zebra

03-05-2017 om 12:38

dat klinkt niet best

en voor jou voelt het niet goed. Dus hoe moeilijk het ook is, waarschijnlijk ben je minder belangrijk voor hem dan omgekeerd. Kun je hiermee leven? Anders wordt het hoog tijd om te stoppen met deze relatie.

Jojo

Jojo

03-05-2017 om 12:43

Maar

Maar hij gaf de boodschap door, maakt niet uit hoe hij dat doet toch?

Je verwachtingen zijn te hoog en het maakt niet uit of hij er niet aan wil of kan voldoen of dat je verwachtingen niet kloppen, feit is dat het zo is.

De vraag is: wil je dat of wil je dat niet?
Accepteer je het of niet?
Wil je zo graag een relatie dat je dit accepteert of zeg je: t was leuk maar ik verdien beter?

Je hoeft maar uit twee te kiezen: doorgaan of niet.
Ik heb gekozen, ben er uitgestapt. Nu jij.

Sam34

Dan bevalt het leven van vrijgezel hem blijkbaar heel goed..
Of heeft hij geen zin om als werkeloze met jou en je kinderen een huis te delen? Zit dat hem dwars?wilt hij daarom die 'verantwoordelijkheid' niet aan? Geen baan hebben, kan invloed hebben op iemands vertrouwen in de toekomst. Dan kan het zijn dat je geen plannen durft te maken. Maar dat is wel iets waar niet iedereen voor uit durft te komen.

tante Sidonia

tante Sidonia

03-05-2017 om 19:10

je klinkt

wat ontevreden en besluiteloos. je blijft erg hangen in kleine dingetjes en lijkt niet echt prioriteiten te durven stellen.Is een relatie als dit werkelijk beter dan gewoon maar zonder relatie?

Deze man geeft duidelijk aan dat hij nu al-voor zijn gevoel blijkbaar- erg zijn best voor je doet, wat betekent dat dit verderop in de relatie alleen maar minder gaat worden. Dus, als dit voor jou niet genoeg is, is hij niet genoeg voor jou.
Hij klinkt als een lapswans. Wilt geen moeite voor jou doen en jij maar iedere keer met kinderen heen en weer naar hem toe, in zijn ouderlijk huis. Wat vinden zijn ouders er eigenlijk van?Hoe vinden jouw kinderen het om daarnaartoe te gaan?
Ik zou trouwens al je conclusie trekken uit het feit dat hij de 17 niet eerder naar jou wil komen. Dringt het niet tot je door dat hij gewoon onvoldoende belangstelling voor je heeft?

maak het uit en geef jezelf nieuwe kansen!

Sam34

Het is makkelijk om te zeggen tegen iemand "iknhou van jou" als je vervolgens gewoon je eigen gang blijft gaan. Wat je vriend heel erg lijkt te doen. OV-angst pffff... Breek met hem, deze relatie lijkt je meer pijn dan geluk te brengen: je twijfelt, je weet niet waar je aan toe bent, je sleurt je kinderen erin mee, en dit voor een man die het prima vind om je een keer per maand te zien...?
Goed alleen is veel beter dan slecht samen
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.