Relaties Relaties

Relaties

Eenzaamheid als ‘jongere’

en bijvoorbeeld een website zoals: vriendinnenonline? Zou je daar wat aan hebben?

Vervelend dat je niet echt een sociaal netwerk hebt, dat kan behoorlijk eenzaam voelen, weet ik uit mijn omgeving. 

Muziek maken om mensen te ontmoeten is mogelijk in de settings die al genoemd zijn, maar liggen misschien niet erg voor de hand als je hart er niet ligt. Clubs als NMLK zijn dan misschien handiger, of een club of Facebook van iets wat je leuk vindt (wandelen werd genoemd, ik weet niet of dat met je beperking kan). 

Mijn zusje voelde zich ook lang eenzaam, zij ging bij een politieke partij (lokale bijeenkomsten) en heeft daar veel contacten (vrienden is een groot woord) opgedaan. Een oproepje plaatsen op Nextdoor misschien om bijvoorbeeld eens in de maand met iemand, of een groepje, naar de film te gaan? Of een cabaretclubje? Een groepsreis maken levert ook nog wel eens leuke contacten op.

Mijn zusje ging bij een online clubje dat zich Kindvrij noemde. Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar het al dan niet hebben van kinderen verdeelt mensen nog wel eens in verschillende 'kampen'. Zij voelde zich fijn in een clubje waar het niet hebben van kinderen de gemene deler was. Deze mensen spraken ook 'in real life' af.

MRI

MRI

01-09-2025 om 17:46

Izza schreef op 31-08-2025 om 23:14:

Het punt is dat die mensen in eerste instantie komen voor muziek. Niet voor vriendschap met to. Dat is haar doel. Dan kan ze beter naar gerichte activiteiten gaan die mensen trekken die openstaan voor sociale contacten. En van dezelfde leeftijd zijn. Anders zit ze in dezelfde situatie als het asiel.

Ja heel erg mee eens. Je moet niet een hobby gaan doen omdat je mensen wil ontmoeten. Dan zit je daar gespannen of sociale contacten wel lukken en dan gebeurt het juist niet. Ga doen waar je hart ligt, dan komen de contacten veel makkelijker. 

MRI schreef op 01-09-2025 om 17:46:

[..]

Ga doen waar je hart ligt, dan komen de contacten veel makkelijker.

Dit idd. 

En mijn ervaring is, als je dan na wat tijd aangeeft dat je ook wel dingen wilt helpen organiseren, worden de contacten in 1x veel steviger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.