Relaties Relaties

Relaties

en nu? Open relatie


Anna Cara, dat zijn hele leuke vraag kaartjes waardoor je een gesprek aan gaat met elkaar, je hebt ze in diverse soorten. Bijvoorbeeld in team spirit, in love, de classic, kids etc ( die doet mijn kind op school ook wel eens, zo leren ze ook meer te vertellen over wat er in hun om gaat,  gevoelens etc ) 

https://www.spellenrijk.nl/categorie/143/gespreksstarters.html

Wij vinden ze erg leuk en onze communicatie is daardoor stukken verbetert. Je vult ook niet zomaar iets in voor de ander maar gaat echt het gesprek met elkaar aan, mijn man was geen prater.

Wij hebben vorige weekend het ultiem verlangen spel gedaan en je kunt deze ook uit breiden met de kinky editie. Ook weer eens wat anders dan netflix kijken

@miss1984, dat klinkt in ieder geval een stuk leuker dan dat de een thuis op de bank zit met een boek en de ander ergens anoniem en liefst betaald zijn gerief moet zien te halen.

Ik weet dat hier de tendens neigt naar "mannen vinden altijd maar dat ze recht op seks hebben" maar dat een man het maar lekker zelf op moet zien te lossen binnen een relatie zonder zijn vrouw daarmee lastig te vallen is wel een wat kille blik op relaties, naar mijn mening. Misschien vindt die man het wel leuker om seks te hebben met iemand met wie hij ook romantisch op de bank kan zitten en een gesprekje voeren, ipv ergens even afgewerkt te worden. Zou zomaar kunnen. Lijkt me toch een tijdbom onder je relatie.

'Lijkt me toch een tijdbom onder je relatie.' Ik denk dat het verschil in verwachtingen op seksueel gebied de tijdbom is. De rest is een vorm van oplossing.

Tsjor

vrouw23

vrouw23

07-03-2021 om 11:06 Topicstarter

De lucht is hier behoorlijk geklaard. Mede dankzij jullie inzichten en ideeën, hebben we een heel goed en verhelderend gesprek gehad. We zijn nog niet toe gekomen aan de precies invulling in de toekomst, maar dat we van elkaar houden en samen willen blijven is duidelijk. 

Het was idd een sexmaatje. Dus dat is fijn. En dat kan ik aan. Zonder pijn of frustratie want dat was idd ooit de deal. We hebben het niet over details gehad (ik weet niet wie het is enzo) maar ik weet wel hoe vaak het voorkwam, dat het niet bij ons thuis was en dat er geen sprake van verliefdheid was. Hij gaf inderdaad toe dat hij het had moeten checken voordat het gebeurde. Had begrip en snapte waar mijn pijn zat. Mijn opluchting over 'kan ik het aan als hij dat gedeelte buiten de deur doet' is groot. Dat is toch iets dat je proefondervindelijk moet vaststellen. Dat is ook een opluchting voor beiden. 

Maar het is nog niet duidelijk of wij ook, of toch, of alleen maar samen, of een echt open huwelijk, of toch iets aan ons seksleven gaan doen. We hebben het gehad over zijn ideaalbeeld, en dat is haalbaar. Maar ik moet nog uitzoeken of ik dat gedeelte toch niet kan integreren in ons huwelijk. Sex geeft toch een vorm van intimiteit, een echt samenzijn. Ik vind het te vroeg om dat echt af te schrijven. Dat heeft ook zijn voorkeur natuurlijk, want hij vindt mij mooi en aantrekkelijk en houdt van mij. Kortom: daar zijn we nog niet uit. Stap voor stap dus. 

Ik heb die kaartjes die iemand suggereerde gekocht. Lijkt me goed om te gebruiken als we ook de kaders helder hebben. En die kaders zijn nog niet duidelijk. Dat komt wel. De volgende afspraken samen staan al gepland. 

En we gaan leuke dingen doen! Hebben online kaartjes gekocht voor een aantal voorstellingen waar wij van houden. Ik ga kijken wat er mogelijk is om toch een weekeindje weg te gaan samen. Misschien met wandelen? 

Maar vooral is het vertrouwen en de liefde zo groot tussen ons, dat we er voor gaan. 

Fijn om te lezen! Vooral ook dat je partner en jij samen meer gezellige dingen gaan ondernemen en goed samen kunnen praten en jullie je hart kunnen luchten bij elkaar. Veel liefde en geluk voor de toekomst gewenst! 

Miss: kaartjes besteld, dat wordt praten 😋. Txs voor suggestie

Fijn om te lezen. Veel geluk samen.

Jullie deden geen leuke dingen meer, schreef je. Het komt vaak voor dat als er wordt vreemdgegaan terug wordt gekeken en wordt gezegd door de vreemdgaande partner als min of meer een excuus: we deden ook geen leuke dingen meer... Maar ik denk wel eens: is het niet vaak andersom. Als een man vreemd gaat en het niet durft te zeggen, dan weet die man dat zijn vrouw het hem zal verwijten. Het wordt moeilijk om leuke dingen te doen met iemand waarbij je op hoede moet zijn of ze er niet achter komt dat je verwijtbaar bent. Er wordt wel vaak gezegd, ik heb het niet verteld, want ik dacht dat je er dan veel last en verdriet van zou hebben. Maar het is maar de vraag of dat de eerste reden is. Het zou zo maar kunnen dat dat op de achtergrond wel speelt, maar dat het schuldgevoel toch de eerste reden is om zelf afstand te nemen. Een extra ingewikkeld iets kan optreden als de man (mag ook vrouw voor worden ingevuld natuurlijk) zijn eigen gevoel van schuld gaat projecteren. Allerlei redenen gaat bedenken waar zijn vrouw hem in heeft teleurgesteld. In extreme gevallen komt het zelfs voor dat de vrouw ineens wordt beschuldigd van vreemdgaan. 

Het lijkt bij jullie gelukkig allemaal niet zo ingewikkeld. Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel blij bent met dit gesprek. Als het nu verder gaat om weer leuke dingen met elkaar doen, is het fijn als dit op een neutrale manier kan gebeuren. Dat niet de een de ander beschuldigd van: ja, daardoor zijn de problemen ook gekomen en die had jij kunnen voorkomen. Ik heb eigenlijk geen reden om dat bij jullie te vermoeden. Maar dan mag je extra blij zijn eigenlijk. 

Ahhh Super te lezen vrouw23! En kom gewoon posten als je het even niet meer weet of je vast loopt dan denken we gewoon weer " mee".

Vrouw23 weet je wat tof is?!! Mits je portemonnee het toe laat hoor en jullie dat leuk vinden is zn luxe hotelkamer. Wij hebben dat laatst eens gedaan op een door de weekse dag. Dan is het goedkoper. Zo gaaf!

https://www.valkexclusief.nl/i/luxe-hotel/

Even off topic: Wat goed Anna Cara. Leuk hoor! Ja bij ons werkt het echt. Ben benieuwd hoe dat bij jullie zal gaan. Man vond het in een andere levensfase helemaal niets maar nu vind hij het ook erg leuk en leerzaam. Je kunt het echt leren, dat samen praten

Wij hebben beide niet geleerd om te praten over gevoelens, we doen het dan ook ongedwongen. Het is soms zn laatste zetje dat we dan weer even dichterbij elkaar komen. Gewoon een kaartje of 2 is op sommige avonden ook voldoende. Daar kun je zelf je weg in vinden. Drankje erbij, chipie erbij Ook voor jullie vrouw23 of misschien gooien jullie ze in de clico haha, dat kan ook. Maar het is het proberen waard!

En weet je wat zo leuk was, gisteren kwam mijn moeder op bezoek en trokken mama en ik een kaartje. We hadden echt een boeiend gesprek! Waar het allemaal niet goed voor is!

Een brok in mijn keel, dat is wat ik krijg als ik het lees. Vooral omdat het een groot deel van herkenning is @vrouw23 

Ik ben een man die verliefd is op een andere vrouw. Mijn vrouw heb ik het vorig jaar verteld, omdat mijn contact met de ander steeds intensiever werd. Ik kan een heel lang verhaal gaan typen, maar kies er even voor om het beperkt te houden.

Ten eerste: ik ben niet vreemd gegaan, heb mijn vrouw verteld dat ik gevoelens voor een ander heb, sterker nog ik ben verliefd op iemand anders.

Mijn vrouw was totaal overrompeld, zag het niet aankomen, en snap er niets van. Zij heeft er voor gekozen om er wel met anderen over te praten. Ook zijn we beiden in gesprek met een therapeut en elkaar. Dat is pittig. 

Ook wij merken de negatieve gevolgen van de Covid maatregelen. Het helpt ons om soms eten te bestellen, een nachtje in een hotel door te brengen, veel te wandelen (hoeft niet altijd samen te gaan met gesprekken, gewoon eens genieten van het weer en de natuur is soms beter dan een gesprek vind ik). Het helpt ook om juist wat dingen bewust zelf en alleen te doen. Een oude hobby oppakken of een nieuwe beginnen. Door Covid zit je toch veel meer op elkaars lip (en de kinderen erbij), dat ik het belangrijk vind om me van tijd tot tijd terug te trekken in mijn schuur om te sleutelen aan een oude Volkswagen Kever. Altijd willen doen en paar maanden geleden gekocht.

We zijn er nog lang niet. Ik weet ook niet hoe het gaat aflopen. Zorg in ieder geval dat je praat. Ook over de seks. Wat wil jij, wat wilt hij, wat willen jullie samen? Die gesprekken hebben wij 25 jaar niet gevoerd. Sinds kort doen we dat wel en het helpt wel een beetje. Is wat onwennig om opeens een vibrator in bed te zien liggen , maar door er samen luchtig over te doen, krijgen we de ruimte om te experimenteren. En leren we dus van elkaar wat we fijn vinden. 

De afgelopen jaren heb ik  regelmatig seksuele fantasieën gehad (nooit besproken). Wel maakten we soms wat opmerkingen die erop leken dat ik de ruimte had om buiten onze relatie aan mijn trekken te komen. En er zijn momenten geweest dat ik dat ook wilde (en kon doen) en ik de gemaakte opmerkingen als 'vrijbrief' kon gebruiken. Uiteindelijk ben ik monogaam gebleven. Het gedrag en emoties van je man kan ik begrijpen, net zoals ik jouw emoties en gevoelens kan begrijpen. Weet dat jullie niet alleen zijn, het speelt veel meer dan we zien en weten. 

Nu krijg ik heel veel (goedbedoelde) adviezen, maar het levert me weinig op, want ze conflicteren altijd, er zit altijd een andere kant aan het verhaal. Dus.... ik realiseer me dat ik niet echt veel advies heb, maar net zoals veel anderen hier op het forum kan ik alleen zeggen: praat met elkaar. Neem de tijd. Maak afspraken. En uiteindelijk: neem een beslissing als het moet (die laatste fase is het moeilijkst merk ik)

Heel veel sterkte gewenst!

Er wordt wel vaak gezegd, ik heb het niet verteld, want ik dacht dat je er dan veel last en verdriet van zou hebben. Maar het is maar de vraag of dat de eerste reden is. Het zou zo maar kunnen dat dat op de achtergrond wel speelt, maar dat het schuldgevoel toch de eerste reden is om zelf afstand te nemen. Een extra ingewikkeld iets kan optreden als de man (mag ook vrouw voor worden ingevuld natuurlijk) zijn eigen gevoel van schuld gaat projecteren. Allerlei redenen gaat bedenken waar zijn vrouw hem in heeft teleurgesteld. In extreme gevallen komt het zelfs voor dat de vrouw ineens wordt beschuldigd van vreemdgaan.

Precies dit Thera. Mijn man ging vreemd, wist dat dit hartstikke fout was, voelde zich schuldig en nam daardoor steeds meer afstand van mij. Hij bedacht dat ik niet meer van hem hield, hem niet meer wilde en ging nogmaals vreemd met de ander, werd verliefd en vertelde uiteindelijk te willen scheiden omdat hij niet meer van mij hield. De ware reden vertelde hij niet. De waarheid was namelijk dat hij dat wel deed, maar geen weg meer terug zag na wat hij gedaan had en maar beter met de ander verder kon gaan, waarvoor zijn verliefdheid eigenlijk al heel snel over was, maar hij niet meer wist wat hij moest doen. Ook hij dacht dat ik sexueel getinte foto’s naar een ander had gestuurd en misschien zelfs wel vreemdging. Dat dit foto’s waren voor de huisarts van huiduitslag (Coronatijd, moest allemaal via mail) en hij dit eigenlijk wel kon weten, kwam op dat moment in de situatie waarin hij zich bevond, niet meer bij hem binnen. De werkelijke reden van het vreemdgaan an sich is nog veel complexer, maar zoals jij het beschrijft, zo is het hier helaas gegaan. Wordt nu hard aan gewerkt!  


Miss, ook ik heb de kaartjes besteld. Dankje voor de tip! 

Vrouw23, wat fijn dat de lucht wat geklaard is en jullie weer tijd voor elkaar maken en samen weer dingen willen ondernemen. Hopelijk brengt het jullie weer dichter bij elkaar en komen jullie hier uiteindelijk goed uit.


 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.