Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bassie

Bassie

14-11-2017 om 12:39

Ex weer terug maar zwanger van andere man


hoi,

het is een hele moeilijke situatie en ik kan het weten...
ik sta in haar schoenen (van je ex) en ik kan alleen maar vanuit mijn perspectief zeggen dat ik als vrouw in deze situatie niks anders wil dan dat mijn ex juist bij mij zou blijven ongeacht ik begrijp hoe moeilijk het ook voor jullie mannen zal zijn


als er echt nog een vonk, band en chemie is zou het toch dood zonde zijn als je de kans op een mooi leven met dat kindje (dat inderdaad niet beter zal weten) een gezin kan vormen.
er zal hard aan getrokken moeten worden en er zullen punten zijn die voor beide ingewikkeld zullen worden, maar hoe sterk ben je samen? ik denk dat dat de vraag is waar jullie je op moeten focussen!
heel fijn om jouw verhaal te lezen aangezien ik zelf nog niet eens zal weten hoe mijn ex (vriend) zal reageren, ik heb het hem namelijk nog niet verteld omdat alles ineens tegelijk komt en ik hem alles behalve afschrikken wil!

Bassie schreef op 14-11-2017 om 12:39:

Hallo,

Ik zit in een lastige situatie en weet niet echt wat en waar ik ermee heen moet dus ik dacht ik schrijf het hier aangezien er meer mensen nuttig advies krijgen zag ik.

Een jaar geleden is mijn vrouw bij mij weggegaan omdat ze iemand anders had ontmoet, dit nadat onze relatie in een sleur beland was.
We hebben samen 1 kind die bij mij is gebleven en we zijn gescheiden.
Al die tijd is mijn vrouw bij haar vriend gebleven tot dat een paar weken geleden de boosheid tussen ons over was en wij weer normaal gingen praten.
en toen... weer verliefd.
mijn ex heeft de relatie gestopt met de andere man omdat wij toch wel serieuze plannen hadden weer en na een paar dagen samen te zijn en goed gepraat te hebben hebben we de stap genomen om toch weer te gaan beginnen.
Dit was na alles al een grote stap maar ik denk niet dat we zomaar weer bij elkaar zijn gekomen?
Onze families vinden het aan een kant maar niks na alles wat er gebeurt is maar goed, het gaat om ons eigen geluk toch?

Maar dan komt het..
Mijn ex-vrouw voelde zich elke misselijk en ik vroeg haar na een poosje een test te doen.. en ze is zwanger.
Wij hebben 8 weken weer contact en ze is 10 weken zwanger.
Haar ex wil er weinig van weten nu dat ze weer terug is en ook haar ouders accepteren het maar zijn er niet blij mee, zelf wil ze het sowieso houden mede omdat ze het hartje gehoord heeft.
Nu sta ik voor een dilemma.
In theorie kan ik natuurlijk voor het kind zorgen, het kind gaat niet anders weten maar ik ben bang dat ik altijd aan deze periode terug ga denken, aan die vriend, aan de afgelopen rot tijd.
Inmiddels weet ik niet meer of we weer verder moeten of niet, hou nog veel van haar maar dit is wel een lastig parket om het zo maar te zeggen.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben, maar zo wel, hebben jullie ervaringen of adviezen????

ik heb op andere berichten vaak een heel lang verhaal geschreven, als je het niet erg vind ga ik het nu wat korter doen waardoor het wat harder kan klinken, maar alles is goed bedoeld.

eerlijk gezegd zie ik hoe het positieve niet van in, in vind dat ze egoïstisch bezig is en tot nu toe alleen maar met haar belangen bezig is geweest ze springt van hop na her en laten we eerlijk zijn.. daar waar op dat moment het gras groener is daar zal ze zijn.

ik denk zelf dat het niet gezond is niet verstandig en niet goed voor jezelf is om terug met haar te beginnen, ik zou eerder bang zijn dat er weer iets voorval wat haar niet bevalt en dan zoek ze weer een groener gras veld. Hoeft niet zo te zijn maar dat is wat ik uit je bericht opmaak.

ook lijkt het me zwaar dat naast dat gedrag er ook nog een kindje bij komt van haar ex, maar merendeels vind ik het een probleem dat tot nu toe alleen met haat belangen bezig is waarbij ze al 2 mensen flink heeft gekwets door weg te gaan.

je bent geen jojo he bassie,is dit waar je op wil bouwen en vertrouwen? Denk je dat je hier op kan bouwen? Wat zoals ik het zie heeft ze zelf nog geen stabiele grond.. er valt niks te bouwen waar geen als er al geen stabiele bodem bij haar is.

Ps ik heb dit zelf niet meegemaakt dus miss vind je mijn advies al helemaal niks.

maar ik heb wel veel situaties gezien waarvan ik heb gezien dat mensen zichzelf te kort doen door door een roze bril te kijken en vooral bezig zijn andere gelukkig te zien.

je mag er helemaal zelf mee doen wat je wil. Jij kent de situatie als best.

Zeg ik het nog verkeerd! Hier* moet het zijn,

  ik ben een beetje chaotisch vandaag neem het me niet kwalijk😅😅

Je had ook niet door dat het draadje al 4 jaar oud is? 

Haaknaald schreef op 15-06-2021 om 13:13:

Je had ook niet door dat het draadje al 4 jaar oud is?

nope, blijkbaar niet 😁stond boven aan in de lijst door een nieuw bericht, had daardoor idd niet naar de datum gekeken. 

4 berichten voor niks 😅

ik had het ook pas later door hoor rachel... ik was zo zoekende naar mensen met een gelijke situatie en vond het super interessant om het mannelijke perspectief eens te belezen!

mies! schreef op 15-06-2021 om 13:27:

ik had het ook pas later door hoor rachel... ik was zo zoekende naar mensen met een gelijke situatie en vond het super interessant om het mannelijke perspectief eens te belezen!

ja precies! Soms zit je zo in het verhaal dat ik gewoon niet na de datum kijk, dit is de zoveelste keer voor mij, soms hele lappen tekst geschreven 😅.

Man schreef op 23-11-2017 om 11:32:

Bedoelingen

Ben ik de enige die afvraagt wat de bedoelingen van de ex-vrouw zijn?
Net zwanger. Dus er is tot recentelijk sprake geweest van intimiteit.
De 'vader' wil dit niet dus wijst haar de deur. Ex-vrouw rent weer terug naar haar ex en zet hem onder druk.... of kind accepteren ... of geen relatie.

Ik zou eerst eens goed over haar bedoelingen nadenken. Het is niet ondenkbaar dat ze terug gaat als soort van 'veilige haven'.

Maar wellicht denk ik te ver door

je bent niet de enige. Wat haalt zij uit de relatie met jou en mist ze in haar ex-vriend? Stabiliteit? Geld? Comfort?


als ze dit eenmaal kan doen is de weg makkelijker om t vaker te doen.


Kinderen van een ander zijn niet jouw kind. Kun je haar vergeven dat dit kind niet va jou is? En met de onhebbelijkheden van dit kind omgaan die jij niet begrijpt?

Ze heeft er echt een zooitje van gemaakt en ik zou goed op jezelf en jouw kleine storten.

Ze komt vrij labiel over (mijn mening en geen feit). Wil jij jouw kind daaraan blootstellen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.