Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-06-2014 om 17:24
Gezin met kinderen en hond zouden graag in ons huis willen tijdens onze vakantie. dit hebben ze nog niet rechtstreeks gevraagd, maar wel door laten schemeren, dit gezin behoort dus tot onze familie.
Zelf gaan ze dit jaar niet met zomervakantie omdat ze daar nu even geen geld voor hebben.
Zelf heb ik daar geen zin in om onderstaande redenen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
We hebben zelf een hond, maar hun hond gaat thuis gewoon op de bank, onze hond mag dat dus niet. Onze kinderen zijn een stuk ouder, ik merk dat ik echt heel anders ben geweest in de opvoeding terwijl hier ook veel mocht.
Hun kinderen lopen de hele dag van buiten naar binnen, de hele dag op en neer. Ze vegen daarbij niet hun voeten. De moeder klaagt hier ook steeds dat ze zo vaak moet stofzuigen i.v.m al het zand. Bij mij werd er ook veel buiten gespeeld, door de jongste nog steeds, maar er wordt wel voeten geveegd. Hun kinderen vinden springen op de bank heel normaal, hier mag dat van mij dus niet. Kinderen zitten met schoenen aan op de bank en stoelen.
Hun kinderen vinden dit dus thuis heel normaal, maar ook op een ander gedragen ze zich zo. Als ze dus hier zijn, zeg ik er wel wat van. Ik vind het wel vervelend dat ik dan degene moet zijn die steeds moet zeggen: niet springen in de bank. Ook zeg ik dat ze hun schoenen uit moeten doen als ik zie dat ze met schoenen in de bank of stoel zitten. Ook bij opa en oma gaat het dus op deze manier.
Kortom ik heb geen zin in extra slijtage van mijn spullen, want als ik er niet bij ben zal het ook zo gaan zoals zij het thuis gewend zijn.
29-01-2019 om 14:55
iets gelijkaardigs
In mijn jonge jaren vroeg één van mijn 'beste' vrienden of hij tijdens mijn verlof in het buitenland in mijn appartement mocht overnachten omdat hij dan dichter bij zijn bouwwerf was.
Ik zei hem dat dat mocht, maar dat ik wel mijn bureel zou afsluiten.
Hij werd boos, en ik heb nooit nog iets van hem gehoord ...
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.