Relaties

lentezon
14-03-2011 om 14:05
Felicitatie (ongewenst)
Ik zit met een dilemma,een getrouwde kennis (man) die regelmatig hier komt en waar we wel goed mee overweg kunnen,staat altijd klaar als we hulp nodig hebben.etc is behoorlijk pakkerig van aard naar mij toe, maar de laatste tijd begint hij me ook te kussen met verjaardagen etc. en de laatste keer, niet alleen op de wangen, maar ook pal op mijn mond, en van dat laatste ben ik totaal niet gediend, maar hij overweldige me hiermee.
Wat kan ik doen of zeggen, zodat ik hem niet echt kwets,afstand houden lukt niet, want hij trekt me stevig zich aan,het meest irritante vind ik dat hij blijkbaar erg naar deze gelegenheden uitkijkt, en dat maakt mij echt een beetje misselijk, wie weet raad??

Genista
14-03-2011 om 14:28
Toch maar "kwetsen"
Als het met de nonverbale signalen niet lukt, heeft deze meneer blijkbaar wat duidelijkers nodig. Ik zou het eerst met een grapje proberen, en als dat ook niet overkomt gewoon rechtstreeks zeggen.
Misschien heeft hij al wél in de gaten dat jij het niet leuk vindt, maar vindt hij het zelf veel te leuk. Dan zal hij zijn houding niet veranderen totdat jij heel duidelijk hebt gemaakt dat je er niet van gediend bent. En dat gaat blijkbaar niet met lichaamstaal.

evenniet
14-03-2011 om 14:38
Haha
Had ook zo iemand (vriend van man). Toen ik een keer aangaf dat hij niet z'n handen in m'n zij moest leggen bij de begroetingszoenen zei hij: ' je bent toch niet te bang dat je te dik bent ' Het liefst zoen ik hem helemaal neit meer. Ga ik nu maar eens werk van maken.

Merel
14-03-2011 om 15:09
Linker wang rechter wang
En overduidelijk je linkerwang aanbieden en daarna je rechterwang? Hij kan toch niet zomaar op je mond zoenen of pakt hij je wangen vast? Tja, en anders toch zeggen, eerst zou ik het wel lacherig proberen, iets van heee, niet op de mond natuurlijk als dat geen resultaat heeft dan maar gewoon zeggen, is niet leuk maar je moet toch wat. ...dus iets van Harry, wil je me voortaan op de wangen zoenen en niet op mijn mond?

Marlou H.
14-03-2011 om 16:08
Zoals merel
Ik zou het ook doen zoals Merel aangeeft. Eerst met een grapje : wel op de wang mikken hoor! Als dat niet helpt gewoon rechstreeks zeggen dat je geen zoen op de mond wilt. Pff, wat een type zeg, dat hij dat zelf niet aanvoelt.

Yura
14-03-2011 om 16:21
Brr
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar inderdaad wel van die types die een soort van intiem hun hand in je zij leggen brr. Ik zou het gewoon duidelijk zeggen hoor.

Muriel
14-03-2011 om 19:37
Handen in zij
Jeetje, ik sta er nooit bij stil, maar dat doe ik eigenlijk ook bij vrienden, als het niet om een felicitatie gaat, maar om een begroeting. Dan geef ik geen hand, maar inderdaad, dan houd ik mijn hand in zijn/haar zij of op de schouder. Nooit over nagedacht dat anderen dat als niet prettig kunnen ervaren...

evenniet
14-03-2011 om 21:36
Muriel
Ik mag de persoon in kwestie niet. Van iemand emt wie ik wel een 'band' heb, vind ik het prima. Hij zoent daarbij ook nog op de mond en het duurt allemaal net even te lang.

Vertigo
15-03-2011 om 00:01
Gatsie
Ik zou heel duidelijk zijn, vrienden of niet. Wat een smeerlap, jek..! Wat vindt je partner ervan? Of voelt het ook onschuldig? Je voelt je niet half aangerand?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Janna3
15-03-2011 om 12:47
Grapje
Ik zou zoiets zeggen: "Hee joh, wat doe je nu, je wilt ... (naam man) toch niet jaloers maken?" Of:"We zijn toch niet getrouwd of wel?" Beetje luchtig inderdaad, maar wel wat zeggen. Als dat niet werkt dan heeft de beste man echt een enorme plaat voor zijn hoofd en is botte duidelijkheid de oplossing.

koentje
15-03-2011 om 17:04
Janna3
nee, als ze ggetrouwd waren geweest was hij vast allang niet meer zo enthousiast...☺

lentezon
16-03-2011 om 14:14
Ergernis
Wat ook speelt, is naar mij idee, dat ik er altijd van overtuigd was, dat het knuffelige vrij onschuldig was bedoeld, en er daarom niet veel achter zocht, alhoewel ik dat nooit met zijn vrouw zie doen, maar ben nu helemaal genezen van die dwingerige zoen op mijn mond, bah en nog een bah, ik bewaar van nu af aan gelijk meer afstand, niet goedschiks dan maar het tegenovergestelde