Relaties Relaties

Relaties

Foto shoot

Mijn moeder wilt graag een foto van haar drie kinderen. Mijn zus voelt zich niet goed ik haar vel en wilt op dit moment geen fotoshoot doen. Heb ik begrip voor en snap ik helemaal, mijn broertje wat minder. En betwijfel of me moeder het gaat snappen.
Ieder geval hebben mijn broertje, ik en mijn kinderen wel een fotoshoot gedaan. Er zijn veel leuke foto’s uit gekomen. Nu bedacht ik me om toch een foto te geven aan me moeder van mijn kinderen, maar ook van mijn broertje samen met mijn kinderen. Ik en me zus zullen dus nergens op de foto staan. Kan ik dit maken?

Er zijn natuurlijk wel foto’s van me broertje en mij die ik graag op een later tijdstip aan me moeder zal geven. Dan mag ze er zelf mee doen wat ze wilt. 
Relatie technisch zijn me broertje en ik handen op 1 buik en valt me zus er altijd een beetje buiten. Nu in haar minder in haar vel periode heeft ze hier altijd nog meer moeite mee. 

Wat vindt je zus van dit plan? 

DeniseSamantha

DeniseSamantha

05-09-2021 om 21:42 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 05-09-2021 om 21:15:

Wat vindt je zus van dit plan?

Slecht. Ze is boos dat er toch een shoot is gedaan zonder haar. 

Je moeder wil graag een fotoshoot van haar 3 kinderen, geen onduidelijke wens van haar. Je zus valt altijd al wat buiten de boot schrijf je, jij en je broer zijn 4 handen op één buik. Je zus vindt dat normaal al pijnlijk en nu zit ze ook nog eens niet lekker in haar vel. 
Ik zou gewacht hebben met de fotoshoot of vragen of gewoon een leuke foto "homemade" wel uitvoerbaar zou zijn geweest voor haar. Je zus is boos, ik begrijp dat wel, ze wordt gewoon buitengesloten. Je hebt haar gekwetst, ik zou mijn excuus aanbieden en de foto's die er wel zijn niet aan je moeder geven. 
Als moeder zou ik ze ook niet echt op prijs stellen, sorry. 

Deze fotoshoot is een uitvloeisel van de vraag van je moeder om een foto van alledrie haar drie kinderen en omdat je zus daar op dit moment niet voor voelt, hebben je broer en jij het maar samen gedaan. Niemand kan het je verbieden maar goed voor de relatie met jullie zus kan het niet zijn. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze het echt niet leuk vindt dat jullie dit zonder haar hebben gedaan. Ik vind het ook niet zo’n wijze beslissing, als jullie toch al een wat verstoorde verhouding hebben met jullie zus. Ik zou voorlopig in ieder geval geen enkele foto delen met je moeder en excuses aanbieden aan je zus. Ik kan me ook niet voorstellen dat je je moeder een plezier doet met foto’s die conflict tussen haar drie kinderen veroorzaken en symboliseren. Wat moet ze ermee? Gezellig ophangen? Ik zou er als moeder echt een rotgevoel aan overhouden als mijn wens zo’n staartje kreeg en ik zou niet zonder die pijn naar die foto’s kunnen kijken. 

DeniseSamantha

DeniseSamantha

05-09-2021 om 22:42 Topicstarter

excuus gaat het zeker niet worden. De foto’s zijn ook voor mezelf gemaakt. In me eigen huis hang ik de foto’s wel op. Ten eerste is me zus in 10 jaar niet bij me thuis geweest, we gaan of naar me moeder of haar. Dus ze zal ze toch niet zien. Mijn broertje is tevens mijn oogappel. Ik was tiener toen hij werd geboren en deze voorkeur heb ik nooit onder banken of stoelen gestoken. Ik ging niet met me zus feesten op Kreta, maar nam mijn broertje mee naar een kinderparadijs. Hoe pijnlijk deze voorkeur voor me zus ook kan zijn, het is geen verrassing voor haar. Het is niet zijn schuld, voor de geboorte van me broertje waren we ook water en vuur.

De foto zal ik niet aan me moeder cadeau doen. De twijfel en slecht onderbuik gevoel was er niet voor niks. Hier toch nog even de bevestiging gekregen.

Als moeder duidelijk graag een foto van drie kinderen wil zou ik dus niet een foto van twee kinderen geven. Ik snap wel dat het voor je zus pijnlijk is. Dat jij en je broer wel een shoot hebben gedaan voor jullie zelf is jullie eigen keuze, maar ik zou je moeder en zus niet die foto's onder de neus gaan duwen.



Jammer dat je moeder om die fotoshoot heeft gevraagd. Kennelijk wil zij graag een foto van iets wat er niet is: haar drie kinderen, in verbondenheid met elkaar. Je moeder weet best dat de realiteit anders is dan zij gewenst had. Het lijkt me best moeilijk als twee van je drie kinderen prima samen optrekken en eentje er buiten valt. Die fotoshoot had ze misschien de aanleiding willen laten zijn om jullie drieën bij elkaar te brengen. Helaas, mislukt - en nog erger dan gedacht, want je zus is nu verdrietig en kwaad. 

Je schrijft dat jullie voor de komst van je broer, een nakomertje, al slecht met elkaar konden opschieten. Kennelijk is dat er in de volwassenheid niet beter op geworden. Wie weet komen er ooit andere tijden, maar dat zal niet vanzelf gaan.

Je moeder kan beter drie foto's naast elkaar hangen: je zus, jij, je broer. 

Imi

Imi

06-09-2021 om 15:35

Geen fraaie actie tegenover je zus, maar dat had je zelf ook al door.

Je kunt je moeder misschien wel de foto's van de kleinkinderen geven. Is dat een tussenoplossing?

Verder kun je je zus vragen of ze een fotoshoot met 3 later misschien wel ziet zitten, wanneer ze zich beter voelt. Accepteer dan dat dan wel 1, 2 of 5 jaar kan duren.
3 losse foto's van jullie, desnoods apart gemaakt bij dezelfde fotograaf, zijn ook nog een idee.

DeniseSamantha

DeniseSamantha

06-09-2021 om 16:55 Topicstarter

Lijkt me als moeder zijnde niet fijn inderdaad als je kinderen niet met elkaar overweg kunnen. De band zal ook echt nooit beter worden. Helaas is daarvoor echt teveel gebeurd. Me moeder weet dit ook heel goed. 
Er komt nu alleen een foto van mijn kinderen en een losse foto van alleen mijn broertje. Dat vond ze oké. 
Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.