Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

16-07-2020 om 20:50

Geen contact met broer wie nog meer?

Hallo.Ik weet niet of het in deze rubriek hoort maar ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik heb een broer en een zusje.Met zusje gewoon een goede band.We zien en spreken elkaar niet eens zo heel veel maar dat hoeft ook niet.Ze laat wel eens wat horen uit zichzelf en laat mij in mijn waarde.In 2012 is onze moeder overleden en de vader van mijn broer en mij is ook al overleden mijn zusje heeft een andere vader. Toen mijn moeder overleed was mijn broer al met de vrouw met wie hij nu nog is maar hij was er nog wel voor mij.Maar langzaam maar zeker heeft zij iedereen weggejaagd ook mij. Alleen haar familie hoort er helemaal bij. Mijn broer heeft met mij gebroken en ik weet zeker dat hij helemaal gehersenspoeld is door haar. Ik had op de verjaardag van mijn neefje bijvoorbeeld een kaartje in de bus gegooid en even later lag het kaartje terug in mijn bus.Toen ik verhaal ging halen deed niemand open en toen ik al wegfietste liep mn schoonzus opeens over straat te bleren en ben ik terug gefietst en kregen we een woordenwisseling. En wie had het gedaan bij mijn broer...juist,ik!. Zo gemeen allemaal. Ik sta machteloos hij laat niks meer horen en ik ga er ook zeker niet meer achteraan maar pijn doet het wel en geen ouders meer en mijn broer kwijt.Ook hebben ze 3 kids waarvan ik de jongste nooit heb leren kennen. Ik ben niet haat dragend gun iedereen het beste behalve mijn schoonzus ik haat haar zo erg.Ze heeft alles kapot gemaakt. Mijn broer ziet niemand meer van zijn kant en zijn schoonfamilie wel.Snap echt niet dat hij wel met haar zus om gaat en zijn eigen zusje laat vallen. Ik moet het loslaten want zolang hij met haar is veranderd er niks maar helemaal vergeten lukt nooit. Hebben jullie ook broers/zussen waar je geen contact meer mee hebt?En hoe gaan jullie daar mee om?

Pin

Pin

22-04-2022 om 18:06

Hallo, hier van de andere kant teleurgesteld in schoonzus; ze staart me vaak lang en strak aan, had het over "haar broers huis" terwijl we echt samenwonen en elk gesprek ging zonder uitzondering over hun verleden; er is ooit maar één vraag aan me gesteld over mijn achtergrond en dat ging over de contactbreuk die ik in mijn eigen familie had. Daarbij leek alles een wedstrijd bij haar. Blegh.
Nu we allemaal kinderen hebben werden er ook opvoedkundige vragen gesteld en in het begin kon het daarmee enigszins gezellig zijn. Maar als mijn man ons op de foto wilde keek ze walgend en ze staat ook niet blij op de foto's, ze vraagt naar privé zaken en loopt dan te kwelen dat alles zo zielig is voor mijn man (haar broer) en ik weet niet hoeveel stomme voorbeeldjes nog meer, waardoor ik me als heks afgeschilderd voel. Om doodziek van te worden. Als ik er iets van zeg weet ze van niks en verpest ik de sfeer ofzo. Zij zoekt het maar uit, ik ga niet waar ik niet welkom ben. Dus nu gaat mijn man al een tijdje zonder mij en ik vind het prima zo.

Pin

Pin

22-04-2022 om 18:21

mijn man hoidt overige's l van zijn zus en ik heb geen behoefte me daarin te mengen of daartussen te komen; hun band is van hen .alleen geldt dit ook voor ons huwelijk en mw vindt gewoon dat ze allerlei vragen mag stellen omdat het haar broer is. Maar ik heb die band niet met haar maar dat maakt kennelijk niets uit.
Mijn man ziet haar een paar keren per jaar ( voor mij ook) en heeft mij vanaf het begin gezegd dat ze "onder je huid kruipt" en dat ik "Wat afstand moet bewaren). Dus haar gedrag zit niet tussen mijn oren.
Hij zal haar nooit laten vallen en dat is zijn goed recht. Maar ik wil haar niet meer zien.

Hier ook geen contact meer met een van mijn broertjes. Beetje zelfde soort verhaal als OP. Hij heeft met niemand meer contact, behalve haar fam. 

Aantal jaar ook geen contact gehad met een van m'n zusjes aangezien ze nogal wat vreemd was gegaan oa met mijn ex en de boel bij elkaar loog. Zo iemand wilde ik niet in mijn omgeving. Sinds een jaar is het contact weer OK. 

Met broertje had ik eigenlijk altijd heel goed contact. Totdat hij een heks van een vriendin trof. In het begin was het nog redelijk, al heb ik haar nooit echt gemogen. 
Zij had al een zoontje uit een eerdere relatie en wilde mijn broertje ook graag een kind geven. Naja prima, do as you both like. Hij wilde graag vader worden.

Het begon met zijn hond. Prachtig beest, onwijs lief en gehoorzamer dan mening andere hond. Hij had haar papegaai doodgebeten. Die vogel was gekortwiekt en had zijn kooi open gemaakt en los gebroken. Vliegen kon ie niet, dus was op de grond aan het rondfladderen. Tja dan denkt zo'n hond natuurlijk spelen! Maar dat tere vogeltje heeft het afgelegd tegen die honden Bek.
Sindsdien had ze een hekel aan het beest en probeerde ze alles om van hem af te komen. Hij luisterd niet, blaft de hele dag, trekt etc etc. 
Eigenlijk een opsomming van wat zij hele dagen doet. Blaffen en snauw en tegen alles en iedereen. En lui op d'r reet zitten, want werken ho maar.

Anyway.. Ze had wat problemen met zwanger worden dus gingen ze het traject in. Uitgelezen kans om van het beest af te komen dacht ze. 
Kreeg bericht van broertje. Of wij een poosje op de hond konden passen want terug plaatsing embryo en dan moest ze rustig aan doen.
Prima dacht ik, week je ofzo dat red ik wel. 
Ik zelf hoog zwanger, 7e maand. Iedere ochtend 5u naast m'n bed om het beestje uit te laten. Begin van de winter, dus geen pretje.
Op een dag kreeg ik uitnodiging voor verjaardag van haar zoontje. Ik had geen zin in die familie van haar, dus ben wat later op de dag of de dag erna gegaan. Maaaar, je mag de hond liever niet meenemen.
Prima joh. 
Kom ik daar, kijk eens om me heen en tel ineens 3 latten ipv 2. En een fokking konijn.. Dus ik moet voor jullie hond zorgen en jullie nemen nog meer beest en in huis.
Ik naar huis even later. Paar dagen later, weekend voor mijn eigen verjaardag app in m'n broertje. Wanneer kan die hond terug, wordt voor mij nu toch best wel zwaar. Terug plaatsing was mislukt, maar het zou nog wel twee jaar kunnen duren. 

Ja dag! Vrijdag kun je hem komen ophalen, geen dag later. 
Zo gezegd, zo gedaan. Paar weken later zie ik op MP een advertentie en hoor ik dat het beestje verkocht is. Zo zonde! Dat beest was zijn alles, hij had hem al 6 jaar. En nu komt het mooie.. Nu heeft ze een chihuahua gekocht.

Maar goed, toen hadden we nog contact. Mijn kind geboren en even later bericht dat ook zij zwanger was. Leuk voor hem enzo. Ze was December uitgerekend rond de kerst en ik bleek na 4 mnd ook weer zwanger. 3 maanden later uitgerekend. 

Dus weer zelfde periode ergens rond November. Haar zoontje weer jarig, maar wij waren verhinderd. December zij Bevallen, heb ze gefeliciteerd etc en een kaartje gestuurd. Ook gezegd dat ze eerst maar even zelf moesten genieten en dat wij eerste week van het nieuwe jaar zouden komen. Het was voor mij ook erg druk en vermoeiend met de feest dagen, twee kinderen en hoog zwanger. 
Week na haar bevalling kregen we een kaartje in de bus.
Was voor mij trouwens voor het eerst dat ik een geboorte kaartje kreeg waarop aangegeven stond dat iemand geld wilde. Vind ik persoonlijk not done, maar goed ieder z'n meug. 
Een dag nadat we het kaartje kregen appte ze. Ja ik had eigenlijk al wel verwacht dat jullie langs zouden zijn gekomen. Uitgelegd hoe en wat ik met broertje had besproken vanwege kerst drukte en mijn eigen rust etc. Naja, ze kon het niet echt waarderen maar we hadden uiteindelijk afgesproken dat we na oud/nieuw zouden komen.
Twee dagen voor de afgesproken datum appt m'n broertje. Ik was aan het werk, pak m'n telefoon lees het bericht en gooi m'n telefoon opzij. 
Collega kijkt op en zegt wat heb jij..
Ik laat haar het bericht lezen. 

Als jullie zaterdag komen, vergeet dan het cadeau voor J. niet.. 

Ik wacht nog een poos en vraag dan welk cadeau. 
Ja voor zijn verjaardag, 4 Nov. (we leven inmiddels 2mnd later)

Ik word wit heet.. 
Wil niet reageren, maar het laat me niet los.
Uiteindelijk na een paar uur app ik terug. Zal ik zijn Sinterklaas en Kerstcadeau ook maar gelijk meenemen dan? 

Toen ging zij zich er ineens mee bemoeien. Kreeg talloze verwijten etc etc. 
Ik was er klaar mee en heb het kind en hen zelf uiteindelijk nooit meer gezien. 

Flower21 schreef op 03-12-2021 om 13:31:

Broer leert meisje kennen en vergeet heel de wereld om zich heen.
Ze heeft hem zo fijngekneed dat hij het contact met mij, zijn oudste zus heeft verbroken!!!
Fijn is dat,al dat aanhangsel die families kapot maakt

Wat een onzin zeg!! Broer blijft toch zeker verantwoordelijk voor zijn eigen contacten? Het zijn allemaal keuzes die hij maakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.