Relaties Relaties

Relaties

Mare

Mare

24-09-2008 om 15:44

Geen optie tot andere woning

Hoi allemaal,

Weer ieman die meldt dat ze gaat scheiden

Wij wonen in een huurwoning die na onze scheiding voor beiden te duur zal zijn dus zoeken naar andere woonruimte. Het betreft een vrije sector woning.
Ik krijg geen urgentie met de kinderen en als mijn man hier nog een tijdje blijft wonen kan ik geen woningduur van 10 jaar meenemen. Begin ik als starter, nou dat gaat dus jaaaaaren duren.
Kopen ben ik nog niet uit of ik dat financieel kan redden, ben bezig met verdiepng hierin.
Totzover is het dus zo dat we willen scheiden maar het huis niet uit kunnen omdat er geen opties openliggen.

Heeft iemand ervaring met het huren van een kamer. En dan om het weekend daar in gaan en op bijv 1 doordeweekse avond en de andere ouder is dan in de gezamelijke woning bij de kinderen . Is er iemand die dit heeft gedaan en mij kan vertellen of dit werkt?

Groeten
Mare uit Utrecht

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-09-2008 om 17:05

Woningbouw

hier kun je wel je woonduur meenemen als je gaat scheiden. Je krijgt alleen geen urgentie. Bij de woningbouw van mijn ouders wordt de woonduur gesplitst. Ieder krijgt dan de helft.
Heb je dat al gevraagd?

groet,
Angela

mee1977

mee1977

24-09-2008 om 18:22

Punten

geen idee hoe oud je nu bent, maar wanneer je hier als starter begint gaat je punten telling vanaf je 18de verjaardag, Dus mogelijk dat je dan juist meer punten heb dan wanneer je die 10 jaar reken.

Mijn ouders hebben vorig jaar hun huis verkocht, ze woonde daar 6 jaar, en ze wilde graag terug naar een huurwoning. Omdat het huis verkocht was kreeg mijn vader de starters punten vanaf zijn 18de verjaardag. Zodoende hadden ze direct het huis waar ze op schreven. (nou neem ik wel aan dat mijn vader wat jaartjes ouders is)

Vraag het even goed na bij de woningbouw. ze geven je daar ook advies.

Mare

Mare

24-09-2008 om 18:32

Ik huur vrije sector

Dus die kunnen niets voor mij betekenen, te duur.
Woningbouwverenigingen werken hier collectief via Woningnet. Geen punten vanaf je 18e maar vanaf datum inschrijving. Als wij beiden dit huis verlaten heb ik 10 jaar woonduur. als hij blijft zitten, wat ie doet..laat ik geen lege woning na en telt mijn woonduur niet.
Splitsen doen ze ook niet, was het maar waar en wel zo eerlijk, dan heb je nog een beetje.

Het is dus een onmogelijk zaak om te scheiden lijkt wel al kan ik mij dat niet voorstellen, zovelen gingen mij voor. Al is iedere situatie en gemeente anders.

Fijn dat jullie meedenken zover!!
Gr Mare

Sancy

Sancy

24-09-2008 om 19:15

Financien

Mare, ik weet niet hoe jullie financieel zitten na de scheiding, maar kun jij het huurbedrag niet betalen? En zit het boven de huurtoeslaggrens? Dan wordt het inderdaad lastig. Als je voor huurtoeslag in aanmerking komt, dan kun je ook in de vrije sector rondkijken voor een huis hoor! soms vragen ze een inkomen boven een bepaald bedrag, maar als je minder verdient dan hun eis dan nemen ze vaak ook wel genoegen met een bankgarantie.

mee1977

mee1977

25-09-2008 om 09:14

Pelle

nee ze hadden geen voordeel op huurders. Normaal gesproken zou hun punten telling ook gaan over die 6 jaar dat ze in dat huis woonde. Maar omdat het huis verkocht was, dus mijn ouders geen onderdak hadden (hadden ze uiteraard wel, ze hebben zelf een grote stacaravan op een camping en ze hebben hier halve weken ingewoond) werden ze ineens starter.
Wanneer je zelf geen huis heb (huur of koop), ben je namelijk starter. En dan gaat je B.L score vanaf je 18de verjaardag.
De wooncorperatie hier is ook aangesloten bij woningnet.

mamavogel

mamavogel

25-09-2008 om 11:32

Google

Mijn vriendin zat kort geleden met het zelfde probleem. Zij heeft particulier een huis gevonden via google.
Het was een gemeubileerd huis van mensen die een jaar op vakantie gaan.
Soms kan je via google ook echt betaalbare woningen zoeken.
Haar is trouwens in hun huis gebleven.

babs67

babs67

25-09-2008 om 15:08

Eén huis, ouders wisselen

Hoi Mare
Wat jij in je laatste alinea schrijft, dat hebben mijn ex-man en ik ongeveer driekwart jaar gedaan.
Ons zoontje bleef in de gezamenlijke woning en wij wisselden elkaar af, in afwachting van de nieuwe woning(en).

Ik moet zeggen dat omdat ik wist dat het eindig was het wel te doen was, maar ik zou dit zeker niet als structurele oplossing kiezen. Ondanks alle goeie bedoelingen ging het mij op gegeven moment ontzettend moeilijk vallen. Als ik kwam zijn troep opruimen, boodschappen niet gedaan, de was, de strijk. Van die kleine dingen waar je in een goed huwelijk elkaar al best eens flink over in de haren kan vliegen - maar als je gescheiden bent dan wordt dat gewoon nog lastiger.

Maar omdat ik wist dat het niet eeuwigdurend zou zijn ging het wel. Misschien dat je inderdaad via via iets kunt vinden en ondertussen kan wisselen in jullie huidige woning. Want voor ons zoontje was het wel degelijk heel erg prettig. Die kon lekker in zijn eigen huis blijven en dat was ook al was het dan niet blijvend, in ieder geval voor die tijd erg fijn.

succes
babs

10 jaar meenemen

Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen bleef ik in het (huur)huis wonen en kreeg mijn ex gewoon zijn woonduur mee hoor. (Is inmiddels 9 jaar geleden, misschien zijn die regels nu veranderd?)
Het was wel zo dat ik de hoofdhuurder was, en hij stond ingeschreven als medebewoner.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.