Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Levina

Levina

14-07-2017 om 15:25

Geen sociaal leven meer

Hallo allemaal,

Ben heel erg benieuwd of anderen zich in onderstaande herkennen. Wij hebben 2 zoons (4 en bijna 6), man werkt fulltime, ikzelf ook - op woensdagmiddag ben ik gezellig bij de kinderen maar die uren haal ik 's avonds of in het weekend ruim in.
Ik ben zelfstandig ondernemer in de communicatie en heb het heel erg naar mijn zin met werk. Het is veeleisend werk, dat wel, maar ik vind het erg leuk. Werk soms ook op rare uren als er een deadline gehaald moet worden.

De combinatie met 2 kinderen vind ik best pittig, maar het is te doen. Het punt is alleen: ik heb geen sociaal leven meer. De tijd en/of energie om iets af te spreken met vriendinnen ontbreekt me totaal. Ik werk vaak in de avond nog een paar uurtjes als de kinderen slapen en op de avonden dat dat niet hoeft, wil ik gewoon gezellig naast man op de bank zitten, zien wij elkaar ook nog eens. Of mijn bed in In het weekend werk ik ook vaak een paar uur en de rest van de tijd is voor mijn gezin, dan ga ik niet naar vriendinnen, dan wil ik bij mijn kinderen zijn. Die vriendinnen wonen trouwens niet naast de deur (kennissen wel, vriendinnen niet) en dat maakt het lastiger.

Het komt dus neer op sporadische afspraken en ik voel mij daar altijd nogal schuldig over, alsof ik vriendinnen verwaarloos (ze hebben overigens ook kinderen en daardoor is het helemaal lastig agenda's af te stemmen, het blijft dus bij een paar keer per jaar). Ik ben wel bang dat vriendschappen hierdoor verwateren.