Relaties
Lindy1976
26-10-2025 om 09:35
Gekwetst
hallo
Sinds een half jaar voel ik me enorm onzeker over mijn relatie. We zijn 18 jaar samen en hebben 2 pubers samen.
Het begon ongeveer een jaar geleden, via goede kennissen een stel leren kennen. Ik merkte gelijk al op dat mijn partner en die vrouw een klik hebben , op zich natuurlijk prima , niet erg. De manier hoe ze op elkaar reageren , praten, blikken , aanrakingen ( mn van mijn partner), voelde voor mij niet prettig( iets met onderbuikgevoel) .ik heb uiteraard gevraagd aan mijn partner, wat er tussen hen is . Antwoord niks gewoon vriendschap. Echter en half jaar geleden zag ik bij toeval dat ze via social media chat contact hebben. De laatste zin kon ik lezen en eindigde door hem met lekker ding. Ik werd woest en vroeg of ik het mocht lezen . Dit mocht niet. Hij zei dat het niets bijzonders was en dat het ging over ditjes en datjes. Sinds dit gebeuren ben ik boos geweest, enorm gekwetst en word er erg onzeker door. Een week later vroeg ik , of hij nog contact had met haar. Antwoord nee kijk maar en liet het chatgebeuren aan mij zien. Heel slim want hij had het gesprek geheel verwijderd. Ook zag ik een verwijderd gesprek met een andere dame , maar dit was volgens hem per ongeluk gebeurd.
Als ik kijk naar wie hij volgt op socials zijn het grotendeels vrouwen die seksueel getinte foto's en filmpjes tonen.
Lang verhaal , maar ik merk dat ik me sindsdien erg gekwetst en onzeker voel . Word gek van mezelf soms. Ik spreek dit ook uit naar mijn partner, hij zegt dat er echt niks aan de hand is , en word zo langzamerhand boos als ik erover begin.
Iemand tips/ adviezen? Zie ik spoken ? Of maak ik me terecht zorgen.? Ik hoor graag jullie ideeën.
Liefs lindy
MRI
26-10-2025 om 10:53
Natuurlijk is er volgens hem niks aan de hand. Hij zou het niet meteen toegeven als er wel wat was natuurlijk. En voor hetzelfde geld is er ook niks aan de hand. Maar luister niet naar zijn woorden, kijk naar gedrag. Zonder bewijzen te willen vinden om hem mee om de oren te slaan maar gewoon om jouw onderbuikgevoel te toetsen en te kijken of je dit gedrag wel fijn vindt in een partner. Het is niet raar als je onzeker wordt van hoe hij naar seksueel getinte content kijkt. Je zult voor jezelf en later met elkaar moeten uitpluizen of je dit wilt binnen een relatie. Sterkte!
Anna Cara
26-10-2025 om 13:52
Na zoveel jaar samen kan het goed zo zijn. Hij is op het verkeerde pad aan het lopen. Jouw intuitie schreeuwt. En natuurlijk ontkent hij alles. Communiceren met andere vrouwen zonder dat jij er van weet is fout en haar een lekker ding noemen is een rode vlag. Chats verwijderen ... je weet eigenlijk genoeg. Onderschat het niet. Aandacht, vleierij, een klik. Het kán hem wat doen. Er naar vragen heeft idd geen zin wat hierboven staat. Bewijs wel. Gedrag. Het heeft geen zin erover te beginnen want het is zijn woord en jouw 'argwaan' en met boosheid hoopt hij dat je stopt. Been there. Mijn tip: neem de tijd en controleer hem. Zeg even niets. Is jouw man wel waar hij zegt dat hij is? Check het eens. Gekke afschrijvingen of pingedrag? Hoe vaak belt hij haar (factuur checken). Tracer op zijn auto deed iemand die ik ken. Dat was heel verhelderend.
En misschien ontdek je dat het idd niets is. Maar zomaar geloven ... nee dat zou ik niet aanraden. Wat interessant kan zijn is om het onderzoekend te benaderen. Wat mist hij in jullie relatie? Wat mis jij? Wat is veranderd? Jullie zijn lang samen. Hoe willen jullie de volgende 10 jaar doorbrengen?
Xxx
Izza
26-10-2025 om 16:52
Eens met de bovenste reacties. Vraag jezelf ook eens af "wat is vreemdgaan voor mij"? Is dat alleen seksualiteit of ook grensoverschrijdend gedrag zoals flirten of cyberseks? De kans is heel groot dat jullie hier nooit een duidelijk gesprek over hebben gehad.
Bedenk dat jouw intuïtie er niet voor niets is. Het spreekt de waarheid en wijst jou de weg. Je wilt het alleen nog niet horen. Maar jouw partner is na 18 jaar toe aan wat nieuws en wil wat anders. Spanning, flirten en misschien wel meer wat tussen jullie misschien verdwenen is?
Ga hem heel strak controleren. Plaats een tracker in de auto of aan de fiets. En let op zijn telefoongedrag. Probeer mee te luisteren, heeft hij de telefoon altijd bij zich of mag jij die hebben om wat op te zoeken? Zit er een wachtwoord op dat jij niet weet? Ook verdacht.
Heeft jouw partner plannen voor jullie toekomst? Zaken als reizen, woning, grote aankopen? Laat hem eens vertellen en kijk of jij daarin voorkomt.
MRI
26-10-2025 om 17:37
Izza schreef op 26-10-2025 om 16:52:
Eens met de bovenste reacties. Vraag jezelf ook eens af "wat is vreemdgaan voor mij"? Is dat alleen seksualiteit of ook grensoverschrijdend gedrag zoals flirten of cyberseks? De kans is heel groot dat jullie hier nooit een duidelijk gesprek over hebben gehad.
Bedenk dat jouw intuïtie er niet voor niets is. Het spreekt de waarheid en wijst jou de weg. Je wilt het alleen nog niet horen. Maar jouw partner is na 18 jaar toe aan wat nieuws en wil wat anders. Spanning, flirten en misschien wel meer wat tussen jullie misschien verdwenen is?
Ga hem heel strak controleren. Plaats een tracker in de auto of aan de fiets. En let op zijn telefoongedrag. Probeer mee te luisteren, heeft hij de telefoon altijd bij zich of mag jij die hebben om wat op te zoeken? Zit er een wachtwoord op dat jij niet weet? Ook verdacht.
Heeft jouw partner plannen voor jullie toekomst? Zaken als reizen, woning, grote aankopen? Laat hem eens vertellen en kijk of jij daarin voorkomt.
Kweenie hoor, dan word je wel heel erg een detective. Het is ook erg co addict gedrag. En is het niet strafbaar, een tracker plaatsen om iemand te volgen?
Izza
26-10-2025 om 18:21
MRI schreef op 26-10-2025 om 17:37:
[..]
Kweenie hoor, dan word je wel heel erg een detective. Het is ook erg co addict gedrag. En is het niet strafbaar, een tracker plaatsen om iemand te volgen?
Nee hoor. Je bent geen instantie en ze zijn gewoon te koop. Bij de action heb je zelfs air tags! En ik neem aan dat to meer informatie wil. Ze heeft hem de kans gegeven om open te zijn. Maar hij keert het gewoon om. Boos worden op to om de aandacht af te leiden. Bewijsmateriaal vernietigen en alles ontkennen. In een goede en eerlijke relatie heb je niets te verbergen. Je schrikt bij dit soort verhalen en doet er alles aan dit vertrouwen te herstellen bij je partner. To leeft waarschijnlijk in een leugen. Ik zou als partner de waarheid willen ipv de naïefe huisvrouw zijn.
MRI
26-10-2025 om 20:47
Izza schreef op 26-10-2025 om 18:21:
[..]
Nee hoor. Je bent geen instantie en ze zijn gewoon te koop. Bij de action heb je zelfs air tags! En ik neem aan dat to meer informatie wil. Ze heeft hem de kans gegeven om open te zijn. Maar hij keert het gewoon om. Boos worden op to om de aandacht af te leiden. Bewijsmateriaal vernietigen en alles ontkennen. In een goede en eerlijke relatie heb je niets te verbergen. Je schrikt bij dit soort verhalen en doet er alles aan dit vertrouwen te herstellen bij je partner. To leeft waarschijnlijk in een leugen. Ik zou als partner de waarheid willen ipv de naïefe huisvrouw zijn.
Ja dat zal dan wel maar ik vind persoonlijk niet dat elk doel de middelen heiligt. Ik bedoel als een man in een relatie zij partner stiekem met een tracker volgt is dat een red flag voor coercive control (en terecht). Ik geloof best dat er iets niet in de haak in met zijn verhaal en ook dat hij fout bezig kan zijn, maar als je hier eenmaal mee begint en stel het is niet zo... levert niet echt een bijdrage aan een harmonieuze relatie denk ik.
Izza
26-10-2025 om 21:31
MRI schreef op 26-10-2025 om 20:47:
[..]
Ja dat zal dan wel maar ik vind persoonlijk niet dat elk doel de middelen heiligt. Ik bedoel als een man in een relatie zij partner stiekem met een tracker volgt is dat een red flag voor coercive control (en terecht). Ik geloof best dat er iets niet in de haak in met zijn verhaal en ook dat hij fout bezig kan zijn, maar als je hier eenmaal mee begint en stel het is niet zo... levert niet echt een bijdrage aan een harmonieuze relatie denk ik.
In dit geval is er toch een hele duidelijke aanleiding. Ik zeg ook niet dat je dit eindeloos moet doen. Maar een korte periode is al genoeg om duidelijkheid te geven. En van een harmonieuze relatie is hier al helemaal geen sprake meer. Partner van To lijkt de gezelligheid in andere relaties te zoeken. Ik zie geen reden om naïef af te wachten. En zou mij niet laten bedonderen. Ze heeft hem meermaals de kans gegeven maar ze krijgt alleen leugens en boosheid. Dat past absoluut niet in een goede relatie.
MamaE
26-10-2025 om 22:00
Ik snap dat je gekwetst en boos bent. Je hebt ook alle reden tot wantrouwen, maar ik zou geen trackers en zo gaan inzetten. Als hij dat bij jou zou doen, zou je dat ook niet waarderen. Ik zou alleen dingen doen waarvan je het zelf oké vindt als hij dat ook bij jou zou doen.