Relaties Relaties

Relaties

Gekwetst

MRI schreef op 28-10-2025 om 08:27:

[..]

Ja dat waarschijnlijk ook. Maar voor mij persoonlijk zou het moeten plaatsen van een tracker al gedachten brengen als "wat is er van ons geworden? Wat is er van mij geworden als ik tot dit soort methodes overga? Dat feit alleen al zou een overweging zijn een relatie te stoppen. En dat is juist het tegenovergestelde van naïef, dat is luisteren naar intuitie en daar naar handelen.

Helemaal mee eens. Als je elkaar al met trackers moet volgen, dat is reden genoeg.

EmmaT schreef op 28-10-2025 om 04:48:

[..]

Ik zeg niet dat ze naïef moet blijven afwachten, waar lees je dat? Met een tracker kun je bewijzen dat iemand op een bepaalde locatie geweest is, niet dat er seksuele handelingen zijn verricht. Dat zal hij blijven ontkennen.

Je kunt online kijken wat die locaties zijn. Is het iedere keer een woonhuis (bijvoorbeeld van een collega) of juist een hotel dan weet je echt genoeg. Zeker als zijn verhaal niet strookt met die gegevens (ik was aan het overwerken hoor og het teamuitje was in A terwijl hij in B was). Gegevens liegen niet. Hij waarschijnlijk wel. Als hij daar om legitieme redenen was zal hij dat uit zichzelf zeggen. En is het ook logisch. 

Nu moet to zomaar 18 jaar weggooien terwijl ze weinig weet. 

EmmaT schreef op 28-10-2025 om 08:52:

[..]

Helemaal mee eens. Als je elkaar al met trackers moet volgen, dat is reden genoeg.

Mensen zijn heel naïef. Zoals To ook. Ze weet dat er iets niet klopt maar durft niet te handelen. Velen kijken weg bij dit soort signalen omdat scheiden heel heftig is. En niet iedereen dat aankan. Een oogje toeknijpen is makkelijker. En met duidelijk bewijs van ontrouw staat to veel sterker in een scheidingszaak! 

"Ik zag een fout bericht" komt natuurlijk anders over dan "ik zag hem uit de woning van collega A lopen na werktijd". 

Izza schreef op 28-10-2025 om 09:06:

[..]

Mensen zijn heel naïef. Zoals To ook. Ze weet dat er iets niet klopt maar durft niet te handelen. Velen kijken weg bij dit soort signalen omdat scheiden heel heftig is. En niet iedereen dat aankan. Een oogje toeknijpen is makkelijker. En met duidelijk bewijs van ontrouw staat to veel sterker in een scheidingszaak!

"Ik zag een fout bericht" komt natuurlijk anders over dan "ik zag hem uit de woning van collega A lopen na werktijd".

Dit klinkt erg Amerikaans. In Nederland ga je gewoon scheiden, ongeacht de oorzaak of 'schuld'.

Dus dan plaats je een tracker en dan kom je achter discutabele dingen. En dan maak je daar ruzie over en moet je dus hardop zeggen: 'ja, ik heb een tracker op je auto geplaatst'. Dan ga je toch 100% een vechtscheiding in? Er zijn kinderen in het spel begrijp ik... Niet doen dus.
Los het op een andere manier op. Denk niet alleen in al je gekwetstheid dat je informatie wil vergaren, maar denk ook na over de gevolgen daarvan. Zowel van de manier waarop je eraan bent gekomen maar ook over het soort gesprek dat je vervolgens met elkaar hebt.

"" En met duidelijk bewijs van ontrouw staat to veel sterker in een scheidingszaak!"

Helemaal niet. In het Nederlandse recht maakt het geen bal uit waarom iemand wil scheiden en wiens gedrag de scheiding veroorzaakt heeft. Dat je wilt scheiden is reden genoeg, en bij het regelen van alles wat met de scheiding te maken heeft speelt 'schuld' ook geen enkele rol. 

En gelukkig maar, want het alternatief is inderdaad dat mensen trackers onder auto's moeten gaan hangen om sterker te staan in een procedure. 

Dat hoeft hier dus allemaal niet, TO kan inderdaad gewoon besluiten of ze vindt dat deze relatie nog toekomst heeft, zonder trackers, privé-detectives of weet ik veel wat. 

MRI

MRI

28-10-2025 om 11:06

Courage schreef op 28-10-2025 om 10:29:

Dus dan plaats je een tracker en dan kom je achter discutabele dingen. En dan maak je daar ruzie over en moet je dus hardop zeggen: 'ja, ik heb een tracker op je auto geplaatst'. Dan ga je toch 100% een vechtscheiding in? Er zijn kinderen in het spel begrijp ik... Niet doen dus.
Los het op een andere manier op. Denk niet alleen in al je gekwetstheid dat je informatie wil vergaren, maar denk ook na over de gevolgen daarvan. Zowel van de manier waarop je eraan bent gekomen maar ook over het soort gesprek dat je vervolgens met elkaar hebt.

Kijk, deze zin verwoordt wat me ook zo tegenstaat aan het plaatsen van een tracker: je neemt je gekwetstheid als reden de ander te kunnen en moeten nagelen. Ik begrijp wat Haaika zegt, dat je bewijs wilt hebben, voor jezelf. Maar zodra je dat bewijs in wilt gaan zetten om de ander klem te zetten, zit je al in vijand-denken. En je voedt je eigen gevoel van slachtoffer zijn. Daar niet in willen gaan maar juist vertrouwen op je eigen waarnemingen van zijn gedrag en daar conclusies uit trekken is voor mij niet naief, integendeel. 

Lindy1976

Lindy1976

28-10-2025 om 11:18 Topicstarter

hai
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb niet het idee dat hij fysiek vreemdgaat,  maar wel dat hij op zoek is naar iets , spanning aandacht zeg het maar....en wat is dan de volgende stap.
Zeker heb ik hem hier na gevraagd , maar krijg er geen duidelijk antwoord op.
Het is zowiezo geen prater , nooit geweest ook.
Feit blijft dat het raar is dat je je chatberichten verwijderd , dan heb je toch echt wat te verbergen . 
Ik ga de komende tijd maar eens proberen om op een subtiele manier gesprekken op gang te brengen in de hoop dat ik misschien iets meer te weten kom.

Liefs lindy

Lindy1976

Lindy1976

28-10-2025 om 11:27 Topicstarter

oja , ik ga zeker geen tracker oid inzetten. Dat is echt zo niet mijn ding.

Ik geloof niet dat ik naïef ben hoor😉

Kenmerken van naïviteit in de liefde

• Geloven dat je de partner kunt veranderen: Denken dat je liefde ervoor kan zorgen dat iemand zijn of haar ongezonde gedrag stopt.
  • "Magisch denken": Geloof hebben dat de relatie zal werken ondanks duidelijke problemen, bijvoorbeeld door te denken "hij is van binnen van puur goud".
  • Negeren van "rode vlaggen": Gevoelens en waarschuwingssignalen negeren of negeren omdat je bent opgegroeid met het idee dat je de gevoelens van de ander moet pleased of je eigen gevoelens niet mag uiten.
  • Verantwoordelijkheid nemen voor de problemen van de ander: Overtuigd zijn dat jij de schuldige bent als er iets misgaat in de relatie en daardoor nog meer je best doen om de ander niet teleur te stellen.
Lindy1976 schreef op 28-10-2025 om 11:18:

Ik heb niet het idee dat hij fysiek vreemdgaat, maar wel dat hij op zoek is naar iets , spanning aandacht zeg het maar....en wat is dan de volgende stap.

Best kans dat hij idd niet fysiek vreemdgaat. En op zoek is naar spanning en aandacht. En dan vindt hij dat er niks aan de hand is omdat hij niet werkelijk afspreekt. 

Dus jij moet voor jezelf bepalen waar de grens ligt. Kun je leven met seksueel getinte chats en appjes, als er niet daadwerkelijk fysiek contact is? Het is je volste recht om dat niet te willen, maar dan hoef je je ook niet af te vragen of je je terecht zorgen maakt. Want dat is dus al gebeurd. 

Dan is vooral de vraag welke consequenties jij daar aan hangt. 

Ik ga de komende tijd maar eens proberen om op een subtiele manier gesprekken op gang te brengen in de hoop dat ik misschien iets meer te weten kom.

Het is wel een Wake-up call. Tijd om te investeren in jullie huwelijk mits het al niet te laat is. Doen jullie nog wel veel samen of meer bezig met gezin BV en vrienden. Een lange relatie volhouden is blijven werken aan je relatie. Daar gaat het vaak mis.

Renate46 schreef op 28-10-2025 om 13:45:

[..]

Het is wel een Wake-up call. Tijd om te investeren in jullie huwelijk mits het al niet te laat is. Doen jullie nog wel veel samen of meer bezig met gezin BV en vrienden. Een lange relatie volhouden is blijven werken aan je relatie. Daar gaat het vaak mis.

Maar de partner van TO ziet niets in gesprekken. Hij is niet eens een prater. En heeft überhaupt geen probleem met zijn relatie. Hij heeft er wat gezellige flirts naast. En to kijkt voor de lieve vrede de andere kant op. Of denkt dat ze een man op deze leeftijd nog aan het praten krijgt. Als je bewijs hebt dan kan je samen werken aan de problemen. Maar hier ziet 1 partij geen enkel probleem dus ook geen reden er iets aan te doen. 

Je hebt natuurlijk geen idee wat hij doet to. Wel of niet fysiek? Je mag zijn telefoon niet eens zien! Bedenk dat zoeken naar spanning steeds verder gaat. Het is verslavend en langzaam rol je in een affaire. Een volledig glijdende schaal. Hij is de drempel toch al over. Want hij heeft geheimen, liegt jou voor en heeft gesprekken die voor de meeste partners over de grens gaan. 

En hij heeft al contact met een goede bekende van jullie! Hij hoeft niet eens online iemand te zoeken. Zij is er al lang. En gewoon in zijn directe omgeving. En ze staat gezien dat bericht ook open voor zijn affances. Echt hoe makkelijk wil hij het hebben? 

Een voorzichtig subtiel gesprek is hier zinloos... Die twee lachen to gewoon uit. 

Ik zou - ik weet niet zeker wat ik zou doen. Maar misschien zou ik wel meer dingen uitzoeken dan ik hier of tegen mijn man zou toegeven. Als ik dan ongelijk had, hoefde niemand ervan te weten (least said soonest mended) en als ik wel gelijk heb kan ik op zoek naar een manier om de illegaal verkregen informatie te "witten" en mijn partner ermee te confronteren. Door stiekem onderzoek te doen zou ik dan ook wat meer tijd hebben om voor mezelf uit te maken wat ik er allemaal van vind en wat ik er mee wil gaan doen en hoe ik verder zou willen gaan.
Dat zou ik misschien doen. En misschien zou ik wel een tracker in de auto gooien, misschien zou ik die van de hond wel eens vergeten in de achterbak van de auto, of misschien zou ik de telefoonrekening eens doorkijken of ik zou misschien eens bellen naar of langsgaan bij zijn werk op een avond dat hij over moet werken. Gewoon, om hem te verrassen natuurlijk. Niet om hem te controleren, stel je voor. Misschien zou ik een keertje langsfietsen bij de sportclub om te kijken of ik hem daar zie, of in ieder geval de auto.
Maar, misschien zou ik dat ook allemaal niet doen. Je weet het niet he.

Een one night stand die gelijk opgebiecht wordt, daar zou ik misschien overheen kunnen stappen. Maar me voorliegen en doen of ik gek ben, dat zou ik niet kunnen verteren. Denk ik.

hai
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb niet het idee dat hij fysiek vreemdgaat, maar wel dat hij op zoek is naar iets , spanning aandacht zeg het maar....en wat is dan de volgende stap.
Het is zowiezo geen prater , nooit geweest ook.
Feit blijft dat het raar is dat je je chatberichten verwijderd , dan heb je toch echt wat te verbergen .

Liefs lindy

Ik denk dat je het niet subtiel moet vragen. Mannen zijn over het algemeen niet van dat subtiele. Ik zou het eerder zoeken in een mededeling dat jij argwaan hebt, en je daar ongemakkelijk/ongelukkig onder voelt. En dat je graag samen met hem wil kijken waar dat gevoel door gevoed wordt en wat jullie/hij kunnen/kan doen om die argwaan weg te nemen.

Na zoveel jaar samen moet je nog steeds (of misschien wel juist) actief werken aan het goed houden van die relatie. Wat heb je van elkaar nodig om je geliefd en veilig te voelen? Doen jullie nog leuke dingen samen, of zijn jullie vooral de BV gezin? Is er nog (kwalitatief en kwantitatief) goede seks? Stel desnoods voor naar relatietherapie te gaan als jullie er samen niet uitkomen (“hij is geen prater”)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.