Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

gezinsleven met partner met ADHD, ben helemaal op.... ervaringen / lotgenoten gezocht


Wat een bekend verhaal! Ik zit eigenlijk in zo’n zelfde situatie. Heel moeilijk, je gevoel gaat van links naar rechts. Ik begrijp jou helemaal. Was er maar een oplossing voor, maar helaas vrees ik dat de oplossing bij ons ligt. Zij veranderen niet…

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met de topicstarter gaat?

twijfelaar27

twijfelaar27

21-02-2023 om 11:07 Topicstarter

Hi Fay123. Sorry voor de late reactie, ik krijg geen meldingen als er een nieuwe post is. Ik keek toevallig terug op mijn post, en zag je vraag. Lief dat je het vraagt!
Ik ben na mijn 1e post inmiddels bijna 1,5 jaar verder en ik kan zeggen dat het op zich goed met me gaat. Ik heb het nog steeds heeel erg druk en het is ontzettend buffelen in mijn eentje, maar ik zit ondanks vermoeidheid wel een stuk beter in mijn vel weer en er heerst weer rust in huis. Dat is erg fijn! 
Mijn ex-partner is heel erg schappelijk geweest met het uit elkaar gaan en omdat hij lange tijd zoveel heeft geblowd waar heel veel geld heen is gegaan (ook mijn geld dus) heeft hij een kleinere uitkoopsom geaccepteerd dat waar hij eigenlijk recht op had. In de eerste plaats zodat we er op deze manier voor konden zorgen dat onze dochter in het huis (haar veilige en bekende plek) kon blijven wonen met haar school en vriendinnen in de buurt. Maar ook om naar mij toch nog iets goed te kunnen maken. Een half jaar na onze breuk was alles rond en heb ik ons huis op mijn naam kunnen zetten. Een verhuizing erbij is ons dus bespaard gebleven. Daar ben ik heel blij mee en echt dankbaar voor. Hij had natuurlijk ook op zijn strepen kunnen gaan staan..... 
Ik kan inmiddels concluderen dat ik echt de juiste beslissing heb gemaakt. Overall gaat het met ons alle drie (dus ook met mijn ex-partner en mijn dochter) goed. 
Mijn ex zit nog steeds in zijn zorg-traject met veel begeleiding. Hij woont nog steeds op de zorgboerderij en zijn indicatie zal nog met een half jaar verlengd gaan worden. Ook hij zit beter in zijn vel, is positiever en heeft minder lichamelijke klachten nu de grote stress is weggevallen. Hij is absoluut op de goede weg, maar tegelijkertijd is hij er ook nog niet. Hij is wel nu met een werk-coach in samenwerking met het UWV weer langzaam aan het kijken naar het stukje 'werk'. Daarin gaan ze kijken: wat vindt hij leuk, wat kan hij, wat zijn z'n beperkingen hierin, etc om ervoor te zorgen dat hij straks een passende baan kan krijgen die hem zo min mogelijk stress oplevert. Zodra de baan er is gaan ze meehelpen voor een woning, zodat hij zelfstandig (desnoods met extra hulp van een coach of iets dergelijks) kan gaan wonen. 
Dat zal ook het moment zijn dat er gekeken gaat worden naar de verdeling van de zorg voor onze dochter. We zijn er allebei al wel over uit dat dit niet meer zal gaan worden dan om de week een weekendje. En dan ook meer voor de onderlinge band, gezellige dingen samen doen, etc. Echt het opvoedingsstuk blijft bij mij liggen, hij vindt dat te moeilijk. Maar liever op die manier en dat ze dan toch een fijne band kan hebben met haar vader dan iets anders wat iedereen uiteindelijk toch meer stress oplevert en waar dochter dan de dupe van wordt.
Op dit moment ziet onze dochter haar vader 1 à 2 keer in de week. Vaak gaat ze op de zondag een paar uurtjes naar de zorgboerderij en doen ze wat leuks samen. En de andere dag komt hij hier en eet hij mee. 
Zoals al eerder gezegd zijn we uiteindelijk op een goede manier uit elkaar gegaan en hebben we ook nog heel erg goed contact met elkaar. Dat is voor ons fijn, maar in de eerste plaats ook voor onze dochter. Zij heeft eigenlijk nagenoeg niet te lijden gehad van onze breuk zelf. Ze zit heel goed in haar vel, is vrolijk en kan thuis ook echt weer lekker haarzelf zijn. Ook op school doet ze het supergoed. Vaak hebben kinderen na zoiets wel iets van een dip in de resultaten op school en valt het ook in het gedrag op te merken, maar dat heeft bij haar helemaal niet gespeeld.
Met de kerst ben ik met haar ook lekker een weekendje weg geweest naar Brugge en heb ik er met haar ook op een ongedwongen manier tijdens een hapje eten naar gevraagd. Hoe zij nu vindt dat het gaat, wat ze prettig vindt en of er ook dingen zijn die ze graag anders zou zien. Ze gaf zelf aan dat ze het zo hoe het nu gaat gewoon heel erg fijn vindt. Dat was voor mij heel fijn om te horen. En ben ook ontzettend trots op haar hoe zij met de situatie is omgegaan. 
Uiteraard vind ik het soms ook nog wel lastig, mijn ex blijft iemand met een gebruiksaanwijzing en echt verantwoordelijkheden nemen doet hij niet. Maar in principe komt hij nu wel zijn afspraken na mbt het zien van zijn dochter en voor de rest heb ik besloten de dingen van me af te laten glijden. Het heeft geen nut me over alles druk te maken. Hij kan nog steeds erg wispelturig zijn, zijn grillige momenten hebben en in vlagen erg aan me hangen als hij ergens hulp in nodig heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat voor hem ook tijd nodig heeft. Dus dat laat ik gaan en probeer mijn hulp daarin steeds een beetje af te bouwen zodat hij op andere manieren zijn hulp gaat zoek als hij dat nodig heeft. 
Ik ben om mijn huis te kunnen behouden wat extra gaan werken (werk nu 4 dagen in de week) en dat is icm met 99% van de zorg voor onze dochter (en hond) echt wel erg pittig. Maar ik bewaak nu wel mijn grenzen beter en is het beter te handelen nu er rust op de achtergrond is. In principe zou ik 2 dagen vanuit huis en 2 dagen vanuit kantoor moeten werken, maar de volle 2 dagen op kantoor werken red ik niet altijd. Op mijn werk zijn ze nog steeds erg begripvol en zien ze ook in dat het voor mij (ondanks dat de breuk al even geleden is) op privévlak nog steeds erg pittig is met deze nagenoeg volledige zorg in mijn eentje. Daarom werk ik nu nog wat meer vanuit huis dan op kantoor, dat scheelt mij weer een hoop haast en stress en kan ik mijn werk gewoon in rust toch gedaan krijgen. Waarschijnlijk komt er wat meer lucht als er tzt een om-het-weekend- regeling gaat komen met mijn ex waardoor ik om het weekend dan een beetje bij kan tanken. En wie weet komt er ooit wel een leuke en lieve nieuwe partner op mijn pad waarmee ik de zorgen een beetje samen kan gaan dragen.....
Dat was even in een notendop hoe het nu allemaal gaat .

Leene

Leene

21-02-2023 om 17:06

Dank voor je update. Ik heb veel bewondering voor je ( jullie) dat jullie dit zo hebben kunnen oppakken. Tekent ook je ex wel dat hij wel wil maar het echt niet kan en dat blijkbaar ook wel goed inziet. Hopelijk kan hij nu toch ook weer iets zelfstandig opbouwen.
Het ga je goed twijfelaar ( niet zo'n geschikte nickname meer!) ik hoop voor je dat je de zorg binnenkort weer meer kan gaan delen en ook dat je een nieuwe liefde krijgt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.