Relaties Relaties

Relaties

Goed nieuws en vraagteken..

Zomaar goed nieuws, mag dat? Wel met een vraagteken..
Mijn (inmiddels niet meer zo) nieuwe vriend en ik zijn nog steeds ontzettend gelukkig met elkaar. Er zijn nog momenten (steeds minder vaak, dat wel) dat ik denk: wanneer zal het misgaan? Het kan toch niet zo makkelijk gaan in een relatie? Het kan toch niet zo simpel zijn??? Wanneer komt de aap uit de mouw? Herkenbaar?
Nogmaals, het lukt me steeds beter om het los te laten, simpelweg omdat ik zo continu "bewijs" heb dat mijn vriend dol op mij is (en ik op hem) dat ik wel gek zou zijn om te blijven twijfelen. Maar ik vraag me af of het voor andere vrouwen met een paar slechte relaties achter de rug herkenbaar is.
Kortom: men kan genezen van slechte relaties, ik denk dat ik (fingers' crossed) ontzettend veel geluk heb gehad.
Sini (98% van de tijd blij)

Wat fijn!

Goed om te horen!

Goed nieuws!

Fijn om te horen, ja hoor, goed nieuws mag zeker
Persoonlijk heb ik geen ervaringen met slechte relaties, wel met lastige periodes in onze zeer lange relatie. Het gelukkig zijn met elkaar is er altijd geweest en zo overleef je ook de hobbels. Dat je voorzichtig bent kan ik goed begrijpen, je vertrouwen moet groeien en daar horen mooie en minder mooie tijden bij. Samen sterk!
Het is je gegund, maak er wat moois van samen.

@Emma

@Emma

08-01-2021 om 11:34

Goed nieuws

Ja ik herken het wel: het moment waarop je er vertrouwen in hebt dat het goed zit. Verbazingwekkend, maar wel heel fijn

Paasei

Paasei

09-01-2021 om 11:33

Oh ja!

Heel herkenbaar. Het 'dat kan toch nu zo niet duren' gevoel. Dan moet ik altijd denken aan die bekende commercials van een cosmetica merk; 'you are worth it'..

Ondertussen ben ik zo veel jaar verder dat ik meer vertrouwen heb. We hebben al heel wat hobbels op ons pad gekregen en hij bleek het ook waard te zijn..: Ik heb er geen spijt van dat ik toch weer heb durven geloven in de liefde.

Ander puntje, waar ik wel nog steeds tegenaan loop en dat je ook zult herkennen, is het automatisch vergelijken. Mijn lief hoeft maar iets te doen dat me vaag doet herinneren aan het (akelige) gedrag van mijn ex en ik ben de weg kwijt.. Dat is niet eerlijk tegenover hem, maar ik kan er niets aan doen. Gelukkig kunnen we het er wel samen over hebben en hij begrijpt t ook. Ik hoop dat ik die, bijna posttraumatische stressstoornis, nog eens kwijt raak.

Doenja

Doenja

09-01-2021 om 14:38

allergie

Ik herken het wel hoor Paasei en Sinilind. Ik noem het vaak mijn allergie. Je wordt getriggerd en ook al kan je nieuwe liefde er niets aan doen, toch reageer je. Instinctief. Ik leg het altijd uit, dat het door mn verleden komt. Maar dat ik het van hem ook niet kan waarderen, en vraag t niet meer te doen. Zo heeft hij ook enkele 'allergietjes' opgelopen in zijn relatie denk ik dan. Sommige dingen zijn niet klip en klaar te herleiden naar een bepaalde vroegere situatie. Andere juist overduidelijk wel. Het is het gevolg van dat je geleefd hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.