Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

fardau

fardau

08-03-2009 om 09:10

Heb echt even advies nodig [bijna samenwonen en toch weinig contact]

Hallo allemaal,

ik zit met iets in mijn maag, zit er echt erg mee, dus hoop dat jullie advies voor me hebben.
De situatie is als volgt. Ik heb sinds 2 jaar een relatie met mijn vriend, zelf heb ik 2 kinderen uit een vorige relatie, hij ook. We wonen een uurtje rijden bij elkaar vandaan. Het plan is dat we binnenkort samen gaan wonen. Meestal zien we elkaar 1 avond in de week en weekends. Door omstandigheden hebben we elkaar afgelopen week (incl weekend) niet gezien.
Het rare is dat we dan gedurende zo'n week ook praktisch geen contact hebben. Af en toe een sms-je en 1 keer een kwartiertje gebeld. Op zich heb ik in zo'n week ook geen behoefte aan meer contact, maar maak me daar dan weer zorgen over. Is dat nu normaal dat je, tijdens een relatie waarbij je dus ook nog binnenkort gaat samenwonen (dus wel echt serieus), af en toe zo weinig behoefte aan contact hebt? Hij heeft dus blijkbaar ook niet behoefte aan meer contact (doet daar tenminste geen moeite voor).
Ben heel benieuwd naar jullie reacties!!!! Zit er erg mee in mijn maag!

Groetjes Fardau

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe voelt het verder?

Mijn man is niet zo'n schrijver en beller, laat ook amper wat van zich horen als hij er niet is. Dat is altijd zo geweest. Ik wist echter vanaf het moment dat ik hem ontmoette dat het goed met hem zat.

Wat zegt je gevoel verder over deze man? Voel je je rustig?

gescheiden moeder

gescheiden moeder

08-03-2009 om 20:09

Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties! Het doet me goed te horen dat het dus bij meer stellen zo gaat of kan gaan. Ik ga me tijdens zo'n week onzeker voelen. Over zijn gevoelens voor mij en mijn gevoelens voor hem. Voor mijn idee moet je tijdens een relatie behoefte hebben om iedere dag contact te hebben (zie ik veel om me heen). Aan de andere kant hoeft het misschien voor ons zo niet te werken. Als ik hem zie, als we samen zijn, voelt het wel altijd heel goed. Maar blijkbaar hebben we tijdens zo'n week niet altijd behoefte aan contact. Ik zal hem wel es vragen hoe hij dat dan ervaart....

gescheiden moeder

gescheiden moeder

08-03-2009 om 20:10

Bovenstaand bericht...

Ok, dit kan even verwarrend zijn... maar Fardau en "gescheiden moeder" ben ik dus beide....

Vic

Vic

09-03-2009 om 11:40

Waarom samenwonen?

Waarom ga je samenwonen als je relatie nu ook goed bevalt en je geen behoefte hebt aan meer contact? Ik vind (door schade en schande wijs geworden) latten helemaal geen slechte optie als je allebei kinderen hebt uit eerdere relaties.

gescheiden moeder

gescheiden moeder

09-03-2009 om 14:00

Vic

Mijn vriend vindt latten geen optie... Ik in eerste instantie wel maar vind het te onrustig voor de kinderen. Mijn vriend heeft 2 oudere kinderen en daardoor is het geen optie dat zij hier in de weekenden naartoe komen (bijbaantjes, uitgaan ed). Dus mijn kinderen moeten dan ene keer naar hun vader, dan door de week weer hier en de andere weekenden regelmatig naar mijn vriend toe. Al met al merk ik aan de kinderen dat dat teveel onrust geeft. En bovendien wil ik wel heel graag bij hem zijn, gewoon iedere dag....
Maar eerlijk is eerlijk, ik twijfel ook wel een beetje... Voel me op moment erg onzeker over alles.....

Vic

Vic

09-03-2009 om 14:14

Tja

Ik wil je niet onzekerder maken, maar ik vind eigenlijk dat je vriend wel de nodige eisen en voorwaarden stelt (als ik ook je andere vragen lees). Ik snap wel dat het onrustig is om je kinderen heen en weer te slepen als je daarheen gaat in het weekend, maar verhuizen naar een andere stad (nieuwe school) is ook een hele kluif voor ze. En als jij er dan niet 100% zeker van bent?

Mijn mening

ook ik heb twee jaar een LAT relatie gehad voordat wij gingen samenwonen.wij hadden beiden twee kinderen en woonden 115 km van elkaar.
maar ik herken jouw situatie helemaal niet.
hoe langer wij een relatie hadden,hoe meer behoefte wij hadden om altijd samen te zijn,het gemis werd steeds groter,we belden elkaar dagelijks ,soms meerdere keren ,en als we na het weekend afscheid namen hadden we beiden vaak tranen in onze ogen.
voor mij is het dus niet te begrijpen dat jullie zo weinig contact hebben,maar zoals je leest in andere reacties zijn er wel meer mensen die de behoefte niet hebben aan meer contact.
ga uit van je eigen gevoel,is dit echt de man van je leven? wil je echt samen verder met hem,en hij met jou? als dit is wat jullie allebei echt willen,ga er dan voor,succes!

Corine

Corine

09-03-2009 om 21:56

Ik herken het

Ik herken het verhaal helemaal. Tis net een verhaal over mezelf. Mijn vriend en ik hebben nu een paar jaar een relatie, maar samenwonen wil ik (nog niet). Ik wil ook nog een stukje vrijheid voor mezelf hebben. We hebben heel veel contakt, althans van zijn kant. Ik kan het me niet permiteren om elke dag een paar x te bellen en smsjes te sturen. Het wordt dan een kostbare zaak. Bovendien heb ik op den duur niks meer te zeggen. Door al dat vele contakt voel ik me soms erg geclaimd. Soms smst ie me met een lulligheidje, ik reageer daar op en vervolgens gaat na een paar minuten de telefoon. Of ik reageer niet gelijk omdat ik bijv aan het werk ben en dan krijg ik vervolgens weer een smsje waarom ik niet reageer. Ik word er wel eens moe van. En daarom vind ik latten wel plezierig,eerlijk gezegd.

Effe niet

twijfel ? NIET DOEN ! Wacht nog maar even, kan je best zeggen ook. Samenwonen betekend ook verhuizen, een nieuw interieur bij elkaar zoeken, het eens moeten worden over allerlei dingen en wennen aan elkaar, aan elkaars manier van opvoeden etc etc etc.

Neu, laat nog maar even, kijk over een half jaar nog een keer naar de situatie. Als het nu goed gaat zoals het is moet je helemaal niets doen, lekker zo laten blijven.

Oh ja

en ruzie maken, eerst eens ruzie maken voordat je gaat samenwonen is ook verhelderend vond ik, maar dat is mijn eigen ervaring altijd geweest

klokje 2

klokje 2

10-03-2009 om 14:08

Nog niet doen

eens met manda: bij twijfel niet doen. Beter nog wat langer nadenken dan overhaast handelen. Je kunt nog ik weet niet hoelang samenwonen. Je geeft nogal wat op ook voor hem; ik begrijp dat jij daar in zou trekken en niet andersom, toch? Dat is ook niet niks.
Je zegt dat hij oudere kinderen heeft, is het geen optie om die alleen thuis te laten in het weekend? Zullen ze waarschijlijk prachtig vinden. Of ze ruilen hun weekend met vader en moeder. Je vriend zou dan naar jou kunnen komen in het weekend dat jij je kinderen hebt. Of jij zou dat kunnen doen, van weekend ruilen met je ex. Nu zijn je kinderen geen weekend thuis, ik zou dat ook niks vinden, dat onrustige gesleep.
Laat je vriend ook eens wat inleveren, doet hij dat wel genoeg, vind je?

Vic

Vic

10-03-2009 om 15:43

Nog een advies

Als je ermee doorgaat, houd dan je eigen woning nog een tijdje aan. Je trekt bij hem in in zijn huis. Wat zijn je opties als de relatie zou mislukken? Kun je dan op korte termijn een nieuwe huurwoning krijgen?
Hoe oud zijn zijn kinderen eigenlijk? Als die 15+ zijn hebben ze waarschijnlijk over een paar jaar al geen zin meer om om het weekend bij hun vader te logeren. Dan haal jij nu je hele leven overhoop door te verhuizen, terwijl dat over twee jaar misschien niet nodig is.

gescheiden moeder

gescheiden moeder

11-03-2009 om 10:48

Dank

Dank voor jullie reacties. Heeft me allemaal wel weer aan het denken gezet. Ik twijfel inderdaad wel heel erg op het moment. Maar dat komt ook doordat ik het allemaal reuze spannend vind. Als ik alles op een rijtje zet komt het er inderdaad wel op neer dat ik veel meer voor onze relatie over heb/opgeven moet, dan hij...
Aan de andere kant ben ik wel ontzettend gek op hem en is hij voor mijn kinderen ook echt een super stief-vader. Hij krijgt straks natuurlijk wel ineens 2 kinderen bij zich in huis, terwijl hij al jaren alleen is. Dus in die zin moet hij ook wel wat inleveren. Ik zal er nog goed over nadenken de komende tijd. Zolang ik mijn huis en werk nog niet opgezegd heb kan ik altijd nog terug komen op mijn besluit. Al ben ik wel bang dat het dan einde relatie wordt wat hem betreft.....

In ieder geval bedankt dat jullie zo meeleven en denken!

Fardau

Wilma

Wilma

11-03-2009 om 14:29

Opgeven

Ik heb ook al op je andere vraag gereageerd in Het Nieuwe Huishouden.

Je moet niet alleen meer opgeven dan je vriend, je geeft ook je zelfstandigheid op. Als je nu al twijfelt en als er nu al dingen niet soepel lopen is de kans dat je weer uit elkaar gaat reeel. Dan sta jij met niks op straat en voor je vriend blijft alles hetzelfde. Dat is een ontzettend ongelijkwaardige situatie. Ik zou nooit een toekomst willen baseren op zo'n ongelijkwaardige situatie. Nu heb je een eigen huis en werk waarvan je kunt rondkomen. Die zelfstandigheid zou ik koesteren. Latten is volgens mij ook een soort test. Als je vriend niet veel moeite doet om jou te zien, om de swung in jullie relatie te houden door te bellen mailen en sms'en dan zegt dat misschien ook wel iets over hoe hij in jullie relatie staat. Als hij nu al geen moeite doet hoe zit het dan straks? Dan ben jij degene op wie alles neerkomt. Wil je dat wel? Als het misgaat ben jij ook degene die het meest gedupeerd is.

Vic

Vic

11-03-2009 om 15:43

Gescheiden moeder

Ik vind het wel heel vervelend voor je dat je nu al die alarmberichten van ons (mij) krijgt. Aan de ene kant ben je natuurlijk verliefd en wil je gewoon bij je vriend zijn, en dan roepen allerlei mensen dat je er vooral goed over na moet denken. Het jammere is gewoon dat garanties niet gegeven worden. Ergens neem je altijd een (groot) risico als je gaat samenwonen. Bij ons zag het er goed uit, vond ik. Mijn vriend heeft maandenlang 3 dagen per week doordeweeks bij mij geslapen en had dan een reistijd naar zijn werk van 1,5 uur (terwijl hij zelf zo'n beetje naast kantoor woonde). We belden en mailden sowieso elke dag, maar deden ook heel veel moeite om zoveel mogelijk fysiek bij elkaar te zijn. Samenwonen leek dus een ideaal plaatje, maar achteraf gezien hadden we veel langer moeten blijven latten. En sommige dingen (verschillende gewoonten en inzichten) komen natuurlijk pas echt aan het licht als je eenmaal samenwoont.

gescheiden moeder

gescheiden moeder

12-03-2009 om 08:53

Vic

Vind het wel erg lief dat je dit berichtje nog even post. 't Is inderdaad wel even slikken om bovenstaande berichtjes te lezen. Maar inderdaad, het is wel de waarheid. Ik weet alleen als ik het nu allemaal terug ga draaien dat onze relatie dan over is. Hij is al bezig zijn huis op te knappen, kamertjes voor de kinderen te maken enz. Maar goed, ik zal er de komende tijd toch nog heel goed over nadenken en er ook met hem over gaan praten. Toch maar mijn twijfels en vragen uitspreken en beter voor mijn eigen belangen opkomen!

Groetjes Fardau

Gescheiden moeder

van deze zin schrik ik echt:Ik weet alleen als ik het nu allemaal terug ga draaien dat onze relatie dan over is.

dat klinkt als een dreigement!en ik vraag me af hoe diep de liefde zit,als jouw vriend deze eisen aan jou stelt?hij stopt er gewoon mee als je niet verhuist?
dit getuigt van weinig respect voor jouw situatie ,je mening en je gevoelens.

Wilma

Wilma

12-03-2009 om 11:08

Liefde

Ik schrik er wel van dat je vriend het uit gaat maken als jij niet wilt samenwonen. Hebben jullie eigenlijk vantevoren veel gepraat over het hoe en waarom van het samenwonen? Hebben jullie het bijvoorbeeld gehad over een samenlevingscontract? Over wat er gebeurt als het uitgaat als je samenwoont? Juridisch gezien heb je dan nergens recht op, behalve op je eigen spullen als je kunt aantonen dat die van jou zijn.

Ik ken jullie natuurlijk niet maar ik stel me zomaar voor dat het zo gaat als jullie samenwonen: jij werkt parttime en zorgt fulltime voor 4 kinderen en 1 man. Ik vraag me af wie er voor jou zorgt? Niet alleen nu maar ook in de toekomst? Hoe zit het met je financiele zelfstandigheid, je pensioen? In de tijd dat jij voor de kinderen, je vriend en het huishouden zorgt kan je vriend werken en dus ook pensioen opbouwen.

klokje 2

klokje 2

12-03-2009 om 13:30

Daar schrik ik ook van

'Al ben ik wel bang dat het dan einde relatie wordt wat hem betreft.' Jeetje, wat zeg je hier? Zijn teleurstelling zal misschien groot zijn, maar ga je het uitmaken met iemand waar je van houdt? Daar kan ik niet bij hoor.
Hij zou wat begrip moeten kunnen opbrengen. Het is niet zo maar koudwatervrees van jouw kant, je vrees is gegrond. Je geeft heel wat op en je bent ook wat verschuldigd aan je kinderen.
Over niet al te lange tijd is hij 'los' van zijn kinderen, zou hij dan jouw kant op willen komen? Hoe reageert hij daarop? Misschien ziet hij dan wat zoiets met je doet.

Nou dan niet

je moet nooit wat doen tegen je eigen intuitie en gevoel in om een ander te pleasen, dan doe je beide tekort. Gewoon niet doen, blijf bij jezelf en als dat niet mag dan houdt het op. UIthuilen en accepteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.