Relaties

tijgerinnetje
26-06-2011 om 13:12
Het blijft moeilijk [leuke man ontmoet na scheiding]
Okee ik ben gescheiden en niet echt op zoek naar iets nieuws maar er kwam een leuke man langslopen. Dus heel voorzichtig wat begonnen, maar wat valt dat tegen, om iemand weer te leren vertrouwen, om niet gelijk in wantrouwen te schieten en onzeker te worden.
Mischien is dit een teken dat het allemaal veel te vroeg is, of is het een leerproces waar ik veel aan kan hebben.
Dit is gewoon een leuke man die ik wil leren kennen, en ik weet ook wel ik hoef er niet gelijk mee te trouwen Maar ik merk dat ik ook een stuk voorzichtiger ben geworden.
Hoe hebben anderen dit gedaan en ervaren
Tijgerinnetje

Nausicaa
26-06-2011 om 21:29
Vraagje.
Tijgerinnetje, ben je door je ex-man bedrogen? Ik lees nogal wat wantrouwen in je bericht.... Zo nee; gewoon proberen en kijken wat ervan komt!

Tijgerinnetje
27-06-2011 om 10:01
Antwoord
Nee niet zozeer bedrogen dat hij vreemdging. Wel dat hij de laatste jaren veel gelogen heeft.
Ik merk dat ik daardoor mannen niet zo erg vertrouw
Tijgerinnetje

Nausicaa
27-06-2011 om 20:19
Vertrouwen
Ik ben gescheiden, niet bedrogen door mijn ex-man, maar heb daarna wel een paar onbetrouwbare vriendjes gehad. En ook ik ben heel voorzichtig geworden. Een ontmoeting speelt zich bijvoorbeeld buiten de deur af, zodat mijn kinderen niet met iemand worden geconfronteerd met wie het misschien toch niets wordt. Verder moet je het misschien niet gelijk als iets serieus zien, maar als ervaring opdoen.

tijgerinnetje
28-06-2011 om 09:19
Gelijk
Ik heb de eerste twee keer ook buiten de deur afgesproken maar de derde keer bij mij thuis. Ik hou het zeker voorlopig buiten de kinderen, wil eerst voor mijzelf uitzoeken wat het gaat worden voordat ik aan de kinderen vertel dat ik een vriend heb, en dan nog hoeven zij hem niet gelijk te ontmoeten.
Je hebt gelijk met dat ik het niet gelijk als heel serieus moet zien, maar ik heb ook geen zin in one night stand, eigenlijk meer omdat ik me daar zelf niet goed bij voel.
Tijgerinnetje

amk
28-06-2011 om 10:26
Vertrouwen
ik ben nu een jaar verder in mijn relatie, en wij hebben dat gewoon tegen elkaar uitgesproken. Mijn vriend is ongeveer op dezelfde manier verlaten door zijn vriendin als ik door mijn man. En dan ben je gewoon op je hoede.
Wij hebben heel snel ook uitgesproken dat we beiden niet van one night stands houden.
Mijn kind erbuiten houden werd wat lastig we kwamen elkaar al regelmatig tegen bij de supermarkt en dan is het vreemd om ineens niets meer tegen elkaar te zeggen natuurlijk.
Maar je hoeft hem natuurlijk ook niet gelijk voor te stellen als 'je'vriend, het kan ook gewoon een vriend zijn die eens mee komt eten. Dat doen wel meer mannen bij mij zo vreemd was dat niet.

Tijgerinnetje
29-06-2011 om 16:28
Amk
Bij mij eet er nooit een man mee, behalve familie, dus zou het wel raar zijn.
Ik zit veel meer met dat stuk argwaan wat ik heb, mischien is dat een teken dat ik nog wachten moet ik ben er nog niet uit.
Tijgerinnetje

amk
29-06-2011 om 16:39
Argwaan?
nee je bent voorzichtig, want je hebt je kop al een keer gestoten.
Ik ben bijna 5 jaar gescheiden en ik zal ook zeker niet meer halsoverkop in een relatie springen, het vertrouwen moet echt groeien want dat is behoorlijk beschadigd. Zolang je daar open over bent tegen elkaar kan het prima gaan. Dan kun je het ook gewoon zeggen als het even niet lekker loopt.

tijgerinnetje
29-06-2011 om 22:11
Argwaan is geen teken?
Ik vroeg me af of dat argwaan dan niet een teken is dat het nog te vroeg is voor een nieuw iemand in mijn leven.
Of zou ik juist door een relatie aan te gaan juist door die argwaan heen leren gaan en weer te proberen iemand te vertrouwen
Tijgerinnetje

amk
29-06-2011 om 23:07
Nee tuurlijk niet
je bent toch ook een tijdje extra voorzichtig als je je kop tegen een kast hebt gestoten. Nu heb je je vertrouwen gestoten. Dus ben je extra voorzichtig.
Dat ben je na 1 jaar, maar ook zoals ik na 5 jaar. Dit is niet mijn eerste scharrel na mijn huwelijk, maar wel 1 waarin ik vertrouwen terug heb gekregen.
Dat vertrouwen moet je idd weer leren.

tijgerinnetje
30-06-2011 om 16:18
Amk
Bedankt voor je antwoord, ik weet genoeg. Ik ga er zoveel mogelijk van genieten. Op zich durf ik wel de sprong te wagen en ik weet dat ik op mijn bek kan gaan.
Ik vroeg me dus af of het niet et vroeg was,ach de tijd zal het leren.
Tijgerinnetje