Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

PretUit

PretUit

26-11-2013 om 22:51

het game probleem

Sinds augustus is dit probleem begonnen. Tenminste ik ben degene die het als een probleem ziet. Op een feestje zag mijn man dat er kinderen aan het gamen waren. De kinderen speelden een game genaamd "World of Tanks" . De volgende dag ging hij op de computer deze game uitproberen. Hij heeft zichzelf en zoon van 8 een account gegeven en sindsdien willen ze niets anders meer dan gamen. Als mijn man thuis komt uit zijn werk pakt hij een biertje en gaat gamen. Zoon mag om 5 uur gamen voor een uur en dan is het klaar. Tot 5 uur is zoon alleen maar aan het zeuren "mag ik gamen?" Hij doet bijna niks tot klokslag 5 uur en dan is hij blij. Dan eten we om 6 uur en gaat man na het eten weer gamen en gaat meestal door tot een uur of 12 of 1 soms 2 uur s nachts. Zoon mag na het eten niet meer van mij. Omdat ik het gezeur van zoon zo zat was heb ik het gamen meer beperkt. Sinds deze week mag hij zaterdag 2 uur, zondag 2 uur, woensdag 1,5 uur. Verder niet. Dit resulteert in nog meer gezeur. Eerst mocht hij elke dag een uur een weekend 2 uur. Door het eeuwige gezeur probeer ik nu dus 3x per week. Man laat zich niet beperken gamed gewoon stug door. Sinds dit aan de gang is vind ik er niets meer aan. Het is gewoon niet gezellig en ik ben steeds maar weer de spelbreker. Zondag gezellig iets ondernemen met de kids heeft man geen zin in hij gaat liever gamen. Hij brengt de kids graag naar hun clubjes en brengt er veel tijd door. Het is dus niet dat hij niks met ze doet alleen mis ik gewoon gezelligheid. Als hij een gamer was geweest toen ik hem pas leerde kennen was ik al lang weg geweest. Dit zegt wel genoeg hoe vervelend ik dit vind. Wat zouden jullie doen, ben het echt zat. We hebben nog 2 dochter van 10 en 12 die het gamen ook niet leuk vinden.

Bespreken?

Misschien lees ik eroverheen hoor, of is het iets wat je allang hebt gedaan. Maar ik zou toch wel met mijn man bespreken (lees: erg klagen en zeuren) wat ik van zijn game-gedrag vindt. En samen naar een oplossing zoeken. Dit klinkt absoluut niet gezellig.

Anderzijds: het speelt sinds augustus zeg je. Nu ben ik niet zo bekend in de game-wereld, maar is zo'n spel niet op een gegeven moment 'uit'? Tenminste, als ik het goed lees speelt hij alleen dat ene spel toch? Keert hij dan niet weer gewoon terug naar de normale wereld als dit spel uitgespeeld is? Of heeft hij inmiddels al meerdere spellen ontdekt?

Gamevrouw

Gamevrouw

27-11-2013 om 15:27

Lara

Elke keer als een nieuwe versie van Lara uit kwam ging mijn man met haar aan de slag zo gauw hij uit het werk kwam tot hij omviel van de slaap. En als hij het uit had was hij weer de normale fijne man als altijd Ik heb het wel eens onhandig gevonden maar nooit erg. Het was ook altijd maar voor hooguit een paar weken.
Ik zou een streep trekken als het maanden zo ging. Dan kreeg hij van mij een ultimatum, spel eruit of met spel en al vertrekken

GS

GS

27-11-2013 om 16:45

Ook handig

zo'n game verslingering (noem het nog even geen verslaving) bij je zoon! Ik weet niet of je dingen hebt die hij nog moet leren (kamer opruimen ofzo, gedragdingetjes, taakjes in huis, huiswerk maken?) die kun je dan makkelijk koppelen aan een (extra) uurtje computertijd als beloning.
Vwb je man zou ik een stevig gesprek hebben. Dat hij bijv pas gaat gamen als de kinderen op bed liggen. Het geeft nl een heel verkeerd voorbeeld als pa des huizes direct achter de compu kruipt tegen de wil in van moeders. Dan denken de kinderen ook dat ze niet naar jou hoeven te luisteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.