Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ida

Ida

23-05-2017 om 12:47

hoe fout is fantaseren over een ander

Ik ben ruim 20 jaar samen met mijn man. We hebben een stabiele relatie samen, maar door problemen met onze zoon gaan we soms door zeer moeilijke tijden. Toch pakken we dit samen goed op en steunen we elkaar prima. Dat neemt niet weg dat ik bij tijd en wijle moeite heb me staande te houden, rondzweef in een stemming waarin ik bang ben te verzinken in een depressie. Dit 'los' ik op door heel actief bezig te zijn met allerlei dingen, deels met, deels zonder man. Dit werkt heel aardig moet ik zeggen; afleiding zoeken en je richten op andere zaken gaat behoorlijk goed.

Maar nu...
Ik ben al een tijd verliefd op een andere man.Een beetje een soort puberale verliefdheid, in die zin dat het bij fantaseren blijft, want ik pieker er niet over om mijn huidige relatie in de waagschaal te zetten of zelfs maar de kans te lopen mijn man te kwetsen met een úitstapje'. Nu merk ik dat ik mijn stemming kan verbeteren door wat te dagdromen op loze momenten en merk dat ik ook tijdens sex met man wel regelmatig aan die ander denk... waarmee ik ons sexleven trouwens een enorme boost heb gegeven, denk ik, want dat is wel opvallend veranderd. Vlg. mij heeft het ook enom te maken met het feit dat we als stel ook een enorme hoeveelheid problemen en verdriet te verwerken hebben waarvan we ook heel sterk het gevoel hebben dat alleen wij weten wat we doormaken: het verdriet en de boosheid verbindt ons als het ware en maakt dat we emotioneel naar elkaar toe worden gezogen. Toch denk ik dus regelmatig aan die ander wat het tegelijkertijd allemaal wat dubbel maakt.
In het begin heb ik wel eens het gevoel gehad dat ik de controle verloor, was ik bang om mij niet te kunnen beheersen, gelukkig ben ik nooit in een situatie verzeild geraakt waarin ik er zelfs maar dichtbij was. Inmiddels heb ik dat niet meer en koester ik het gevoel voor die ander in de wetenschap dat ik er nooit iets mee zal gaan doen.
Ik voel me dus heel schuldig over de verliefdheid en het feit dat ik regelmatig over iemand anders fantaseer terwijl ik sex heb met mijn man, terwijl ik tegelijkertijd ook een gevoel heb dat dit me enigszins op de been houdt en mijn relatie eigenlijk ook een boost geeft.
Hoe fout is dat?

Gedanken sind frei

Het lijkt mij prima, zoals je het beschrijft. Je weet heel goed voor jezelf dat dit een fantasie is en ook moet blijven. De relatie met je man is verder goed, dus een mentaal "uitstapje" lijkt me geen enkel probleem!
Maar ik snap dat je je schuldig voelt hoor, en toch het idee hebt een soort geestelijk overspel te plegen.

Paasei

Paasei

24-05-2017 om 08:14

Normaal

Ik heb ooit ergens gelezen dat daar onderzoek naar gedaan is en dat hele volksstammen zich 'schuldig' maken aan fantaseren over een ander tijdens seks.. dat is dus heel normaal. Vooral mannen schijnen dat zonder schuldgevoel te kunnen doen. Die zitten misschien toch emotioneel wat dat betreft anders in elkaar als wij dames..

Overigens wordt het meest gefantaseerd over bekende personen, maar ook ex-en schijnen populair te zijn. Enig verschil met jou is dat jouw droom iets realistischer is; je zou er wat mee kunnen doen. Het is dus aan jou om er voor te zorgen dat het echt bij een droom blijft. Maar zo te lezen heb je dat aardig in de hand. Ik zou zeggen; geniet van de positieve effecten!

Banaantje

Banaantje

24-05-2017 om 08:38

Normaal

Ik vind het normaal. Bij mannen zeggen we buitenshuis honger krijgen en thuis eten en vrouwen voelen zich daar dan weer schuldig over. Tijdens seks denk ik standaard aan iets anders dan aan mijn partner, omdat dat nu eenmaal werkt. En als je een verliefdheid als jouw privé-geheimpje kunt bewaren, dan is er niets aan de hand.

Trix

Trix

24-05-2017 om 10:38

Lekker fout

Je man doet het in zijn hoofd waarschijnlijk ook met een ander. Is dat erg?
Ik zou me pas zorgen maken als je ook afkeer voelt voor je man en dat op deze manier probeert af te wenden. Maar daar is zo te lezen geen sprake van. Geen probleem van maken, wees blij dat je die mogelijkheid tot fantaseren hebt!

ida

ida

24-05-2017 om 19:52

oh oke

Wat denkt iedereen hier gemakkelijk over! Nou dat isheel mooi. Ik schud het schuldgevoel dus maar even van me af! Bedankt voor jullie mening.

Uh....maar ik hoor niemand zeggen 'Dat doe ik ook altijd'?

Ad Hombre

Ad Hombre

24-05-2017 om 20:07

Ida

Om eerlijk te zijn zou ik het zelf niet zo OK vinden als ik steeds over dezelfde persoon zou fantaseren, maar blijkbaar vindt iedereen hier dat heel normaal.

Een orgasme is een sterke leerervaring. Als je steeds klaarkomt met dezelfde persoon in je hoofd moet je niet gek opkijken als je verliefdheid steeds sterker wordt. Soort verslaving.

Ik fantaseer trouwens tegenwoordig meestal over mijn vriendin. Hoe duf is dat?

Prada

Prada

24-05-2017 om 21:23

Nee niet oke

Je bent nog steeds verliefd, dat betekent dat je je misschien nog steeds in de situatie bevindt dat waarin je toen zat?
Je post wel vaker over sex, ik neem aan dat het een meer dan gemiddelde rol in je leven speelt en je misschien meer hier wilt sparren dan echt advies of antwoorden?

Ik heb het persoonlijk niet en alhoewel ik geen controle heb over andermans gedachtes zou ik het wel heel storend vinden en eigenlijk ook erg beledigend.

Ida

Ida

25-05-2017 om 10:04

Prada

Huh, je denkt me te kennen of zo.

Wat is volgens jou het verschil tussen willen sparren en advies of antwoorden krijgen?

Ida

Ida

25-05-2017 om 10:10

Behoorlijk duf Ad!
Maar als het voor jou werkt is het oke toch.

Je hebt daar een waar woord over het effect van fantaseren terwijl je klaarkomt, met die persoon in je hoofd. Ik denk dat het wel zo werkt. Toch is het -tenminste bij mij- zo, dat tegen het moment dat ik werkelijk klaarkom die persoon niet zo in mijn hoofd zit, dat meer iets is wat ik dan al losgelaten heb.
Ik ben dan zo in mezelf gekeerd dat dat niet meer zo werkt en daarna zit ik in het hier en nu, dus ook bij manlief.

Trix

Trix

25-05-2017 om 10:28

Nee ik niet

Nee. Ik doe dat niet 'ook altijd'. Tot degene op wie ik wel eens heimelijk verliefd ben, voel ik me juist seksueel totaal niet aangetrokken. Dus die speelt geen rol in mijn fantasieën.

Maar ik fantaseer er flink op los en mijn man is lang niet altijd deel van die fantasie. Ik zou er ook echt geen probleem mee hebben als hij een lekkere collega in zijn hoofd heeft terwijl hij het met mij doet. (Maar ik hoef het niet te weten!) Ik zou het pas erg vinden als hij het om die reden niet meer met mij zou willen doen.

Banaantje

Banaantje

25-05-2017 om 11:43

Goed lezen

Anderen fantaseren ook over anderen dan hun man. Wil je dat weten, of wil je weten of anderen vanuit een verliefdheid over een vaste andere man fantaseren?

Ik vind Ad niet duf. Waarom is dat duf?

Prada

Prada

25-05-2017 om 12:36

Indruk

Dat ik bij jou de indruk krijg dat je graag over sex praat en nu wilt verder praten over klaarkomen en wat anderen doen ipv echt onderzoeken of je afwijkend bent. Dat je een beetje uitlokt bijvoorbeeld.
Dat mag, maar dan vertrek ik.
Wees niet bang, ik ken je niet, alleen als forummer en dan valt het me op, dat is alles.

Verder eens met Ad v.w.b. verslavend effect.

Ida

Ida

25-05-2017 om 20:01

dus..............

Prada; je suggereert dat ik eerder draadjes hebt geopend en dat is niet zo. je hebt het over 'nog steeds' en 'de situatie waar je je toen in bevond' dus dat vat ik niet.

En banaantje, dat 'suf' wat ik over Ad zei, daar moest eigenlijk een smiley achter, dat zei ik omdat hij het zelf zo noemde. Ik vind sowieso niet dat ik hoef te oordelen over wat wel of niet suf, stom, prima of juist goed is om over te fantaseren.

Ik probeer alleen te achterhalen hoe anderen hier in staan, of anderen dat ook hebben e.d. Is het 'normaal' om te fantaseren tijdens sex, ik heb trouwens ook niet gezegd dat ik altijd over die ene persoon fantaseer, maar het is wel zo dat ik sowieso vaak fantaseer tijdens sex, tja, dat gaat soms over iemand die ik ken, soms meer over de situatie, momenteel dus veel over die ene....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-05-2017 om 23:04

Als jij het zegt Ida

Maar ik zou ook zweren dat hier al eens eerder over geschreven is.
Maar jij bepaalt.

Inhoudelijk maakt het wel heel erg veel verschil of je fantaseert over iemand waar je verliefd op bent en die irl ook in je leven is, of dat het George Clooney betreft. De eerste is spelen met vuur.
Ik ben het niet altijd met Ad eens, maar nu zeker wel. Je gooit olie op het vuur zo.

En nee Ad is niet suf.

sita

sita

27-05-2017 om 02:05

deels herkenbaar

Herkenbaar je verhaal, (vooral mbt relatie en zoon) behalve de (duidelijke) verliefdheid. Soms is er weleens iemand die ik 'wat leuker vind' maar dat groeit nooit uit.
Ik heb zelf nooit zo'n moeite gehad met mijn fantaseren. Maar zie achteraf wel heel duidelijk dat ik meer fantaseerde in mindere periodes.
Op dit moment gaat het beter in de relatie. Ook op sexueel gebied. En ik merk dat ik nu veel minder fantaseer, zeker tijdens sex. Het komt nu best vaak voor eigenlijk dat ik een hele vrijpartij lang helemaal in het hier en nu ben, volledig bij partner. En dat zijn eigenlijk toch echt de beste momenten....
Zelf trek ik daar toch de conclusie uit dat fantaseren ok is, maar bij (te) veel en (te) lang het ook goed kan zijn eens te kijken naar wat er eigenlijk speelt en hoe dat verbeterd kan worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.