Relaties

Guinevere
20-06-2009 om 10:35
Hoe ga ik een goed gesprek aan?
Wellicht kunnen sommigen hier zich nog herinneren dat mijn zwager het graf van mijn moeder overhoop heeft gehaald. Enkele maanden lang heb ik elk contact met zwager en zus vermeden.
Nu is het ogenblik aangebroken dat we in gesprek gaan. Tenminste, mijn zus en ik. Hoewel mijn zus vindt dat ik met haar én mijn zwager moet spreken. Maar ten eerste heb ik geen zin om in mijn eentje tegenover 2 mensen te zitten, en ten tweede ben ik met hém voorlopig nog steeds klaar. Met haar wil ik echter proberen verder te gaan, 't blijft mijn zus. Dus nu probeer ik een afspraak met haar op neutraal terrein.
Ik ben op zoek naar een goede manier om het gesprek in te gaan. Eigenlijk wil ik zeggen dat ik niet op de huidige voet met haar door kan gaan (nou ja, de voet van vóór die rare actie van zwager). Ik verwacht in een relatie dat er met respect wordt omgegaan met elkaar én met derden, zoals mijn vader.
Ik vind het nogal lastig, hoe stel ik dit nu aan de orde zonder de hele tijd op alle rotstreken die ik in het verleden maar heb geslikt te verdragen? En wat ik ook wil is dat ze haar houdig t.o.v. vader wijzigt, ze behandelt 'm als een seniele bejaarde, verwacht van alles van hem, zaken die hij niet kán en wil doen.
En aan de andere kant heb ik wel zooooveel zin om haar van alles voor de voeten te gooien, maar ik begrijp dat dat niet veel constructiefs gaat opleveren. Tot nu toe ben ik met haar aan het mailen over de afspraak, waarbij ik me volledig op de vlakte houd over de inhoud van het gesprek. Zij kan het echter niet laten en zit via de mail al met modder te gooien.
Help! Ik zoek tips en geestelijke ondersteuning!

Rafelkap
24-06-2009 om 18:40
Mailtje
Dat "acties in het verleden" zou ik niet zeggen. Dat insinueert van alles. Maar Guinevere, als je nog een mailtje/brief wilt sturen willen wij wel helpen met de tekst. (moet ze niet meelezen!) Ik denk alleen dat jij echt geen zin hebt om "bij te kletsen zonder uit te praten".
Oja, ik ben helaas niet dol op Senseo. En begrijp ik uit het berichtje van Bellefleur dat er overleden zussen komen? Ik snap er niks van.

Guinevere
24-06-2009 om 21:18
Loslaten
Ik ben reuze bezig met het allemaal los te laten. De eerste nachten (vanaf zaterdag) heb ik mezelf onder de valeriaan gezet om niet te gaan piekeren, maar lekker te gaan slapen. Dat gaat nu gewoon goed zonder pillen!
Inderdaad denk ik er tóch over het niet volledig op te geven. Over een paar weken kan ik het wellicht nog een keer proberen, inderdaad met een mail waarin ik de "gevoelige kant" op ga. Zus leest hier beslist niet mee, dus wie weet ga ik 'm dan aan jullie voorleggen!
He, Jakiro, weet ik waar jij woont? Aaargh, ik pijnig mijn arme hersenen....
Ik voel me zeer gesteund door alle nieuwe OO-zussen en er kunnen er altijd meer bij (één grote familie, oef)!

Jakiro
25-06-2009 om 08:10
Guinevere
De consequentie kan wel zijn dat je helemaal geen contact meer hebt straks.
Ik heb na een iets gelijke situatie geen contact meer met mijn vader (inmiddels 5 jaar). Ik heb er nu geen verdriet meer om, maar het heeft een heleboel inspanning geeist om het los te laten.
Jakiro
En ja, je weet waar ik woon. Je hebt ooit (voor een bos bloemen/fles wijn) iets voor je jongste hier opgehaald wat van mijn zoontje was, waaronder slaapzakjes. Ik woon in dat waterrijke dorpje naast jouw dorp.

Bellefleur
25-06-2009 om 09:56
Nou nee, liever niet.
Hoe dol ik ook was op mijn zus, ik hoop toch niet dat ze komt spoken. Het stond er inderdaad wat cryptisch.
Ik bedoelde, dat ik ondanks dat ik zo rijk ben met nog drie zussen, ik altijd nog die ene zus mis. En graag een vervangende zus voor haar zou willen hebben. Ik weet ook wel dat dat niet kan, ze was zo speciaal, zo bijzonder... Maar toch..

Rafelkap
25-06-2009 om 10:26
Bellefleur
Sorry. Ik snapte het verkeerd. Maar ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zou ook graag willen weten hoe mijn ene broer nu was geweest en of ik daar meer band mee had gehad dan mijn broer die nog wel leeft..

Guinevere
25-06-2009 om 12:18
Ooooh!
Hehe, nu weet ik éindelijk wie jij bent. Ik had al gedacht, waar is "X" toch gebleven? Never nooit de link gelegd met nieuwkomer Jakiro! En peuters en een ADHD-er, die naar de middelbare school gaat: daarvan had wel een lampje bij mij mogen gaan branden...
De slaapzakken zijn nog steeds in gebruik, elke dag!

Jakiro
25-06-2009 om 14:53
Mjammie!
Istie morgenavond open ? Kom ik met de kinders na het eten. (hoef je niet te tracteren hoor)
Die moeten een beetje folklore bijgebracht worden namelijk.
Hier wonen en nog nooit een ijsje bij XXXX gegeten hebben, kan natuurlijk niet !
Jakiro

Guinevere
25-06-2009 om 22:06
Jakiro
Ja, maar ben pas beschikbaar vlak na 19.00! Moet de oudste snuiter ergens afleveren (jammer voor hem, niet bij XXXXX).

Guinevere
26-06-2009 om 16:41
Jakiro?
Jakiro? Zullen we even mailen voor een goede ijsafspraak? We hebben ook een goede speeltuin!

Jakiro
26-06-2009 om 19:07
Doen we
Want manlief is nog niet thuis, dus ik kan niet weg.....
Jakiro
Ik ga op zoek naar je mail adres, of anders: [email protected]

Guinevere
26-06-2009 om 20:33
Ja...
Ja, ik kwam ook pas om 19.45 weer binnenrennen! Ik mail je vandaag of morgen (heb dit weekend een overvol programma, ondanks het niet meer hebben van een officiële zus!).