Relaties Relaties

Relaties

alleen

alleen

10-11-2020 om 12:59

Hoe krijgen we het wat gezellig samen

Ons leven. Zoals veel mensen nu. Loopt als een sleur.
Opstaan werken eten en savonds administratie en op zondagmorgen ook.
Zaterdags gaat mijn partner de hele dag bezig in het klushuis van onze zoon. Ik kom vaak smiddags. Savonds uitgeput. Blijft alleen de zondagmiddag over en dan rustig zitten. Filmpjes kijken. Etcetc.

Maar hoe krijgen we het samen gezellig zodat we weer samen iets doen. En dan heb ik het ook over de sex.
We geven elkaar alleen maar een kus als we gaan werken.

Iemand tips

Pirata

Pirata

10-11-2020 om 13:06

Tja

Ik dacht al bij de titel dat het "alleen" was. Ik betwijfel of je inspanningen vruchten gaan afwerpen.
Accepteren, of voor jezelf kiezen...

Maro

Maro

10-11-2020 om 13:23

ja of

ga tantra doen. Hij moet ook wel willen en er wat voor doen natuurlijk. Relateren is niet alleen vrouwenwerk.

Sol78

Sol78

10-11-2020 om 14:22

Niet naar het klushuis

Als je zo afgedraaid bent, zou ik zaterdagmiddag niet naar het klushuis van je zoon gaan. Blijf lekker thuis, geniet van de stilte, ga wandelen, spreek met vriendinnen af, zoek een hobby. Als jij bijgetankt en opgewekt bent, heb je op zondag(ochtend?) ook meer zin om samen wat te doen. Ontbijt op bed, lekker kneuterig, en dan samen nog even 'sporten'.

Miekemieke

Miekemieke

10-11-2020 om 15:54

jullie relatie

Klinkt als een gewone doorsnee relatie, denk dat het bij de meeste stellen zo gaat. Zeker bij mensen die al langer bij elkaar zijn en dat maak ik op uit het feit dat jullie een volwassen zoon hebben.
We worden ook een beetje gek gemaakt door de media dat het allemaal altijd maar leuk en spannend moet zijn.
Wat de voorgaande reageerders al zeggen blijf zaterdag thuis en ga iets leuks voor jezelf doen. Samen met je partner iedere dag eten en op zondagmiddag filmpjes kijken is toch mooi zat? Voor de sex zou ik gewoon een vibrator voor jezelf kopen, werkt perfect! En op die zaterdagmiddag dat hij weg is kun je er lekker mee aan de gang gaan.

Poms

Poms

10-11-2020 om 17:14

Samen

Wat vinden jullie samen leuk om te doen? Waar hadden jullie vroeger samen plezier in? Waar zit de verbinding? Hebben jullie daar wel eens een gesprek over?

Echtgenoot en ik vinden best veel dingen leuk om samen te doen. Hele voor de hand liggende dingen trouwens: samen koken, Netflix series kijken, naar de bios, uit eten, beetje door de stad wandelen en in het café eindigen, in bed suffe tv kijken (bijvoorkeur over verbouwingen), uitgebreid ontbijten op zondag en stukjes uit de krant voorlezen, verbeteringen in huis bedenken en uitvoeren, naar de sauna, steden trips, musea.

Zo moeilijk is het niet lijkt me, om dingen te bedenken? Maar volgens mij zijn dit soort activiteiten een middel om een ander doel mee te bereiken: namelijk verbinding. Ik heb dit soort gezamenlijke activiteiten nodig om me verbonden te voelen met mn partner. Maar dat is voor iedereen ongetwijfeld anders.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-11-2020 om 17:18

Voor de hand liggende dingen, Poms

Naar de bios, uit eten, beetje door de stad wandelen en in het café eindigen ... het is bij jou vandaag toch ook 10 november 2020 ?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-11-2020 om 17:22

Maar nu zonder gekheid

Het helpt al als je gewoon vriendelijk voor elkaar bent. Gezellig. En niet alle uren vullen met werk. Zoals je jullie dagelijks leven beschrijft is wel erg vol werkdrift. Het is met coronamaatregelen wat minder simpel om wat leuks te doen, maar het begin is toch volgens mij wel het dagelijks leven wat anders in te vullen. En niet per definitie elk weekend dat klushuis.

Poms

Poms

10-11-2020 om 17:27

Wilgenkatje

Ik noem best wat voorbeelden en jij haalt er precies die paar dingen uit die nu (!) kunnen? Hahaha.

Overigens kun je dat restaurantdiner ook thuis laten komen, van je huis een bios maken, en wandeling maken met een glaasje wijn. Etc. Beetje creatief blijven he!

Hou vol hoor wilgenkatje, er breekt heus weer een post-covid periode aan.

Pennestreek

Pennestreek

10-11-2020 om 17:33

Tja

wij doen samen op dit moment de gewone dingen. Bedenken wat we gaan eten, en dan samen koken. Vroeger ook samen boodschappen doen, maar nu niet. We hebben afgelopen weekend samen op zolder puin geruimd. Geen verheffend klusje, maar samen best gezellig. We kijken 's avonds vaak samen een serie (aflevering) of een film, drinken daar een glaasje bij. Al dan niet in bed. We wandelen samen met de hond. Dezer dagen zijn we bezig met plannen voor het huis. Nog niet heel concreet, maar het is wel leuk om daarover te dagdromen.

Heel spannend is het allemaal niet, maar als er liefde is is dat genoeg. Al merk ik wel aan ons allebei dat we het isolement wel een beetje moe zijn. Ik merk ook dat we ons nogal aan het terugtrekken zijn. In het begin van de coronacrisis werd er nog veel gebeld en geappt met vrienden en familie, maar dat zakt weg. We hebben elkaar natuurlijk ook steeds minder te melden. De drempel wordt steeds hoger en je wereldje kleiner. Het wordt weer tijd dat we er weer op uit mogen. Maar dat zal nog wel even duren...

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-11-2020 om 21:43

Nou eh...

Ga eens op een regenachtige zondagmiddag naar bed. Muziekje aan, gezellig, maak Zin, maak er wat van. Aansluitend uurtje slapen en je hebt een relaxte uitgeruste bijdrage aan een wat prettiger leven.
(Misschien wel de wekker zetten om te voorkomen dat je tot maandagochtend doorslaapt. Da’s jammer van een zondagavond wat lekkers koken / laten bezorgen en eten. En lekker Tatort kijken. )

Oh ja en het liedje ‘ sleur met jou ‘ van Claudia de Breij.

- Pfff ik vergeet even de eventuele kinderen, zoals die zoon die op een dag in het klushuis gaat wonen. Tja dat komt omdat ik al bijna 40 jaar getrouwd ben 😀 - Ze willen vast wel eens ergens gaan spelen/chillen/logeren.

bertje1

bertje1

12-11-2020 om 21:08

opstaan en wakker worden!!!

corona is een grote zwendel
wordt tijd dat we met z'n allen de regie terug pakken en weer kunnen leven.
leven.

Nou bertje

Corona is echt wel echt een virus. Het probleem met corona is dat het heel snel heel veel mensen besmet. Lang niet iedereen gaat eraan dood, maar als je 't loslaat gaan er wel veel tegelijk 't hoekje om. Ik vind de maatregelen heel ontwrichtend, mijn kwaliteit van leven staat bijna op nul langzamerhand. Van mij mogen ze de boel laten ontploffen, maar ja, dan moet de maatschappij wel accepteren dat er ineens een hele boel mensen overlijden. Dat is een beetje lastig, want ons hele leven is er zo'n beetje op ingericht om iedereen zo lang mogelijk in leven te houden. Zelfs voor honden zijn er al rollators. En aan de andere kant creëren we ontzettend veel ziekmakende leefgewoonten, we eten veel te veel en veel te slecht, we bewegen te weinig, we drinken alcohol en de rooklobby heeft nog steeds een stevige vinger in de pap, we doen aan veel te intensieve veehouderij, vervuilen met al onze luxe producten de lucht en noem maar op.
Als je iets een zwendel wil noemen, dan zijn het alle belangen - macht en geld - die achter de ondermijnen leefgewoonten liggen.
En daarbij is je opmerking off topic. Zolang we de maatregelen hebben die er zijn, kan je beter meedenken hoe we het toch nog gezellig krijgen. Daar heb ik ook wel behoefte aan. In m'n eentje.

@Emma

@Emma

13-11-2020 om 11:36

On- offtopic

O ja, en doodgaan hoort nou eenmaal bij het leven, ook al zo'n "dood"doener.

Ontopic: ik heb eens ergens gelezen dat het spannend/leerzaam/interessant kan zijn om elkaar 10 minuten te laten uitpraten. Timer aan, geen vragen of opmerkingen tussendoor. Maar dat moet je wel allebei willen. Ik zou het voorstellen aan mijn vriend als er zo'n situatie was. Maar dan wel op een relaxte zondagmiddag, liggen in/op bed, zodat je elkaar niet hoeft aan te kijken. Of misschien juist wel elkaar aankijken, kan ook.

Dat klushuis zou ik maar even laten.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-11-2020 om 15:13

@Emma

dat praten en elkaar al dan niet aankijken is een goeie. Kies voor een wandeling. Dan kun je sowieso niet tussendoor steeds je smartphone hanteren en als je praat, gaat dat ontspannen. Is tenminste mijn ervaring.

juf Ank

juf Ank

13-11-2020 om 19:18

ah gos bertje

een complotgekkie in ons midden?

bertje1

bertje1

06-12-2020 om 17:16

yep

nee hoor.
geloof best in t virus
maar niet op deze manier

Yuria

Yuria

06-12-2020 om 19:08

Oh?

'maar niet op deze manier'

Op welke manier is dat dan?

Ook zo

Ook zo

07-12-2020 om 11:42

Top Bertje!

Helemaal met je eens, virus bestaat natuurlijk, maat eindelijk terug naar normaal ipv al deze achterlijke maatregelen!

Sorry voor deze ot reactie..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.