Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Hoe krijgen we onze vriend aan de vrouw?

Wij hebben een alleenstaande vriend met kinderen, die we graag "aan de vrouw willen helpen".

Hij is een aantal jaren geleden gescheiden van zijn vrouw. Nu was het al een wonder dat hij een vrouw had gevonden, maar nu is hij dus weer alleen. Waarom een wonder? Het is een hele rustige, teruggetrokken en schuwe man, die werkt en voor zijn kinderen zorgt. That's it. Verder geen hobby's of interesses, behalve voetbal en tv kijken.

Hoe krijgen we hem aan de vrouw? Zijn er datingsites waarop je iemand kunt inschrijven en zodoende dus een date kan regelen? Ik zou werkelijk niet weten hoe we dit anders moeten doen. We kunnen het er niet met hem over hebben, want hij zegt dat hij het zelf "wel goed vindt zo".

Maar ja, hij is nog geen 40 jaar en dan de rest van zijn leven alleen blijven? Ik kan me niet voorstellen dat dat een gelukkig leven is.

Hij is heel erg gekwetst toen zijn vrouw van hem wilde scheiden en ik denk dat dat hem ook belemmert om weer een nieuwe relatie aan te gaan.

Iemand tips / adviezen? Ik lees ze graag!

Linda

Mijntje

Mijntje

20-04-2018 om 09:35

oproep doen

Hij moet zelf willen. En verdriet heeft tijd nodig. Natuurlijk gun je hem alle geluk, maar dan moet je hem eerst wel wat beter aanprijzen

En anders kan je op dit forum een oproep doen, met zijn medeweten.
Ik ken ze niet, maar er zullen misschien best (gescheiden) vrouwen zijn die alleen over voetbal en tv programma's willen praten met hun man. Toch lijkt hij me beter relatiemateriaal als hij zijn scheiding verwerkt heeft.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-04-2018 om 09:40

Ik zeg

Niet mee bemoeien.

Hij is de enige die wat te zeggen heeft over zijn eigen leven. Hij hoeft toch niet ‘aan de vrouw’ omdat jij/jullie het niet goed vinden dat hij de rest van zijn leven alleen blijft? Jij/jullie gaan er niet over. En je verzint het toch hoop ik niet om hem ergens in te schrijven zonder dat hij het ermee eens is?!

Als hij zeg ‘het is wel goed zo’ waarom geloof je hem dan niet? Het kan hoor, dat mensen dat oprecht zo ervaren. En als het niet zo is, dan is het aan hem -en alleen aan hem- om daar actie op te ondernemen. Als hij hulp nodig heeft, kan hij dat aangeven. Meer dan 1x polsen of je moet helpen is ongepast. 1x is al op het randje, dat kan alleen als je relatie zo is dat je de ander zo goed kent dat je weer dat je hem daarmee niet voor het hoofd stoot. Daarna is het aan hem om het op te pakken -of niet.

Aagje

@Emma

@Emma

20-04-2018 om 10:27

niet doen

Ik ben zelf 10 jaar alleen geweest. Niks erger dan mensen die vragen of ik niet aan de man "moest", hoezeer ze ook gelijk hadden voor mijn gevoel. Gelukkig hebben echte intimi en naaste familie mij altijd laten zijn wie ik ben. Wees een vriend en zorg dat jullie deel van elkaars leven zijn. Laat hem in zijn waarde, als hij iets moet komt hij daar zelf wel mee.
Voor mij is dit gelijk aan mensen zonder kinderen steeds maar weer vragen waarom ze geen kinderen hebben. Echt. Niet. Doen.

Oh man

Deze vader heeft genoeg aan zichzelf en zijn kinderen. Dan wil je hem het 'front' op werken. Zou ik toch niet doen. Wie weet aan wat voor sores je hem nog kunt blootstellen. Een kennis van mij is, aangestuurd door zijn moeder, 14 dagen getrouwd geweest. De scheiding neemt nu al meerdere jaren in beslag.

Inderdaad, vrienden en familie kan genoeg zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2018 om 13:46

Linda

Ik kan alleen maar concluderen dat je je eigen gevoelens op deze vriend projecteert. Jíj kunt je niet voorstellen dat het fijn is om vanaf je veertigste alleen te blijven. Maar hij is niet jij . Waag het niet, zeg ik vriendelijk glimlachend, om stiekem een profiel van hem aan te maken op een datingsite. Val hem ook niet lastig met onverwachte ontmoetingen met leuke vrouwen. Belangrijker is dat hij zich nooit het vijfde wiel aan de wagen hoeft te voelen bij getrouwde of samenwonende stellen. Uiteraard zeg ik niet dat je nooit vrijgezelle mensen tegelijkertijd mag uitnodigen, maar niet met de verwachting dat ze elkaar leuk gaan vinden.

Tot slot vind ik het wel erg lief dat je je om hem bekommert. Dat leek hierboven misschien niet zo, maar dat vind ik dus wel. Maar het is niet aan jou of jullie, voel je niet verantwoordelijk.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-04-2018 om 14:20

Een pareltje

Het klinkt niet heel aantrekkelijk, een schuwe veertiger met kinderen en zonder hobby’s. Waarom zou ik hem voorstellen aan een vrijgezelle vriendin? Is hij heel slim, knap of rijk?

Voetballen en t.v. kijken.

Nee, niet koppelen.
Komt alleen maar ellende van en opnieuw verdriet. En dan zit jij er straks gezellig tussen.
Als hij tevreden is ben jij het ook.

Triva

Triva

20-04-2018 om 22:35

waarom is voetbal en tv kijken geen hobby?

@Emma

@Emma

20-04-2018 om 23:01

datingsites

Ik ben zelf veel en lang actief geweest op datingsites. Je denkt wel eens een leuk profiel te lezen, totdat blijkt dat het om een vrouw gaat die een vrouw zoekt voor haar ex/zoon/collega/buurman/broer, noem maar op. Brrrr, afknapper
En echt: opmerkingen als: hij is een beetje teruggetrokken, hij is erg op zichzelf, hij kan héérlijk Afghaans koken, hij redt het niet alleen met de kinderen......pffff, wie wil dat nou!

Kaori

Kaori

20-04-2018 om 23:44

niet doen

Als mijn vrienden dat zouden doen is het accuut einde vriendschap, ze accepteren me maar zoals ik ben.

Astrid

Astrid

21-04-2018 om 00:18

Niet

Zolang hij je niet om hulp vraagt: afblijven.

Echt rete-funest voor een vriendschap wat mij betreft.

Ik ben nu ruim 4 jaar op jezelf en ik vind het ook wel goed zo. Geen zin in andermans ellende en familietradities en ben vaak en graag alleen. Ik kijk graag met de hond tv, heb in een duister verleden op voetbal gezeten en zie niet in waarom een ander voor mij zou moeten beslissen dat het veel leuker is om een relatie te hebben.
Wie weet ooit, maar dat maakt ik graag helemaal zelf uit.

Miekemieke

Miekemieke

21-04-2018 om 09:04

dit is geen relatiemateriaal

Respecteer die meneer, het zou ook nog eens jullie vriendschap de kop kunnen kosten.

Triva

Triva

21-04-2018 om 09:59

ook denigrerend

Natuurlijk is hij ook relatiemateriaal maar niet voor de gemiddelde OOlezer. Op ieder potje past nog steeds een dekseltje

De vraag is hier vooral of hij wel een relatie nu wil.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2018 om 10:54

Mijntje

"En anders kan je op dit forum een oproep doen, met zijn medeweten."

Goed idee. Het wemelt hier van de wanhopige gescheiden vrouwtjes

Miekemieke

Miekemieke

21-04-2018 om 12:19

relatiemateriaal

Niet iedereen is geschikt voor een relatie. Sommige mensen voelen zich beter als ze alleen blijven maar er ligt een enorme druk op het hebben van een relatie, men vind dat nog steeds de norm. Zie to.

zebra

zebra

21-04-2018 om 12:25

als hij toe is aan een nieuwe relatie

zal hij vast zelf wel een manier vinden om iemand te vinden. En hij geeft toch aan dat hij het nu wel goed vindt zo? Respecteer dit dan ook!

LindadR

LindadR

23-04-2018 om 10:50 Topicstarter

Jullie hebben gelijk....

Jullie hebben gelijk, we moeten ons hiermee niet bemoeien.

Mannen onder elkaar zullen het nog wel eens met hem aanhalen, maar het initiatief moet idd van hemzelf uitgaan.

Bedankt voor de reacties!

Groet,
Linda

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.