Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Hoe moet ik hier mee omgaan? - Buikgriep


Temet schreef op 07-05-2023 om 22:13:

Heet je man soms Kortjakje?

Kortjakje was een hoer. 

Of beter: bel je eigen moeder. Doe wat goed is voor jou. Dat hij anders zou moeten doen of zijn, daar heb je niks aan als je flink ziek bent en een ziek kind hebt. Maak die ruzie maar als je weer beter bent. Beterschap!

Anoniemer schreef op 08-05-2023 om 06:05:...

Gister op een verjaardag hebben we klassieke grappen zitten maken over de 'Mannengriep', maar het bestaat nog echt dus.
Ik heb zelf geen ervaring, ik ben altijd alleen geweest met mijn dochter. Kind in je eentje opvoeden is in veel opzichten een stuk minder zwaar dan het lijkt. Ik wens je veel sterkte.

Nou eh, dat ligt nogal aan je partner natuurlijk. De vader van mijn kinderen (mijn man) heeft altijd erg veel gedaan. In huis, vooral dagelijkse dingen als boodschappen en koken en de was en strijken en wc's schoon. Véél meer dan ik. 

Maar ook met de kinderen. Halen /brengen gelijkelijk verdeeld, luiers, nachtelijk gedoe, troosten, fruithapjes maken, zwemlessen,...

Ik ben blij dat we het samen deden!

Egel. schreef op 08-05-2023 om 08:19:

[..]

Nou eh, dat ligt nogal aan je partner natuurlijk. De vader van mijn kinderen (mijn man) heeft altijd erg veel gedaan. In huis, vooral dagelijkse dingen als boodschappen en koken en de was en strijken en wc's schoon. Véél meer dan ik.

Maar ook met de kinderen. Halen /brengen gelijkelijk verdeeld, luiers, nachtelijk gedoe, troosten, fruithapjes maken, zwemlessen,...

Ik ben blij dat we het samen deden!

Uiteraard !

Als je bewust kiest voor alles alleen doen, dan weet je ook vooraf dat alles op jouw schouders komt en dat maakt het misschien minder erg. Telkens verwachtingen hebben die niet waargemaakt worden zorgt voor teleurstelling en dat kost veel negatieve energie.