Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Hoe moet ik hier mee omgaan? - Buikgriep


Temet schreef op 07-05-2023 om 22:13:

Heet je man soms Kortjakje?

Kortjakje was een hoer. 

Of beter: bel je eigen moeder. Doe wat goed is voor jou. Dat hij anders zou moeten doen of zijn, daar heb je niks aan als je flink ziek bent en een ziek kind hebt. Maak die ruzie maar als je weer beter bent. Beterschap!

Anoniemer schreef op 08-05-2023 om 06:05:...

Gister op een verjaardag hebben we klassieke grappen zitten maken over de 'Mannengriep', maar het bestaat nog echt dus.
Ik heb zelf geen ervaring, ik ben altijd alleen geweest met mijn dochter. Kind in je eentje opvoeden is in veel opzichten een stuk minder zwaar dan het lijkt. Ik wens je veel sterkte.

Nou eh, dat ligt nogal aan je partner natuurlijk. De vader van mijn kinderen (mijn man) heeft altijd erg veel gedaan. In huis, vooral dagelijkse dingen als boodschappen en koken en de was en strijken en wc's schoon. Véél meer dan ik. 

Maar ook met de kinderen. Halen /brengen gelijkelijk verdeeld, luiers, nachtelijk gedoe, troosten, fruithapjes maken, zwemlessen,...

Ik ben blij dat we het samen deden!

Egel. schreef op 08-05-2023 om 08:19:

[..]

Nou eh, dat ligt nogal aan je partner natuurlijk. De vader van mijn kinderen (mijn man) heeft altijd erg veel gedaan. In huis, vooral dagelijkse dingen als boodschappen en koken en de was en strijken en wc's schoon. Véél meer dan ik.

Maar ook met de kinderen. Halen /brengen gelijkelijk verdeeld, luiers, nachtelijk gedoe, troosten, fruithapjes maken, zwemlessen,...

Ik ben blij dat we het samen deden!

Uiteraard !

Als je bewust kiest voor alles alleen doen, dan weet je ook vooraf dat alles op jouw schouders komt en dat maakt het misschien minder erg. Telkens verwachtingen hebben die niet waargemaakt worden zorgt voor teleurstelling en dat kost veel negatieve energie.

Ik vraag me na het lezen van je topics vooral af met wat voor prachtig exemplaar je kinderen hebt gekregen.

Krijg er als man plaatsvervangende schaamte van. Je hebt niet 2 kindjes, je hebt er 3. Alleen die zit in een volwassen lichaam. 

Anoniemer schreef op 08-05-2023 om 06:24:

[..]

Kortjakje was een hoer.

En? Ze was ook altijd ziek (nou ja, in bed) door de week maar niet op zondag. Daar ging de vergelijking over. Dat ze van lichte zeden was, soit. Zonder klanten zou dat niet werken, en die zaten ook op zondag in de kerk hoor.

S.ndra schreef op 08-05-2023 om 04:24:

Dit doet mij erg denken aan mijn eigen man. Het is niet leuk, maar hij gaat niet veranderen. Mijn man kan er ook niet mee omgaan als ik ziek ben. Dat is heel lastig. Bel zijn moeder om je te komen helpen, want hij gaat het niet doen.

Ik doe thuis best aardig wat in het huishouden en als mijn man weg is red ik het prima, maar als hij ziek is dan ben ik ook van slag. Blijkbaar tast dat mijn basis gevoel van veiligheid aan.

Prillewits schreef op 08-05-2023 om 23:29:

[..]

En? Ze was ook altijd ziek (nou ja, in bed) door de week maar niet op zondag. Daar ging de vergelijking over. Dat ze van lichte zeden was, soit. Zonder klanten zou dat niet werken, en die zaten ook op zondag in de kerk hoor.

Nee, dat ze altijd in bed lag had een andere reden maar er werd verteld dat ze ziek was. En die meneren, wilden even kijken hoe het met haar ging.

Prillewits schreef op 08-05-2023 om 23:31:

[..]

Ik doe thuis best aardig wat in het huishouden en als mijn man weg is red ik het prima, maar als hij ziek is dan ben ik ook van slag. Blijkbaar tast dat mijn basis gevoel van veiligheid aan.

Herkenbaar hoor, dat heb ik ook.

Verder vind ik 4 dagen in bed wel lang met een verkoudheid maar ook weer niet ongewoon. Een verkoudheid kan net zo naar zijn als een griep. Ik heb er geregeld mee plat gelegen. (En nee, je weet dan meestal niet wat het precies is, griep verkoudheid of welk virus precies, ik krijg soms nare keel of longontsteking) Terwijl ik natuurlijk ook gewoon verkoudheid ken waar je gewoon alles mee kunt blijven doen. 

als mijn man ziek is kruipt hij ook echt in bed, ik niet want heb daar geen tijd voor met een huishouden, werk en 2 jonge kids maar als hij niet ziek is (is gelukkig zelden ziek) helpt hij veel mee, t is ook zijn huis en zijn kids, wij doen kwa taken in huis en zorg voor de kids evenveel en als ik echt heel ziek ben en echt niets kan wat niet veel voorkomt gelukkig dan zou ik best wel in bed kunnen blijven maar t zit gwn niet in me, ik haat ziek zijn en wil daar vaak niet aan toegeven.

Titiv schreef op 09-05-2023 om 00:18:

als mijn man ziek is kruipt hij ook echt in bed, ik niet want heb daar geen tijd voor met een huishouden, werk en 2 jonge kids maar als hij niet ziek is (is gelukkig zelden ziek) helpt hij veel mee, t is ook zijn huis en zijn kids, wij doen kwa taken in huis en zorg voor de kids evenveel en als ik echt heel ziek ben en echt niets kan wat niet veel voorkomt gelukkig dan zou ik best wel in bed kunnen blijven maar t zit gwn niet in me, ik haat ziek zijn en wil daar vaak niet aan toegeven.

Nouja Titiv als je ziek bent op een niveau dat het je lukt er niet aan toe te geven ben je nog niet zo heel erg ziek. 

Philou schreef op 08-05-2023 om 23:31:

[..]

Nee, dat ze altijd in bed lag had een andere reden maar er werd verteld dat ze ziek was. En die meneren, wilden even kijken hoe het met haar ging.

Nog even offtopic: en die meneren betaalden haar 'boek vol zilverwerk'. Dat waren echt geen dokters of brave huisvaders die voor haar en haar kinderen kwamen zorgen omdat zij zo ziek was.

Pinokkio schreef op 09-05-2023 om 00:26:

[..]

Nouja Titiv als je ziek bent op een niveau dat het je lukt er niet aan toe te geven ben je nog niet zo heel erg ziek.

Dat is waar, gelukkig ben ik nooit "zo" ziek

Anoniemer schreef op 09-05-2023 om 09:39:

[..]

Nog even offtopic: en die meneren betaalden haar 'boek vol zilverwerk'. Dat waren echt geen dokters of brave huisvaders die voor haar en haar kinderen kwamen zorgen omdat zij zo ziek was.

Ik denk dat het wel degelijk dokters en brave huisvaders waren, die konden het immers betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.