Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-03-2009 om 10:38
Na een aantal jaar van keihard werken in een eigen zaak, lopen we tegen een faillisement aan. deels door foute info bank ect, maar ook deels door eigen fouten.
Dit geeft zo een spanning in huis, in de relatie.
We kunnen eigenlijk niet meer samen praten, weten al wat de ander wil zeggen en willen ook de ander niet kwetsen, dus wordt er gezwegen. De kinderen, nog te klein om het goed te begrijpen, merken naturlijk wel dat er wat speelt. Alleen de oudste begrijpt het. Die wil niet meer bij ons wonen omdat hij bang is dat er iemand komt om al zijn spullen weg te halen, is dus aan de ene kant bang om het huis te verlaten, aan de andere kant wil met al zijn spullen bij opa en oma gaan wonen.
Doordat we geen geld hebben voor de ziektekosten verzekering wil de ha ons niet doorsturen naar hulpverleners voor kind.
kortom spanning alom.
Wie heeft een soortgelijk iets meegemaakt en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
hoe krijg je je relatie weer op de rails en hoe hou je je zelf staande.
In de directe omgeving hebben we niemand waar we mee kunnen praten.
08-03-2009 om 00:00
Picobello
Hoe moeilijk de situatie ook is, probeer jezelf bij elkaar te "rapen" en er te zijn voor je kinderen en elkaar. Niemand haalt de spullen van je kinderen weg. Zeg dit tegen je oudste en let op wat jullie zeggen waar de kinderen bij zijn. Het zijn zorgen voor volwassenen en niet voor kinderen.
Ga naar de site van de Kamer van Koophandel en daat staat wat je kunt doen bij een dreigend faillissement.
Is het failissement al aangevraagd door meerdere crediteuren of door jullie zelf? Het is heel vervelend dat jullie in jullie omgeving niemand hebben om mee te praten. Is er geen boekhouder/accountant die jullie heeft geholpen en nu raad kan geven?
Dat er geen ziektekosten premie`s zijn betaald is heel vervelend. Neem contact met de verzekeraar op en leg de situatie uit. Wat je vooral niet moet doen is voor de problemen weglopen en alles gelaten op je af laten komen. Financiële problemen eisen veel van je relatie en van je hele gezin. Vecht voor je gezin. Het geldprobleem lost ook weer op. Het kan lang duren als de problemen groot zijn maar je kan hier sterk weer als gezin uitkomen.
Ik weet niet of je zoon echt proffesionele hulp nodig heeft of gewoon zijn verhaal kwijt moet kunnen. Is er op school geen vertrouwenspersoon waar hij eens mee kan praten? En je hoeft aan je omgeving geen uitleg in details te geven maar je kunt tegen bepaalde personen gerust zeggen dat er geldproblemen zijn en je daardoor niet goed in je vel zit.( Er is toch wel iemand die jullie kunnen vertrouwen?) In deze tijden zitten er veel mensen in de problemen. Door faillissement of ontslag, dat is geen schande.
Soms krijg je hulp vanuit een hoek waarvan je het nooit had gedacht.Ik wens jullie veel sterkte.
08-03-2009 om 12:15
Relatie niet je urgentste probleem
picobello:
"Doordat we geen geld hebben voor de ziektekosten verzekering wil de ha ons niet doorsturen naar hulpverleners voor kind."
Als je financieel al zover bent gezakt, is je relatie niet je urgentste probleem. Eerst je financiën aanpakken, want die zijn nu dramatisch.
08-03-2009 om 12:51
Volgens mij
woont Picobello niet in Nederland en zijn er andere regelingen in het land waar ze woont.
08-03-2009 om 13:43
Motto van mijn man ....
mijn man heeft ook een eigen bedrijf en we hebben ook wel eens financiele problemen. De slogan van mijn man in barre tijden is altijd: "Wij moeten niet tegen elkaar vechten, maar samenwerken". Sterkte! Het lijkt me een rotsituatie. Is een ruilkring misschien iets voor jullie?