Relaties Relaties

Relaties

Davi

Davi

17-07-2011 om 16:45

Hoe, op afstand, omgaan met ex van vriend?

Ik weet dat ik me nergens mee moet bemoeien, en dat doe ik ook niet. Ik weet dat het mijn zaken niet zijn. Maar ik wordt er wel steeds mee geconfronteerd en het doet pijn. Mijn latvriend wordt door zijn ex behandeld als een soort tweederangs kinderoppas voor als het haar uitkomt. En niet als vader. En hij pikt alles van haar. Ik word er knettergek van. Zij bepaalt en beslist alles. En hij schikt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit naast me neer kan leggen? Ik heb in het begin mijn mening gegeven, die weet hij nu zo langzamerhand wel. Nu heb ik een tijd geprobeerd er niets van te zeggen. Maar vanmiddag is er weer iets voorgevallen. En het zit me tot hier. Ik kan het niet meer! Ik word doodziek van zijn halfzachte gedrag en haar gedram. En ik kan niets doen behalve toekijken en toeluisteren. Hoe moet ik hiermee omgaan, hoe leg ik het naast me neer? Overigens voor alle duidelijkheid, ik ken ex niet en zij mij niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-07-2011 om 17:25

Heb jij er last van?

Heeft wat zij doet rechtstreekse nadelige gevolgen voor jou? Zo ja, dan moet je met je vriend bespreken dat je dat niet fijn vindt en er een oplossing voor zoeken. Zo nee, dan hoef je er helemaal niets mee. Adem in, adem uit, laat los.

Snuggle's

Snuggle's

17-07-2011 om 18:39

Last

Tuurlijk heb je daar last van en beïnvloed het jouw leven ook. Ik zou er niet tegen kunnen om alleen maar toe te kijken. Met het gedrag van zijn ex kun je niks, maar met het gedrag van je vriend wel. Wat vind hij er zelf van? Waarom reageert hij zoals hij reageert?
Als het invloed heeft op jullie leven samen kunnen jullie daar best afspraken over maken toch?

Snuggle's

Jo Hanna

Jo Hanna

17-07-2011 om 21:18

Hoe, dichtbij, om te gaan met je vriend

Volgens mij gaat die probleem helemaal niet om die ex maar om je vriend. Je wordt er 'knettergek' van dat hij alles pikt. Je wordt 'doodziek' van zijn halfzachte gedrag. Ik vind dat nogal grote woorden. Vind je die man eigenlijk wel leuk? Heb jij (nog) wel respect voor hem?
Groet, Jo Hanna

Davi

Davi

17-07-2011 om 21:30

Doorademen

@Vic: Het heeft min of meer rechtstreekse gevolgen. Namelijk doordat ik bepaalde gesprekken of situaties uit de weg ga. En geen vakantieplannen kan maken waar hij bij betrokken is, want zij heeft nog niet bepaald wanneer zij de kinderen wil en wanneer hij ze krijgt (ja, een week voor de schoolvakanties beginnen, inderdaad). En ja, het gaat me dus juist om de adem in-adem uit-loslaat techniek. Hoe doe ik dat? Dat kan ik best bij mensen die iets verder van me af staan. Maar niet bij hem.
@Joyeux: Nee, zo is het gelukkig niet. Ik denk trouwens ook niet dat ik dat zou kunnen accepteren. Maar soms moet je wel?
@Snuggles en Jo Hanna: Spijker op de kop. Ja, ik vind hem geweldig en ik respecteer hem zeker! Anders zou de oplossing heel simpel zijn. Maar zo simpel is het dus niet, ik wil met hem verder. Hij is zoals hij is. En dat gaat waarschijnlijk ook niet veranderen. Maar ik moet het dus wel aanzien. Dus vraag ik jullie hoe ik het naast me neer kan leggen en los kan laten?

Vic

Vic

17-07-2011 om 21:47

Davi

Wen eraan. Ik weet precies hoe het is. Afgelopen jaar wist ik pas drie dagen voor Kerst of ik vriend wel of niet zou zien tijdens de kerstdagen. Ik kan in- en uitademen en loslaten omdat ik weet dat het niets met ons te maken heeft als hij ineens zijn (onze) plannen moet bijstellen. En gelukkig gaat hij ook steeds vaker tegen zijn ex in als hij vindt dat zij onredelijk is. Mijn vriend is trouwens in andere situaties alles behalve 'halfzacht', maar wel als het om (het welzijn van) zijn kinderen gaat.

hkh

hkh

18-07-2011 om 13:29

Herkenbaar

Ook voor mij herkenbaar. Ex van mijn man is ook vrij manipulatief ingesteld en mijn man kan daar naar eigen zeggen niet tegenop uit angst dat het de kinderen schaadt en hij vindt het teveel negatieve energie kosten . Ik heb me er over opgewonden dat het tijdens gesprekken met zijn ex zo'n totaal andere man lijkt te zijn dan de rest van de tijd. Nu verwonder ik me zo nu en dan maar weet dat ik het niet kan veranderen en als het mij/ de kinderen niet schaadt, dan is het toch echt zijn probleem en keuze zich zo te laten behandelen. Wij
hebben het er vaak over gehad, ook ruzie over gehad maar het heeft geen zin. Ook wij weten vaak niet wanneer de kinderen komen of weer weggaan maar ik trek mijn eigen plan.

Ilse

Ilse

19-07-2011 om 12:47

Ook herkenning

Hier idem dito. Ik heb ook een LAT relatie en mijn vriend zijn ex is ook de enige die regels stelt. Als hij ergens mee komt dan heeft hij pech. Ik heb me daar ook flink aan geergerd en wat van gezegd (tegen vriend uiteraard) maar ja, hij zal het zelf moeten doen. Ik heb het losgelaten door niet meer te gaan zitten afwachten en mijn eigen plan trekken. Ik geef aan wanneer ik graag op vakantie zou willen, hij kan dit dan met zijn ex afspreken of dit uitkomt. Komt dit niet uit of meneer vraagt het pas een week van tevoren dan heeft hij pech en trek ik mijn eigen plan. Dan maar niet samen op vakantie. Vind hij niet leuk maar ik ga echt niet meer zitten wachten op wat zijn ex uitkomt. Ja, ik had ook liever samen op vakantie gegaan maar zolgang ex alles nog kan bepalen ga ik mijn eigen gang. Ik heb zoiets van, ik wacht wel tot zijn kinderen oud genoeg zijn en hun eigen ding gaan doen. Duurt nog 10 jaar maar ja daarna is het onze beurt en hebben we niet zoveel meer met ex te maken.

hkh

hkh

23-07-2011 om 19:49

Loslaten

Dacht dat ik het redelijk los kon laten gezien mijn draadje hierboven maar helaas, hier boel weer ontploft door een akkefietje met ex-vrouw en de reactie van mijn man hierop.... en dat aan het begin van de vakantie van 3 weken. de sfeer is te snijden en ik had me nog zo voorgenomen me niet meer mee te laten trekken of uit mijn tent te laten lokken...zucht....diep in en uitademen maar weer

Vic

Vic

24-07-2011 om 15:18

Hkh (o.t.)

Jij bent toch degene met de vriend met puberkinderen? Zijn die op het moment ook bij jullie? Lijkt me een uitdaging, want je gaat ook niet lekker op pad met dit weer ;-(

hkh

hkh

24-07-2011 om 19:40

Vic (ot)

Ja, dat klopt, tenminste, 1tje, de ander is nog net geen puber... erop uit trekken is inderdaad geen optie, ook niet met mijn eigen kids dus zijn nogal op elkaar aangewezen... maar goed, qua internetgebruik door pubers schijnt dit mijn voorland te zijn, heb ik me laten vertellen dus dat loslaat gedeelte gaat steeds beter. De sfeer is wel iets beter maar man en ik lopen wel een beetje op eieren aan het lopen naar elkaar toe.

gelukkig gaan we woensdag naar de zon (hoop ik). Lekker ergens op een camping in frankrijk waar ook de puber ontzettend veel zin in heeft. Vorige vakanties waren een succes (behalve op eetgebied, en daarvan heb ik me echt voorgenomen niet meer te happen, figuurlijk) dus kijken er allemaal erg naar uit. dan weet ik meteen weer dat het alle stress waard is.

Davi

Davi

27-07-2011 om 21:10

Tsjonge, wat een herkenning

Ik ben echt heel blij met jullie verhalen. Ik sta niet alleen en dat is prettig. Maar ik word er niet vrolijk van. Want niemand heeft een oplossing. Hier duurt het nog wel ruim twaalf jaar voordat de kinderen voldoende volwassen zijn.
Eigen plan trekken. Ja dat zal ik ook wat meer gaan doen. En een ultimatum stellen. Ik wil die en die dag weten waar ik aan toe ben en anders ga jij/gaan jullie niet mee op vakantie. Of dan vier ik Kerstmis bij die en die en niet met jou. Want afwachten tot het al vakantie of Kerstmis is, dat trek ik niet meer, dat geeft me te veel stress. En bovendien zijn er dan weinig tot geen alternatieve mogelijkheden meer.
En dat losssslaten ga ik vanaf nu proberen te leren.
Mochten er toch nog mensen zijn met goede tips, ik hou me aanbevolen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.