Relaties Relaties

Relaties

Huwelijkscadeau voor derde huwelijk

Ik heb een vraag. Mijn nicht gaat voor de derde keer trouwen in november. Als cadeautip staat in de uitnodiging een envolop (dus geld). Nu vraag ik mij af hoeveel geld ik moet geven. Ik zie haar meestal maar 2/3 per jaar en dat komt voornamelijk omdat haar moeder (mijn tante) in hetzelfde dorp woont als ik. Ik heb een erg goede relatie met mijn tante. Zij voelt als een tweede moeder voor mij. Maar ik heb persoonlijk niet zo veel met haar dochter. 
Voor het eerste huwelijk dat wel iets van 25 jaar geleden geweest zou moeten zijn had ik volgens mij een stofzuiger gegeven. Voor haar tweede huwelijk (4 jaar geleden) gaf ik 150 euro. Ik vind 150 euro persoonlijk iets te veel van het goede. Dit komt vooral omdat het al haar derde bruidloft is. Ze zijn allebei ook al ruim in de 50 dus je zou wel denken dat je op die leeftijd al een vermogen hebt opgebouwd en niet echt het geld nodig hebt. Ik weet dat mijn tante helpt om de bruidloft te betalen (iets waar ik ook een mening over heb, maar die hou ik maar voor mij). Om heel eerlijk te zijn vind ik 50 euro meer dan voldoende (misschien zelfs iets te veel voor een derde huwelijk, waar ze beide 50 plus zijn) Maar wat vinden jullie? Wat is een goed bedrag om te geven?

Ik kan me voorstellen dat ze om geld vragen omdat ze anders spullen krijgen, en die hebben ze als vijftigers zelf al meer dan genoeg. Geld neemt geen plaats in en komt altijd van pas.
Als je het vervelend vindt om geld te geven is een bon voor het een of ander ook nog een idee. Ik vind 50 euro voor een derde huwelijk van een nicht die je amper spreekt een net bedrag. 

Die zou een kwartetspel cadeau doen, nog 1x te gaan en ze heeft kwartet  

50 euro zou ik nog wel geven maar meer niet. 

Ik vind 50 euro, ook een mooi bedrag. Vooral gebaseerd op het ‘het is een nicht, waar ik niet zoveel mee heb en maar 2 of 3 keer per haar zie’.
Voor de hoeveelste keer ze trouwt, zou me dan weer een worst wezen.

Ik vind €150 sowieso erg veel geld voor een bruiloft. Kregen wij volgens mij van nagenoeg niemand (behalve de ouders) op onze bruiloft lang geleden.
Zelfs als je er de hele dag incl. lunch, receptie, diner en feest bij bent vind ik dat dus veel.
Hangt ook af van hoe goed je in de dlappe was zit natuurlijk.
Dus €50 lijkt me in deze situatie helemaal prima.

Mona-xxx

Mona-xxx

05-08-2022 om 15:26 Topicstarter

Lisette_R schreef op 05-08-2022 om 14:57:

Ik vind €150 sowieso erg veel geld voor een bruiloft. Kregen wij volgens mij van nagenoeg niemand (behalve de ouders) op onze bruiloft lang geleden.
Zelfs als je er de hele dag incl. lunch, receptie, diner en feest bij bent vind ik dat dus veel.
Hangt ook af van hoe goed je in de dlappe was zit natuurlijk.
Dus €50 lijkt me in deze situatie helemaal prima.

Ja 150 euro was ook nog een bedankje van mij omdat zij en haar moeder mij zo goed geholpen hadden met alles regelen toen mijn moeder strief. Daarnaast was het eerste huwelijk van mijn nicht niet echt prettig dus ik was blij dat ze een nieuwe liefde had gevonden. Maar in die 4 jaar tussen haar tweede bruidloft en deze is ons contact erg verwaterd. Dus van daar dat ik niet weer zo'n hoog bedrag wil geven. Ook vind ik een derde huwelijk zeker als je 50 plus bent erg onnodig. 

Mona-xxx

Mona-xxx

05-08-2022 om 15:28 Topicstarter

Timmie29 schreef op 05-08-2022 om 11:42:

Die zou een kwartetspel cadeau doen, nog 1x te gaan en ze heeft kwartet

Ja ik vind drie keer trouwen ook wel iets te veel. Als het na de tweede keer niet lukt moet je misschien accepteren dat het huwelijk of het kiezen van een juiste partner niets voor jou is. 

Bij mij is het ook afhankelijk van de band die ik heb met degene die in het huwelijksbootje stapt. Bij sommige bruidsparen ben ik daardoor bereid om wat meer te geven maar als het contact al wat verwaterd is, dan is die 50 euro zeker voldoende.

Tegenover jouw veroordelende grondhouding jegens de vrouw in kwestie staat jouw verantwoordelijkheid om de relatie met haar moeder goed te houden. Of laat zij zich wellicht even minachtend uit over haar?

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 18:39

Ik vind 50 euro ook heel netjes. Zou het geven in muntjes van 5 cent. Of in kunsthars gieten. 

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 18:39:

Ik vind 50 euro ook heel netjes. Zou het geven in muntjes van 5 cent. Of in kunsthars gieten.

Geniaal😂

Ik zou zeker niet meer dan 50 euro geven voor iemand die je niet vaak ziet en niet veel mee hebt. Daarbij was huwelijk nummer twee ook nog niet lang geleden.
Of ze het geld nodig hebben, geen idee. Aangezien je tante de bruiloft betaalt misschien wel. Scheiden is ook niet goedkoop. Maar dat is niet jouw probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.