Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

iemand wil vreemdgaan en alleen ik weet het

Een hele goed vriend van mij, een jeugdvriend die ik al mijn hele leven ken, vrijgezel is verliefd geworden op een getrouwde vrouw. Tot nu toe heeft deze verliefdheid zich telefonisch en via de app ontwikkeld. Ze hebben elkaar wel gezien maar dat was met andere mensen erbij dus er buiten wat sociale praat niets gebeurd.
Ik ben de enige die het weet. Ik heb het geraden/gezien, omdat ik hem zo goed ken 1 van de keren dat ze samen waren met die andere mensen erbij.
En heb het hem gewoon ronduit gevraagd.
Tsja en als je elkaar goed kent is liegen erover niet echt een optie.
Ook mijn man weet van niks, hoewel ik meerdere keren op het punt heb gestaan hem dit te vertellen. Ik weet gewoon dat mijn man hiermee meteen 'wat' zou kunnen doen. En het ws niet voor zichzelf houd.
En ik wil eerst zelf beslissen wat ik ermee doe voordat ik het hem vertel. En hierbij heb ik advies nodig van jullie.
De kans dat dit een gelukkigmakende relatie voor hem gaat worden is mijn inziens miniem. Volgens de statistieken 2% (dat heb ik gegoogeld). Komt nog bij dat zij getrouwd is met een zeer goed verdiende,in de omgeving bekende, graag geziene man, in een geweldig luxe huis leeft en ook nog s op behoorlijke afstand. En er zijn 3 kinderen in het spel. Waarom ze natuurlijk niet wil scheiden.
Hij is bepaald geen ideale man, geen werk, schulden en geen uitzicht dat dit beter gaat worden op korte termijn.
Ik heb hem mijn menig gegeven. Gewoon omdat ik hem een beter leven gun en al voorzie wat er dadelijk voor een ellende over hem heen gaat komen.
En hij al ellende genoeg heeft.
Dus alle argumenten zijn al zo'n beetje over tafel gekomen. Iets wat hij wel waardeert, dat dan weer wel. Maar hij ziet het meer als 'mijn mening' terwijl ik denk dat bijna iedereen dit zo ziet.
In principe is hij geen verantwoording schuldig aan mij. Dat weet ik ook wel. En daarvan ben ik me bewust. Maar het voelt toch een beetje als ook mijn verantwoording, w.s. omdat ik het als enige weet.
Over een week hebben ze een afspraak waarop de eerste keer seks zal plaatsvinden. Dan is ze dus pas écht in daad vreemdgegaan.
Dus wat nu?
Het mijn man vertellen? Waarbij de kans erg groot is dat die háár man belt en het hem verteld? Waarna ws het hek van de dam is, ze het huis uitgezet gaat worden of de afspraak voorkomen kan worden?
Iemand inlichten die hem kan bepraten omdat die meer invloed heeft dan ik? (zijn broer bv)
Haar bellen? mailen?
Of gewoon niks doen?
Het dus laten gebeuren..............
Eigenlijk had ik dat laatste al besloten. Maar toen ik van het weekend meekreeg dat hij op de bank zat te 'hopen' dat ze zou bellen (wat natuurlijk niet gebeurde) en daarom een feestje afzei, ben ik weer in twijfel.
Moet je het goedvinden dat iemand zo'n misbruik van zichzelf laat maken? Enkel en alleen omdat het een volwassen man is? Die zijn eigen beslissingen kan maken?
By the way.............
In het verleden zijn zijn beslissingen niet altijd erg goed uitgepakt, vandaar dat hij nu in deze niet ideale situatie zit.
groeten albana


Lotte Marie

Lotte Marie

13-04-2015 om 08:43

Volwassen

Naar hem toe kun je niet meer dan je gedaan hebt; hem waarschuwen. Maar hij is verliefd dus weinig ontvankelijk denk ik.

Ik weet niet of jij haar en haar man ook goed kent. Dat maakt het m.i. lastiger.
Jij weet van haar overspel maar zegt niets.
Ik heb in het schuitje van haar man gezeten; partner ging vreemd. Zijn vriend wist ervan en kwam vrolijk bij ons over de vloer. Wat voelde ik mij na afloop verraden door deze 'vriend'. Hij speelt geen rol meer in mijn leven.

Als je contact met haar hebt zou ik haar zeggen dat je ervan weet. Dat het aan haar is. Dat jij geen geheimen wilt hebben voor je man en wat de consequenties daarvan kunnen zijn. Dat je ook haar man recht in de ogen wil kunnen kijken. Ik zou haar de tijd geven hier wat mee te doen als ze dat wil en dan houdt het op.
Door dit gedoe gaan behalve relaties ook vriendschappen kapot.

Katniss

Katniss

13-04-2015 om 08:58

Nog niets gebeurd

Ik zou iig nog niets op scherp gaan zetten voordat er überhaupt iets is gebeurd. En daarna alleen als je hen goed kent. Dan kun je tegen haar zeggen dat je het tegen je man zegt en niet weet wat die ermee gaat doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-04-2015 om 09:25

Hou je erbuiten (Kok)

Misschien hebben die echtelieden wel een min of meer open relatie (komt vaker voor dan je weet). Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was. Als je het al niet voor je kan houden dan met *haar* erover praten.

@TO

Waarom voel jij zo de neiging om je te bemoeien met andermans leven?
Het gaat om volwassen mensen die vrij zijn om hun eigen keuzes te maken. Wat jij daarvan vindt doet er niet toe. Er gebeurt niks illegals hooguit iets dat jij moreel verwerpelijk en onverstandig vindt.

Je gedraagt je als de overbeschermende moederkloek van een puberjongen die zijn leven wil controleren.

Je hebt je mening luid en duidelijk gegeven en dat is alles dat je kunt doen. Nu moet je het verder voor je houden.

Zoals eerder gezegd; jij weet verder ook niet wat er zich afspeelt in het huwelijk van die vrouw. Dat zijn jouw zaken ook niet en je kunt je er dus ook geen oordeel over vormen.

Marea

Marea

13-04-2015 om 10:20

niks doen

Niks doen, het gaat jou niet aan, die vrouw en haar man zijn geen vrienden van je, dus de bijna bedrogen echtgenoot kan zich niet door jou verraden voelen.
Als het bijvoorbeeld twee vriendenstellen zijn waarvan er twee met elkaar vreemdgaan vind ik het wat anders. Dan worden de bedrogen mensen boos omdat jij niets gezegd hebt.

Tweede punt is dat je helemaal niet weet of er wat gaat gebeuren, dus als je nu al wat zegt, komt er een hoop trammelant van.

Verder, denk je nou echt dat als jij of je man haar echtgenoot belt met de mededeling: je vrouw staat op het punt om vreemd te gaan met iemand die wij kennen, dat die man haar meteen het huis uit zet? Zij ontkent gewoon en jullie zijn de gebeten hond.

Charis

Charis

13-04-2015 om 10:55

Belastend

Je kunt hier denk ik helaas nog even niks mee. Je voorziet dat een goede vriend van je en een jouw onbekende echtgenoot en drie kinderen de kans lopen de vernieling in te gaan. Dat lijkt me erg belastend om te weten. Maar zolang er concreet nog niks is gebeurd, kun je niet zoveel.

Je zou de vrouw waarom het draait kunnen aanspreken. Dat je weet van de vehouding en van het voornemen om seks te hebben. Dat het wellicht allemaal zal uitkomen. Maar dan je moet wel goed bedenken of je jezelf in zo'n wespennest wilt steken en of het je waard is dat jij misschien inderdaad straks de gebeten hond bent.

rode krullenbol

rode krullenbol

13-04-2015 om 11:53

Wat een opmerkelijke voorstelling van zaken!

Je meet overduidelijk met twee maten, Albana. Een ‘vriend voor het leven’ die het willens en wetens aanlegt met een getrouwde vrouw (met alle denkbare gevolgen van dien)? Die nodigt slechts uit tot het herijken van deze vriendschap!

Het geeft te denken, dat je hem de hand zo boven het hoofd houdt en erover twijfelt je man te informeren. Werp eerst eens een kritische blik op je eigen motivatie om je (als een zogenaamde beschermengel) met de zaak te bemoeien, voordat je een vermanend vingertje opsteekt naar de vrouw in kwestie.

Bovendien reken je, zoals dat heet, buiten de waard. De waard zijnde die vrouw. Ik weet niet waarop jij baseert dat de twee geheid seks zullen hebben, maar daarin zou je je nog wel eens danig kunnen vergissen. Al hebben zij in bepaalde kringen de schijn tegen; niet iedere moderne, aantrekkelijke vrouw die in het openbaar aimabel omgaat met mannen, is meteen ook een immorele losbol. Hoogste tijd misschien om (naast de vriendschap) eveneens je vooroordelen te herijken?

Rode krullenbol

Jaina

Jaina

13-04-2015 om 11:58

Hele goede vriend

Als die man echt een hele goede vriend van jou is dan zou je gewoon loyaal aan hem moeten zijn. Ja, wat hij van plan is dat is zeker niet netjes en moreel verwerpelijk. Je kan het hem ontraden en hem vertellen dat je het niet met hem eens bent. Maar er is niks wat het zou rechtvaardigen om het vertrouwen van je vriend te verraden. Dat doe je alleen bij zaken op leven/dood of bij zware criminaliteit. Dat vind ik dan. Anders is het geen echte vriendschap. Zeg je het nu tegen je man dan is die vriendschap voorgoed voorbij waarschijnlijk. En terecht. Dan heb je namelijk zijn vertrouwen geschonden.
Daarnaast is die getrouwde vrouw er zelf bij. Mocht ze vreemd gaan met je vriend dan is dat haar beslissing en dan zal ze hier zelf uit moeten zien te komen met haar man. Ze hoeft niet met hem vreemd te gaan natuurlijk. Ze kan er ook voor kiezen om dat niet te doen.

Ik vind het allemaal

Maar een hoog Moeder-Theresa/redster-in-nood gehalte hebben. Gekoppeld aan morele hoogmoed en, tussen de regels door, afgunst naar die heks van een vrouw met haar rijke vent. Ook een beetje pocherig en ridicuul. Niemand die het door heeft, maar TO, met haar gave, heft al precies gezien wat er speelt tussen die twee en waar dat, ongetwijfeld, gaat eindigen. Namelijk in het bed van die feeks, waar die o zo arme jeugdvriend van TO vreselijk misbruikt gaat worden.

Echt waar TO, heb jij geen eigen leven en geen eigen sores om je druk over te maken?

Mango

Mango

13-04-2015 om 13:53

oh oh

"Komt nog bij dat zij getrouwd is met een zeer goed verdiende,in de omgeving bekende, graag geziene man, in een geweldig luxe huis leeft en ook nog s op behoorlijke afstand. En er zijn 3 kinderen in het spel. Waarom ze natuurlijk niet wil scheiden."

Je vult een hoop zelf in, alsof rijkdom een mens per definitie ervan weerhoudt om te scheiden. En zoals in het verleden meng je jezelf iets te enthousiast in andermans leven.

Laat die mensen zelf op hun gezicht gaan, je hebt je mening aan je vriend gegeven, dat is wat ik ook zou doen en daarna gewoon laten rusten.
En verder dit soort dingen onder een andere, meer anonieme nick neerzetten lijkt me, want er zijn mensen die heel snel kunnen rekenen.

Marea

Marea

13-04-2015 om 14:09

inderdaad Mango

Ik ben erachter gekomen wie Albana is doordat ze in het verleden haar hele priveleven hier op OO heeft gezet en ik haar leerde kennen op haar werk. Dus ik ben al de hele dag aan het peinzen wie ze nou toch kan bedoelen met die graag geziene man en zijn vrouwtje dat bij hem blijft voor zijn geld.

@marea

Lekker is dat dan. Wordt je hele privéleven door het slijk gehaald door een muts op oudersonline die graag haar neus in andermans zaken steekt.

Ik vind het een beetje ziekelijk eerlijk gezegd...

Katniss

Katniss

13-04-2015 om 14:18

Herkend worden

Ik ben een tijdje geleden ook herkend. Is misschien ook niet heel vreemd als je dingen deelt over je gezinssituatie, en één enkele gebeurtenis kan al zo herkenbaar zijn voor de buitenwacht. Sindsdien zeg ik dingen die over anderen gaan ook alleen nog maar onder een tijdelijke nick. Voor vertrouwelijke zaken over de kinderen deed ik dat al langer. En dan nog kunnen zaken herkend worden door bekenden die ook van de situatie afweten.

rode krullenbol

rode krullenbol

13-04-2015 om 14:21

Mijn moeder zou zeggen:

"Zo komen de praatjes nu in de wereld". En de praatjesmakers? Zij wassen hun handen in onschuld!

Evanlyn

Evanlyn

13-04-2015 om 14:23

en ik

ga dankzij deze discussie toch maar niet met hem naar bed, want ik wil mijn rijke leventje niet in de waagschaal stellen voor een uurtje plezier

@Evanlyn...

Wat? wil je nu opeens niet meer met me naar bed?????

Ga je me nu echt afwijzen? Ik ben, ondanks mijn schulden werkloosheid en algehele uitzichtloosheid van mijn leven, namelijk wel een enorme knapperd en keigied in bed!

keigoed

Vanzelfsprekend. Ach, ik kan niet typen, maar heb andere kwaliteiten...

rode krullenbol

rode krullenbol

13-04-2015 om 14:30

@Mark74

Dat kan je nu wel zeggen, maar dat is toch echt aan anderen om te beoordelen!

Marea

Marea

13-04-2015 om 14:30

Mark #13

Wat heb ik nou weer fout gedaan? Ik zet iemands priveleven toch niet op internet?

Marea

Marea

13-04-2015 om 14:31

Evanlyn

He, dan heeft Albana met haar posting precies bereikt wat ze wilde.
Was het toch niet zo'n slecht idee van haar.

@Marea

Mijn commentaar was niet op jou gericht. Ik dacht dat dat duidelijk was. Ik becommnentarieerde jouw opmerking over wie Albana was en daarmee bedoelde ik dus ook haar.

@rode krullenbol

Nou niet net doen alsof wij elkaar niet al hééééél goed kennen.....

Evanlyn

Evanlyn

13-04-2015 om 14:46

Sorry Mark...

zoek eerst maar net zo'n goede baan als mijn man, dan praten we verder!

@Evanlyn

Heeft Albana toch gelijk...Feeks dat je d'r bent....

Ik kreeg opeens een associatie met de volgende lyrics: "you can fall for chains of silver, you can fall for chains of gold"


https://www.youtube.com/watch?v=MOe7Ke1JuuY

rode krullenbol

rode krullenbol

13-04-2015 om 14:58

@Mark74 #23

"Nou niet net doen alsof wij elkaar niet al hééééél goed kennen..... "

Eens even een redactionele blik werpen op deze zin. Een dubbele ontkenning binnen één zin: dat betekent schrappen. Het wordt dan: "Nou net doen alsof wij elkaar al hééééél goed kennen..... "

Ok!

@Krullebol

rode krullenbol

rode krullenbol

13-04-2015 om 15:14

@Mark74 #28

Moderne spelling ajb!

Het is: "Rode krullenbol"

rode krullenbol

rode krullenbol

13-04-2015 om 15:22

Wat ik me nu nog afvraag

Zou Albana het goede nieuws aan haar man vertellen?

@rode krullenbol

Ik vraag me vooral af of Albana het weet van Vvanlyn en haar man....

Oeps, mond voorbij gekletst.....

Evanlyn

wou ik schrijven......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.