Relaties Relaties

Relaties

Even zo

Even zo

12-04-2011 om 10:45

Ik baal: geplande vakantie gaat niet door

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Even zo

Even zo

16-04-2011 om 10:03

Natuurlijk

was je heel bang. Je durfde niet voor niets niet te vliegen! Maar als 'slechts' die aanpak werkte, spreek je niet perse van een fobie of een angst. Dat gaat nog veel verder. Jammer dat je je ondanks je eigen angst zo weinig in kan leven in mensen met nog meer en diepere angsten. Misschien focus je teveel op je eigen problemen waardoor je anderen niet ziet of teveel patroon van jouw leven op legt.

Angst is dat je bij de gedachte aan vliegen/zwemmen wat dan ook, onbedaarlijk gaat zweten, niet meer kan nadenken, alleen nog maar (instinctief) kan reageren. Net als bij een bevalling: je lichaam en geest nemen het over. Overlevingsstand. Kom op, dat weet je toch wel?

Even zo

Even zo

16-04-2011 om 10:19

Adhv alle reacties

ik laat het bezinken en kom op jullie reacties terug. Nu lijkt het net of ik alleen op Sini reageer. Dat is niet zo. Ik lees alles aandachtig. Vind de steun, aanwijzingen, tips, schoppen onder de billen handig, prettig, verstandig, een steun! Het staat hier ook niet stil. Gaat iet wat de goede kant op zonder teveel trekken. Nu een erg druk weekend! tot later.

nonono

nonono

16-04-2011 om 22:01

Sini (ot, sorry nog 1 x)

Bedankt voor je verhaal. Maar ik weet niet goed of ik er wat aan heb; het is me niet meer helemaal duidelijk of je angst ontstaan was door een vliegtuigongeluk die je meegemaakt hebt. Want ik kan mezelf wel een schop het vliegtuig in geven en ik vlieg ondanks mijn angst. Maar mijzelf weer in precies dezelfde positie brengen als waarin ik destijds gecrasht ben lukt me niet; dus als bijrijder naast iemand in een voertuig op de weg. En ik kan mijn angst niet rationaliseren, want op de snelweg rijden is níet een veilige manier van reizen, iets wat je over vliegen wel kunt zeggen. Maar wel bedankt. Misschien moet ik toch maar eens naar de huisarts, misschien heeft hij tips..
En Even zo, sorry voor mijn ge-o.t. ; ik hoop dat je er met je man uitkomt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.