Relaties Relaties

Relaties

lies

lies

21-09-2011 om 11:40

Ik ben benieuwd: decolletégluren! jullie mening / ervaring graag!

Afgelopen weekend waren mijn vriend en ik op een verjaardag en we raakten in gesprek met een leuke vrouw die bovendien een imposant decollete had.

Achteraf hadden we het nog even over haar en mijn vriend gaf aan dat hij het gesprek maar beeindigd had omdat hij het iet kon latenom naar haar borsten te kijken en dat vervelend vond.

Dat vond ik zó stom: een leuk gesprek met een leuk mens moeten stoppen om die "platvloerse" reden!

Hij gaf aan dat hij er echt niks aan kon doed, dat het "een reflex" is, niet sexueel van aard en dat alle mannen dat doen.

Wij hadden daar een leuk gesprek over, ook met een vriendin en mijn zus en daar kwamen een aantal dingen uit die ik graag aan jullie zou willen voorleggen.

1) Alle mensen (M/V) kijken (en blijven kijken) naar decollete's
2) dit is een reflex en "dus" niet te onderdrukken
3) dit is niet sexueel van aard

Hoe zit dat bij jullie? En bij jullie partners?

Ik ben benieuwd!!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klopt

Ik ben het in grote lijnen eens met alle drie de stellingen. Ook met het feit dat vrouwen ook kijken naar decolletés overigens.

Kleine nuance: of het iets sexueels is hangt af van het doel van de ontmoeting. Tijdens een erg leuke date kan dat natuurlijk anders zijn...

Yura

Yura

21-09-2011 om 12:25

Eens

Ben het ook grotendeels eens, als iemand een opvallend uiterlijk kenmerk heeft leidt dat ontzettend af. Zat ooit eens in een vergadering met iemand met een hele grote bril, echt tot op de kin bijna, zoals in de jaren 70 modern was. Ik heb eigenlijk niks gehoord van wat diegene zei. Ik heb dat niet met normale kenmerken hoor, zoals man of vrouw, bruin of wit, groot of klein dat soort dingen, ook niet een rolstoel, maar dus echt over dingen die (voor mij dan) opvallen, zoals dus die grote bril, maar hele grote borsten met een heel laag decolletee ook of een hele grote tatoeage in de nek ofzo. Misschien dus juist wel dingen die dichtbij het gezicht zitten, je kijkt nu eenmaal naar iemands gezicht bij het praten.

Mariabel

Mariabel

21-09-2011 om 12:39

Hoe ik denk dat het zit

Ik heb zelf een fors decollete dus ik ben zowel passief als actief ervaringsdeskundige.
mijn mening over de stellingen
1. ja mannen en vrouwen kijken allebei, alleen mannen blijven kijken
2. het is een reflex ja maar bij vrouwen lijkt het makkelijker te onderdrukken en is het daarom mss geen reflex
3. het is bij de een wel en bij de ander niet seksueel van aard. (Mag je zelf raden bij wie)

Enfin, je hebt aan mij niet veel geloof ik. Wel weet ik dat ik het zelf meestal vervelend vind en daarom verhullende kleding draag.

Maribel

lies

lies

21-09-2011 om 12:45

Bedankt zover. ga vooral door!

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Ik ben heel benieuwd naar ALLE reacies, dus ook die van jou, Mariabel. Ik heb zelf helemaal niet de neiging om zo te kijken, vandaar mijn verbazing (en de discussie).

Merel

Merel

21-09-2011 om 13:42

Ja hoor

Ja ik herken het wel. Niet als iets sexueels maar als opvallend iets. Dat kan dus een mooi decolleté zijn, maar ook als iemand een grote puist heeft, of een vreemde wrat. Mijn ogen blijven daarnaartoe trekken. Heel irritant, want ik weet dat zij dat ook moeten merken. Dus ja, ik geloof dat ik dan ook maar beter met een ander kan gaan praten

Ja ook

Ik heb het ook en zoals Merel...Ook puisten, wratten etc. kunnen mij ernstig afleiden..het is net alsof mijn ogen geen andere kánt op wíllen...Net of ik ze niet meer in bedwang heb ofzo )
Niet met alle decoletés, alleen 'opvallende' dat kan van lelijkheid zijn (dan juist érg...b.v. erg gerimpelde en oude en donker-zon-gebruinde) maar ook van schoonheid of juist van dat het erg beweegt...en op en neer deint.
Nee er zit geen fluit sexueels bij.
Ik wordt er écht niet opgewonden van, vindt het juist alleen maar 'lastig' omdat het gesprek dan zo moeilijk word voor mij, terwijl ik normaal zéér sociaal ben.
groeten albana

Ik snap

jullie motieven enzo.. Maar hoe zit het dan met een man die steeds naar een vrouw der borsten kijkt.. Dat is toch wel sexueel en iets anders als een grote bril, wrat of wat dan ook.

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2011 om 14:53

Geen reflex

Aangeleerd gedrag. Decollete's (en borsten) spelen maar in een paar culturen een rol in de seksualiteit.

Tirza

Aha

Een culturele reflex dus. Ik vind een mooi verhuld decollete zelf plezanter - anders zit ik er steeds aan te sjorren. Mijn eigen decollete dan, he.. Hihi

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sancy

Sancy

21-09-2011 om 18:34

Dumbledore

"Maar hoe zit het dan met een man die steeds naar een vrouw der borsten kijkt"
Ach ik weet het eigenlijk niet hoe dat dan zit. Ik weet wel hoe je het kunt stoppen (ervaringsdeskundige maar dat moet je wel durven en alleen bij personen toepassen die je óf toch al niet zo zag zitten óf van wie je weet dat ze er sportief op reageren.
Het is heel simpel: je knipt met je hand ter hoogte van je decolleté en wijst vervolgens met dezelfde hand naar je gezicht/ogen terwijl je zegt: "Híer ben ik, je kunt me gewoon in mijn gezicht aanstaren hoor".

Laminaat

Laminaat

21-09-2011 om 20:02

Man met weinig verhullende broek

Lies,

Vergelijk het met een man met een weinig verhullende broek. In de praktijk zijn dat trouwens vaak eerder joggingbroeken dan strakke jeans. Als zo'n man fors geschapen is en/of een erectie heeft, dan trekt dat toch ook de blikken van zowel mannen als vrouwen. En juist als vrouw voel je dan de neiging om dan maar met iemand anders te gaan praten.
Ik ben trouwens blij dat er meer decolletés dan openbarende broeken zijn, want ik voel me als vrouw toch meer op mijn gemak bij bij volle truitjes dan bij gevulde broeken.
Laminaat

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2011 om 22:19

Da's heel wat anders

Een man met een erectie heeft een duidelijke seksuele spanning/lading. Dat wil niet zeggen, dat ik dat dan ook onmiddellijk krijg Een decolletee is voor ánderen spannend, niet voor jezelf toch?

Tirza

Vic

Vic

21-09-2011 om 22:27

Ongemakkelijk

Ik had eens een zakelijke bespreking met een dame met zo'n diepe decolleté dat je bijna haar navel kon zien. Daar voelde ik me behoorlijk ongemakkelijk bij. Je wílt niet kijken maar het is bijna onmogelijk om het niet te doen.

Niet prettig

Diep decolleté leidt af. Het geeft me totaal geen erotisch gevoel, maar ik vind het niet prettig. Misschien door mijn kuise opvoeding?

Mijn man vindt vrouwen die in werkomstandigheden zo gekleed gaan onplezierig en niet professioneel. Inderdaad, het leidt af en voor mannen nog net wat meer dna voor vrouwen. Of het erotisch een kick geeft, dat hangt samen met de complete uitstraling.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2011 om 01:15

Ook

Door mijn bijziendheid zie ik niet veel details van een ander persoon, maar een decolleté lukt prima Daar blijft mijn blik dus ook wel eens hangen. Meer vanwege een soort vergelijkend onderzoek, dan door erotische belangen.
Ik heb zelf redelijk wat voorgevel. Er is daardoor ook redelijk wat te zien als ik een lager decolleté heb. Ik heb best vaak het gevoel dat de blik van vooral mannen zoef die kant opzuist en hóór ze bijna denken: "Zohooo...!" Door mijn mannelijke collega's en nu even speciaal de jongere exemplaren, weet ik het volgende: Vrouw = Tieten. Logisch dat ze er naar kijken dus.
In culturen waar de voorkeur meer naar flinke billen uit gaat zou ik het een stuk slechter doen.

Broek en borsthaar

Ik heb het ook met 'raar zittende broeken' b.v. een broek die 'raar' zit in het kruis of een overhemd wat net boven de broekband open staat zodat je een navel er doorheen ziet 'gluren' en ik heb het ook erg bij borsthaar of enge gouden kettinkjes bij mannen. En dat is écht vreselijk 'niet sexy' ik gruw van borsthaar en kettinkjes en als ik kijk denk ik eigenlijk alleen : 'Scheer dat er alsjeblieft af!'. Terwijl die man als hij opmerkt dat mijn blik ernaartoe getrokken wordt zichzelf misschien wel 'erg aantrekkelijk sexy' voelt.
Het rare is dat ik het in situaties waar het normaal is zo gekleed te zijn niet heb. Ben ik op het zwembad en naast mij zit een man met borsthaar en een gouden ketting dan zou het me misschien niet eens opvallen. Of ik zou het na een tijdje pas 'zien'. In ieder geval wordt ik er dan niet door afgeleid. Sta ik op een zeer warme dag in een of ander patatzaak en er komt een vrouw naast me staan met een diep decolete, dan denk ik hoogstens dat die net heeft zitten zonnen of van het zwembad komt En ook dan leid het me niet af.
Het is dus alleen in situaties waarbij het voor mij ongepast of onverwachts is. Ik herinner me nog van afgelopen zomer een visboer in z'n kraam die van boven op een schort na in z'n blote buik/borst was. Dat vond ik ook zeer afleidend, ik wist niet eens meer wat ik wilde bestellen....en het wás ook warm, dat wel, maar zo in z'n blote barst in die kraam. Het kwam als een totale verassing. Het was niet eens een aantrekkelijke man (juist niet) maar ik was helemaal van 't rit. Ik vond het (achteraf) ook niet 'netjes' en ook niet hygiënisch....maar afijn. En voelde me hoogste opgelaten tot ik gelukkig nog iets wist te bestellen en m'n vis kon meenemen en wist echt niet waar ik kijken moest.
De meneer die na mij kwam was ook enigzins van 't slag er door. Ik kan me niet voorstellen dat die de visboer wél aantrekklijk vond en die keek net zo als ik ook naar z'n duidelijk zichtbare bilspleet toen hij omdraaide om te bakken.
Ik geloof dan ook beslist niet dat het kijken van mannen naar decoleté's altijd sexueel is. Het kan ook het onverwachte of ongepaste zijn, zoals ik dat ook heb.
groeten albana

Tinus_p

Tinus_p

22-09-2011 om 10:12

Onschuldig sexueel

Lies:
"Hij gaf aan dat hij er echt niks aan kon doed, dat het "een reflex" is, niet sexueel van aard en dat alle mannen dat doen."
Ik denk overigens dat het wel sexueel van aard is, maar dan wel tamelijk onschuldig sexueel. Alle mensen merken sexuele signalen op; de vraag is dan hoe je precies reageert. Een normale volwassen man (ebn vrouw) is in staat tot zelfbeheersing.
Niet-reageren cq. niet niet-opmerken van sexuele signalen wijst op gebrek aan interesse in sex, en dat laatste is een teken van depressie.

Lol albana

"Ik kan me niet voorstellen dat die de visboer wél aantrekklijk vond en die keek net zo als ik ook naar z'n duidelijk zichtbare bilspleet toen hij omdraaide om te bakken.:"
LOL! Zelfs als ik iemand echt aantrekkelijk vind, zou ik nog niet verlekkerd in zijn bilspleet staan gluren! Jemig, wat onsmakelijk zeg, visboer zonder shirt oid.

Bilspleet

versus lekker kontje.. Hoe zit het dan met vrouwen die naar de billen van een man kijken...

Sommige mannen hebben een lekker kontje... Dat is nou eenmaal een feit. (grinnik). Daar kijk je naar net als een man naar borsten kijkt...

In mijn ogen toch iets sexueels, zonder gelijk meteen verre bedoelingen bij te heben.

Want zoiets is totaal iets anders als een afknap moment dat je kunt hebben bij bijv. zweetplekken of een bilspeelt.

Vic

Vic

22-09-2011 om 17:01

Brrrr

Naar aanleiding van het stukje van Albana. Ik vind het echt vreselijk brrrr als je bij mannen tussen de knopen van hun overhemd door kunt kijken, ze er niets onder hebben en je dan zo'n bleek blubberend harig stukje huid ziet. Of van die mannen met een V-halstrui met niets eronder of de bovenste 6 knoopjes van hun overhemd open ;-( Oh, en ik heb een collega die nogal eens te korte shirts draagt (soort navelshirtjes). Hij vindt zelf dat hij er nog erg goed uit ziet (voor zijn leeftijd hahaha, heeft ook net een nieuwe vrouw en nieuwe baby, maar dat terzijde), maar het is bijna onmogelijk om er niet naar te kijken. Zeker als je mijn lengte hebt en je dus niemand recht in de ogen kunt kijken. Pfff ik heb die decolletés ook altijd recht voor mijn neus

Lies

Lies

22-09-2011 om 17:02

Meer! meer!

Wat leuk om jullie ervaring en bespiegelingen mbt decolletés (de vrouwelijke dan wel de bouwvakkersvariant) te lezen.

Mijn vriend heeft mazzel: de meeste van jullie lijken idd afgeleid te worden door een pronte boezem. Ik heb daar totaal geen last van.

Afgaande op de posting van Tinus P. zal ik dus wel depressief zijn

Ga vooral door met reageren. Leuk!

Yura

Yura

22-09-2011 om 18:55

Brr albana

Ik zag het allemaal voor me, inclusief die visboer. Dat laatste vind ik echt onsmakelijk hoor, ik geloof dat ik er niks besteld had. Iets gemompeld van oh eerst nog even pinnen ofzo en dan nooit meer terug komen. Als ik iets onsmakelijk vindt is dat mannen met blote zwetende oksels en dan boven je eten brr.
Maar inderdaad in een zakelijke situatie iemand die zijn overhemd niet goed in zijn broek heeft gestopt zodat het net bij de navel openvalt zodat je vol op die blote harige navel kijkt en dan vooral als zo iemand aan je bureau komt staan, zodat je oog nou net op navelhoogte is brr. Waar ik mijn blik trouwens ook niet van af kan wenden is een natte plek onder de oksel. Was vroeger typisch iets voor leraren op de middelbare school, weet niet of dat nog steeds zo is, zal eens vragen.

Kijk ook

Ik kijk ook naar decolletés. Vind ik gewoon mooi (niet seksueel) en dan denk ik, dat wil ik ook (niet dat ik te klagen heb).
Volgens mij komt het niet kunnen afwenden van de blik (wat betreft decolleté, maar ook bilspleet en zweetplek) ook doordat je weet dat je eigenlijk niet moet staren naar zoiets. Een grote roze olifant.

Zweetjerot

Zweetjerot

23-09-2011 om 10:08

Sinilind, zweetoksels is niet zoveel aan te doen

Sinilind. Das niet zo leuk, want ik heb dagelijks zwetende oksels. Zelfs Rexona werkt niet! Het is gewoon zo dat ik het snel zowel koud als heel warm heb Ik ruik overigens wel fris (hoop ik), maar schaam me altijd heel erg voor mijn zweetoksels. Dus daar kan ik niks aan doen.
Zelf kan ik niet tegen mannen met broeken, waarbij hun klokkenspel soort van schreef en te zichtbaar is. Ha,ha,ha. Ik wil niet kijken maar doe het toch, irritant gewoon. Ja dan ga ik wel met iemand anders praten. Stel je voor dat zo'n man doorheeft dat mijn ogen naar zijn klokkenspel gaan.

Zweet en bilspleet

En dan moet je voorstellen, die visboer stond nog wel in zijn kráám hé? Dus raad 's op welke hoogte mijn ogen waren daar vóór die kraam?
Wat betreft zwetende leraren. Wij hadden 1 leraar (engels) die verder best aardig was en leuk les gaf, maar soms de klas niet 'aan kon'. Aan de zweetplekken op zijn blouse konden wij zien in welke 'mood' hij die dag was. Veel zweet duidde op een moeilijke klas voor ons en dus een afschuwelijke les voor ons omdat hij geen zijn geduld al verloren had eerder die dag en dus een kort lontje. Géén zweet betekende een leuke les, waarbij best het een en ander mocht. Ieders blik ging dus zodra we zijn les binnenkwamen direct naar.....? Juist ja.
Ik denk trouwens dat Clo gelijk heeft.
Je wéét dat je niet 'hoort' te kijken..dus juist daarom is het zo lastig je blik af te wenden.
En nee die vis smaakte die dag ook nergens naar...zonde geld. En voor smoesjes had ik op dat moment de hersens niet genoeg bij elkaar.
groeten albana

Ik besef dat ik eigenlijk heel naief ben...

Het is me nooit opgevallen dat iemand met een broek aan, een groot 'klokkenspel' had.

Yura

Yura

23-09-2011 om 11:41

Zweetoksels en strakke broeken

Ik denk dat Sini en Zweetjerot beide wel gelijk hebben. Er zijn nu wel betere spullen in de handel dan 30 jaar gelden, daarnaast denk ik dat mn mannen zich ook meer bewust zijn van persoonlijke verzorging. Maar dat ongewild zweten herken ik ook wel, heb ik altijd met uitvaarten, van de zenuwen denk ik en als het druk is in zo'n crematorium is het ook al snel bloedheet en je gaat naar zo'n gelegenheid niet in een hempje (ik niet tenminste). Dus zo laat mogelijk shirt aan en airco hoog in de auto en armen zo wijd mogelijk houden en als het niet bloedheet is een colbertje aan. Rexona kan daar inderdaad niet tegenop, talkpoeder en een doorgeknipt inlegkruisje werken bij mij.
Ja die strakke broeken in het kruis vind ik ook geen gezicht en daar kijk ik inderdaad ook ongewild naar.

Hombre

Hombre

23-09-2011 om 11:49

Niet geheel aangeleerd, tirza

Bij vrouwelijke mensapen zwellen de borsten alleen op als ze voeden. Bij vrouwelijke mensen zijn ze na de puberteit altijd opgezwollen. De enige logische reden daarvoor is dat ze een rol spelen in de sexuele differentiatie en aantrekking, verder is het alleen maar onhandig.

Ik denk dat alle sexuele verschillen tussen mannen en vrouwen zijn sexueel opwindend (ik negeer even de mode van de dag om borsthaar niet aantrekkelijk te vinden). We zijn geprogrammeerd om het andere geslacht aantrekkelijk te vinden en daarom vinden vrouwen (o.a.) piemels en mannen borsten en vagina's aantrekkelijk. Daarnaast zijn de betreffende lichaamsdelen ook nog eens zeer erogeen en spelen (vaak) een rol in de sex.

Ik geloof er dus weinig van dat er culturen zijn waarin borsten geen sexuele rol spelen al is het bij 'ons' ongetwijfeld meer dan bij volken waar ze de hele dag met ontbloot bovenlijf lopen, dan gaat het bijzondere er wel een beetje vanaf.

Ik kwam laatst ergens iemand tegen die een vergelijkbaar standpunt als het jouwe aanhing. Die kwam met het voorbeeld van Japan, daar waren de mensen helemaal niet gefixeerd op borsten volgens hem/haar. Nou zie ik op zijn tijd wel eens een JAV (Japanese Adult Video) filmpje en ik kan je verzekeren dat ze daar soms heel erg dol zijn op vrouwen met grote borsten!

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2011 om 16:24

Hombre

Ach ja, Desmond Morris is dit geloof ik he? Die wil er overigens niet aan, dat mannen die kaal worden seksueel niet meer aantrekkelijk zijn. Immers: kaal=oud=ongeschikt voor de voortplanting. Dát is dan weer net níet zo volgens hem.
Bij primaten zwellen de borstklieren op als ze *zogen*. En dat is een periode waarin ze seksueel niet aantrekkelijk zijn - het is hooguit het bewijs dat ze geschikt zijn voor de voortplanting, maar de periode van gezwollen borstklieren is niet per definitie de periode van seksuele aantrekkelijkheid. Die hangt samen met de vruchtbare periodes en die worden onderdrukt door het zogen.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.