Relaties Relaties

Relaties

“Ik ben zo teleurgesteld in je”


Emotioneel uitloggen. Zo heb ik me jarenlang door alle schoonfamilie perikelen heen geworsteld. 

Hippocampus schreef op 09-02-2023 om 15:25:

Tsjonge, nu al 2 keer een lang verhaal getypt, en allebei de keren opeens verdwenen? Nou dan maar kort en bondig:
-Nogmaals bedankt voor jullie goede tips en vehalen!
-Het is een ingewikkelder situatie dan waar een forum zich voor leent denk ik
-Zo trekt schoonmoeder heel erg aan ons, terwijl schoonvader heel erg afstoot,
-Maar als het puntje bij paaltje komt trekt ze partij voor haar man, hoe onredelijk hij ook is,
-Dat was erg moeilijk voor mijn man tijdens zijn jeugd,
-We hebben al minimaal contact, gebruiken het vakantiehuis niet meer en vragen ook geen advies meer,
-Toch komen de 'teleurstellingen' voor mij uit de lucht vallen, dat maakt het ook eng denk ik,
-Ik ga oefenen en kijken welke reactie het beste bij me past.
-P.s. Enkelen van jullie vragen, waarom ik het me zo aantrek. Zouden jullie het je niet aantrekken? Wat voor magie is dat 😃, mag ik daar wat van, hoe doe je dat?

Dus je schoonmoeder heeft het ook zwaar met hem. Ze trekt aan jullie om. Is dat in de hoop dat jullie ( lees jij) haar man tot inzicht kan brengen? Let op dat niet jij die kar gaat trekken.

Het is een onprettige man, en dat is ie. Focus jij op jouw gezin en zeg gewoon wat terug als hij in jouw ogen te ver gaat. Maar kruip niet in elkaar anders wordt je een kopie van je schoonmoeder. Hij mag best weten dat hij bij jouw geen potten kan breken.

Ik denk dat schoonmoeder uiteindelijk zijn kant kiest om de dag met hem door te kunnen komen. Of week, of maand. 

Ik snap wel dat je mensen niet teleur wil stellen, maar als hun verwachtingen onrealistisch hoog zijn, gaat dat niet. Emotioneel uitchecken en stoppen met verwachtingen hebben is dan een goede tip. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat jij geen verwachtingen meer hebt van de ander, betekent niet dat de ander geen verwachtingen meer heeft van jou. 

MamaE schreef op 10-02-2023 om 10:58:

Ik snap wel dat je mensen niet teleur wil stellen, maar als hun verwachtingen onrealistisch hoog zijn, gaat dat niet. Emotioneel uitchecken en stoppen met verwachtingen hebben is dan een goede tip. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat jij geen verwachtingen meer hebt van de ander, betekent niet dat de ander geen verwachtingen meer heeft van jou.

Maar dat laatste is de verantwoordelijkheid van die ander he. Die moet daar maar mee dealen, niet jij. 
ik kan ook wel van alles verwachten van anderen maar dat is gewoon jammer dan.

Bovendien geloof ik er niks van dat die man dat echt verwacht, zo te horen vindt hij het gewoon leuk om negatieve feedback te geven.

Hippocampus, ben je misschien een pleaser die graag goedkeuring krijgt van anderen? Ook in andere situaties? Dat zou kunnen verklaren waarom jij je dit bovenmatig aantrekt. 

Je lijkt je klein te maken/voelen bij je schoonvader. Dat hoeft niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.