Relaties

Maantje***
02-06-2009 om 18:05
Ik kan et nog steeds niet relativeren..
Hoi allemaal,
ik heb een lieve vriend en 1 kindje ( die is van mijn ex).
Mijn vriend heeft ongeveer anderhalf jaar geleden iets gedaan en heeft daar over gelogen tegen mij.
Hij is niet vreemd gegaan,maar heeft zeg maar erotische verhalen geschreven,waar ook de naam van zijn ex in voor kwam. ( die naam komt zo vaak voor zei hij)
Toen ik daar achter kwam zei hij dat hij zich verveelde ( we wonen niet samen) en dat hij zou stoppen.
Ik heb daarna nog een paar keer zulke verhalen gevonden, zelfs een onafgemaakt verhaaltje in zijn gsm en hem daar mee geconfronteerd.
Hij heeft toen wederom beloofd omm er mee op te houden en ik heb ook nooit meer wat gevonden.
Ik zal er ook maar bij vertellen dat ik een zeer negarief zelfbeeld heb en ook een controlefreak ben.
Daar ben ik heel eerlijk in geweest tegenover hem.
Hij heeft er geen problemen meer dat ik door zijn spullen snuffel,ja als ik wat vind.
Ik merk wel dat het steeds terug komt, ik kan op de een of andere manier die verhalen niet vergeten, ik begrijp ook absoluut niet waarom hij dat gedaan heeft.
Hij draagt mij op handen en is dol op me, ik ben geen makkelijk persoon en heb zelf problemen.
Dus hij had om van mijn gezeuraf te zijn ook allang weg kunnen gaan.
Hoe kom ik hier nu overheen?
Het is al een tijd geleden en hij snapt niet dat ik daar nu nog mee zit.
( erover praten gaat en ging niet makkelijk, ik had het idee dat hij zich erg schaamde,de verhalen logen er niet om nl)
Heeft iemand een idee wat ik aan deze situatie voor mezelf kan doen?

Nena
02-06-2009 om 21:39
Huh
Wat is er nu mis met erotische verhalen schrijven, iemand mag toch gewoon fantaseren!!!! Zette hij die verhalen ook online of hield hij ze verder prive?
Als jij er zo'n probleem mee hebt dan denk ik dat je het beste hulp voor jezelf kunt zoeken.

Tirza G.
02-06-2009 om 22:49
Nou ja
Ik vind het opvoeren van de naam van de ex ook niet echt kies. Het is een veel voorkomende naam, wat een kulsmoes. Dan kies je toch gewoon een andere? Dat meneer erotische verhalen schrijft, ach, ieder z'n ding. Maar ik zou het ook niet leuk vinden als ex (bij naam dan) daar in figureert.
Tirza

Kaaskopje
03-06-2009 om 00:32
Zomaar een ingeving
Misschien laat hij de ex in zijn verhalen wel dingen doen zie ze in het echt ammenooitniet gedaan zou hebben. Hij is niet voor niets uit die relatie gestapt, wie weet is het dus een stille afrekening met het verleden.
Je zou je vriend kunnen vragen de naam van de ex te vervangen door een onbekende naam. Of ga je je dan afvragen hoe hij op die naam is gekomen?
Hij mag zijn fantasieën hebben. Als hij ze alleen in zijn hoofd gehad zou hebben zou je er niet van geweten hebben. Als hij zo gek op je is dat hij ook al jouw nukken accepteert zonder weg te willen rennen dan zou je daar ook iets tegenover kunnen stellen. Laat hem met die verhalen, hoe apart je die behoefte ook vindt.

Maantje***
03-06-2009 om 11:33
Bedankt,
voor jullie reactie,s.
Ik heb idd wat problemen in de zin dat ik me gauw niet goed genoeg voel. ( te leijk, te dik, enz enz)
Hij wist dat ik dat heel erg vond omdat ik die verhalen aan mezelf koppel en ik me dan niet goed genoeg voel.
Waarom die verhalen als hij mij heeft?
De sex is prima, alles kan en mag bijwijze van,we zijn overal heel open in.
Dus daarom begreep ik dat helemaal niet.
Toen hij beloofde te stoppen, geloofde ik dat dus, totdat ik wederom steeds geschreven verhalen vond.
Het gaat dus ook heel erg om het liegen erover.
Op het moment dat het gebeurde had hij een baan waarin hij zich erg verveelde en het was gewoon tijd verdrijf.
Nou dan ga je toch met je grote teen spelen of zo,maar waarom moet je dan sexverhalen schrijven, als alles met de sex ok is?
Dat zal dan wel iets van mij zijn,misschien trek ik het me teveel aan.
En ja hij zegt dat het een veel vookomende naam is, tsja dat steekt toch.
Hij heeft de verhalen nooit online gezet en als ik niet in ze tas gekeken had dan had hij het mij ook nooit vertelt.
Hij zei dat hij dat al heel lang deed,ook bij ze,n ex.
Tis ook niet zo dat hij dingen verzon die zij niet wou doen,wand wij hebben het qua sex heel goed dus waarom dan toch verzinnen?
De relatie ging uit omdat zij hem vreselijk bedonderde, ze geld stal enz.
Maar niet aleen zij komt er in voor, hij verzon ook allerlei andere namen en meiden.
Impulsief schreef hij niet over mij zei die.
Ik had namelijk gezegd, als je dan schrijft waarom niet over mij? ik ben toch je vriendin?
En ik werd eerlijk gezegd gewoon misselijk als ik het las,het idee dat mijn vriend dat schreef,voelde een beetje alsof hij vreemdging in ze,n hoofd.
Of is dat echt heel gek dat ik dat denk??
Hoop op nog meer reactie,s alvast bedankt.
Liefs Maantje.

Nena
03-06-2009 om 12:57
Maantje
Dat hij er over liegt kan is vervelend, ik kan begrijpen dat je daar mee zit.
Maar ik zie niet in dat hij vreemdgaat in zijn hoofd omdat hij die verhalen schrijft. Heel veel mensen hebben fantasieen, wat die fantasieen zijn kom je nooit achter omdat ze die alleen in hun hoofd hebben. Jou vriend schrijft ze op, so what....!? Als hij het gewoon voor zich zelf opschrijft is dat toch geen enkel probleem.
Praat met hem er over dat je het niet fijn vind dat hij er over liegt en vraag of hij dat liegen niet meer wil doen. En als jij dan gewoon niet meer in zijn spullen snuffelt kom jij ze niet meer tegen en heb je er verder ook geen last van.
Verder zitten vooral je eigen onzekerheden je in de weg, dus ik zou zeggen: ga daarmee aan de slag!!!!

Ellen Wouters
03-06-2009 om 14:08
Liegen
Ik vind het geen onredelijk iets van je partner dat hij die verhalen schrijft. Het is voor hemzelf, het is een manier van fantaseren. Vrijwel iedereen fantaseert weleens, en dat staat vrij.
Hem gebieden te stoppen met schrijven, is een verbod op fantaseren.
Dat hij erover liegt is niet raar. Hij mag van jou die verhalen niet schrijven. Dus hij moet óf zijn (in mijn ogen niet onredelijke) behoefte onderdrukken, óf telkens de confrontatie aangaan, óf erover liegen.
Een meer volwassen afspraak zou zijn dat hij zijn gang gaat, het voor zichzelf houdt en niet met anderen deelt, dat hij het niet onder jouw neus wrijft en dat jij ook niet snuffelt in zijn spullen.
Dat hij jouw naam niet gebruikt vind ik niet gek. Een andere vrouw zou weer gekwetst zijn doordat haar naam gebruikt wordt in iets dat zij ranzig vindt. Zo is er altijd wel wat te verzinnen.
Dat hij de namen van exen gebruikt, daar zou ik me ook aan storen. Je kunt 'm vragen dat niet meer te doen.

Maantje***
03-06-2009 om 15:55
Hebben,
jullie daar dan echt geen probleem mee, als julie partner zou fantaseren over andere meiden?
( die nog een stuk jonger zijn)
Dan zal het misschien wel aan mij liggen, en trek ik het me teveel aan.
Bedankt in ieder geval voor de reactie,s.
Liefs maantje.

Katrien
03-06-2009 om 16:51
Maantje
Ik fantaseer ook over andere mannen dan mijn echtgenoot. Over mannen die jonger/ouder/knapper/groter/... zijn.
Ik houd daarom niet minder van mijn echtgenoot.
Als hij hetzelfde zou doen, fantaseren over andere vrouwen, zou ik daar dus geen probleem mee hebben.
Katrien

liat
03-06-2009 om 20:22
White lie...
oftwel een leugentje om je niet te kwetsen. Misschien fantaseert hij wel over zijn ex. Het kan echter ook zijn dat hij het leuk vindt om erotische verhalen te schrijven en daarbij aan iemand dacht waarbij hij zich vertrouwd voelt. Ik kan me wel voorstellen dat je je gekwetst voelt. Je had natuurlijk liever jouw naam daar gelezen.
Het doet me denken aan de film een film van Tom Cruise en Nicole Kidman, volgens mij wide eyes shut. Het gaat over een vrouw die haar erotische fantasieen aan haar man vertelt voor de gein. Die man wordt daar helemaal achterdochtig van en draait helemaal door. Erotische fantasieen over anderen zijn absoluut priveterrein. Je had dit gewoon nooit mogen lezen. Je kan het je vriend niet verbieden zulke fantasieen te hebben. Het is ook absoluut niet abnormaal en het betekent niet dat hij vreemd zal gaan. Ik denk dat bijna iedereen het doet in een langdurige relatie, het betekent echt niet dat je ook echt vreemd zal gaan, het kan wel helpen om nog meer opgewonden te raken. Als mijn man eens wist wie hij in mijn gedachten wel allemaal is geweest tijdens de daad .....

Ellen Wouters
03-06-2009 om 21:09
Maantje
Als ik me precies zou verdiepen in mans fantasieën, zou ik waarschijnlijk dingen horen of lezen die ik minder leuk zou vinden. Hij van mij ook trouwens.
Daarom, en omdat we elkaar een beetje privacy gunnen, blijven we daar af. Fantasieën zijn privé, tenzij ze echt leuk genoeg zijn om te delen. Wat niet weet wat niet deert.