Relaties Relaties

Relaties

Ik kan niet meer.

3 jaar geleden heb ik mijn huwelijk beëindigd voor mijn huidige vriend.
Maar nu 3 jaar later heb ik het idee dat het hem niet meer gaat worden. Er is zoveel gebeurd. Onlangs hadden we een feestje en had hij teveel gedronken. Tijdens het feestje kreeg ik ineens het verwijt dat ik zijn leven verkanker. Ik heb gezegd dat ik die uitspraak niet fijn vond en later zei hij het nog een keer. Ik heb mijn spullen gepakt en ben naar huis gegaan. Heb de deur op slot gedaan en ben naar bed gegaan. (We wonen niet samen hij zou bij mij slapen) hij koos ervoor om nog door naar de kroeg te gaan. S nachts kwam hij bij mij aan de deur en heeft zo hard stennis staan schoppen omdat ik hem er niet in liet vanwege zijn uitspraak en dronkenschap dat de buurvrouw de politie heeft moeten bellen en heel de buurt om half 2 snachts op stelten stond. Met bemiddeling van de politie heb ik hem er uiteindelijk in gelaten maar nog wel last van zijn dronkenschap gehad die nacht. De volgende dag namiddags is hij naar zijn eigen huis vertrokken en is er nauwelijks nog over gesproken. Wel word ik nu door buurtbewoners aangesproken over het nachtelijke voorval waar ik me heel ongemakkelijk bij voel. Sindsdien gaat het alleen maar slechter tussen ons. In de tussenliggende periode heb ik te horen gekregen dat ik mijn ene baan per september verlies en de opleiding die ik al zo lang wil volgen niet doorgaat en Oma overleden. Het is me allemaal te veel en ik krijg weinig steun van hem. Als ik aangeef dat ik me niet fijn voel krijg ik de reactie "oh oké" en ja daar kan ik niks mee.... Ik krijg elke keer het verwijt dat ik niet goed kan communiceren en het ene verwijt na de ander gaat over en weer want ik bijt ook van me af. Maar het vreet energie. Elke keer als ik me niet fijn voel voelt hij zich ook niet fijn of rot en is er dus geen plaats voor mijn gevoel. Pas hadden we ook een voorval en heb ik zijn moeder om raad gevraagd omdat zei mijn vriend goed kent. Maar van haar kreeg ik geen reactie. Wel melde mijn vriend twee weken later dat hij wist dat hij via zijn moeder wist van het bericht dus Hebben ze het er samen over gehad. Ik ben op met het goed doen en me manoeuvreren in deze lastige posities. Ik weet van mezelf dat ik een gever en een volhouder ben maar wanneer is het genoeg. Ik zie het allemaal ff niet meer hoe ik het helder moet bekijken en hoe nu verder. Die uitspraak dat ik zijn leven verkanker blijft me in mijn hoofd malen en heeft hij eerder gedaan toen hij drinken was. Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid denk ik dan.... sorry ik moest even van me afschrijven. Misschien dat jullie kijk hierop mij iets helpt en verder brengt.

Patrick

Patrick

03-07-2017 om 21:05

Belachelijk

Die uitspraak van dat jij zijn leven verankert vind ik echt niet kunnen .
Ik dronk vroeger ook alcohol maar heb mijn vriendin altijd met respect behandeld ( ook al was ik dronken )

Gewoon vragen of dat die minder wil gaan drinken of stoppen nog beter.

Ik ben mijn gezin erdoor kwijt geraakt dus raak het nooit niet meer aan

Sterkte !!!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-07-2017 om 21:17

incident?

Was dit een incident of behandelt hij je vaker zo respectloos, met en zonder drank?

Noomie34

Noomie34

03-07-2017 om 21:34 Topicstarter

Eigenlijk..

Weet ik dat zelf niet echt.. Dit gedrag is er langzaam aan ingeslopen denk ik en ik zie het niet zo scherp meer dus. Ik weet ook van mezelf dat ik weinig zelfvertrouwen heb maar wel altijd goed voor andere. Toen mijn vriend er doorheen zat met zijn werk heb ik stiekum een dag vrij geregeld voor hem en hem mee genomen naar de sauna. Ook zijn we pas op mijn kosten naar een concert geweest en overnacht om te investeren in onze relatie. Ik krijg er alleen zo weinig voor terug. Ik weet dat ik ook niet altijd de makkelijkste ben in communiceren en ik kan best fel van me afbijten maar ergens doe ik het niet goed...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-07-2017 om 21:49

Gebrek aan zelfvertrouwen

Een gebrek aan zelfvertrouwen mag nooit een excuus zijn om iemand zo te behandelen zoals hij jou heeft behandeld. Drank is nooit een excuus!

Staat hij open voor relatietherapie? Legt hij de schuld snel bij jou?

Het gaat over en weer.

Het vele drinken en schelden is natuurlijk belachelijk,dat kan je ook maar niet zo oplossen. Als hij dat vaak doet heeft hij een alcohol probleem en moet hulp zoeken.
Maar waarom draai je de deur op slot en laat je hem in het holst van de nacht op straat staan? Dat vroeg om een escalatie. Natuurlijk gaat hij niet buiten op de stoep liggen.
Jullie hadden afgesproken dat hij bij jou zou blijven slapen. Heb je eerder op de avond tegen hem gezegd dat hij beter naar zijn eigen huis kon gaan of heb je niets gezegd en gewoon de deur op slot gedraaid?

Persoonlijk denk ik als je nog maar 3 jaar samen bent en dan zijn er al dit soort escalaties, hoe moet dat dan verder? Nu is het schelden, schreeuwen en de politie erbij, hoe denk je dat je relatie er over een jaar uit ziet?

Hij heeft geen respect voor jou, jij wel voor hem?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2017 om 00:38

Oei

Ik heb vroeger ook wel eens dat soort gedoe voor mijn deur gehad. Geen politie, maar wel een vent die 's nachts voor de deur stond te blèren. Wil heeft wel een punt, als je hem onaangekondigd buiten hebt gesloten, dan is het logisch dat hij boos was. Dus wist hij al dat je hem niet wilde zien?

Als hij na drie jaar al zegt dat jij ze leven verziekt, netjes gezegd, dan vraag ik me af wat jullie nog bij elkaar doen. Leg elkaar die vraag maar eens voor.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

04-07-2017 om 07:41

Eigen huis

Nou ja...op straat laten staan...op straat moeten liggen... Hij heeft een eigen huis. Daar had hij ook naartoe kunnen gaan. Ik begrijp wel dat Noomie geen zin had om na deze opmerking haar huis voor haar dronken vriend open te stellen. Probleem is dat vriend dat in zijn toestand niet kon accepteren.

Jammer dat de politie er niet voor gezorgd heeft dat hij zijn roes in zijn eigen huis uit kon slapen, of voor mij part ergens anders. Nu heeft Noomie nog de hele nacht last van hem gehad.

Bloemen aan de waterkant

Bloemen aan de waterkant

04-07-2017 om 11:17

Politie

Volgens mij had ts kunnen zeggen dat hij niet welkom was en had de politie hem of in een taxi moeten zetten of hem naar huis kunnen brengen. Nu heeft zij het uiteindelijk voor iedereen opgelost en er zelf de hele nacht last van gehad.

Had zij hem niet binnen gelaten, had de buurt haar daar waarschijnlijk niet op afgerekend. Nu heeft ts in de ogen van de buurt waarschijnlijk moeilijk gedaan over hem naar binnen laten, wat zij dus ook meteen had kunnen doen. Had zij hem niet naar binnen gelaten, had de buurt voornamelijk hem als vervelend en lastig gezien.

Pennestreek

Pennestreek

04-07-2017 om 11:21

Precies Wilgenroosje

Ik zou zo'n dronken scheldende vent ook niet in mijn huis en in mijn bed hoeven, zeker niet als hij gewoon een eigen huis heeft waar hij naar toe kan. Vind inderdaad dat de politie hier steken heeft laten vallen, maar goed, dat zal 'in de hitte van de strijd' gebeurd zijn.
Noomie, ik denk dat je nog eens heel goed na moet denken over deze meneer. Zulk gedrag is onacceptabel, en als hij dan ook nog verwacht dat hij daarna gewoon vrolijk bij jou de nacht door kan brengen heeft ie toch echt wel een behoorlijk bord voor zijn kop. Ik zou hier nog eens een goed gesprek over hebben met hem, en vooral heel blij zijn dat jullie niet samen wonen en je dus redelijk makkelijk van hem af kan als dat uiteindelijk je beslissing wordt.
Ik kan uit je bericht niet opmaken of je kinderen hebt, maar zo ja, vraag jezelf af of je die bloot wilt stellen aan iemand die zo respectloos met jou omgaat. En bedenk of dit gedrag, deze problemen, nog wel opwegen tegen de positieve kanten van deze relatie (want die zijn er vast ook).
Sterkte.

tante Sidonia

tante Sidonia

04-07-2017 om 19:50

dus...

de politie heeft jou ertoe overgehaald die dronken schreeuwerd in je huis te halen? Belachelijk. Snap ook niet dat je dat doet hoor, maar nog minder dat de politie hem niet even meeneemt of weghaalt daar.
Bovendien is het ook nog eens een beloning van het onacceptabele gedrag wat hij laat zien. zij bellen de politie omdat hij overlast veroorzaakt en zij halen jou over hem alsnog maar zijn zin te geven? Ongelooflijk.

Ik zou het alsnog gewoon maar uitmaken, dat woord wat hij gebruikt om uit te leggen wat je met zijn leven doet, had voor mij het eindpunt geweest.

Noomie34

Noomie34

04-07-2017 om 20:50 Topicstarter

Reactie

Even voor de duidelijkheid. Ik voelde me uiteindelijk verantwoordelijk voor mijn vriend en heb in overleg met de politie ermee ingestemd dat hij bij mij op de bank zou slapen. Mijn vriend was echt heel dronken. Kon nauwelijks op zn benen staan en er kwam niks zinnigs uit. Hoe naïef eigenlijk dit met politie en vriend afgesproken dat hij bij mij op de bank mocht slapen en als hij mij alsnog zou lastig vallen die nacht ik meteen 112 kon bellen en ze hem alsnog zouden ophalen. Vervolgens lag meneer binnen no time in mijn bed en een normaal gesprek was geen optie dus kreeg ik alleen maar ellende over me heen. Uiteindelijk heeft mijn vriend heerlijk uitgeslapen en ik geen oog dicht gedaan.
Mijn reactie op de deur op slot en er niet in komt doordat ik een alcoholverslaafde moeder had en genoeg meegemaakt dus. Dit was mijn reactie op zijn gedrag en ter zelfbescherming. Maar na dit incident is er voor mijn gevoel niet genoeg meer over gesproken en of uitgesproken. Uiteraard heb ik wel heel duidelijk gemaakt dat ik dit never nooit nog eens wil meemaken. Hij deed het wat makkelijk af en ik voel me niet begrepen in mijn gevoel. Dit gaat mij echt te ver maar ik krijg steeds meer het idee dat hij het lastig vind om een grens te houden en met dit soort uitspraken als gevolg. Hij heeft mij hier heel erg mee geraakt. Maar ook na deze uitspraak met wat ik nog te verstouwen heb gehad met werk, teleurstelling van opleiding en overlijden. Ik heb ook behoefte aan begrip en steun. Ook als ik me eens niet fijn voel en leuk ben. Maar dat lijkt lastig. Misschien ben ik ook gewoon bang alleen te zijn en om er een einde aan te maken....

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-07-2017 om 21:16

word wakker!

Waar was hij toen je problemen had met werk, opleiding en een overlijden? Krijg je anders wel begrip en steun? Laat hij zich vaker vollopen tot hij starnakel bezopen is?

Niemand verdient het om zo behandeld te worden zoals hij jou behandelt. Ik heb zelf ooit de fout gemaakt bij een vent te blijven uit angst om over te schieten en alleen te zijn. Het is de stomste fout van mijn leven geweest, absoluut geen voorbeeld voor mijn kinderen geweest die er ook een flinke klap van mee hebben gekregen.

Precies, slecht communiceren, over en weer.

"Ik voelde me uiteindelijk verantwoordelijk voor mijn vriend en heb in overleg met de politie ermee ingestemd dat hij bij mij op de bank zou slapen. Mijn vriend was echt heel dronken. Kon nauwelijks op zn benen staan en er kwam niks zinnigs uit. Hoe naïef eigenlijk dit met politie en vriend afgesproken dat hij bij mij op de bank mocht slapen en als hij mij alsnog zou lastig vallen die nacht ik meteen 112 kon bellen en ze hem alsnog zouden ophalen."

De politie is geen taxibedrijf om dronken mensen naar huis te vervoeren of een gratis overnachting aan te bieden op het bureau. Hij schreeuwde over straat, hij was niet agressief of gewelddadig naar jou toch? En nog steeds is niet duidelijk of je vriend midden in de nacht voor een gesloten deur stond bij jou, onverwacht voor hem, of dat je eerder al hebt gezegd:"sodemieter maar op naar je eigen huis met je dronken kop".

"Vervolgens lag meneer binnen no time in mijn bed en een normaal gesprek was geen optie dus kreeg ik alleen maar ellende over me heen."

Ben je naast hem blijven liggen? Het wordt dus steeds onduidelijker, je wilt hem niet binnen, dat gebeurt toch en dan lig je ook nog samen in één bed. Om je nog verder door hem te laten beledigen.

"Hij deed het wat makkelijk af en ik voel me niet begrepen in mijn gevoel.

Ik begrijp je gevoel wel, maar gevoel moet je omzetten in woorden om het voor je vriend duidelijk te krijgen. Dat zal het niet zijn vermoed ik, daarom doet hij er nog al makkelijk over.
Hij moet niet teveel drinken en je niet kleineren. Punt.

Wat zijn zijn leuke kanten? Welke karaktertrekken heeft hij die je helemaal geweldig vindt? Die ervoor zorgen dat je toch voor hem zou kiezen? Kortom, is hij nuchter echt een fijne man om de komende 40 jaar mee door te brengen?

stoppen

Je woont niet samen en jullie hebben samen geen kinderen. Wat mij betreft zijn er dan ook geen redenen om nog alles op alles te gaan zetten om te proberen hier wat uit te halen. Jij voelt je duidelijk niet prettig in deze relatie. Stop ermee. Echt het zijn anders alleen maar verloren jaren.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2017 om 09:32

Kleineren

Wil gebruikt het woord ´kleineren´ en dat is inderdaad wat gebeurt. In een relatief verse relatie waarin niet wordt samengewoond, zou dat gedrag voor mij echt reden zijn om afscheid te nemen. Waarom zou je er in vredesnaam mee doorgaan? Een relatie zou je gelukkig moeten maken en dat doet het niet. Te weinig in ieder geval. Je verdient beter.

Mijn man dronk vroeger ook veel. We kunnen nu om bepaalde situaties 'lachen', maar het was echt te veel. Maar we waren blij met elkaar en dat overheerste. In zo'n situatie kun je minder prettig gedrag nog door de vingers zien. Achteraf gezien had ik me eerder bemoeid met de hoeveelheid die hij dronk. Het verplaatste zich namelijk van het café naar huis. Daardoor beperkte het zich ook niet meer tot het weekend. Het was thuis elke dag raak. Hij dronk thuis op een gegeven moment 6 flésjes per avond, iedere dag. In ons geval is dit uiteindelijk goed gekomen. Hij is zo'n 13 jaar geleden (of langer) totaal gestopt met alcohol en maakt er ook echt een principe-ding van. Als hij het nu doorbreekt door toch een biertje te nemen, dan is die 13 jaar naar zijn gevoel 'verloren' en moet hij opnieuw beginnen te tellen. Nou, als dat voor hem werkt om eraf te blijven... ik juich het alleen maar toe.

Ik vertel dat om te schetsen dat het drinkgedrag van je vriend niet zomaar zal stoppen, dus los van dat hij gewoon niet aardig tegen je is.... wil je dat nog jaren aanzien en wie weet zijn leven lang? Maar dan gaan we door: hij is dus niet aardig tegen je. Jullie wonen niet samen... Ik heb dat bij een eerdere relatie een half jaar volgehouden en toen was ik er klaar mee. En jij? Wanneer ben jij er klaar genoeg mee om definitief een punt achter 'jullie' te zetten? Dat je niet tegen alleen zijn kunt, is echt een slechte reden. Je kunt ook met iemand anders 'niet alleen zijn', maar daarvoor moet je je wel losmaken van vriend. Gun jezelf dat. En als het je moeite kost om dit voor jezelf te doen... doe het voor de kinderen.

Noomie34

Noomie34

08-07-2017 om 21:27 Topicstarter

Eigenlijk...

Hebben jullie gelijk. Maar ik vind het zo moeilijk. Iemand waarvoor je je gezin in de steek hebt gelaten. Ik dacht echt oud te worden samen. Iemand die zegt met me te willen trouwen in voor en tegenspoed, iemand die zegt van me te houden, iemand die ik aan mijn kinderen heb blootgesteld, die ik mijn problemen en verleden, mijn gevoel aan heb bloot gelegd. Ik wil altijd zo graag in het goede geloven en alles gegeven hebben. Maar er zijn steeds meer dagen dat ik merk dat het goed is zo. Er is op dit moment ook geen normale communicatie en ik heb er geen zin in ook. Geen zin om weer maatschaplelijkwerkster te zijn en hem zo ver krijgen voor een serieus gesprek. Soms is het net een klein kind. En ik heb ook mijn fouten gemaakt hoor en ben ook niet de makkelijkste maar wel realistisch en bereid om naar mezelf te kijken.

Jackie

Jackie

08-07-2017 om 22:36

Je zegt het zelf

Eigenlijk weet je het diep in je hart, dat het niet gaat met zo iemand. Heel spijtig en verdrietig, maar pas over 10 jaar de knoop doorhakken in plaats van nu zal nóg moeilijker en verdrietiger zijn. Het forum staat bol van de verhalen over m.n. vrouwen die te lang hebben gehoopt en gewacht. Er loopt echt wel ergens iemand rond jou gelukkiger kan maken zonder dat jij daar zo veel moeite voor moet doen.

tante Sidonia

tante Sidonia

08-07-2017 om 22:58

ik schrok

ervan te lezen dat je je gezin in de steek hebt gelaten voor hem. je schreef in je beginpost je huwelijk beëindigd te hebben, maar daaruit begreep ik niet dat er ook kinderen in het spel zijn. Wonen ze bij jouw ex?

Jackie

Jackie

08-07-2017 om 23:11

drempel

Dat je veel heb moeten 'opofferen' voor een relatie met hem moet de drempel om er zonodig een punt achter te zetten niet verhogen hè. Je vindt het misschien lastig te accepteren dat alles wat je in hem hebt geinvesteerd voor niks is geweest als het uitgaat, maar zo zie ik het niet. Je was verliefd, dacht dat hij alle moeitw waard was en hebt je best gedaan. Als het niet lukt moet je dat ook weten in te zien. Ik wens je veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.