Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

marieke74

marieke74

19-03-2009 om 16:07

Ik wil ex terug


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoek alsjeblieft hulp

Marieke,
Dit klinkt helemaal fout. Je excuseert zijn dronkenschap, zijn rothumeur, zijn gebrek, aan initiatief en nou zou ie ook eventueel nog even vreemd mogen gaan, want de stakker moet kunnen uitrazen. Is er ook nog iets wat je niet van hem zou pikken?
Ik doe al 9 jaar niks ontspannends alleen met mijn man zonder de kinderen erbij en kan je verzekeren dat dat geen invloed heeft op de sex samen.
Ik kan je alleen maar sterk aanraden om zo snel mogelijk psychologische hulp voor jezelf te gaan zoeken. Niks geen relatieterapie. Je moet eerst snappen waarom je je zo verschrikkelijk passief, hulpeloos en alle schuld op je nemend opstelt. Op deze manier heb je geen schijn van kans in welke relatie dan ook. Je moet eerst leren dat je een vrouw bent, geen dweil en dus als een persoon met respect behandeld moet worden en niet als voetveeg.
Groetjes jessica

Jade

Jade

22-03-2009 om 13:20

Vraag:

hou jij zo weinig van jezelf?

Ik onderschrijf de posting van Jessicah: zoek hulp en dan alleen voor jezelf.

Sorry, maar ik vind de situatie nogal triest.....

Gijs

Gijs

22-03-2009 om 15:25

Vind ik ook

je ex loopt zo volledig over je heen, en zal dat altijd blijven doen. Zeker als je hem daar alle ruimte voor geeft. Als hij je ooit weer terug neemt, is dat omdat-ie even niemand anders heeft en eenzaam is. Want een man wil echt geen angstige en krampachtige vrouw.
Succes!

marieke74

marieke74

22-03-2009 om 19:07

Reactie

Angstig en krampachtig? Verschrikkelijk passief en hulpeloos? Triest? Ik vind dit nogal een belediging als ik eerlijk ben. Ik vind niet dat ik zo ben. Ik blijf mn grenzen echt wel aangeven. Ik kan begrijpen dat hij na 2 jaar sex dit even nodig heeft. Maar dit gaat wel weer over met die vrouw, want hij voelt verder niks voor haar. Hij heeft er pijn van gehad dat ik nog met die man om ging en nu heb ik pijn dat hij met die andere vrouw om gaat. En of er straks nog wat over blijft, dat zien we dan wel weer. Hij ziet het in ieder geval positief in. Maar zolang hij nog met die andere vrouw sext, gaat de vriendschap tussen ons niet lukken, ben ik vandaag achter gekomen. Dus ik hou het maar even zakelijk voorlopig.

groetjes Marieke

marieke74

marieke74

22-03-2009 om 19:12

Foutje

..na 2 jaar GEEN sex..

Mirror

Mirror

22-03-2009 om 21:11

Eigenwaarde

Marieke, vind jij dat je deze man verdient? En dan bedoel ik het niet in positieve zin, ik vind het nogal erg (en zelfs dat is een understatement!) dat je misschien denkt dat jij niet meer/beter verdient dan deze ´man´

Als je nu zo over je heen laat lopen, dan blijf je de deurmat, dat wil je toch niet?

Je bent meer waard!! Je verdient een man die van j(ulli)e houdt en die respect voor je heeft (en vice versa).

Die juist graag het bed met je deelt..

Kom op, er zijn mannen genoeg die je dat WEL kunnen geven!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

22-03-2009 om 21:32

Sex & niks voelen..

Hoe weet je zo zeker dat dit met die andere vrouw wel weer over gaat? Ik ben ook ooit eens begonnen te sexen met iemand waar ik verder geen toekomstplannen mee had (behalve sexen wanneer het zo uit kwam). Ik wou geen 'echte' relatie met hem, maar hoe langer er gesext werd hoe meer ik aan hem verknocht raakte en er wel degelijk gevoelens ontstonden. Groetjes.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

22-03-2009 om 21:35

In je eerste posting schrijf je " Hij slaapt er elke nacht, zit er elke minuut van zijn vrije tijd". Zou hij dat doen als hij niks voor haar voelde?..

marieke74

marieke74

23-03-2009 om 09:04

Niks voelen

Ik denk dat dit ook het verschil tussen man en vrouw (over het algemeen) is. Zij heeft inmiddels wel gevoelens voor hem gekregen. Hij zegt van niet. Ik denk dat als hij daadwerkelijk gevoelens voor haar had, hij dat echt wel tegen mij zou zeggen. Waarom zou hij daar over liegen? Verder zegt hij dat het voor hem geen enkel probleem is om sex te hebben met iemand waar hij geen gevoel voor heeft. Hij kan wel goed met haar praten zei hij, ze hebben het gezellig. Maar hij is niet verliefd en wil al helemaal geen relatie. Ik ken haar ook redelijk goed (het is een gezamelijke kennis) en ze passen totaal niet bij elkaar. Kan me niet voorstellen dat hij verliefd op haar wordt, hem ken ik ook al de nodige jaren. Ik zal het vandaag anders nog eens een keer vragen. Maar toen hij geen sex had in de afgelopen 2 jaar, had hij er ook nauwelijks behoefte aan. Nu hij wel weer sex heeft, is hij elke dag geil, zei hij. Daarom slaapt hij er elke nacht. Dat denk ik dus..

groetjes marieke

yelle

yelle

23-03-2009 om 09:37

Raar...

Ik ben het eens met de meesten hier hoor.Hij zegt niet verliefd te zijn op haar en misschien ligt het bij mannen wel anders dan een bij een vrouw he.Mannen hebben waarschijnlijk die verliefdheid niet nodig om over te gaan tot "sex",maar ik kan me al helemaal niet voorstellen dat hij haar niet leuk vindt.Er moet toch een zekere aantrekkingskracht zijn tot haar.
Ik meen nog steeds dat hij gewoon probeerd om jou een schuldgevoel aan te praten en dat jij daar makkelijk in mee gaat.Waarschijnlijk omdat hij nu weet dat je nog steeds wat voor hem voelt.
Probeer je te concentreren op jezelf en je kind en zet hem even uit je hoofd,neem wat afstand van hem en ga hem dus niet opzoeken om een antwoord te vinden dat er niet is.Hoe kan een relatie tussen jullie lukken?Denk eens na.Je vindt het helemaal niet leuk dat hij drinkt en dan vervelend doet.Hij ziet het drinken niet als een probleem.Vroeg of laat zal dit toch weer voor de nodige moeilijkheden gaan zorgen en dan?
Hoe zit het eigenlijk met het contact met zijn kind?Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-03-2009 om 09:43

Tsja

Dat alleen een man sex kan hebben zonder gevoelens voor de ander lijkt me wel totaal achterhaald, ik ken genoeg voorbeelden van dames die met een man het bed deelden zonder verder werkelijk in hem geïnteresseerd te zijn. Mijn punt is dat als je zoveel nachten met elkaar samen doorbrengt en ook nog eens goed met elkaar kunt praten en wel degelijk gevoelens ontstaan. Ik denk niet dat dat anders voor mannen of vrouwen is. Ze maken tenslotte samen toch heel wat mee. Ik wil ook niet beweren dat hij nu verliefd op haar zou worden, maar voor je het weet is er wel een emotionele verbondenheid en zal zij bevestiging van de relatie verlangen. Waarom zou hij over zijn gevoelens voor haar liegen? Om jou niet te kwetsen. Of hij liegt niet en heeft het zelf allemaal niet in de gaten.. Succes in ieder geval. Groeten, Yvon.

Tinus_p

Tinus_p

23-03-2009 om 10:41

Vragen

Marieke:
"Ik denk dat als hij daadwerkelijk gevoelens voor haar had, hij dat echt wel tegen mij zou zeggen. Waarom zou hij daar over liegen?"
Omdat jij zijn ex bent? Omdat hij je wil kwetsen (of juist niet)? Omdat hij een zak is? Omdat hij een pathologische leugenaar is? Omdat hij gedronken heeft?

Marieke:
"Ik zal het vandaag anders nog eens een keer vragen."
Dat is zinloos. je moet hem beoordelen op zijn daden, niet op zijn uitspraken of (valse) belofte.

Jade

Jade

23-03-2009 om 11:07

Tja,

ik blijf het triest vinden dat je wacht op een man die niet om je geeft. Die denkt dat hij niet zit te liegen, want als hij gevoelens voor haar zou hebben zou hij jou dit wel vertellen. En net zoals Tinus ben ik van mening dat je hem moet beoordelen op zijn daden, niet op zijn antwoorden.

Naar mijn bescheiden mening leef je in een luchtkasteel, wachtend op een hork van een man.

Vic

Vic

23-03-2009 om 11:11

Op een gegeven moment valt het kwartje

Ik denk dat je nog niet inziet, of niet wilt accepteren, dat je ex niet is zoals jij wil dat hij is. Dan kunnen anderen wel roepen dat je het los moet laten, afstand nemen, en je eigenwaarde voorop moet stellen, maar zolang jij nog denkt dat hij de ideale man wordt als jij maar beter je best doet, heeft dat allemaal geen zin. En op een gegeven moment, als hij voor de zoveelste keer op je hart is gaan staan, afspraken niet nakomt en zich gedraagt als een ontzettende **kel, valt het kwartje. Een situatie accepteren, inzien dat je leven anders loopt dan je had gehoopt, en afstand nemen kost nu eenmaal tijd.
Feit is nu dat hij 's avonds niet bij jou in bed ligt, maar bij een ander. Of hij wel of niet van haar houdt is niet relevant, jij staat lager op zijn prioriteitenlijstje. Ik hoop dat hij voor zijn kind wel een goede vader is.

Jade

Jade

23-03-2009 om 11:57

Vic,

"Dan kunnen anderen wel roepen dat je het los moet laten, afstand nemen, en je eigenwaarde voorop moet stellen, maar zolang jij nog denkt dat hij de ideale man wordt als jij maar beter je best doet, heeft dat allemaal geen zin."

Eigenlijk heb je helemaal gelijk

marieke74

marieke74

23-03-2009 om 12:51

Niet binden

Heb net een gesprekje met hem gehad en hij zegt dat hij zich op dit moment niet kan binden, aan niemand. Hij geniet van zijn vrijheid. Ik moest niks forceren of nu ineens verwachten dat hij alles uit zn handen laat vallen en zich weer volledig op mij gaat storten. Ik moest geduld hebben. Ik moest me niet zo druk maken, het kwam wel.
Ik heb zoiets van hij moet prioriteiten stellen. Wat wil hij in de toekomst? Daar kan hij op dit moment niet over nadenken zei hij. Daarvoor is het te druk in zn hoofd en mist hij nu de basis (hij heeft nog geen eigen woning). Pas als hij een eigen woning heeft zegt hij na te kunne denken en een relatie op te kunnen bouwen. Ik heb aangegeven dat ik niet op hem ga zitten wachten. Ik kan me toch niet kwetsbaar op blijven stellen, terwijl elke nacht met die vrouw in bed ligt? Hij zegt overigens dat het puur sex is, en meer niet, maar dat het wel klopt dat hij een emotionele band krijgt met haar. Maar hij wil geen relatie/geen verplichtingen met niemand op dit moment. Hij zei ook dat ik maar even afstand moest nemen en alles op zn beloop moest laten. Het moet vanzelf gaan zegt hij. Ik voel me nu erg verdrietig. Ik heb aangegeven geen vriendschap te kunnen hebben met hem, zolang hij met die andere vrouw om gaat. Hij kan niet alleen zijn, daar had het ook mee te maken, zei hij. Maar ik kan beter een muur om me heen bouwen t.o.v. hem, want hier schiet ik niks mee op.

groetjes Marieke

Toekomst

Hij kan zich niet binden nu, wil niet over de toekomst nadenken. Is dat ooit anders geweest? Hij zegt tegen jou dat hij geen gevoelens voor haar heeft, tegen haar zegt hij waarschijnlijk hetzelfde over jou. En het lijkt mij dat hij in beide gevallen de waarheid spreekt. Hij eeft geen gevoelens voor geen van jullie. Hij wil gewoon een makkelijk leventje met een vrouw die niet zeurt.
Zet hem uit je hoofd.

marieke74

marieke74

23-03-2009 om 15:00

Gevoelens

Ik denk dat hij op zijn manier wel om mij geeft en ws ook om die andere vrouw. Maar zichzelf als middelpunt ziet op t moment, en als het belangrijkste. En inderdaad, op dit moment wil hij een gemakkelijk leventje met een vrouw die niet zeurt. Maar dat is wel anders geweest. Hij heeft 2 jaar geleden huilend voor mn deur gestaan en me gesmeekt het nog eens te proberen. Hij was bang dat hij alleen zou blijven, hij had het licht gezien, hij wilde een gezin vormen, zou stoppen met alcohol drinken en gelukkig samen oud worden. Op dat moment meende hij het ook echt. En ik heb hem die kans gegeven. Ik bleef echter om gaan met de man die ik had ontmoet in de tijd dat het uit was tussen ons. En hij zegt dat dat hem zo enorm veel pijn heeft gedaan, dat de relatie daardoor ook is mislukt. Hij had het gevoel dat ik niet voor de volle 100% voor hem ging. De emotionele band die ik met die man had, was onverdraagzaam voor hem. De laatste maanden van onze relatie begon hij weer te drinken en bot te doen totdat ik hem eruit heb gezet. Met dit nu als gevolg. Ik kan me nu voorstellen hoeveel pijn het hem heeft gedaan, maar hij kan zich nu even niet meer binden. Hij wil geen verplichtingen, aan niemand. Hij vind zn leven op dit moment prettig. Maar ik niet, en hij ziet dat het me pijn doet. Ik vind dat hij moet kiezen. Hij vindt dat ik geduld moet hebben. En vooral niks moet forceren of afdwingen.

groetjes Marieke

De kernzin in jouw betoog is :

Hij was bang dat hij alleen zou blijven. Hij kiest niet voor jou. Hij wil gewoon iemand. En dat hij huilend voor je deur staat, dat zegt niet zoveel. Dat heeft bijzonder weinig waarde als het bij beloftes blijft. Zelfs al meent hij het op dat moment, hij mist duidelijk het karakter om zichzelf aan te pakken.
Stop met medelijden met hem hebben; hij kan wel zielig zijn maar hij is een volwassen man. Hij moet zijn problemen zelf aanpakken ipv jou en jullie kind ermee te belasten.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-03-2009 om 15:56

Two to tango

Ik vind het erg kinderachtig dat hij jou de schuld geeft van het mislukken van jullie relatie. Heeft hij, toen jullie samen waren, gevraagd of je kon stoppen met die andere man te zien?

marieke74

marieke74

23-03-2009 om 16:49

Gevraagd

Ik weet eerlijk gezegd niet of hij dat letterlijk gevraagd heeft. Maar we hebben er nooit een fatsoenlijk gesprek over gehad. Hij vond dat dat wel duidelijk was. Hij liet het heel erg duidelijk merken, door middel van hatelijke opmerkingen, mij "hoer" te noemen, en vervelende kwetsende dingen tegen mij te zeggen en bot doen. Daarmee wilde hij dus zeggen dat ik moest stoppen met die man te zien, dat het hem kwetste. Maar daarmee bereikte hij het omgekeerd. Ik trok juist meer naar hem toe, omdat die andere man wel aardig tegen me deed. Als hij nou gewoon in een gesprek had aangegeven dat het hem zo kwetste, had ik denk ik de vriendschap met die andere man wel verbroken. Maar goed, hij vond dus dat hij wel duidelijk genoeg was en dat ik dus niet voor de volle 100% voor hem ging en hij vond ook nog eens dat ik geen enkel respect voor hem had. Hierdoor zijn we steeds verder uit elkaar gegroeid.

groetjes Marieke

Paula B

Paula B

23-03-2009 om 17:50

Marieke, hou op joh

Marieke, ik ben bang dat het weinig zin heeft om het tegen je te blijven zeggen maar stop hiermee joh! Jij bent heel verantwoordelijk je eigen aandeel onder de loep aan het leggen zonder in te (willen? durven? kunnen?) zien dat zijn aandeel oneindig veel groter is en dat hij het níet aankijkt.

Hij noemde je een hoer en daaruit had je maar moeten begrijpen dat het hem kwetste dat je vriendschappelijk met een andere man omging? Het is een onzinnige redenering, geloof hem niet!

Probeer voor de verandering eens uit te gaan van je eigen gelijk. Ga zíjn aandeel in het mislukken van de relatie eens bekijken. Wedden dat je tot een aardig lijstje komt? En dat dat langer is en zwaarder weegt dan het jouwe?

Succes, doe je ogen open!

marieke74

marieke74

23-03-2009 om 19:19

Ik ben er mee gestopt

Vanavond een laatste gesprek gehad. Hij gaf aan dat hij nooit meer een relatie wil, met niemand. Hij wil met mij alleen maar vriendschap, leuke dingen doen met onze zoon. En ik kan geen vriendschap met hem hebben als hij elke nacht met een andere vrouw in bed ligt. Heb gezegd dat ik ons contact zakelijk wil houden, i.v.m. het zien van onze zoon. Maar heb hem ook gezegd dat ik in ieder geval voorlopig helemaal geen contact meer met hem wil. Dat moet hij me dan maar even gunnen. Ik heb dat nodig om me geheel los van hem te maken. Hij doet tenslotte ook gewoon waar hij zin in heeft. Ik kan nu alleen nog maar huilen. Het komt nooit meer goed. Het is voorbij, voorgoed...

Rafelkap

Rafelkap

23-03-2009 om 19:33

Ach marieke

Wat klote allemaal. Maar volgens mij goed om hem los te laten. Heel veel sterkte en ik hoop dat je ooit nog een echt heel fijne relatie krijgt en dan hierop terug kijkt en denkt: het was goed zo. Houd je taai!
liefs, rafelkap

Marieke

Hoi Marieke,

Dit boek ( het Monsterverbond, van Carolien Roodvoets)heb ik ooit aan een vriendin in een soortgelijke situatie gegeven. Ze is me nog steeds dankbaar. Hopelijk heb jij er ook iets aan. Moet je echt lezen hoor, krijg je geen spijt van !
Hier is een link met een recensie:

http://www.lydiavanderweide.nl/kronkel/artikel.php?pArt=106

Succes ! Damajo

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-03-2009 om 20:24

Ach..

Hee Marieke, sterkte. En kop op, er is leven na je relatie. Als je er aan toe bent kom je vast een geweldig iemand tegen waar je verliefd op wordt en andersom; en vooral iemand die je met respect behandelt-ze zijn er echt wel! Hou je taai! Groetjes, Yvon.

Gijs

Gijs

23-03-2009 om 20:46

Geen contact?

Marieke, je wil geen contact meer; ik neem aan dat jullie nog wel iets regelen voor je zoon? Laat die niet het kind van de rekening worden...

Leestip "als hij maar gelukkig is"

Marieke, je schrijft nu dat het over is, maar zoals het de afgelopen jaren gegaan is kan het ook maar opeens weer aan zijn, wanneer hij aangeeft dat hij weer graag wil.
Misschien kun je in de tussenliggende periode het boek "als hij maar gelukkig is" van Robin Norwood eens lezen. Al lang geleden geschreven maar volgens mij nog actueel genoeg. Ik heb het laatst ook weer ergens in een boekwinkel zien liggen. Kan bij vlagen behoorlijk confronterend zijn, maar geeft wel inzicht in zaken die jij beschreven hebt.
Is misschien ook handig voor het moment dat je echt afscheid neemt en een andere man tegenkomt.

Truus

Truus

24-03-2009 om 09:01

Doornroosje en even niet (ot)

Ik vind het leuk om weer wat van jullie te lezen. Ik heb een aantal maanden geleden veel aan jullie postings gehad. Ik was toen degene die ex terug wou. Vooral het verhaal van Doornroosje heb ik toen ook helemaal nagelezen in het archief. Het verbaasd me hoelang dit allemaal doorwerkt, zal je ooit echt los van die man komen?
In ieder geval veel succes ermee en leuk dat jullie af en toe nog eens wat je laat horen.

marieke74

marieke74

24-03-2009 om 09:21

Afscheid

Bedankt voor de tips van de boeken, ik ga ze zeker lezen!
We hebben gisteravond nog afscheid genomen, elkaar even vast gehouden. Hij moest ook huilen. Ik vroeg waarom hij nou moest huilen, dit is toch zijn eigen keuze? Hij zei dat hij het ook niet leuk vond. En dat hij van me hield en me niet wilde kwetsen. Maar dat hij nu niet helder kon nadenken en eerst een eigen plek (woning) moet hebben om helder te kunnen nadenken. Hij moest nu aan zichzelf denken. Voorlopig wil ik geen enkel contact. Ik weet nog niet hoe lang dat gaat duren. Daarna wil ik het contact puur zakelijk houden. Niet meer mee-eten of gezellig iets ondernemen (wat hij wel zou willen). Gewoon hallo en dag als hij onze zoon komt halen en brengen. En ik hoop dat ik er op den duur overheen kom. Dat de tijd de gevoelens uit gaat wissen. En dat ik op een dag geen enkele pijn meer voel als ik hem zie of iets van hem hoor. Ik heb nu intens verdriet, ben ontzettend misselijk en kan bijna alleen maar huilen.

groetjes Marieke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.