Relaties Relaties

Relaties

Jaloers

Vandaag gehoord dat zwager en schoonzus een nieuw huis gaan kopen. Werkelijk een plaatje, mooi en groot en stijlvol. Ook heel duur, bijna vijf ton. En ik ben zo jaloers en daar baal ik van. Waarom? Schoonzus en zwager hebben een enorme gift gekregen van moeder van schoonzus. Alhoewel "gift" .... Moeder is dement aan het worden en heeft snel haar huis verkocht en kinderen geschonken. Moeder van mijn zwager heeft geleend. Wij hebben haar dat nooit gevraagd. Verder hebben hun drie kinderen te horen gekregen dat ze het maar moeten uitzoekn qua studeren, pa en ma hbben ook altijd gewerkt, dus ga maar werken of lenen. Wij zitten redelijk krap omdat we onze kinderen wel door hun studie heen helpen. Jee, ben nog nooit jaloers geweest, wat een rot gevoel.

Barvaux

Barvaux

30-03-2015 om 07:25

even duidelijk

Hoeveel broers en zussen heeft jouw man?

Is je schoonzus de zus van je man of is je zwager de broer van je man?

Wat krijgt precies jouw man? Zit hij bij die drie kinderen die het maar moesten uitzoeken?

Esmee

Esmee

30-03-2015 om 08:54

even puzzelen…..

Uit het verhaal maak ik op dat het om de broer van Mimoza's man gaat en diens vrouw.
De moeder van die vrouw heeft een gift gegeven (kan natuurlijk).

"Moeder van mijn zwager heeft geleend".

Mimoza, je bedoelt hier dat je schoonmoeder geld heeft geleend aan de broer van je man? (je zwager) Geld dat de andere drie kinderen (waaronder je man) niet zullen krijgen en dat ze het maar zelf moeten uitzoeken?

Astrid

Astrid

30-03-2015 om 11:05

snap het ook niet

Snap het ook niet helemaal, "moeder van zwager heeft geleend". Het was de moeder van schoonzus die heeft geschonken ivm dementie, maar dat stukje snap ik niet.

Enfin, je bent jaloers.
Hele normale menselijke emotie, die wel een nadeel heeft.
Het maakt simpel gezegd je hartje zwart en verblind je ogen voor het andere mooie in de wereld.

Ze gaat haar moeder in elk geval al geestelijk verliezen. Ik weet niet of jij al een ouder kwijt bent (zo ja dan sorry), maar het lijkt mij vreselijk.
Dat zij er dan iets tastbaars van kan kopen lijkt mij het minste.

Weet je, het gras lijkt soms groener, geld kan best helpen, maar wat jullie doen, je kinderen laten studeren, is een hele grote prestatie.
Dat je daarvoor zelf stappen terug doet is knap.
Allebei jullie kinderen leren levenslessen om hetzelfde doel te bereiken.

Ik heb een groot huis gehad en geloof me als ik zeg dat je dan ook zoveel moet schoonmaken en het onderhoud kost bakken vol geld.
Een nicht van mij had een huis met wel 3 badkamers, 6 slaapkamers gekocht, terwijl ze in feite een prima huis had waar ze gelukkig was en dit huis niet goed kon betalen.
Zij wilde graag meedoen met wat op stand leven zeg maar.
Het huis bleek een miskoop en was zo lek als een mandje, mijn nicht werd ziek en kon het niet onderhouden en haar man is werkloos geraakt. Zie je het voor je?

Gun ze het huis, het zijn maar 4 muren met een dak er op en het verschil is dat die net iets verder uit elkaar staan dan jouw huis.
Kan jou t schelen.

Okie Dokie

Okie Dokie

30-03-2015 om 11:16

als de man

Van haar schoonzus de broer is van ts dan heeft zij in principe niks te maken met het geld toch en geen rechten op ook een aandeel via haar broer of zo?

Maar goed, terug naar de emotie. Feit dat jij je jaloezie erkent is al een mooie stap. Ik denk trouwens dat je afgunstig bent, niet zozeer jaloers. Want je misgunt het hen niet, je wilt alleen zelf ook graag zo'n mooi huis, toch? En dat is heel begrijpelijk.
Ik zou deze gedachte ook gewoon delen met hen. Niet dat dat veel helpt maar je houdt het contact zuiver. Succes!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-03-2015 om 13:40

Mooie zienswijze

Astrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.