Relaties Relaties

Relaties

Ikke

Ikke

11-03-2017 om 13:30

Jaloezie in familie

Ik ben getrouwd, ik heb een vaste baan en ik leuke kinderen. Ik heb hier hard voor gewerkt.
Mijn zussen hebben het helaas niet goed voor elkaar.
De ene zit al jaren werkloos thuis in de bijstand, schuldsanering en kan geen kinderen krijgen.
De andere heeft ook geen geluk met werk, heeft schulden, maar wel kinderen.

Maar nu word ik echt ziek van mijn familie. Mijn zussen krijgen alle aandacht en liefde en ik hoor nooit iets van de andere.
Ik krijg contant de opmerkingen:
-Je moet niet zeuren, jij hebt altijd werk.
-Heb ik een huis gekocht, krijg ik meteen jaloeze blikken. Nog niet eens gefeliciteerd.
-Maak ik bekend dat we een kindje krijgen, dan krijgen we meteen een kut opmerking ook niet gefeliciteerd.
-Pas hebben we de badkamer verbouwd, ik heb het niet eens durven te zeggen, want dan krijgen we ook meteen een rotopmerking.
-Naar mijn schoonfamilie doen ze ook raar: Kijk daar eens, die hebben wel geld, komen ze daar weer aan met hun nieuwe auto.

Ik word hier schijt ziek van. Waarom kunnen ze niet blij voor me zijn.
Ik heb het al eens aangekaart, maar dan krijg ik weer een rotopmerking.
Wat zullen jullie doen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-03-2017 om 13:49

Wat wij zullen doen?

Nou ja, wat dacht je van wat afstand houden van de familie?
Echt heel fijn lijkt me dit contact niet

Marie

Marie

11-03-2017 om 14:04

niets

Niets doen, niet reageren. Bij zulke opmerkingen opstaan en weggaan. Er zijn altijd mensen die anderen niets gunnen, met name omdat ze het zelf niet hebben. Geen kinderen kunnen krijgen is vreselijk en kan heel verdrietig zijn, met zo'n melding zou ik voorzichtig zijn. Maar vwb luxe en voorspoed: geniet ervan en laat maar gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.