Relaties Relaties

Relaties

Je partner testen?


Titiv schreef op 10-01-2023 om 21:55:

[..]

Ik weet wel al zeker dat dit echt zijn vriend is. Heeft hij me laten zien, de berichten heb ik ook al best vaak gezien, als ze aan t texten zijn zit hij gwn naast me en kan ik gwn meelezen maar het viel me gwn op dat t al een paar keer een nieuwe chat is... die berichten gaan dan ook gwn over niets, gewoon dingen als hey alles goed of wat ben je aan t doen of een grappige tiktok video of hij vraagd bv of ze iets gaan drinken. Nooit iets geks gezien maar toch die nieuwe chat...zijn reden dus dat ze soms stomme videos uitwisselen, ik denk dan aan sex gerelateerd en dat wil hij dan niet dat ik t eventueel zou zien. T blijft raar... maar mss moet ik t maar loslaten want ik word er zo moe van...

Je buigt en buigt en accepteert en ondergaat en bent onderdanig en presenteert jezelf niet gelijkwaardig aan je partner.

Je mag best je rug rechten en staan voor wie je bent, wat je denkt en voelt en dat uitspreken. Je mag best voor jezelf opkomen. Je hoeft en moet het er niet steeds bij laten zitten omdat je er zo moe van wordt. Emoties en conflicten zijn nu eenmaal heftig, je kunt ze beter aangaan dan er voor weglopen of je kop in het zand steken.

Titiv schreef op 10-01-2023 om 21:55:

[..]

Ik weet wel al zeker dat dit echt zijn vriend is. Heeft hij me laten zien, de berichten heb ik ook al best vaak gezien, als ze aan t texten zijn zit hij gwn naast me en kan ik gwn meelezen maar het viel me gwn op dat t al een paar keer een nieuwe chat is... die berichten gaan dan ook gwn over niets, gewoon dingen als hey alles goed of wat ben je aan t doen of een grappige tiktok video of hij vraagd bv of ze iets gaan drinken. Nooit iets geks gezien maar toch die nieuwe chat...zijn reden dus dat ze soms stomme videos uitwisselen, ik denk dan aan sex gerelateerd en dat wil hij dan niet dat ik t eventueel zou zien. T blijft raar... maar mss moet ik t maar loslaten want ik word er zo moe van...

Titiv, heb jij nu zo’n goede ogen of je partner zo’n groot scherm?  Ik verbaas me echt over hoeveel je meekrijgt van zijn chat gesprekken. Of is het puur je achterdocht? 
Volgens mij (zeker weten doe je nooit) houden wij hier in huis niets achter voor elkaar maar ik kan me niet herinneren ooit iets (mee) gelezen te hebben van een huisgenoot en ook niet van andere mensen die in mijn aanwezigheid appen oid. 

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je (oa) daar dan ook erg moe van wordt. Ik zou er echt niet aan moeten denken. 

Ik ken overigens wel achterdocht, was in een eerdere relatie wel jaloers en achterdochtig. Het vreet je volkomen op.

Mija schreef op 10-01-2023 om 14:38:

De energie die je nu steekt in het uitpluizen van Telegram kun je beter besteden aan een telefoontje aan die vriend: “Zeg Piet, ik zit ergens mee en ik hoop dat jij dat voor mij kunt ophelderen. Man zegt dat jullie in Whatsapp iedere keer een nieuwe chat beginnen. Klopt dat?” En als hij dat beaamt flink doorvragen.

Het kan goed zijn dat die man van niks weet. Dan heb je je antwoord.?

Vetgedrukte zegt helemaal niets natuurlijk, want als Piet de chats niet steeds verwijderd en man van Titiv wél, merkt Piet daar helemaal niets van en komen alle berichten van man Titiv gewoon onder de vorige berichten van Piet. De enige check zou zijn of je de chat in Piet’s whatsapp zou mogen lezen, maar dat zal hij niet toelaten neem ik aan.

@Titiv

Ik denk, na ook andere berichten van je te hebben gelezen, dat je ontzettend vasthoudt aan iets wat er niet meer is en waarschijnlijk ook nooit meer zal komen. Heel begrijpelijk na wat er is gebeurd, maar zo wantrouwig in een relatie te blijven zitten om maar samen te blijven, is toch niet te doen? Het gaat je opvreten totdat je straks een schim van jezelf bent, dat kan toch niet de bedoeling zijn? 

En ja, makkelijk gezegd door mij, maar ik lees jouw strubbelingen, pijn en verdriet al een poos en het lijkt juist erger te worden ipv dat er een soort van opwaartse spiraal is. Nogmaals, erg begrijpelijk, maar wanneer is het voor jou genoeg? Heb je professionele hulp hierbij?

Kersje schreef op 11-01-2023 om 11:35:

[..]

Vetgedrukte zegt helemaal niets natuurlijk, want als Piet de chats niet steeds verwijderd en man van Titiv wél, merkt Piet daar helemaal niets van en komen alle berichten van man Titiv gewoon onder de vorige berichten van Piet. De enige check zou zijn of je de chat in Piet’s whatsapp zou mogen lezen, maar dat zal hij niet toelaten neem ik aan.

Oh, dat had ik me niet gerealiseerd! Nee, dan gaat Piet geen helderheid bieden. Ik zou hem niet vragen de chat te mogen lezen. Ik zou tegen eigen man zeggen dat hij de chat in het vervolg moet laten staan en me af en toe moet laten meelezen. Als die dat categorisch weigert, weet je ook genoeg natuurlijk. 

Het is triest dat je dit soort dingen van je partner moet eisen maar kennelijk begrijpt die niet uit zichzelf wat het betekent als je iemand vertrouwen in jou moet herstellen. Of is met iets heel anders bezig. 

Titiv

Titiv

11-01-2023 om 12:00 Topicstarter

Kersje schreef op 11-01-2023 om 11:45:

@Titiv

Ik denk, na ook andere berichten van je te hebben gelezen, dat je ontzettend vasthoudt aan iets wat er niet meer is en waarschijnlijk ook nooit meer zal komen. Heel begrijpelijk na wat er is gebeurd, maar zo wantrouwig in een relatie te blijven zitten om maar samen te blijven, is toch niet te doen? Het gaat je opvreten totdat je straks een schim van jezelf bent, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

En ja, makkelijk gezegd door mij, maar ik lees jouw strubbelingen, pijn en verdriet al een poos en het lijkt juist erger te worden ipv dat er een soort van opwaartse spiraal is. Nogmaals, erg begrijpelijk, maar wanneer is het voor jou genoeg? Heb je professionele hulp hierbij?

Weet je dat ik dit heb aangegeven deze week bij mn man... ik heb gezegd volgens mij verander jij niet terug naar wie je was, en passen we mss niet meer bijmekaar, het is je recht om minder te voelen en weg te gaan, die dingen gebeuren maar liegen en dingen achterhouden en bij me blijven doet me pijn en maakt jou ook niet happy lijkt me... hij antwoord dat hij absoluut samen verder wil, dat hij van me houd en niet minder voeld, dat hij tijdens t vreemdgaan ook niet echt minder voor me voelde maar t gwn ff niet wist maar nu wel. Dusja, dit antwoord heb ik t afg jaar eik al 10 keer gekregen dus wat moet ik ermee? Als hij idd nog steeds achter mn rug "bezig" is maar ik heb geen bewijzen en hij blijft volhouden dat hij van me houd en niet zou accepteren om te scheiden bv wat kan ik nu doen??? Stel ik had bewijs dat hij nog steeds fout bezig is ben ik weg dat weet ik en dat heb ik al besloten maar ik heb geen bewijs...

Dan geen gezever over chats wissen en wees een man over wat je deelt. En als je vindt dat je wat je met je vriend deelt niet met je vrouw kunt delen, dan is het gewoon te grote smeerlapperij en moet je daar gewoon mee ophouden. Hij moet gaan beseffen dat hij de vrijheid om smerige geheimpjes te hebben, heeft verspeeld. Als hij het meent dat hij bij je wil blijven, moet hij ophouden dit soort ruimte voor zichzelf op te eisen. Ik vind het manipulatief van hem om die ruimte te claimen, op zichzelf al een reden om hem te wantrouwen. 

Je man moet ophouden met slijmen en eens gewoon daadwerkelijk respectvol gaan worden. 

En oh, jij maakt je afhankelijk van hem, of hij weg wil, met al die vragen aan hem. Ik denk dat het belangrijk is de macht naar je toe te trekken door veel duidelijker te gaan voelen wat JIJ wil en daar dan keihard voor te gaan staan. In plaats van een smekeling te zijn. 

Mija schreef op 11-01-2023 om 11:55:

[..]


Het is triest dat je dit soort dingen van je partner moet eisen maar kennelijk begrijpt die niet uit zichzelf wat het betekent als je iemand vertrouwen in jou moet herstellen. Of is met iets heel anders bezig.

Tuurlijk, ben ik zeker met je eens! Vandaar ook mijn vorige post, want als deze man dat zelf niet snapt en je hem daar telkens weer op moet blijven wijzen, dan is dat toch onbegonnen werk? 

Ik denk écht wel dat het mogelijk is om samen te blijven na bedrog, maar dan moet je er wel samen aan willen werken en totale openheid van elkaar kunnen verwachten. Zo niet, dan is het gedoemd te mislukken en krijg je dit soort situaties. Dan ben je samen, maar hoe dan?

Titiv schreef op 11-01-2023 om 12:00:

[..]

Weet je dat ik dit heb aangegeven deze week bij mn man... ik heb gezegd volgens mij verander jij niet terug naar wie je was, en passen we mss niet meer bijmekaar, het is je recht om minder te voelen en weg te gaan, die dingen gebeuren maar liegen en dingen achterhouden en bij me blijven doet me pijn en maakt jou ook niet happy lijkt me... hij antwoord dat hij absoluut samen verder wil, dat hij van me houd en niet minder voeld, dat hij tijdens t vreemdgaan ook niet echt minder voor me voelde maar t gwn ff niet wist maar nu wel. Dusja, dit antwoord heb ik t afg jaar eik al 10 keer gekregen dus wat moet ik ermee? Als hij idd nog steeds achter mn rug "bezig" is maar ik heb geen bewijzen en hij blijft volhouden dat hij van me houd en niet zou accepteren om te scheiden bv wat kan ik nu doen??? Stel ik had bewijs dat hij nog steeds fout bezig is ben ik weg dat weet ik en dat heb ik al besloten maar ik heb geen bewijs...

Hij weet het mooi te brengen qua woorden, maar zijn daden blijven vaag natuurlijk. En hoezo zou hij niet accepteren te scheiden, ook jij mag een keuze maken hè, ook zonder bewijs, want hij respecteert jouw grenzen niet. En je wil niet de man terug die hij voor het vreemdgaan was, want deze heeft jou alsnog bedrogen. Hij zal waarschijnlijk nu nóg voorzichtiger zijn, je weet het niet en dat maakt het wantrouwen enkel groter lijkt mij.

Durf je de scheiding niet door te zetten omdat je bang bent dat hij toch een betrouwbare kerel blijkt te zijn? Is dat de reden dat jij heel hard op zoek bent naar bewijs van zijn ontrouw ipv dat hij heel hard bezig is met bewijzen van zijn verandering?

Klinkt een beetje raar toch? Hij zou aan de bak moeten, om jou te laten zien dat het hem serieus is. Dus niks wissen of vaag gedoe of buitenlandreizen, maar alles laten zien zonder vragen en jou meenemen naar het buitenland of gewoon niet gaan. 

Je zult nl nooit gerustgesteld worden. Ook al zie je nu dat er in telegram niets gebeurd, dan hoor je weer over een andere app. Of ben je bang voor een tweede telefoon. Of…. Verzin het maar. 
Feit blijft dat zolang jij ervan overtuigd bent dat er iets is, je hem nooit meer zult vertrouwen. Dat is niet raar, maar heel erg logisch. Daar heeft hij het zelf naar gemaakt en nog steeds. 

Vandaar de vraag; wanneer durf je jezelf dat definitieve wantrouwen toe te geven en ernaar te handelen? Of, als dat een brug te ver is, wanneer ga je van je man vragen dat hij gaat laten zien wat betrouwbaarheid is, en samen in relatietherapie om sámen te werken aan een betere relatie? 

Pinokkio schreef op 11-01-2023 om 00:37:

[..]

Titiv, heb jij nu zo’n goede ogen of je partner zo’n groot scherm? Ik verbaas me echt over hoeveel je meekrijgt van zijn chat gesprekken. Of is het puur je achterdocht?
Volgens mij (zeker weten doe je nooit) houden wij hier in huis niets achter voor elkaar maar ik kan me niet herinneren ooit iets (mee) gelezen te hebben van een huisgenoot en ook niet van andere mensen die in mijn aanwezigheid appen oid.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je (oa) daar dan ook erg moe van wordt. Ik zou er echt niet aan moeten denken.

Ik ken overigens wel achterdocht, was in een eerdere relatie wel jaloers en achterdochtig. Het vreet je volkomen op.

Als je te maken krijg met een vreemdgaande partner, is dat niet zo heel erg gek he? 

https://stroomlandcoaching.nl/relatietrauma/

Ik las zojuist deze blog en moest aan jou denken Titiv. Misschien heb je er iets aan?

Kersje, wat een interessante blog! Ook ik herken er eea in (ook andere blogs van hem). Bijvoorbeeld dat het geen jaloezie is. Loslaten en in eigen vertrouwen en veiligheid investeren horen we veel in de succesverhalen van verder te gaan met je partner.  
 

Titiv

Titiv

15-01-2023 om 12:04 Topicstarter

idd heel veel herkenning in deze blog!!
Ik voel idd ook echt dat ik een trauma heb, ik sta onder konstante spanning, konstant gedachtes in mn hoofd, het stopt niet, ik vind geen rust. Ik was vorige wk bij mn huisarts die alles weet en ik heb een afspraak bij een psycholoog staan... want dit kan zo niet langer...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.