Relaties Relaties

Relaties

Jongere vriend

hallo,

ik heb het volgende aan de hand waar ik eigenlijk niet weet wat ik er mee aan moet.
ik heb een man van 34 jaar leren kennen,zelf ben ik bijna 48 jaar,tussen ons klikt het zo goed,dat het lijkt alsof we elkaar al jaren kennen,zo leuk hebben we samen als we bij elkaar zijn.
het probleem is..nouja probleem,dat is wat ik er in feite zelf van maakt,dat is dus ons leeftijdsverschil.
in ons doen en laten merken we dat totaal niet,we zien elkaar als gelijke..alleen ik zit er tegen aan te hikken,dat heb ik hem ook eerlijk verteld,want stel dat het zo goed blijft gaan als nu,en hij mijn kinderen gaat ontmoeten,daar ben ik dan huiverig om..hoewel ik ook weet dat mn dochter mij totaal niet voor gek zou verklaren,ze heeft immers ook een man die 10 jaar ouder is als jaar..maar toch.
misschien zie ik wel beren op de weg die er helemaal niet toe doen.
begrijpen jullie mij een beetje waar ik mee zit..of maak ik van een mug een olifant
graag jullie reactie's alsjeblieft..zowel posi als negatieve

groetjes Nina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nausicaa

Nausicaa

07-03-2009 om 13:09

Vriendje

Hoewel ik geen ervaring heb met veel jongere partners, denk ik dat deze relatie niet zonder slag of stoot zal worden geaccepteerd. Natuurlijk zijn er mensen die het geen probleem vinden. Het belangrijkste is dat jullie van elkaar houden en dan maakt leeftijd geen verschil. Er zijn ook mensen die vreemd zullen aankijken tegen jouw relatie met een veel jongere man.

Ik weet niet of je partner (al) kinderen heeft, maar wat te doen als deze wens er bij hem is?

De vergelijking met je dochter gaat niet helemaal op; zij heeft een tien jaar OUDERE man.

Wat mezelf betreft: Ik zou het zelf niet doen (misschien bang om op den duur ingeruild te worden voor een "groen blaadje"?), maar zou geen problemen hebben als een vriendin van mij een relatie zou hebben met een veel jongere partner. Zolang je maar van elkaar houdt.

dus

dus

07-03-2009 om 14:28

Vriend & schoonzoon

Is het dan zo dat vriend en schoonzoon ongeveer dezelfde leeftijd hebben ?

nina1961

nina1961

07-03-2009 om 14:51 Topicstarter

Ja..mn schoonzoon is 36,en mn vriend 34

Voor nu roosje

Voor nu roosje

07-03-2009 om 16:29

Hier wel

Ik ben 14 jaar ouder dan mijn vriend en dat gaat goed. De enige mensen in onze omgeving die eventjes geslikt hebben zijn mijn schoonouders. Hij heeft mijn kinderen geaccepteerd en houdt van ze alsof ze van hem zijn en samen hebben we nog een kleintje gekregen. Ik heb ook even mijn twijfels gehad hoor over het leeftijdsverschil, maar ben heel erg gelukkig met hem.

Misschien

even slikken voor de anderen maar als jullie echt gek met elkaar zijn komt dat wel goed!

valeska

valeska

07-03-2009 om 20:00

Ervaring..

hallo Nina,
mijn broer van 29 is net twee weken geleden met een vrouw van 47 getrouwd.....ze zijn al zeven of acht jaar bij elkaar en heel gelukkig. en dan bedoel ik echt Gelukkig! zij heeft ook kinderen die even oud zijn als hij. Ik ben 'zoals het hoort' met een even oude man, en al mijn vriendinnen ook, en ik denk dat zij in al die jaren minder problemen en gedoe hebben gehad dan elk van ons in een jaar.
Ik moest wel even slikken in het begin, al kon ik niet echt bedenken waarom. Ik bedoel, zij troosten en steunen elkaar en hebben elkaar lief, wat kan je daar eigenlijk voor bezwaar tegen hebben? Ik denk dat mijn ouders het jammer vonden dat ze geen kleinkinderen krijgen van mijn broer, maar ze weten wel dat mijn broer hier heel gelukkig van wordt.

Veel geluk met je vriend!

nina1961

nina1961

08-03-2009 om 09:08 Topicstarter

Hoi

een kinderwens heeft tie zeker niet,en ingeruild worden voor een "groen" blaadje,kan je in iedere relatie overkomen.
in geen enkele relatie heb je de 100% garantie dat je voor altijd samen blijft.

groet nina

Vriendin van me

is 56 haar vriend is 38. Vandaag vertelde me ze me net dat ze het uit wil gaan maken. Ik denk niet dat dat komt door het leeftijdsverschil, maar meer omdat zij veel intellectueler dan hem is. Ze gaan op een heel rustige manier uit elkaar en voelen nog wel diepe genegenheid en vriendschap voor elkaar, ze zijn gewoon niet meer verliefd.

Voor deze vriend heeft ze 18 jaar lang een relatie gehad met een man die 12 jaar jonger is. Die relatie ging lange tijd erg goed, die man heeft haar geholpen haar kinderen groot te brengen (had al twee kinderen uit eerdere relatie).

Haar zoon heeft trouwens al jaren een vriendin die ongeveer 12 jaar ouder is, ze hebben een hele goede relatie.

Ga er voor! Oudere vrouwen zijn helemaal "in" moet je maar denken. Zoveel mannen hebben jongere vriendinnen, waarom zouden wij vrouwen dat niet mogen. Je moet alleen je niets aantrekken van de reacties uit je omgeving.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-03-2009 om 23:54

In mijn omgeving vaker gezien

Ik had vroeger een kennis die helemaal kapot was van een veel oudere vrouw. Hij was ongeveer 26 en zij dik in de veertig. Mijn zus is getrouwd geweest met een man van 18 jaar ouder. Later had ik een vriendin die een veel jongere vriend kreeg. En ik heb een neef die heel gelukkig is met een flink jongere vriendin.
De kennis ben ik uit het oog verloren, maar toen ik hem nog eens tegenkwam bleek de relatie met de oudere vrouw voorbij. De relatie van mijn vriendin heeft ook niet standgehouden. Mijn zus is gescheiden, mijn neef is nog steeds gelukkig met zijn jonge vriendin. Ik zeg dat niet om je somber te stemmen. Ik vertel eerlijk wat er gebeurd is. Feit is wel dat de mensen waarbij de relatie niet goed is afgelopen een gelukkig tijd samen hebben gehad, maar dat het op den duur niet blijvend bleek te zijn. Zoiets kun je van te voren niet voorspellen. Ook niet als je even oud bent, of als de man ouder is dan de vrouw. Persoonlijk denk ik wel dat een groot leeftijdsverschil invloed heeft op de relatie. De een is nu eenmaal in een andere levensfase dan de ander. Zal een kinderwens uiteindelijk tóch niet de kop opsteken? Zal, bij een oudere man, een gezin met kleine kinderen uiteindelijk toch niet te druk blijken te zijn? Zal het feit dat de oudere partner het tempo van de jongere niet meer bij kan of wil benen voor problemen zorgen? Het hoeft niet, maar het kan wel de kop opsteken. Belangrijk is dat je met elkaar blijft praten en je eerlijk tegen elkaar kunt zijn.
Zolang je het leuk hebt met elkaar zou ik er maar gewoon van genieten. Er zijn beslist voorbeelden te vinden van relaties zoals de jouwe die slagen, het is alleen niet de makkelijkste weg die je kiest. Ga op je eigen gevoel af en stoor je niet aan andere meningen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.