Relaties Relaties

Relaties

an non

an non

16-08-2009 om 14:32

Jullie visie (pijnstiller)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
an non

an non

18-08-2009 om 21:16

Voorrang

uit ervaring lijkt mij momenteel toch dat om het blijvend te laten lukken van de ontwenning, het van hemzelf uit moet gaan...het herhaaldelijk 'tijdelijk' lukken van te stoppen op mijn vraag lijkt mij daar toch een voorbeeld van, niet ?
Mogelijks onderschat ik wel wat het bij mij doet, soms ben ik inwendig zo boos op hem, als ik hem versuft zie zitten
en misschien heeft hij het er te gemakkelijk in, hij raakt aan z'n pillen zonder veel problemen, ik hou een hand voor m'n ogen...maar als ik dat niet zou doen, zou het onleefbaar zijn, maar hij voelt zich ergens echt wel schuldig over zijn versaving
want ja, zoals Tirza zegt, een verslaving heeft meestal voorrang op 'alles' totdat er zich drama's voor doen...

Op het moment dat

Ik zou weggaan op het moment dat de drank/sigaretten/pillen/drugs belangrijker zouden zijn dan ik en mijn partner dat niet zou kunnen toegeven en beginnen er iets aan te doen.

Ik geloof zeer zeker dat getrouwd zijn iets is dat je ook in tegenspoed bent maar een verslaving is geen tegenspoed die je zomaar overkomt. Een gedeelte is ziekte maar een gedeelte is ook keuzes maken. Voor mij zou een minimale vereiste om te blijven zijn dat mijn partner de keus zou maken om hulp te zoeken.

Ik werk in een omgeving waar ik veel alcohol en drugsverslaafden tegen kom. Ze maken zichzelf maar ook hun partners en kinderen kapot. Als ik kinderen zou hebben zou dat nog meer reden zijn om weg te gaan. Voor iemand die echt verslaafd is komt de verslaving voor de kinderen, ik zou zo iemand niet bij mijn kinderen in huis willen hebben.

Het komt vast erg hard over. Ik heb iets te vaak letterlijk alcoholisten en drugsverslaafden van de vloer opgeraapt en geduldig behandeld en geadviseerd om er in mijn thuisleven tijd voor te hebben.

Mariel (al weer een aantal jaren vrijgezel )

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2009 om 02:25

Leven met een verslaafde

Ik kan me voorstellen dat er grenzen zijn aan een leven met een verslaafde, maar ik denk dat er ook nog leefbare situaties zijn. En ik denk ook dat het van voorbijgaande aard kan zijn. Iemand die verslaafd aan iets is is niet meteen een verloren zaak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.