Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Jm

Jm

30-12-2020 om 11:41

Klein beetje ergenis aan mijn vriend

Zijn er meer dames die zich ergeren aan hun vriend of man. Dan heb ik het over kleine ergenisjes zoals neuspeuteren als er andere bij zijn. Aan zijn voeten zitten om eelt er af te halen en met zijn handen aan de teennagels om die er af te halen.

Schoenen die net anders staan rechts links ipv links rechts.

Jas op de stoel hangen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-12-2020 om 12:04

Ja hoor

maar ik ga er daarbij vanuit dat ik ook wel dingetjes zal hebben waar mijn man zich aan ergert.

Lotte

Lotte

30-12-2020 om 14:21

uhh jaaa

maar ik ben ook niet perfect. Dus andersom vast ook wel.
Tja, wat doe je er aan. Het is mijn ergenis. Dus niet zijn probleem. Dus ik zucht even diep, probeer het in perspectief te zien/te relativeren en ik laat los....

Geen vieze dingen.

Geen neuspeuteren in gezelschap of getrek aan teennagels. Dat vind ik gewoon smerig eerlijk gezegd. Sommige dingen moet je even doen als je alleen bent. Ik heb ook nooit mijn tampon in gezelschap gewisseld bijvoorbeeld.
Kleine ergernissen hebben we allemaal wel eens. Naar alle huisgenoten overigens, zal best wederzijds zijn

Annemarie

Annemarie

30-12-2020 om 17:00

wie niet?!

waar mensen samen leven en werken zijn ergernissen daar ontkom je niet aan.
Dus ja sommige zaken van mij stoort mijn man zich aan en sommige zaken va hem storen mij dan weer.

Wel is het zo dat hij wel een aantal dagen per maand echt heel vervelend is, of zou dat dan toch aan mij liggen

Kopzorg

Kopzorg

30-12-2020 om 17:08

Corona dingetje?

Nu we al 9 maanden constant op elkaars lip zitten gaan dingen ook meer opvallen.
Die schoenen waar je het over hebt zouden mij echt niet boeien. De rest wel maar ja als iedereen in de ochtend op de badkamer moet zijn geweest voor we vanuit huis aansluiten bij de lessen en vergadering worden er wel eens teennagels geknipt op de slaapkamer in gezelschap van de ander, het zij zo.

Jasmijn

Jasmijn

30-12-2020 om 17:44

je kan het toch vragen?

Nou dat neuspeuteren vind ik niet kunnen, dus daar zou ik wel vanaf het eerste moment wat van gezegd hebben, dat moet ie maar uit mijn zicht doen.
Met nagels heb ik het niet zo, als hij het maar weer allemaal opruimt en zijn handen wast (en ik neem aan dat hij dat niet doet als er visite is
Die schoenen, já daar zou ik me ook aan ergeren, ik zou dat een keer als grapje zeggen, dat ik nogal een perfectionist ben en dat ik het echt heel erg zou waarderen als ie ze gewoon netjes zou zetten, en anders zet ik ze zelf wel recht (doe ik nu ook al bij iedereen die hier zijn schoenen verkeerd neerzet )
Dus ja, alles kan je vragen, ik ben andersom ook wel bereid om dingen op een bepaalde manier te doen als mijn vriend dat fijn vindt, tenzij het een echt idioot verzoek is, maar daar kunnen we dan over praten.
Ik vind het ook netjes, dat wanneer de tafel gedekt wordt, de vorken links liggen en het mes rechts, hij legt alles gewoon heel slordig op een hoopje neer, heeft ie thuis blijkbaar niet meegekregen. En ik hang graag mijn handdoeken netjes over de radiator heen (half opgevouwen) hij propt ze, of vouwt ze heel slordig op.
Anderzijds is hij super attent en geeft bijvoorbeeld mijn wijnglas aan als hij zelf ook een slokje neemt of schept eten voor me op, geeft mij altijd het laatste restje, gaat speciaal naar de winkel om iets voor mij te kopen als het op is.
Dus ja, beetje geven en nemen, maar vragen of iemand iets wil doen, gewoon omdat jij het fijn vindt, dat is natuurlijk het eerste begin.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

31-12-2020 om 14:51

uiteraard

en ik weet zeker dat dat wederzijds is. En het fijne van een maatje door dik en dun is dat hij/zij daartegen bestand is.

Zeker wel

Als ik te weinig alleentijd heb gehad erger ik me zelfs aan hoe hij ademt. Heel normaal.
Dat gezegd zijnde: alle drie de dingen die jij noemt (neuspeuteren, aan eelt trekken, aan teennagels pulken) vind ik onsmakelijk en onbehoorlijk om in een gemeenschappelijke ruimte te doen. Ga naar de badkamer, daar hoort het. Als ik daar dan toevallig ook ben maakt me dat niks uit. Maar in de woonkamer? Daar zou ik zelf echt wel wat van zeggen. Ik weet niet of je dat bedoelt met “als er anderen bij zijn.”
Die jas en die schoenen zou ik zelf even ophangem of rechtzetten als het me stoorde.

juf Ank

juf Ank

01-01-2021 om 13:01

en....

heeft hij ook leuke dingen?
Dit zijn echt zulke dingetjes waarvan ik denk: joh! Ben je zelf perfectionistisch? Probeer het was los te laten en kijken naar de leuke dingen.

Pirata

Pirata

01-01-2021 om 13:13

Ja zeker!

Die van mij heeft tijdens het eten allerlei voedsel rónd zijn mond ipv er in. Merkt ie zelf niet eens, maar ik moet er naar kijken.
Houdt zijn bestek verkeerd om vast en zijn mes ondersteboven, eet met mes en lepel ipv mes en vork.
Zo kan ik nog wel even doorgaan 😆
Maar hij pulkt niet zichtbaar in zijn neus.

@Emma

@Emma

01-01-2021 om 13:37

"Zijn er meer dames die zich ergeren aan hun vriend of man. "

Dat suggereert een damesonderonsje. Ik ben meteen benieuwd naar heren die zich ergeren aan kleine dingetjes van hun vrouw. En ook of dat andere dingetjes zijn en of ze daar op een forum tijd aan besteden

Ik erger me helemaal nergens aan, mijn vriend is gewoon perfect, en ik ook haha 😁

Triva

Triva

01-01-2021 om 13:49

Jasmijn

"Dus ja, alles kan je vragen, ik ben andersom ook wel bereid om dingen op een bepaalde manier te doen als mijn vriend dat fijn vindt, tenzij het een echt idioot verzoek is, maar daar kunnen we dan over praten."

Ik vind het al een idioot verzoek als jij, bij wijze van 'grapje' vraagt of de schoenen ipv rechts-links voortaal links-rechts staan. Dat is nu iets wat ik niet eens zie.

Algemeen:
Bedenk altijd of iets nu echt een breekpunt is of niet. Nagels, neuspeuteren, winden laten etc heb ik geen enkel probleem mee als we onder 'ons' zijn. Ik zit niet de hele tijd op de ander te letten gelukkig.

Marijn

Marijn

01-01-2021 om 13:56

gaat vrijwel nooit over de ander

Ik kan me ook irriteren aan kleine dingen ineens. Hoe hij met zijn voeten flapt als hij loopt, irriteert me dan mateloos. Of dat hij uberhaupt ademt haha. Maar meestal zit ik dan zelf niet lekker in mijn vel.
Een beetje wat AllisonH hierboven zegt
Zit ik wel lekker in mijn vel dan zeg ik bij neuspeuteren, ´kan het even elders´. Zit ik niet lekker in mijn vel dan ga ik innerlijk zijn hele karakterstructuur op de weegschaal leggen en kan het maar het beste uit zijn. Gelukkig kom ik er dan op tijd achter dat ik zelf me niet goed voelde en dat ik er gewoon iets van kan zeggen.

Hmm

Mijn ex ergerde zich aan van alles bij mij - wat ie den zelf wel deed. Als ik een keertje gaapte op weg ergens heen, dan was is negatief en blabla. Om vervolgens zelf te gaan zitten gapen.

Kopzorg

Kopzorg

01-01-2021 om 17:48

Marijn

Over dat goed in je vel zitten dat herken ik wel.
Sinds ik in de overgang zit slaap ik wat minder goed en door het gesnurk van man werd dat nog minder.
Sinds het voorjaar (net voor corona) is man onderonderzocht en onder behandeling voor dat snurken. Sinds juli heeft hij een beugel die het snurken echt vermindert. We slapen nu allebei beter en ergeren ons ook minder.

Al blijven er wel "rare" dingen over. Commentaar hebben als ik de melkpakken niet plat maak voor ze in de PMD zak gaan, want dan kan er meer in een zak. Daarna zelf de doosjes van de kantoor benodigdheden die besteld waren niet plat maken maar zo in de container mikken.
PMD mag je hier zoveel gratis zakken aan de weg zetten als nodig. Papier moet in je container en als je teveel papier hebt moet je een grotere container aanvragen die geld kost.

Erfenissen van man. @Emma.

Ik maak teveel geluiden tijdens een televisieprogramma, serie of film.Teveel "oooo neeeeee, wat erg". En ik heb commentaar als de tv te hard staat terwijl man heerlijk zit te genieten van de harde geluiden. "Denk aan de buren".
Hij zet hem braaf ietsjes zachter in de hoop dat ik stop met mijn commentaar. Eigenlijk wil hij liever dat ik dan niet thuis ben of ga strijken ofzo.

Jasmijn

Jasmijn

02-01-2021 om 10:25

Triva

Haha ja ik ben wat dat betreft wel een beetje een neuroot (de schoenen verkeerd neerzetten) maar ik geloof dat ik deze toevallig nog nooit bij wijze van grapje gevraagd heb. Maar ik denk wel dat ik het wel een keer gezegd heb aan iemand waar hij bij was, dat ik zo'n idioot ben die dan die schoenen (van de hele familie) weer in het gareel zet. Maar ik merk dat de schoenen steeds vaker 'goed' staan, dus het heeft ergens geholpen.
Maar ik stoor me ook aan jassen die verkeerd om worden opgehangen, zijn dochter heeft een jas met een witte bonten binnenkant, en zij hangt die jas dan zo op, dat de binnenkant buiten hangt, die jas hangt dan ook met de mouwen naar binnen, waardoor het (ook nog eens door de kleur) een hele grote witte bol is. Dus iedere keer als ik die jas zo zie hangen, hang ik hem weer op de juiste manier op.
Ik heb er nog nooit wat van gezegd, word er ook niet boos over, maar het -moet- gewoon andersom van mezelf, dus doe ik zelf maar. Wc rollen moeten ook op mijn manier (met de papierkant zoveel mogelijk van de muur af, zodat je hem makkelijk af kan rollen) en dat heb ik ook nog nooit aan iemand opgebiecht, draai hem gewoon om, en als ik zin heb, doe ik dat ook stiekem als ik bij andere mensen op de wc ben jaja ik weet het, echt neurotisch gedrag, maar doe er hopelijk niemand kwaad mee (heb er zelf meer last van denk ik)

Jasmijn.

Herkenbaar. Toch wat autistisch....
Op mijn werk idem dito. Ook daar pas ik dingen aan, op mijn manier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.