Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ssimone06

Ssimone06

16-05-2021 om 10:47

Kwijt

Ik hou van de meest lieve man die er maar bestaat. Lief en zorgzaam. 

maar praten?? Helaas niet. 

helaasvraag ik weleens door bv verloving. Of andere dingen 

3 jaar geleden vroeg hij me of ik t wil regelen als hij ooit gaat. Hier mocht ik niet op doorgaan. In plaats van dat hij me afremt. Zoop hij te veel en nam een andere vrouw mee naar huis. 

ik vind dat ik niet veel vraag. Bv ga je mee naar de kinderen. Zegt ja hoor gezellig. Vervolgens mag ik vandaag alleen. . Zo spelen er meer dingetjes. 

ik heb zeker mijn fouten. Maar mijn begrip is zoek.. en daar baal ik echt van. 

liefs Simone

Imi

Imi

16-05-2021 om 11:00

Lieve Simone, 

Wat is er zo lief aan deze man? Hij klinkt uit jouw berichtje niet echt als een lot uit de loterij. Kun je wat meer vertellen?

Ssimone06

Ssimone06

16-05-2021 om 11:34

Goedemorgen dankjewel voor je berichtje. . Iets meer vertellen. Pff. Hij is gescheiden kinderen en kleinkinderen die hij niet ziet. Ik heb 19 jaar geleden mijn man verloren. Ik heb kinderen en kleinkinderen die ik wel zie. Ik begrijp t heus wel dat t pijn doet. . Op t moment is t bij mij zo. Hoop beloven niet nakomen. . En uit tot gevoel t goed maken met dure dingen. Bv motor pak fiets koelkast. Als ik m vanavond bel. Denk hij weer dat ik boos ben. En heeft geen idee waar t overgaat.  . In t huwelijk heeft hij niks gemogen enz.moet er blijkbaar na 7 jaar nog aan wennen dat hij bij mij alles mag. . Dankjewel x 

Imi

Imi

16-05-2021 om 11:40

Je vertelt eerlijk gezegd nog steeds niet wat er nu zo lief aan hem is. Hij praat niet over zijn gevoelens en komt zijn beloftes niet na, dat is wat je vertelt. Waarom blijf je in deze relatie?

Hij zuipt en neemt andere vrouwen mee naar huis, komt afspraken niet na. Vind ik helemaal niet zo lief en zorgzaam. Ik lees alleen maar dat hij je afkoopt met dure cadeaus.

Daarnaast: jij hoeft hem niet te redden en zijn problemen niet op te lossen, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.

Imi

Imi

16-05-2021 om 12:23

Is er een mogelijkheid dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet ziet omdat hij ook tegen hen niet lief was?

Ssimone06 schreef op 16-05-2021 om 11:34:

Goedemorgen dankjewel voor je berichtje. . Iets meer vertellen. Pff. Hij is gescheiden kinderen en kleinkinderen die hij niet ziet. Ik heb 19 jaar geleden mijn man verloren. Ik heb kinderen en kleinkinderen die ik wel zie. Ik begrijp t heus wel dat t pijn doet. . Op t moment is t bij mij zo. Hoop beloven niet nakomen. . En uit tot gevoel t goed maken met dure dingen. Bv motor pak fiets koelkast. Als ik m vanavond bel. Denk hij weer dat ik boos ben. En heeft geen idee waar t overgaat. . In t huwelijk heeft hij niks gemogen enz.moet er blijkbaar na 7 jaar nog aan wennen dat hij bij mij alles mag. . Dankjewel x

mijn eerlijke mening 

hij mag dan nog zo lief en zorgzaam zijn, ik vind dat die negatieve punten dat overheersen... dan betekend de liefheid bij mij al niks.

daden bewijzen hoe lief je werkelijk bent, je mond niet.

ik snap heel goed dat je er erg mee zit, is ook heel begrijpelijk.

Nogmaals er kan veel gezegd worden veel woorden gebruikt worden, maar je daden laten je true collours zien.

onthoud dat altijd.

Ssimone06

Ssimone06

16-05-2021 om 17:57

Imi schreef op 16-05-2021 om 11:40:

Je vertelt eerlijk gezegd nog steeds niet wat er nu zo lief aan hem is. Hij praat niet over zijn gevoelens en komt zijn beloftes niet na, dat is wat je vertelt. Waarom blijf je in deze relatie?

sorry ik las je vraag niet. Hij kan dus idd lief zijn . Grote steun voor mij .omdat mijn jongste beperkt is. Onverwachte dingen zoals kom je bij me eten of ga je mee toeren. Heeft voor me gezorgd na de operatie dus wel degelijk heel lief. 

Ssimone06

Ssimone06

16-05-2021 om 18:00

Rachel. schreef op 16-05-2021 om 12:53:

[..]

mijn eerlijke mening

hij mag dan nog zo lief en zorgzaam zijn, ik vind dat die negatieve punten dat overheersen... dan betekend de liefheid bij mij al niks.

daden bewijzen hoe lief je werkelijk bent, je mond niet.

ik snap heel goed dat je er erg mee zit, is ook heel begrijpelijk.

dankjewel voor je berichtje. Daar loop ik nu dus tegen aan. Dat t allemaal zo wint. Daarom schreef ik ook. . 

MRI

MRI

16-05-2021 om 21:09

Tja, ik hoorde laatst een therapeut zeggen: "je kan zien hoe 'gewond' iemand is door zijn/ haar verleden aan de mate hoeveel shit in een relatie pikt omdat iemand 'best wel lief is soms'.
Ik vond dat een wijze les. Ik heb zoveel shit gepikt omdat de ander soms wel eens een beetje lief was, daar hoop uit puttend dat hij dat toch ook kon doortrekken naar andere delen van zijn persoonlijkheid.  Maar dat deed hij niet en het lieve stond totaal niet in verhouding met de nare dingen, wat hierboven ook gezegd wordt. Een relatie moet je voeden en fijn zijn en anders gewoon maar lekker alleen.

Het lijkt mij dat je liefde denkt te vinden in een zorgzame man, echter als ik je korte stukjes bij elkaar optel dan vrees ik dat je alleen staat in deze "relatie".

Hij is geen prater ( daar hebben meer mannen last van) maar het lijkt mij er meer op dat hij je nodig heeft voor de praktische zaken en de leuke momenten dan voor de "normale" dagelijkse dingen. Je geeft zelfs aan dat hij drinkt en een andere vrouw mee naar huis brengt.

Sorry maar dan houdt het mijn inziens echt op. 

Of hij wil echt voor een relatie met jou gaan, dus samen dingen doen, de leuke en de minder leuke dingen, samen afspraken maken en deze dan ook samen nakomen, in gesprek kunnen met elkaar en elkaar steunen.

Je kunt nog zoveel van hem houden, omdat hij jou steunt in moeilijke tijden, je jongste met beperking accepteert, maar komt er echte liefde van zijn kant? 

Je zegt dat als je hem belt dat hij dan meteen denkt dat je boos bent. 

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een ongezonde relatie is, je loopt op je tenen voor mijn gevoel, hoelang wil je dit volhouden? 

Waar ben je bang voor? Dat je er alleen voor komt te staan? dat je bang bent dat een ander je niet accepteert zoals je bent? Dat een ander je kind met beperking niet aan kan? 

Kom op laat je niet naar beneden halen door deze man, weeg eens eerlijk af hoe de balans in jullie relatie is. En kies dan ook voor jou geluk, dat ben je meer dan waard.

Vreemdgaan is voor mij sowieso al meteen een exit. Ook niet één keer. Dan kan hij verder nog zo lief zijn, blijkbaar is dat niet alleen voor jou. Het lijkt erop alsof hij zijn gebrek aan liefde/aandacht/empathie afkoopt met mooie spullen. Dat is niet hoe het leven werkt en ook zeker geen basis voor een gezonde relatie. Voor je partner zorgen na een operatie is volstrekt normaal, geen bovenmatige uiting van liefdadigheid.

Ssimone06

Ssimone06

17-05-2021 om 08:01

Goedemorgen lieve allemaal ,

ik heb heel veel gehad aan jullie eerlijke reactie,s 

gister ook een besluit genomen . 

mijn dank is groot groet simone 

Ssimone06

Ssimone06

17-05-2021 om 08:01

Goedemorgen lieve allemaal ,

ik heb heel veel gehad aan jullie eerlijke reactie,s 

gister ook een besluit genomen . 

mijn dank is groot groet simone 

Ssimone06 schreef op 17-05-2021 om 08:01:

Goedemorgen lieve allemaal ,

ik heb heel veel gehad aan jullie eerlijke reactie,s

gister ook een besluit genomen .

mijn dank is groot groet simone

Ik hoop dat je een goed besluit hebt genomen en dat ( ondanks dat je het mss nu niet zo voelt) je voor jezelf en je kinderen bent gegaan en je jullie geluk voorop hebt gezet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.