Relaties Relaties

Relaties

Christy

Christy

07-11-2020 om 22:34

L.A.T. en veel dure spullen staan bij mijn partner, hoe dit het beste te regelen?

We hebben allebei een lang huwelijk achter de rug, en allebei volwassen kinderen.

We hebben het heel fijn samen, en als we samenzijn voelt het als volwaardig samenwonen, maar wonen allebei nog in ons eigen huis.
Toch vinden we het allebei wel goed om zo af en toe terug naar ons eigen huis te gaan voor een paar dagen. Een goede relatie bouwt men toch op met tijd?

Maar zo gedurende de jaren, staan er veel dure spullen van hem bij mij, en veel dure spullen van mij bij hem.

Niets is geregistreerd. Wat zou nou een goede manier zijn dat als (oh wat erg!) een van ons iets overkomt, om dan rechtmatig aan je persoonlijke spullen te komen?

(Deze man vertrouw ik volkomen, maar dit is toch wel kets om over na te denken?).

Iets op papier zetten? En hoe?

Waarom niet?

Gewoon een lijstje met wat van Pietje en wat van Marietje is, datum erboven ( je zal dit later mogelijk moeten updaten), handtekening van jullie beiden eronder. In elk huis een kopietje. Je kan ook op/onder de spullen een plakkertje met de naam plakken, maar dat zou ik dan in aanvulling op zo'n lijstje doen, niet in plaats van.

Mocht er ooit discussie komen, dan heb je iets om op terug te grijpen.

Ik denk niet dat dit waterdicht is igv beslagleggende deurwaarders, dus als 1 van jullie deurwaardersbrieven krijgt doet de ander er goed aan zijn/haar kostbaarheden terug te halen. Maar igv uit elkaar gaan of discussie met erfgenamen lijkt zo'n getekend overzicht me zeker nuttig.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-11-2020 om 13:03

Nou

Als het er alleen om gaat hoe het moet als één van jullie doodgaat, dan zou ik zeggen dat het dan niet meer uitmaakt toch?

Ik neem aan dat je geen dure familie-erfstukken bij je partner in huis hebt gezet.

Om wat voor spullen gaat het eigenlijk?

Watervrouw

Watervrouw

08-11-2020 om 13:22

Van wie verwacht je problemen?

Elkaar vertrouw je dus neem ik aan dat je vanuit de familie onwetendheid verwacht? Zou inderdaad vreemd kunnen zijn als je als kind in het huis van je overleden vader bent en zijn vriendin komt een laptop halen waarvan je dacht dat die van je vader was, of andersom als je niet precies weet waarom de laptop van je overleden moeder bij haar vriend staat, een voorbeeld maar zoiets stel ik me voor. Een lijstje opstellen en dit af en toe actualiseren en delen zou ik dan ook doen en vooral de kinderen of wie dan ook belang hierin heeft op de hoogte brengen en bij hen de vraag neerleggen die je hier stelt.

@Emma

@Emma

30-11-2020 om 08:12

Christy

Dit is zeker iets om over na te denken, juist als je veel om elkaar geeft. Een goede (lat-) relatie is er één waarin je ook op termijn voor elkaar zorgt: ook als er één doodgaat, zelfs als jullie ooit nog uit elkaar gaan en niet meer met elkaar kunnen of willen praten.
Ik zou zeker eea op papier zetten zodat straks jullie kinderen ook weten wat bij wie hoort.
Juist als je iemand vertrouwt kun je hier goed over praten en nadenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.