Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

LAT relatie


Ruud1971! schreef op 09-03-2023 om 18:33:

[..]

Liefde is soms raar Max88.

Ik zeg het omdat je enerzijds zegt: er is geen verbintenis op de kinderen na. Anderzijds heb je een lat-relatie, wat mijns inziens gewoon een volwaardige relatie is. Dus meer van: je hebt dus wel een verbintenis: je lat. 

Ik zeg niet dat dat niet mag, enkel dat er gewoon een relatie is.

Je hebt een LAT-relatie met je ex terwijl je net gescheiden bent? Haar gevoel voor jou was toch weg? Ze had toch allerlei nare shit geflikt met vreemdgaan etc.?
Ik snap niet waarom je enerzijds niks meer voelt, vreemdgaat met een andere man, een eigen stekje huurt om die ander te ontvangen, de scheiding regelt en dan opeens wil gaan latten met je ex. En dat die ex dan nog ja zegt ook, na alles.
Dan had je net zo goed getrouwd kunnen blijven met elk een eigen leven en aantal avonden per week ook samen op de bank en een aantal avonden met vrienden/vriendinnen op stap, sporten etc.

Ruud vraagt toch niet om een oordeel? 

Er zijn twee lat relaties om mij heen. Zij zijn vooral weekenden bij elkaar. Een stel ook 1 dag door de weeks. En altijd op bijzondere dagen zoals kerst en oud en nieuw. Ze maakten allemaal afspraken over monogamie. Ze zijn echt koppels. Maar wonen niet bij elkaar. Een stel dat lat vooral ook omdat ze beiden jonge kinderen hebben. 

Waarom niet uitproberen als er toch nog gevoel bij beiden blijkt te zijn? Als het je  vooral om seks gaat zou ik het geen latten noemen maar friends with benefits. Een vriendin van mij heeft dat, dat is gewoon soms afspreken. Zonder vaste dagen. Net als met een andere vriendin. Dagje of weekendje samen weg. Soms is er dan seks soms niet. Veel meer vrijblijvend. 

Ruud1971!

Ruud1971!

10-03-2023 om 08:06 Topicstarter

Anna Cara schreef op 10-03-2023 om 06:06:

Ruud vraagt toch niet om een oordeel?

Waarom niet uitproberen als er toch nog gevoel bij beiden blijkt te zijn? Als het je vooral om seks gaat zou ik het geen latten noemen maar friends with benefits. Een vriendin van mij heeft dat, dat is gewoon soms afspreken. Zonder vaste dagen. Net als met een andere vriendin. Dagje of weekendje samen weg. Soms is er dan seks soms niet. Veel meer vrijblijvend.

Precies Anna Cara. We kunnen elkaar nog niet los laten. Hoop gebeurd. Nee gaat niet om de seks. Sterker nog dat gevoel ben ik ff kwijt t.o.v. haar. Er is meer dan seks. Bv naakt de hele nacht tegen elkaar aan geplakt is ook verbondenheid. Leuke dingen samen doen maar ze heeft vrijheid nodig. Eigen bubbel. Ik moet haar weer vertrouwen of ze echt liefde voor me voelt maar niet omdat ze niet eenzaam kan zijn en dus opvulling. Scheiden is gewoon zakelijk (verdrietig zekers) maar we willen onze lange relatie op deze manier kans geven. Alleen de invulling is soms lastig zeker omdat je elkaar elke dag zag. Moet niet claimerig gaan worden vandaar mijn vraag hier. 

Ruud1971!

Ruud1971!

10-03-2023 om 08:27 Topicstarter

MamaE schreef op 09-03-2023 om 23:42:


Dan had je net zo goed getrouwd .

Klopt maar door haar gedrag is dat te laat. Ik heb een huurwoning die ik met gemak kan betalen. Zij kan deze nog steeds opeisen zolang we getrouwd zijn. Ook bij officieel scheiden van tafel en bed. Ik wil niet op een zolderkamer terecht komen. Vertrouwen is (tijdelijk)weg door haar gedrag maar moet nu voor mezelf zorgen. Mijn gevoel zegt wat anders maar moet nu denken met verstand. Mocht ze ooit terugkomen dan is ze slechts een medebewoner.

Anna Cara schreef op 10-03-2023 om 06:06:

Ruud vraagt toch niet om een oordeel?

Er zijn twee lat relaties om mij heen. Zij zijn vooral weekenden bij elkaar. Een stel ook 1 dag door de weeks. En altijd op bijzondere dagen zoals kerst en oud en nieuw. Ze maakten allemaal afspraken over monogamie. Ze zijn echt koppels. Maar wonen niet bij elkaar. Een stel dat lat vooral ook omdat ze beiden jonge kinderen hebben.

Waarom niet uitproberen als er toch nog gevoel bij beiden blijkt te zijn? Als het je vooral om seks gaat zou ik het geen latten noemen maar friends with benefits. Een vriendin van mij heeft dat, dat is gewoon soms afspreken. Zonder vaste dagen. Net als met een andere vriendin. Dagje of weekendje samen weg. Soms is er dan seks soms niet. Veel meer vrijblijvend.

Wie oordeelt er dan? 

Ruud zegt letterlijk: er is geen verbintenis.  Daarna: Mocht ze ooit terugkomen dan is ze slechts een medebewoner.

En vervolgens:"Er is meer dan seks. Bv naakt de hele nacht tegen elkaar aan geplakt is ook verbondenheid. Leuke dingen samen doen" Verbóndenheid.....verbintenis. Zonder verbintenis geen relatie. Er is dus nog gewoon een relatie alleen in een andere vorm.

Ruud zegt A en leeft B en dat is hooguit erg verwarrend. Voor de lezer, voor Ruud, voor de relatie. 

Ruud1971!

Ruud1971!

10-03-2023 om 11:22 Topicstarter

Max88 schreef op 10-03-2023 om 10:51:

[..]

Wie oordeelt er dan?

Ruud zegt letterlijk: er is geen verbintenis. Daarna: Mocht ze ooit terugkomen dan is ze slechts een medebewoner.

En vervolgens:"Er is meer dan seks. Bv naakt de hele nacht tegen elkaar aan geplakt is ook verbondenheid. Leuke dingen samen doen" Verbóndenheid.....verbintenis. Zonder verbintenis geen relatie. Er is dus nog gewoon een relatie alleen in een andere vorm.

Ruud zegt A en leeft B en dat is hooguit erg verwarrend. Voor de lezer, voor Ruud, voor de relatie.

Hart (gevoel) en Hoofd (verstand) botsen soms nogal bij beide. Ja we hebben nog wat. Slaap daar zeker 3x in de week en hebben natuurlijk ook wel seks. Wij weten ook niet hoe we deze relatie moeten noemen. Gevalletje spoor bijster zijn en/of niet zonder elkaar kunnen. 

Er is een groot verschil met 8mnd geleden en nu. Ik dacht voor haar, vergat mezelf en vond het instituut huwelijk heel belangrijk. Dat is allemaal veranderd. Ik heb het leuk en kijk het per dag/ week max. Noem het een relatie in een andere vorm waar maar 1 iemand belangrijk is en dat ben ik. Hoe veel mensen gaan nu na hun huwelijk gelijk met elkaar latten? Niet veel...en dus komt het verwarrend over.

Max88 schreef op 10-03-2023 om 10:51:

[..]

Wie oordeelt er dan?

Ruud zegt letterlijk: er is geen verbintenis. Daarna: Mocht ze ooit terugkomen dan is ze slechts een medebewoner.

En vervolgens:"Er is meer dan seks. Bv naakt de hele nacht tegen elkaar aan geplakt is ook verbondenheid. Leuke dingen samen doen" Verbóndenheid.....verbintenis. Zonder verbintenis geen relatie. Er is dus nog gewoon een relatie alleen in een andere vorm.

Ruud zegt A en leeft B en dat is hooguit erg verwarrend. Voor de lezer, voor Ruud, voor de relatie.

Het was geen oordeel, meer verbazing. Met mensen met wie ik geen andere verbinding heb dan mijn kind, denk ik bijvoorbeeld aan de leerkrachten van school. De enige reden dat ik contact met ze heb is vanwege mijn kind. Ik hoef ze ook niet per se aardig te vinden, zo lang ze doen wat ze moeten doen. Ik ga daar niet slapen, naakt tegen ze aanliggen etc. Ook niet als ik single zou zijn. 

Dit is dus eigenlijk een soort gedegradeerd huwelijk, van getrouwd naar friends with benefits? Ik vind het een beetje ingewikkeld, dat kan aan mij liggen.

Anna Cara schreef op 10-03-2023 om 06:06:

Ruud vraagt toch niet om een oordeel?

Ik zie ook niemand oordelen hoor, waar jij wel? Ik lees zeker wel verwarring en juist onderbouwd commentaar, maar dat is nog steeds geen oordeel in mijn ogen?


Ook ik vind de situatie van Ruud nogal verwarrend, zeker als ik hem zie reageren met advies als het gaat om scheidingen en dan vooral in negatieve zin. Waarom zou uitgerekend hij daar dan positief advies in denken te kunnen geven? Afgeven op hetgeen je partner jou heeft “geflikt”, maar aan de andere kant wel met diezelfde partner doorgaan in een soort van LAT-relatie? Zo tegenstrijdig als het maar zijn kan, maar hé, ieders eigen keuze natuurlijk. Dan ook niet raar opkijken als daar dan weer reacties op volgen.

Ruud1971!

Ruud1971!

14-03-2023 om 10:11 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 16:34:

[..]

Ik zie ook niemand oordelen hoor, waar jij wel? Ik lees zeker wel verwarring en juist onderbouwd commentaar, maar dat is nog steeds geen oordeel in mijn ogen?


Ook ik vind de situatie van Ruud nogal verwarrend, zeker als ik hem zie reageren met advies als het gaat om scheidingen en dan vooral in negatieve zin. Waarom zou uitgerekend hij daar dan positief advies in denken te kunnen geven? Afgeven op hetgeen je partner jou heeft “geflikt”, maar aan de andere kant wel met diezelfde partner doorgaan in een soort van LAT-relatie? Zo tegenstrijdig als het maar zijn kan, maar hé, ieders eigen keuze natuurlijk. Dan ook niet raar opkijken als daar dan weer reacties op volgen.

Ach RoodVruchtje, het valt niet mee als je partner/ moeder van je kinderen na 30 jaar een midlife/indentiteits crisis heeft. Loslaten is zo makkelijk gezegd. Ja misschien wordt er misbruik van me gemaakt maar ik ben een mens die altijd in het goede geloofd. Ik leg me (nog)niet neer bij deze relatie. Ik lees zoveel verhalen van soortgenoten. Bullshit verhalen over zelfliefde .. nee ik hou gewoon nog van haar. Zolang er geen derde is dan is er nog altijd kans. Nee ze is niet fysiek vreemdgegaan. Of het nog gaat werken is natuurlijk de grote vraag. Je moet natuurlijk ook wel met verstand gaan denken voor het geval dat... Daarom scheiden (zakelijk) en naar een Lat relatie. Is het leuk prima gaat ze verder met haar gedrag en geeft mij dit triggers dan einde.

Ruud1971! schreef op 14-03-2023 om 10:11:

[..]

Ach RoodVruchtje, het valt niet mee als je partner/ moeder van je kinderen na 30 jaar een midlife/indentiteits crisis heeft. Loslaten is zo makkelijk gezegd. Ja misschien wordt er misbruik van me gemaakt maar ik ben een mens die altijd in het goede geloofd. Ik leg me (nog)niet neer bij deze relatie. Ik lees zoveel verhalen van soortgenoten. Bullshit verhalen over zelfliefde .. nee ik hou gewoon nog van haar. Zolang er geen derde is dan is er nog altijd kans. Nee ze is niet fysiek vreemdgegaan. Of het nog gaat werken is natuurlijk de grote vraag. Je moet natuurlijk ook wel met verstand gaan denken voor het geval dat... Daarom scheiden (zakelijk) en naar een Lat relatie. Is het leuk prima gaat ze verder met haar gedrag en geeft mij dit triggers dan einde.

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen als ik je reacties in mijn topic zie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.