Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Pubermoeder

Pubermoeder

03-11-2020 om 16:43

Lat-relatie en kinderen

Ik heb een lat-relatie van 6 jaar

Mijn kinderen zijn 19 en 21 jaar , en zijn kinderen zijn 8 en 10 jaar.
Zijn kinderen komen om de week 5 dagen naar hem toe .

Door mijn overgang en dat ik op het moment zorgmoe ben , vind ik het de laatste tijd heel erg moeilijk om samen het weekend door te brengen met zijn kinderen.
Ik blijf liever in rust thuis.

Mijn vriend vind het heel erg als ik niet meer zou komen , want hij vind het zo gezellig samen.
Ik vind het vermoeiend en druk.

We hebben een super fijne relatie samen, en wil er straks niet steeds ruzie over krijgen , als ik niet meer zo vaak wil komen , als hij in dat weekend de kinderen heeft .

Wat is wijsheid? Liever voor de goede vrede , 2 weekenden doorbijten , of aan mezelf denken en in rust thuis blijven

Pluis

Pluis

03-11-2020 om 16:49

Waarom of / of?

je hoeft toch niet van de een op de andere dag zijn kinderen helemaal niet meer te zien? Je kunt toch zeggen dat je graag een keer een weekend overslaat?
En hoe zit het in de weekends dat hij zijn kinderen niet heeft? Ben je daar dan ook? Noem ik dan niet echt lat-ten, maar dat is een kwestie van definitie.
Het voordeel van ieder een eigen huishouden is in mijn optiek nou juist dat je niet tot elkaar veroordeeld bent maar bewust een keuze kunt maken tussen ik-tijd en wij-tijd. En tijd samen met je eigen kinderen. Of zijn die altijd bij jou en niet bij je ex?

Nou ja, gewoon wat minder zwart-wit denken dus en wat meer tijd voor jezelf claimen.
Succes!

Merel

Merel

03-11-2020 om 17:12

Korter gaan?

Je kunt toch nog wel komen in het weekend, maar dan een aantal uren later?
Ik heb ook een lat relatie en ik ben er zaterdag pas rond 17.00 uur, heeft hij lekker zijn tijd overdag met de kinderen, daar hoef ik niet altijd bij te zijn. En ik eet wel gezellig mee en ben er in de avond. De hele zondag ben ik er ook en ga dan net na het avondeten weg.
Je kan het best wat flexibeler invullen lijkt me. Over een paar jaar zijn zijn kinderen ook wat ouder en zelfstandiger en zijn ze ook vaker met hun eigen vrienden en vriendinnen op pad in het weekend, hebben jullie het weer wat rustiger in huis.

Ginnie

Ginnie

03-11-2020 om 17:22

Oef

Voor de lieve vrede, dat klinkt wel erg ongezellig.
Is er echt ruzie als je eens voor jezelf kiest?
Vindt hij het ook echt ongezellig of zet hij je in voor de zorg?

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 17:44

LAT

Het voordeel van een LAT-relatie is toch juist dat je meer vrijheid hebt om je dagen samen in te richten?
Dus inderdaad een weekendje overslaan, een keer alleen de zondag komen, een keer eerder weggaan. Moet kunnen, lijkt me.

Maro

Maro

03-11-2020 om 17:51

Ik zie het probleem niet zo

Ik begrijp jouw gevoel van rust willen en die leeftijd wel wat gehad hebben. Een keer in de twee weken vijf dagen is niet zo veel. Ik zou een keer in die vijf dagen gezellig mee-eten of samen met hem en de kinderen wat doen en verder lekker tot rust komen. En dan hebben jullie nog 9 dagen om er samen wat van te maken. Ideaal zou ik zeggen.
Of wil hij inderdaad met jou gezinnetje spelen? Dan wordt het anders, want jij wil dat dus niet. Dan moet hij kiezen: een vrouw die dat niet wil maar voor de rest een fijne verkering is of het uitmaken en inzetten op een relatie met iemand die dat wel wil.

Kortom, het is niet zozeer jouw probleem maar dat van hem dan.

Pubermoeder

Pubermoeder

03-11-2020 om 19:03

Zorg

Ik ben er ieder weekend , ook als de kinderen er niet zijn.
De zorg van de kinderen doet hij wel helemaal zelf. Het is alleen de drukte waar ik op het moment slecht tegen kan.
Ik ga eens een weekend over slaan , of minder lang .
Ruzie zullen we er niet over krijgen , alleen zal hij er heel erg teleurgesteld over zijn .

Alvast bedankt voor de reacties

Pluis

Pluis

03-11-2020 om 19:29

Ieder weekend bij hem??

En jouw eigen kinderen dan? Moeten die dan ook naar hem toe als ze jou willen zien? En moeten zijn kinderen hem dus altijd net jou delen? Ik vind dat voor een lat-relatie zoals gezegd errug veel. Het lijkt me voor iedereen behalve dan misschien je vriend gezond als jullie wat meer tijd hebben voor anderen. Claim lekker eens wat tijd voor jezelf en jouw eigen kinderen. De lockdown helpt niet mee, maar je mag je kinderen nog steeds binnenshuis ontvangen als ze de deur al uit zijn. Realiseer je trouwens ook dat je vriend en jij géén gezin vormen en dus bij elkaar op bezoek zijn.

Maro

Maro

03-11-2020 om 19:35

Pluis

Haar kinderen zijn 19 en 20, die vinden het ws lekker om het huis voor hun zelf te hebben

Pluis

Pluis

03-11-2020 om 20:09

Maro

Vast wel, maar elk weekend? Ik streel mezelf met de gedachte dat mijn kinderen (net zo oud) me zo af en toe best wel even willen zien en het gezellig vinden om af en toe lekker samen thuis te zijn. Sterker nog, ik weet dat ze dat fijn vinden... En het klinkt niet alsof de kinderen van ts een keuze hebben. Mama is bij haar vriend, punt.

Maro

Maro

03-11-2020 om 21:25

Pluis

Ja maar is het elk weekend? Vriend is misschien ook zijn kindvrije weekend bij haar? Maar goed, ja ik heb zelf ook kids in die leeftijd en ik zou zelf graag bij hen zijn.

Pluis

Pluis

03-11-2020 om 22:54

Maro, zie #7

Daar schrijft Pubermoeder dat ze ieder weekend bij hem is. Hij zou ook af en toe haar kant op kunnen komen natuurlijk.

Maro

Maro

03-11-2020 om 23:07

ja dan ben ik het wel wat met je eens

Eef

Eef

03-11-2020 om 23:14

Pubermoeder

Is je vriend regelmatig bij jou?

Of ga jij (vrijwel) altijd naar hem toe?

Zo ja, zou je willen dat hij vaker naar jou toe zou komen?

Verder eens met de anderen: je hoeft echt niet aldoor de hele periode (of het hele weekend) dat zijn kinderen er zijn daar te zijn.

Ik heb kinderen in vergelijkbare leeftijd als jij en ben net als jij echt wel uitgemoederd. Dus ik snap jou helemaal!

Als hij teleurgesteld is, is dat jammer voor hem, maar daar zal hij mee moeten omgaan. Fijn als hij ook wat begrip voor jou heeft. En zijn evt. teleurstelling is in elk geval geen goede reden om, voor de lieve vrede (?), dan toch al die tijd daar door te brengen tegen je zin in.

Claim wat meer ruimte voor jezelf en de rust waar je behoefte aan hebt.. Lijkt me goed voor je.
En geniet van de rust.

Pubermoeder

Pubermoeder

04-11-2020 om 07:37

Weekenden

Ik ben er idd ieder weekend.
Mijn zoon zijn vriendin komt in het weekend , en mijn dochter gaat naar haar vriend toe. Ze missen me dus niet , en vinden dit prima zo.

In de week dat mijn vriend zijn kinderen heeft ben ik er niet , alleen dus zaterdag en zondag .
Bijna de hele week , behalve het weekend ben ik dus thuis , die week.

maar wanneer

Is je vriend dan bij jou/jullie?

goh

Ik ben ook ieder weekend bij mijn vriend met wie ik een LAT relatie heb. Tot voor kort gingen mijn kinderen ieder weekend naar hun vader maar sinds half jaar is dat vanwege verhuizing niet meer elk weekend (ze gaan ook soms door de weeks nu). Mijn kinderen zijn ook 19 en 21 en ik heb geen tel bedacht dat ik hierdoor als moeder tekort schiet, zoals Pluis suggereert.
Nu willen mijn kinderen ook graag op kamers - wat nog niet makkelijk is - dus een weekendje voor jezelf zorgen (en vriend/vrienden) vinden ze prima.

Eef

Eef

05-11-2020 om 00:20

Bij jou?

Pubermoeder, jij gaat dus altijd naar je partner, begrijp ik.

Zou je het fijn vinden als hij ook regelmatig bij jou zou komen?

Is er een reden waarom hij niet regelmatig bij jou komt?

pubermoeder

pubermoeder

05-11-2020 om 12:16

soms

Mijn vriend komt 2x per maand naar mij toe.

Er is idd een reden
Mijn dochter kan niet goed met mijn vriend overweg.
Ze negeert hem als hij bij ons is, vandaar dat ik veel daar ben.

Ze gaan nu ook nooit meer naar hun vader, dus altijd bij mij.

juf Ank

juf Ank

07-11-2020 om 14:11

het klinkt

nogal als iemand die wat manipulatief is, als je zo zegt 'hij zal wel heel erg teleurgesteld zijn'. Of maak jij het groter dan het is omdat je niet zo goed voor jezelf op kan komen?
Misschien mijn interpretatie hoor, maar kom op, jullie wonen toch niet voor niets ook niet samen? Dan moet je toch zonder schuldgevoel, lekker van een rustig weekend thuis kunnen genieten?

Ennuh...is het inderdaad zo dat hij niet bij jou komt? En is het een optie om hem met zijn kindjes misschien in zo'n weekend wel uit te nodigen bij jou, bijv. om te eten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.