Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Lat relatie met beiden kinderen en hoe nu verder?

graag zou ik weten of er mensen zijn met een zelfde situatie.
Ik vond een soort gelijk artikel hier op het Forum uit 2013 dat gesloten is.

Ik heb 6 jaar een relatie met mijn vriend,  ik heb 3 kinderen en hij 2.
Mijn kinderen zijn fulltime bij mij en mijn vriend breidt zijn omgang steeds verder uit.
Deze maand gaat het van 5 dagen naar 8,  dus 8 bij hem en 8 bij zijn ex.

Mijn vriend is als een vader voor mijn kinderen en ze zijn erg blij als hij bij ons is, dat is in de tijd dat de kinderen bij hun moeder zijn.

Helaas heeft de ex hun scheiding niet verwerkt ook al was het haar initiatief.
Ze maakt het iedereen al jaren ontzettend lastig, met name onze 5 kinderen hebben er veel last van.

Ze wil graag een vrij leven en heeft er last van de kinderen bij zich te hebben, ze krijgen een vrije opvoeding en nu het pubers gaan worden blijkt hen verzorgen en omgang hebben lastig.

We kunnen inmiddels een boek schrijven over alle incidenten van afgelopen jaren maar ik laat even voorbeelden achterwege.

Omdat we het liefst samen willen wonen hebben we dat een aantal maanden onderzocht met een stiefgoed coach, elke maandag had ik een afspraak met deze coach samen met mijn vriend 

Uiteindelijk was de conclusie dat vanwege de acties van ex we dit voorlopig beter niet kunnen doen

Dat betekent dat we elkaar steeds minder gaan zien komende jaren, ik heb hier veel moeite mee

Zijn er mensen die latten en in de loop der jaren hun partner minder zien dan voorheen?
En hoe gaan jullie hiermee om, communiceren jullie dan toch met elkaar?

Wat goed dat jullie samen goed onderzoeken of het samenvoegen van jullie gezinnen een goed idee is. Als de conclusie daaruit is dat dat beter niet nu kan, hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat het nooit kan. De pubers van je partner worden natuurlijk ook ouder, zodat het gemakkelijker wordt om ook af te spreken als de pubers bij je partner zijn. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van geduld hebben.

Je kunt toch af en toe samen eten met alle kinderen en dan daarna weer ieder naar het eigen huis? Pubers kunnen ook wel eens een avond alleen thuis zijn. Of ze zijn naar sport/vrienden/feestjes/bijbaantjes. Die krijgen meer een eigen leven en je hoeft als ouder niet 24/7 op afroep beschikbaar te zijn.

Heel goed dat jullie nu niet gaan samenwonen. Er zijn altijd veel meer mensen betrokken bij een samengesteld gezin. Niet alleen het nieuwe gezin zelf dus maar ook de exen en de familie daarvan. Zijn de kinderen oké met elkaar? Dat is dan al heel wat. Hier heeft de ex ook veel moeite gehad en dat zorgde bij hun dochter voor loyaliteitsproblemen. 
Na 7 jaar waren de kinderen uit huis en gingen we samenwonen. Dat gaat nu goed, ook met de ex. Ze ziet nu dat er niks veranderd is aan hoe mijn vriend met hun dochter omgaat. 
Wij hadden vaste dagen waarop we bijelkaar waren. Dat gaf structuur voor iedereen. Soms week de ex daarvan af en dan was haar dochter bij haar vader, maar onze dagen bleven hetzelfde.
Het is wat het is, je leeft bij de dag en trek je nooit iets persoonlijk als de ex dingen in de war schopt of anders wil. Wacht tot de kinderen groot zijn, dan krijg je meer ruimte. Maar dat zal jullie coach ook wel besproken hebben met jullie. Ik wou dat wij zo iemand hadden in net begin

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.