Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-12-2011 om 19:08
Ik zit met het volgende dilemma:
Opa en oma hebben gevraagd of kinderen in de kerstvakantie kunnen komen logeren (wonen op twee uur rijden van ons vandaan). Wij hebben de afgelopen tijd nogal veel voor onze kiezen gehad, zijn erg druk geweest, qua werk en sport, dus hebben ons verheugd op deze twee weken om eens lekker de tijd voor elkaar als gezin te nemen, spelletjes te doen, naar de bios, schaatsbaan, snowworld, etc etc. Kinderen willen zelf ook liever thuisblijven en leuke dingen doen, met vriendjes spelen. Ik zit erover te denken om ze dan toch maar een dag of drie vier te laten logeren (en ze dus een beetje om te praten), omdat anders opa en oma wel erg teleurgesteld zouden zijn, maar het voelt niet echt van harte en goed. Daarbij is het ook niet wat we zouden willen, maar ja, ik ben ook niet blind/doof voor de wens van opa en oma.
En dit gaat alleen maar erger worden want oudste gaat volgend jaar naar het VO. Die wil nu al bijna nooit meer logeren. Wat zouden jullie doen: kiezen voor tijd met het gezin of kiezen voor tijd met opa en oma ? En daarbij is het ook nog eens zo dat als ze slechts twee dagen zouden gaan, opa en oma ook teleurgesteld zouden zijn. Die willen het liefst een volle week.
10-12-2011 om 14:16
Ander draadje
Ik ga de vraag even in een ander, meer geschikter, draadje stellen.