Relaties Relaties

Relaties

Man brengt de kinderen te laat naar bed


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

14-05-2009 om 15:16

Dakar

Toch maakt dat weinig verschil met NL aangezien hier de kinderen pas met 4 jaar naar school gaan en dus met 3 jaar nog naar het KDV gaan waar ze ook kunnen slapen.
Ik denk wel dat mensen 's avonds gemiddeld eerder thuis zijn hier. Wij eten zelf redelijk laat maar dat zou wel eerder kunnen gezien we allebei wel redelijk op tijd thuis zijn.

Ik dat er in Frankrijk gewoon een stuk flexibeler met slaaptijden wordt omgesprongen. In NL is het vaak wel erg krampachtig.

Maylise

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 15:26

Cobi

Ik vind wel dat er een verschil zit tussen 's avonds met een glas wijn rustig opvoeding ideeën en perikelen bespreken met z'n tweeën of dat de ene ouder tegen de andere ouder op het moment suprême roept dat de kinderen nu toch echt moeten gaan slapen en of hij/zij AUB zo vlug mogelijk/gelijk het naar bed brengen ritueel wil beëindigen.

Ik sta er altijd voor open om op een rustig moment samen dingen te bespreken en mijn standpunten toe te lichten maar ik sta minder open voor een directe correctie op het moment dat ik met de kinderen bezig ben.

Bovendien kan uit zo'n discussie altijd blijken dat we het gewoon niet eens worden. Mocht dat zo zijn dan hebben we beiden weinig keuze behalve het gewoon los te laten en elkaar de vrijheid te gunnen het op onze eigen manier te doen.

Maylise

Maylise

In Frankrijk slaapt men doorgaans totaan de CP, dus ook met vier jaar en vijf jaar een middagdutje.Ze hebben op de kleuterafdelingen aparte slaapzalen , pas in de CP, nederlandse groep drie slaat men dit over

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 17:56

Dakar

Dat hangt van de school af. Op de scholen in Frankrijk waar mijn kinderen hebben gezeten konden alleen de allerkleinste kinderen slapen (petite section) want er was niet meer ruimte. Op een andere school kon zelfs helemaal niemand slapen want daar was geen slaapruimte dus alleen kinderen die niet meer hoefden te slapen konden de hele dag naar school.
Dus dat verschilt wel per school.

Maylise

Maylise

O, dat wist ik niet, de scholen waar wij allemaal zijn geweest ,daar sliepen de kinderen tot en met grande section. Ik meende dat men dat verlicht was eigenlijk maar kan het evengoed mis hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.