Relaties

vrouw van verzamelaar
28-11-2011 om 17:00
Man brengt steeds 'gratis spullen mee'
Ons huis puilt uit. Helaas ook de woonkamer, een sfeervolle kerst kan ik wel vergeten.
Altijd heeft-ie weer buitenkansjes via zijn werk. Planken, kasten, tegeltjes, allemaal meenemen/laten brengen door een collega - het is gratis en op een dag komt het van pas.
Hij snapt er niks van dat ik stapelgek word van al die zooi.
Herkenning?

verzamelaar
28-11-2011 om 17:10
Zooi?
Planken, kasten en tegeltjes komen zeker een keer van pas! Hoe kun je dat nou zooi noemen?

dc
28-11-2011 om 17:12
Beetje
Geen nieuwe zooi gelukkig, maar we hebben dozen en dozen vol met ALLE schoolspullen van mijn man 3 keer van land verhuist. Toen heb ik hem 2 dozen gegeven, en gezegd dat hij als ik wilde dat ik z'n zooi nog een keer zou verhuizen (hij is altijd te druk aan het werk), hij het in die 2 dozen moest laten passen. Die staan nu op zolder nog steeds niet gebruikt te worden.
Als ik jou was zou ik hem 1 ruimte geven waar hij z'n zooi kan laten (logeerkamer? Garage?, en duidelijk zeggen dat je er niet mee kunt leven als er zooi door het hele huis heenstaat.
Aanbieden wat niet past op marktplaats te zetten voor hem en uitleggen dat als jullie het ooit nodig hebben je dingen zo voor een habbekrats op marktplaats kunt vinden.

dc
28-11-2011 om 17:13
Zooi ja!
Als planken midden in je huiskamer staan in verticale positie in plaats van horizontale, dan is het zooi ja!

verzamelaar
28-11-2011 om 17:53
Als dat het probleem is?
Als planken zich niet in een verticale positie mogen begeven in de huiskamer, dan breng je ze toch in een horizontale positie? Probleem opgelost!
Buitenkansjes zijn dingen om blij over te zijn.

verzamelaar
28-11-2011 om 18:05
Andere naam
Je zou het ook geld- en milieu-besparing kunnen noemen. En dat is het ook.

Merel
28-11-2011 om 18:56
Sorteren en opbergen
Niets mis met het verzamelen dan gratis spullen, maar ze moeten wel in de garage passen, en niet in de woonkamer. Je kunt nu eenmaal niet alles bewaren. Als hij nu van die planken eens een mooie opbergkast timmert in de schuur en daar echt geordend alles bewaart (verzamelen is namelijk leuk, maar het terugvinden op het moment dat je het kan gebruiken, is nog belangrijker) En dingen die je echt niet mooi vindt (en dus toch nooit zal gaan gebruiken, die kunnen meteen op marktplaats, lijkt me zo).
Of je huurt een opslag of vraagt rond of iemand nog wat ruimte over heeft waar hij wat kan stallen.

Limi
28-11-2011 om 19:54
Beetje herkenning
Mijn man heeft er geen last van, maar zijn ouders wel. Zo heeft zijn vader dozen en dozen vol papieren in de woonkamer en zijn studeerkamer staan; daar vindt hij dus echt niets in als hij iets zou zoeken, dus het nut van bewaren ontgaat me.
Mijn schoonmoeder zegt daar gek van te worden, maar zelf koopt ze ook alles wat los en vast zit, als het maar in de aanbieding of gratis is. Het zal maar een keer van pas komen, hè? Als je dus ergens een bak ziet met af-en-af-en-afgeprijsde artikelen waarvan je denkt wat moet je daarmee, dan neemt zij dat mee.
Het is jammer dat ze denkt dat het ook bij ons wel een keer van pas kan komen. Bij ieder bezoek wordt er een tas met zooi achtergelaten.
Daar word ik wel gek van, maar ik gooi het zonder bezwaren weg. Tenslotte sneaken ze het achter mijn rug om via mijn man naar binnen omdat ze weten dat ik er niet op zit te wachten.
Bij grote dingen is weggooien wat moeilijker, maar naar binnen smokkelen ook. Dus planken of zo hebben we nog niet gehad.
Maar als je alles gratis krijgt, dan kun je het toch mooi op MP verkopen en zo sparen voor als je echt iets nodig hebt? Scheelt ruimte

rodebeuk
28-11-2011 om 22:16
Nee verzamelaar
Het is niet alleen maar winst.
Spullen bewaren kost energie en ruimte. Het is een afweging. Ik ben zelf een behoorlijk heftige verzamelaar, maar echt hoor, af en toe kapotte dingen weggooien of je losse houtvoorraad beperken tot 2 kuub is mogelijk... je leven wordt er niet minder waard op!

Marie
28-11-2011 om 22:30
Lvt
Hallo
Weet je zeker dat hij de spullen echt gratis krijgt van zijn werk of neemt hij ze mee onder het mom van "LVT" (leuk voor thuis)? Want dat laatste is natuurlijk diefstal.
En de woonkamer is niet om dingen te bewaren, daar heb je de garage/schuur voor. Als hij het niet uit de woonkamer haalt, doe jij het toch?
Succes

Ely
28-11-2011 om 22:42
Vragen
Wat er verkocht mag worden om een opslag te huren, alles wat vervolgens ingebracht wordt gaat door dezelfde screening: wat mag verkocht (om opslag te betalen)? En wat blijft (maar staat jou niet meer in de weg)?
En verder zelf nooit naar die opslag gaan hoor
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

thein
29-11-2011 om 06:34
Stiekem weggooien
mijn mannetje is nog niet zo erg als die van jou, maar zo af en toe verdwijnt er gewoon iets
Het grappige is, als het verdwijnt wordt het ook niet gemist. Zo blijft het hier in beperken, sterkte dr mee

koentje
29-11-2011 om 09:44
Oei
Ik zou heel duidelijk grenzen stellen aan waar je dat wel en waar je die spullen niet wilt hebben. En echt in staking gaan als hij zich er niet aan houdt. Mijn zus heeft in deze situatie gezeten, dat was uiteindelijk zo erg dat zij is gescheiden en vertrokken met de kinderen. Zou je man openstaan voor het zoeken naar de diepere betekenis voor deze drang?

anoniem
29-11-2011 om 10:19
Andersom
Bij mij loopt mijn man altijd te mopperen op de 'rommel' Ik heb nu al twee keer al mijn mooie spulletjes en frutsels weggegooid, de laatste keer heb ik alles wat van mij is in dozen gedaan en op zolder weggezet. Er is in het huis nu niets meer wat van mij is. Wat overblijft? Rommel. Papieren, stripboeken, kranten enz. enz. Dingen die blijven liggen tot ik het opruim. Laatst had ik een spiegel op de eetkamertafel gezet. Het gaf een mooi ruimtelijk effect. Na een week zegt mijn man 'die spiegel kan nu toch wel weg?'
Ik zou nooit spullen achter de rug van je man weggooien. Hij wordt er argwanend van. En de verzamelwoede wordt er alleen maar groter van.

dc
29-11-2011 om 10:43
Maar anoniem
Je huis inrichten met je eigen spulletjes is wat anders dan je huis gebruiken als opslagplaats voor planken, tegeltjes etc.
Ik zou op mijn strepen staan als ik jou was hoor. Vind je man je frutseltjes door het hele huis vervelend, dan kun je in overleg bijvoorbeeld 1 kast aanhouden, of de vensterbank.
Enne, de spiegel zou ik niet OP tafel willen hebben. Ik zou hem aan de muur hangen.

Even anders
29-11-2011 om 13:23
Herkenning
Verzamelaar is vast de man van de vrouw van verzamelaar.
Ik was ook zo'n vrouw, mijn (inmiddels ex-)man bracht niet alleen alles mee van zijn werk, maar kocht ook iedere twee weken alles uit het Blokkerkrantje. Toen wij gingen trouwen wist ik dat overigens niet, hoe dom. Maar na verloop van tijd bleek dat hij ergens een schuur gehuurd had waar echt een complete Blokker-verzameling stond. De reden snapte ik heel lang niet, tot hij het mij eindelijk vertelde: al die spullen zouden na 25 jaar heel veel geld waard zijn. Ik kreeg hem ook niet aan zijn verstand gepeuterd dat dat echt niet waar was, made in China-spul (denk aan kauwgomballenautomaten bijvoorbeeld) worden echt niet 2x zoveel waard.
Toen wij groter gingen wonen werd de schuur opgezegd en kwam alles op zolder te staan (heel groot huis, dus dat ging wel). Hij ging alleen door met kopen, kopen, kopen en uiteindelijk werd ook de zoldertrap volgezet. Ik werd er gèk van. Het was niet de eerste oorzaak van de scheiding, maar wel een heel groot deel ervan.

vrouw van verzamelaar
29-11-2011 om 15:44
Nee hoor
' verzamelaar' uit deze draad is niet mijn man.
Inmiddels zinnig gesprek gehad. Hij is van plan op een snipperdag veel vrienden te nodigen en dan stevig door de klussen zodat de woonkamer weer leefbaar wordt (en niet langer opslagruimte). Ik hoop erg dat hij het serieus meent, het is niet de eerste keer dat ik me vastklamp aan zijn goeie bedoelingen.
We zullen zien.
Bedankt voor alle blijken van herkenning, dat doet me goed. LFT is het trouwens niet hoor, het is echt spul dat over is na een verbouwing. Maar ja, meestal net niet genoeg - logisch- zodat hij weer van alles moet bijkopen. Zo rekent hij zichzelf rijk. Dream on.
vrouw van verzamelaar