Relaties Relaties

Relaties

verwarretje

verwarretje

17-07-2011 om 07:17

Man chatten met bekende

Ik ben d'r echt kapot van en weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet.
Gistermiddag kijk ik even naar facebook en klik op berichten en zie daar een prive chat! Ik kijk en zie dat mijn man zich niet afgemeld had en dus van hem is. Hij praat met een bekende en eerst is het gewoon geklets over en weer, maar het werd steeds intiemer. Met: ik mis je en wil je zien en we moeten wel stiekem doen, anders merken ze het en ik wil je graag zoenen. Kan niet meer zonder je enz enz. Ik heb hem er meteen mee geconfronteerd en hij zegt lacherig: ach dat is gewoon geouwehoer. Ik ben geshockeerd! Ik zie dit niet als geouwehoer, ik zie dit gewoon als vreemdgaan. Ik ken trouwens deze vrouw niet, maar ik weet dat hij de laatste weekenden naar vrienden toe ging en dat zij er dan ook altijd was. Denk ik nu te ver? Zijn ze gewoon maar wat gekkigheid aan het maken of is er meer aan de hand. Ik kan het gewoon niet meer vertrouwen, in alles zie ik wel iets. Ben ik nu te achterdochtig? te ouderwets? Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet...
Hij is trouwens (naar mijn weten) nooit vreemd geweest.
Hij heeft er ook verschrikkelijk spijt van en hij heeft tig keer gezegd dat het hem spijt en het nooit meer zou doen. Hij zag er niets in, gewoon een beetje kletsen meer niet. Ik zie dit niet als kletsen, ik zie dit gewoon als vreemdgaan. Het ergste vind ik gewoon dat hij het stiekem achter mijn rug gedaan heeft, als het maar "gewoon" geklets is dan kon hij hier toch open over praten zoals van: ben een beetje gekkigheid aan het maken met A?? Ik merkte de laatste tijd al dat hij wat stiekemer werd met de comp, zodra ik wilde meekijken klikte hij alles weg. Ik heb hem ook gezegd dat hij niet zo stiekem moet doen, zeggen wat hij doet en niet alles meteen meeklikken, dat wekt gewoon argwaan op. Hij is erg geschrokken van mijn reactie en volgens hem zat er niks achter alleen maar wat "geouwehoer" Hij wist niet dat het me zoveel deed maar ik noem dit geen geouwehoer. Toch mn vertrouwen is weg....pff wat verwarrend allemaal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
verwarretje

verwarretje

17-07-2011 om 07:33

En de kennis er mee confronteren?

Ik zit er over na te denken om die vrouw een prive mail te sturen en haar te vragen wat haar bedoeling er mee was (zij is vrijgezel) goed idee of gewoon zo laten?
Wilde geen dreigementen uiten maar meer haar kant van het verhaal horen

Niet doen

Hee,
wat naar voor je! ik zou niet die kennis benaderen. Het is iets tussen jou en je man. Hij die jouw vertrouwen beschaamd heeft.

Ik kan je wel zeggen..ik weet niet hoe ver dit zou gaan, daadwerkelijk elkaar ontmoeten?
Ik heb ook een tijdje zeer intiem gechat met iemand terwijl ik getrouwd ben. Zat niets achter. Alleen bij mij het gevoel van spannend na jaren huwelijk. Het kwam niet tot een ontmoeting, dat wilden we ook niet. het was de spanning.
Misschien is dat bij jouw man ook en betekent het verder niets?
sterkte!

MRI

MRI

17-07-2011 om 11:25

Er is iets

wat ik vreemd vind: aan de ene kant zegt hij 'ach het is gewoon geouwehoer', aan de andere kant voelt hij zich ontzettend schuldig.
Als ik het zo hoor, denk ik dat je er vanuit mag gaan dat er wat aan de hand is. Tja, en die vrouw mailen... ken jij haar?
Ik kan begrijpen dat je in paniek bent maar laat dit nu eerst eens bezinken. Maak je man duidelijk dat als er meer aan de hand is dan hij zegt het erger wordt als hij het verbergt nu dit draadje los zit. Ken je de vrienden waarbij je man was? Zijn het ook jouw vrienden?
Ik denk ook weer: goh wel simpel om zoiets via Facebook te doen, daar ben jij toch zo achter? Ik bedoel dat pleit weer voor de onschuldigheid. aan de andere kant: je merkte al stiekem gedoe met de computer.
Meestal kan je het beste op je gevoel afgaan.

sterkte, MR

Alarm!

Toen ik las wat er zoal geschreven werd, gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen! Geouwehoer? Ammehoela! Dit soort zaken vallen niet onder geouwehoer. Ik wil je niet in de put praten, maar hier is meer aan de hand dan een 'gewoon praatje'.

Reacties

Je kunt daar heel verschillend mee omgaan. Je realiseren dat je man ook maar een mens is en hormonen heeft en geen robotje is. Hij voelt zich schuldig en ja, nu jij het weet moet hij toelaten dat hij je daar toch echt pijn mee doet. Stiekum kon hij je even negeren. Even kijken of het nu ophoudt.
Maar ook, "scheldwoord" zo'n man wil ik niet die zich zo laat gaan en mij daarmee in een moeilijke positie brengt.
Ik wens je veel sterkte en houdt je rug recht. Zorg goed voor jezelf. Uiteindelijk ga je over jezelf en heb je geen controle over een ander. Blijf bij jezelf.

Mona

Mona

17-07-2011 om 13:02

Oeps

Nee, ik vind dit ook geen 'geouwehoer'..dat zegt hij alleen maar omdat hij zelf van jouw reaktie geschrokken is. Wellicht heb je hem nog op tijd betrapt en blijft het hierbij. Het kan ook zijn dat je man vanaf nu weet, dat je dit weet en dat hij nóg voorzichtiger moet zijn. Hij kan 100x zeggen dat het niets is, maar blijf bij jouw gevoel, zeg hem dat dit voor jou wel voelt als 'er is iets', zeg hem dat je vanaf nu openheid op de computer wenst/eist. Dus geen weggeklik meer, geen eigen wachtwoorden, hij moet maar laten zien dat er 'niets' is. En als er dus niets bijzonders is, kan hij gewoon openheid laten zien op de computer.
Tja, en die andere persoon? Ik zou zelf trouwens wel een kopie van de chat maken, en wellicht haar t.z.t toch eens confronteren, gewoon iets van Beste Anja, tot mijn grote verbazing heb ik bijgaande chat gelezen, wat heeft dit te betekenen? (hmm ... maar ja, ik weet ook niet wat je hiermee overhoop haalt, ben nu gewoon even hardop aan het denken hoor) toch heeft zij ook een aandeel hierin. Ze kent jou neem ik aan? Dan heeft zij ook een aandeel in wat hier is gebeurd, en gaat ze niet zomaar vrij uit.
Vraag je man maar eens hoe hij het zou vinden als jij met (verzin een naam van een vage kennis) dit zou schrijven, hoe zou hij dat dan vinden? (mijn man reageert dan abrupt met, nee dat is anders, maar vaak gaat hij er later toch over nadenken en zich beseffen dat het best lullig is.) Wij hebben jaren geleden een soortgelijk voorval gehad, en het is in de kiem gesmoord en nooit meer terug gekomen, maar zodra mijn man kritiek krijgt (waar dan ook over), reageert hij heel primair, direct verdedigend en zoekt uitvluchten (het was gehouwehoer, het stelde niets voor) maar hetgeen ik hem zeg komt uiteindelijk wel binnen, al is het een paar uur later, als hij het zelf heeft kunnen laten bezinken.

Opsommend zou ik zeggen; hij heeft stiekeme dingen gedaan, het resultaat is dat jij nu wantrouwig bent en openheid eist. Dat is het minste wat hij kan doen, openheid blijven geven. Hij heeft dit zelf immers in gang gezet. Net zolang tot je het vertrouwen weer terug hebt.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

17-07-2011 om 13:43

Verwarretje

Dit zijn dingen die ze geschreven hebben: 'ik mis je' 'Kan niet meer zonder je' . Volgens mij zegt dit dat er iets gebeurd is wat ze missen, en 'kan niet meer zonder je'- dan hebben ze elkaar dus ook gehad. Zo interpreteer ik het. Mijn ervaring is ook dat eerst in de verdediging geschoten wordt en beweerd wordt dat het allemaal niks voorstelt. Dat geeft tijd om na te denken over wat te doen. Bijna nooit wordt meteen alles toegegeven. Ik vind het vreselijk voor je maar ik denk dat er veel meer gebeurd is. Sterkte.

marjolica

marjolica

17-07-2011 om 13:56

Hij ging naar vrienden en zij was er ook?

Ging hij echt naar die vrienden of was dat allemaal show? Kun je dat natrekken?

Ik ben het eens met de vorige schrijfster - eerst in de verdediging schieten en alles ontkennen/ bagatelliseren, tijd rekken dus, maar later blijkt er helaas toch wat aan de hand te zijn, al dan niet uit de hand gelopen lolligheid (teveel drank??).

Meis, samen een weekend weg afspreken en werken aan vertrouwen.

Die bekende mailen zou ik maar niet doen. Als je haar kent, zou je haar kunnen aanspreken, zo van 'was het gezellig met x, y en z, vorig weekend?' Kijken wat zij doet.

verwarretje

verwarretje

17-07-2011 om 15:41

Heftig

Hij blijft volhouden dat er niks is gebeurt en dat dit de 1e keer was dat hij zo aan het chatten was. Ik heb hem het hemd uit het lijf gevraagd en hij blijft in alle toonaarden ontkennen. Ook ik heb hem geconfronteerd met het flirten met haar maar ook dit heeft hij niet gedaan. Ook met het feit dat hij na onze vakantie al meteen weer als eerste contact met haar zocht kon hij niet beantwoorden...met de woorden :"ik heb je gemist"
Hij kan 100 keer zeggen dat hij er verder geen bedoelingen mee had en hij is zeker kapot geschrokken van mijn reactie. Hoop ook dat dit het begin was van iets heel geks en dat ik het nog heb af kunnen kappen. Ook nu heb ik gezegd openheid en niks meer verbergen want ik ga hier echt aan kapot. We zijn al dik 10 jaar bijelkaar en echt dit is iets wat ik nog nooit van hem heb gezien of heb meegemaakt. We praten en praten en af en toe scheld ik hem uit. Ik heb ook gezegd dat nu op dit moment mn vertrouwen totaal weg is in hem, ook dat hij nu niet meer naar die kennissen alleen mag en ik wil dat hij geen contact met haar opneemt. Uiteraard beloofd hij dit allemaal...maar ik blijf op mn hoede. Ga het 1 en ander nog wel eventjes op een tactische manier uitzoeken. Het is de zus van die kennissen en regelmatig blijft ze slapen bij die kennissen en manlief gaat er dan nog wel eens even heen om een biertje te pakken. Ik ben er nooit bij, ik ken haar verder niet maar familie enz kennen haar wel, dus ga familie wel eens eventjes een paar dingetjes vragen.
Ik merk echt wel dat hij spijt heeft en laat hem nog eventjes goed voelen hoe ik me bedonderd voel. Dat biertje pakken kan hij even voor een tijdje vergeten....
Ik probeer nu maar eventjes alles op een rijtje te krijgen, maar ik merk wel dat het vragen nik oplevert....
de waarheid komt ooit boven tafel, vroeg of laat en er bij neerleggen doe ik zeker niet.

verwarretje

verwarretje

18-07-2011 om 08:29

Toch gemaild

Ik heb gevraagd wat de betekenis van de chat was. Ik moet het gewoon weten. Ik heb er verder niks bijgezet. Als zij hetzelfde zegt als mijn man dan kan ik er mee leven, heeft zij er andere betekenis bij dan moet er echt dieper gepraat worden.
Ik ben dr zenuwachtig van....
Ik moet het weten, het praten met mijn man alleen overtuigd me niet.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

18-07-2011 om 09:16

Ach

Lieverd toch. Denk je dat ze jou de waarheid gaat vertellen? Waarom zou ze dat doen? Je man overtuigt je niet, ga op je gevoel af, ergens weet je wel hoe het zit, ga daar van uit. Ik zou eerder die vrienden aanspreken op wat ze weten, als je hen kent en vertrouwd. Zeg dat je weet wat er gebeurd is en laat ze hun verhaal doen.

klaver

klaver

18-07-2011 om 11:22

No go

Het benaderen van het object waarmee je partner je bedriegt, is wat mij betreft een no go. Waarom ga je niet een keer met je man mee een biertje drinken bij de kennissen?

S

S

18-07-2011 om 12:34

Onderzoek

Ik vind het helemaal geen slechte zet om die vrouw te vragen wat er gaande is. Ik ben zelf zo'n vrouw geweest en als ik zo'n mail had gekregen had ik daar eerlijk op geantwoord. Of je je daar beter van gaat voelen is maar de vraag, maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid. Mocht je nog verder onderzoek willen doen naar een eventuele affaire, dan zou ik ook in zijn telefoon en mailbox bekijken, en de bankafschriften checken op rare betalingen of ongebruikelijke contante opnamen.

een ander

een ander

18-07-2011 om 15:17

Wel die vrouw benaderen

Ik heb ooit een prille relatie gehad met een gescheiden man, die niet gescheiden bleek te zijn toen ik op een dag werd gebeld door zijn vrouw. Dat was behoorlijk schrikken, maar ik heb haar uitgelegd dat ik van niets wist. Ze heeft me een aantal vragen gesteld die ik eerlijk heb beantwoord en ik heb haar beloofd nooit meer contact te zoeken. Gelukkig geloofde ze me.
Die man had zijn zaakjes redelijk goed bij elkaar gelogen, alleen was hij een keer zijn mobiel vergeten en de vrouw, die het al niet vertrouwde, vond toen mijn nummer. En ik ben heel blij dat ze me gebeld heeft, want ik wist echt van niets, en wil niets met een gebonden man!!!

vinkje

vinkje

18-07-2011 om 16:47

Denken jullie nou echt?

Dat deze vrouw in kwestie nog niet op de hoogte is gebracht door echtgenoot van de startster van dit draadje?
Eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen in de interpretatie van haar man, misschien speelt er geen verliefdheid, maar spanning, erotiek oid.
Juist de bestempeling van het gebeuren als geouwehoer maakt mij plaatsvervangend ook boos!
Ik heb op dit moment geen goede raad, helaas

verwarretje

verwarretje

18-07-2011 om 17:26

Jullie hadden gelijk

Manlief moest weer werken dus ik had ruim de tijd om eens even te snuffelen op zijn internet, facebook en mail, ben achter alle ww gekomen en bingo in de geschiedenis kon ik het gesprek weer terug vinden van die KUTHOER (sorry voor mijn taalgebruik) en ik heb het tig keer gelezen, nagedacht over wat jullie zeiden eerst negeren/ontkenningsfase en er uiteindelijk niet meer uitkunnen lullen en BINGO het kwartje viel. Net zoals jullie zeiden er is meer aan de gang en deze kuthoer zei precies hetzelfde als mijn man (het was alleen maar gein en is 1 keer gebeurt) ik heb hem gesmst op zijn werk dat ik alles weet, hij belde mij nog een keer zeggen dat hij niks had gedaan en toen ik zei dat ik alles weet en alles heb gehoord, toen werd meneer pistoff want hij wilde toen alleen nog maar weten van wie ik het had gehoord! Bingo!
Hij is meteen uit zijn werk hier heen gekomen, lekker zielig doen maar ik ben ZOOOOO KWAAD echt. Hij had een parfumflesje van haar gekregen (en tegen mij zeggen dat hij die zelf gekocht heeft) die heb ik hem keihard voor zn bek neergesmeten tas buiten gezet en oprotten met die handel. Misschien denken jullie nu wel, zo das ook wel erg heftig maar net was ik bij zijn moeder (waar ik als enige goed mee kan praten) en belt hij op en zegt erg zielig: ik kon naar niemand anders toe dan naar haar en tegen mij zeggen dat het allemaal door mij komt. Jaja lekker excuus zeg om lekker naast de deur te lopen.
Ik ben zo blij dat ik advies aan jullie gevraagd heb. Dank jullie wel meiden door jullie ben ik zoveel stukken meer te weten gekomen en verdriet heeft plaatsgemaakt voor kwaadheid. Het zal nog vervolgd worden, naar hem zeggen hebben ze alleen maar gekletst en is er een "kusje"(net alsof dat dan veel minder erg klinkt) gedaan. Fuck off wat ik heb gelezen is er meer aan de hand dan een kusje. Dingen zeggen als ik heb je zo gemist en stiekem afspreken en tegen mij zeggen dat je de deur vroeg uit moet om een autoband op te halen...GELUL
bedankt voor alle steun..

vinkje

vinkje

18-07-2011 om 19:11

Verwarretje

Ik vind het megarot voor je, al had ik dit wel verwacht, weet niet of er kids in het spel zijn, maar in mijn geval zou ik echt zeggen tegen hem, dat hij het nu lekker met zijn vriendin maar uitzoekt, ze elkaar nu alle lieve woordjes, niet meer via de chat, or whatever, maar live kunnen toefluisteren, want het vertrouwen was wat mijzelf betrof heeeel ver te zoeken!
Wens je veel sterkte en wijsheidLiefs Vinkje

S

S

18-07-2011 om 22:40

Verwarretje

Wat ontzettend vervelend! Je hoopt toch dat het allemaal loos alarm is. Hopelijk heb je mensen met wie je erover kunt praten. En dan maar goed bedenken hoe en of je verder wilt met je man. Sterkte! En misschien even vragen of je een SOA-test moet doen want op nog meer vervelende verrassingen zit je niet te wachten.

jess

jess

19-07-2011 om 08:18

verwarretje je kan zien dat een eerste instinct vaak toch wel goed is.
en man nu in slachtofferrol, terwijl hij zelf aanstichter is.
ik hoop wel dat er geen kinderen in het spel zijn...

succes in ieder geval. en waarschijnlijk zal boosheid, verdriet,onmacht, enz elkaar gaan afwisselen!!!

S

S

20-07-2011 om 21:16

Verwarretje

Hoe is het met je?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

20-07-2011 om 23:17

Ja.

Hoe gaat het met je? In je berichtjes klonk je sterk en duidelijk maar het zal heel zwaar voor je zijn.

verwarretje

verwarretje

21-07-2011 om 09:26

Ups en downs

Ik heb met familie gepraat en mijn man heb ik voor een dag en een nacht uit huis geschopt, maar ik begon me steeds meer in te beelden en steeds meer gekke dingen erbij te halen. Uiteindelijk is vader met zoon (mijn man) gaan praten. Deze hebben een hele goede band en mijn schoonvader was erg geschrokken van de situatie (niks gezien, niks gehoord enz) kortom er is heel veel gepraat en uiteindelijk ook mijn man zijn zegje gegeven. Hij zegt dat het een vriendschappelijke relatie was, heel veel dingen die ik gelezen had helemaal uitgelegd en dat een klein leugentje steeds groter werd, want hij kon niet het ene zeggen en dan het andere wel. Ik heb duidelijk gezegd (en laten merken) dat ik dit zie als vreemd gaan. Hij heeft een contact gehad met een vrouw waarvan ik niets wist en heeft dit bewust/onbewust verborgen gehouden.
Hij gaf als reden dat er veel stress is op dit moment (zijn bedrijf staat op faillesement) en hij was aan de praat daarover met haar gekomen en zodoende hadden ze nog wel eens contact.
Hij is er nu zeer van bewust dat dit de 1e keer en ook de laatste keer is dat hij zo tegen me gelogen heeft. Hij is erg geschrokken van mijn aktie dat ik hem de deur uit heb geschopt.
Nu heb ik mn ups en downs en regelmatig maak ik hem de nachten wakker om dingen te vragen. Antwoorden wil ik en ook die krijg ik met veel geduld moet ik zeggen. Hij is erg koppig en eigenwijs dus het is echt heel wat dat hij schuld heeft bekend en ook zegt dat hij er nu zeker van bewust is wat hij gedaan heeft. Het is een contact wat gewoon is gaan rollen. Ik geloof hem maar mn vertrouwen is weg...
We hebben kinderen, hou zielsveel van hem en hij ook van mij (das me wel duidelijk geworden) en beide zijn we bereid om er aan te werken. Hij was de laatste paar weken zo afwezig en ging zo zijn eigen weg...praten deden we niet meer. Nu praten en praten we en proberen alles een plek te geven en ik moet hem leren weer te vertrouwen.
Het is goed geweest dat ik zo te keer ben geweest (heb hem bedreigd alles) en daar is hij ernstig wakker van geworden. De tijd zal het leren hoe het verder zal gaan.

verwarretje

verwarretje

23-07-2011 om 09:30

Het kusje

heeft hij uitgelegd, das me echt duidelijk ook de verdere verklaring geloof ik, hij moest echt door het stof en dit is nog nooit eerder gebeurd.
Gisteren hebben we een afspraken lijst gemaakt, zowel voor mij als voor hem. Ik wil niet steeds in mijn slachtofferrol blijven. Er zijn hele duidelijk afspraken gemaakt, ook de gevolgen als er niet aan de afspraken gehouden wordt.
We moeten verder. Ik geloof hem, want als jullie erbij waren geweest....hij moest echt door het stof en niet 1 dag, echt elke dag. Zelfs gisteren weer heb ik het 1 en ander duidelijk aan hem gemaakt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.