Relaties Relaties

Relaties

Vera

Vera

16-09-2016 om 22:45

man delen met een ander?


Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2016 om 10:42

Vera/Emmeken

Je vraagt terecht je keuze te respecteren en dat doe ik ook. Ik begrijp dat er situaties zijn waarin de constructie zoals nu de bedoeling lijkt, kan werken. En zo'n constructie kan ook werken als, zoals meer gezegd is, iedereen er voor 100 % achterstaat. Maar dat is niet zo, Het Is Niet Anders, klinkt niet als acceptatie, maar als gelatenheid. Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer rust in je hoofd zult krijgen als je vreedzaam gescheiden zult zijn, dan met de stress van een driehoeksverhouding waar je jezelf niet gelukkig bij voelt. Bedenk dat dit soort stress meer veroorzaakt dan hartezeer. Je gezondheid kan er ook onder te lijden hebben. Misschien moet je echt wat strenger zijn tegen jezelf, in plaats van die strengheid op je man toe te passen. Als jij na twee-drie maanden moet concluderen dat je je niet gelukkig voelt bij deze gang van zaken, moet je voor jezelf kiezen. Dag met het handje tegen je man die van twee walletjes wil eten, welkom rust in jouw tent. Voel je je over drie maanden volledig thuis in deze situatie, dan vind ik dat knap, maar gun ik je ook dit geluk.

tante Sidonia

tante Sidonia

26-09-2016 om 13:43

emmeken

hoe gaat het nu?

knor

knor

26-09-2016 om 13:50

keuze

Volgens is de tendens in de reacties juist "iedereen moet doen waar hij zelf zin in heeft" en de relatie vorm geven zoals hij wil, maar daar moet wel iedere betrokken persoon achter staan. Daar gaan de reacties over, dat het lijkt alsof dat niet zo is, dat beide vrouwen de man voor zichzelf willen 'hebben', en dat het op die manier moeilijk wordt. Niet zozeer dat zo'n constructie per definitie niet kan werken.

Podcast + boektip

V/E, ik luister toevallig net deze podcast (voor de veertigplussers: combi van Radio Romantica & Germaine) en jouw situatie komt ergens op driekwart van de podcast aan de orde. Presentator belicht de zaak van meerdere kanten en kijkt er wat genuanceerder tegen aan dan de meesten van ons hier. Hij gaf ook nog een literatuurtip. Misschien heb je er wat aan.

https://www.acast.com/savagelove/savage-love-episode-516

A man is seeing a woman 12 years his senior. His friends think he's nuts, but he's having a great time. Is there something wrong here? A married man has come to realize that he is poly. His wife is still as monogamous as the day she married him. How can he get her to accept his polyamorous nature and let him sleep with lots and lots of lovely ladies?

Opening Up: A Guide to Creating and Sustaining Open Relationships

With her refreshingly down-to-earth style and sharp wit, Taormino offers solutions for making an open relationship work, including tips on dealing with jealousy, negotiating boundaries, finding community, parenting and time management. Opening Up will change the way you think about intimacy.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-09-2016 om 22:12

"Opening Up will change the way you think about intimacy"

Nou, nou; dat lijkt mij wat al te stellig neergezet.

De uitspraak doet me herinneren aan wat mij ooit eens werd gezegd toen ik een bepaalde (als zwaar bekend staande) baan verkreeg: "Wie een vaste partner heeft en hieraan begint, kan erop rekenen binnen korte tijd in ieder geval niet meer met dezelfde partner te zijn."

Onzinnige uitspraken natuurlijk. Alsof een mens geen basisbeginselen kent of daar wel weer snel vanaf zal stappen!

Ad Hombre

Ad Hombre

26-09-2016 om 22:40

RK:
"Nou, nou; dat lijkt mij wat al te stellig neergezet."

Het is reclame! Zeg je dat bij iedere reclamespot/advertentie die je ziet?

Ik moet mijn kinderen dat ook altijd uitleggen, jongens, het is reclame en reclame jokt altijd. Maar jij bent een volwassen vrouw! Toch?

rode krullenbol

rode krullenbol

26-09-2016 om 22:59

Breek me de bek niet open ...

over wat ik van al die (al dan niet verhulde) reclames vind! Je wordt er op het internet zo'n beetje mee doodgegooid.

En het allerergste vind ik, dat onze overheid ook doet aan het zo populaire zgn. 'nudging'. Krijg je als thuisblijfmoeder bij monde van de minister van Emancipatie te horen, dat je als hoogopgeleide voltijds moet werken. Maakt de minister van Wonen je uit voor 'scheefwoner'. Alles onder het mom dat het doel (gedragsbeïnvloeding) het middel heiligt.

Hopelijk is hier het laatste woord nog niet over gezegd.

Hier (in dit draadje) voert het echter te ver om er nader op in te gaan.

Tsja

Ik tip dat dat boek omdat TS er misschien wat aan heeft. Aan mij zou niet besteed zijn. Alleen de gedachte al waar die tong nog meer gezeten heeft als je van man als van bijvrouw thuiskomt een zoen krijgt.......ieeuwwwwwww. En verder vond ik vier kinderen door de puberteit heen loodsen zo'n klus dat ik graag een 100% loyale partner naast me heb en geen polyroly die met zijn aandacht bij een ander zit.

Aan de competitie deurmat van het jaar zal ik niet snel deelnemen. Ik houd alleen onvoorwaardelijk van mijn kinderen, de rest zal toch echt een beetje z'n best voor me moeten doen.

Pennestreek

Pennestreek

30-09-2016 om 12:48

Emmeken/Vera, hoe is het met je?

Je laatste post is alweer ruim een week oud. Ik ben benieuwd hoe het met je is. Of jullie verder zijn gekomen samen, je man en jij. Hoop dat je wat van je laat horen.

Corrie

Corrie

02-10-2016 om 22:26

Volop ervaring

Ik ben getrouwde vrouw met twee adolescenten. Heb lieve man die moeilijk leeft. En die geen lustgevoelens meer heeft. Vitale man, sportief, 50 jaar. En laatste keer vrijen was in maart dit jaar.
Daarnaast heb ik een vriend. Al 5 jaar. Zijn vrouw woont in een verpleeghuis. Zij dementeert op jonge leeftijd.
Wekelijks ben ik een dag bij mijn vriend. Ik ga een paar keer per jaar met hem op vakantie. Zijn familie is op de hoogte can de aard van onze relatie. Ik ontmoet oa zijn kinderen.
Mijn ouders zijn op de hoogte. Enkele vriendinnen ook. Mijn ouders hebben begrip.
Mijn man weet dat we van elkaar houden. Maar op moment dat man weet dat er gemeenschap zal zijn gaat mijn man scheiden.

Het is niet gemakkelijk.

tante Sidonia

tante Sidonia

03-10-2016 om 09:47

corrie

misschien even een nieuw draadje starten?

Wat denkt jouw man dan dat je met je vriend hebt? Hij weet toch dat jullie ook sex hebben, of niet? Wat maakt gemeenschap of niet dan uit?

Ad Hombre

Ad Hombre

03-10-2016 om 11:55

Corrie

Als je kinderen het huis uit zijn (als dat niet al zo is) moet je je man misschien maar eens vertellen wat jullie zoal doen op die weekdagen.

Dan moet ie zijn eigen conclusies maar trekken.

Ik ben van mening dat beide partijen in een liefdesrelatie aan elkaars geluk dienen te werken. Geen zin in sex hebben en blokkeren dat je partner het dan maar elders zoekt past daar wat mij betreft niet in.

rode krullenbol

rode krullenbol

03-10-2016 om 12:25

Hmm ...

Werken aan elkaars geluk? Daar zeg je wat!


https://youtu.be/Rsnnb3pT7LE

Pennestreek

Pennestreek

03-10-2016 om 14:30

Hmmm Ad

Ik lees hier juist altijd dat iedereen (juist) verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen geluk...

Tops

Tops

03-10-2016 om 14:39

niet helemaal

Anders kun je net zo goed vrijgezel blijven.
Ik verwacht van een partner wel degelijk dat hij mijn geluk mede voor ogen houdt en zichzelf afvraagt wat hij kan doen om dat geluk te optimaliseren. Ik doe datzelfde.
Daarnaast is een partner geen opvulling maar aanvulling.
Maar dan wel een echte aanvulling, geen loze ruimte, daar hoef ik geen partner voor.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-10-2016 om 14:44

Pennestreek

"Ik lees hier juist altijd dat iedereen (juist) verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen geluk..."

Ik sta hier ook bekend om mijn controversiele meningen (die voor mij dan juist weer heel voor de hand liggend lijken).

Corrie

Corrie

03-10-2016 om 16:39

Even duidelijker

Mijn man weet niet dat we een seksuele relatie hebben. Ook al ben ik er wekelijks. Ook al ga ik een paar keer per jaar met vriend op vakantie. Ook al houd ik van mijn vriend. Al deze dingen weet mijn man wel. Vriend komt bij mij thuis. Mijn man af en toe bij vriend.

Misschien eet ik van twee walletjes. Zo ervaar ik het niet. De ene keer geeft het energie, de andere keer kost het energie.

Tops

Tops

03-10-2016 om 16:42

Of je man kan goed verbergen, want zo naïef zal hij niet zijn toch, om niet te zeggen simpel?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-10-2016 om 16:44

Naief

Als je een paar keer per jaar op vakantie gaat met je vriend, is je man wel heel naief als hij denkt dat jullie ieder in een aparte kamer slapen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2016 om 16:52

Hij wil het niet weten?

Ik zeg het niet gauw, maar in dit geval: wat niet weet wat niet deert?

Corrie

Corrie

03-10-2016 om 18:25

Echt niet

En mijn man snapt heel goed dat we op 1 kamer slapen. Ben zelfs met hem wel eens in een b&b geweest waar ik eerder met mijn vriend was. En ja, dat is bekend bij mijn man. Alleen dat ene dus niet.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-10-2016 om 18:34

En...

je weet zeker dat jouw man niet met een vriendin de bloemetjes buiten zet, als jij met je vriend op pad bent?

Ad Hombre

Ad Hombre

03-10-2016 om 18:56

Corrie

Klinkt als een don't ask, don't tell situatie...

Corrie

Corrie

03-10-2016 om 19:02

Zeer zeker

Naast zijn werk is hij altijd thuis. En de kinderen zijn daar ook. Ze zijn samen.

corrie

corrie

03-10-2016 om 19:06

Ad Hombre

Ik heb deze zomer meerdere keren aangegeven dat ik graag met vriend zou willen vrijen. Dat ik graag er ben voor mijn thuisfront maar daarnaast andere behoeftes heb.

Nu is het na jaren zover dat mijn man een paar weken geleden heeft gezegd dan nog te willen
Proberen of hij seks weer leuk gaat vinden. Daarvoor gaan we binnenkort een avond uit. Datum is gepland.

Nou

Niet liefdevol, Corrie. Hij gaat iets proberen (met jou) in de veronderstelling dat je niet met je vriend vrijt. En jij doet dat al tijden. Ik weet niet hoor, hoe erg is het dat iemand dan ook nog zich gaat inspannen voor jullie relatie, terwijl jij zegt dat als hij zou weten dat... hij wil scheiden? Wie ben jij?

Nou

Aangeven dat je met vriend zou willen vrijen terwijl je dat al doet? Dat is liegen en bedriegen.

corrie

corrie

03-10-2016 om 19:36

Wie ik ben?

Iemand die al jaren wacht. Die eerst 5 jaar verpieterde. Ruzie maakte. Ongeduldig was. Iemand die nu een vriend heeft. Daar het liefst met toestemming mee zou vrijen. Iemand die heel graag had gewild dat haar eigen man haar begeerde.
En ook met mijn vriend: seks is een onderdeel van de relatie.
Ik heb een aanvullende relatie. Ja, heel fout. Ik ben ontrouw. Ja ik weet dat heel goed.
Het zorgt ervoor dat thuis alles veel vloeiender gaat. De sfeer is harmonieus. Winst vergeleken met de periode daarvoor.

By the way, mijn partner heeft een gegeneraliseerde angststoornis met dwanggedachtes en dwanghandelingen. Officiële diagnose. Wat ik eerder schreef: hij leeft zo moeilijk.

Ai Corry, (ot)

Je post omvatte geeneens een vraag maar je krijgt wel pittig kommentaar. Je zult misschien wel spijt hebben van je post.
Juist omdat je ouders en een paar anderen ervan op de hoogte zijn, lijkt mij dit een ' aparte' situatie. Denk je echt dat je man van jou gaat scheiden als je hier openlijk over zou spreken? Knaagt het zelf niet aan je want dit kan nog jaren doorgaan.

Best apart deze wending in de draad van Vera.

tante Sidonia

tante Sidonia

03-10-2016 om 21:25

daarom zeg ik

Start even een nieuw draadje, Corrie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.