Relaties Relaties

Relaties

Felixia

Felixia

22-04-2009 om 21:45

Man drinkt te veel

Graag gooi ik het volgende in de groep in de hoop op tips en goede raad.

Ik vind dat mijn man veel te veel drinkt. Zeker drie keer per week drinkt hij minimaal een liter rode wijn in zijn eentje op. Als er nog meer drank in huis is gaat dat er ook nog achter aan. Er blijft nog geen flesje kookrum in de keuken staan. Het ergste vind ik nog wel dat mijn man zelfs af en toe drinkt als hij zijn dag ouderschapsverlof heeft en dus wordt geacht op de kinderen te passen. Hij heeft vandaag zelfs na de fles wijn opgedronken te hebben de kinderen in de auto naar zwemles gereden. Laaiend was ik! Ik baal hier toch zo ontzettend van, maar weet niet wat ik eraan kan doen om het op te lossen. Het is eigenlijk nauwelijks bespreekbaar bij mijn man. Als ik hem er mee confronteer zegt hij dat het hem spijt en dat hij het niet meer zal doen. Maar een week later zijn de goede voornemens weer vergeten en begint het drinken weer van voren af aan.

Ik vind persoonlijk dat hij hier hulp bij moet zoeken, want dit gaat al een paar jaar zo en hoewel het de laatste tijd iets beter ging, was het vandaag dus weer goed raak toen hij de kinderen naar het zwembad had gereden met veel te veel drank op. Hoewel ik verder wel veel van hem houd, heb ik toch zo genoeg van al die dronken en halfdronken buien. De dranklucht in de slaapkamer, het gewauwel, elke keer dezelfde beloftes. Bleeegh!

Heeft er misschien iemand een advies voor mij ;-(

Alvast bedankt,

Felixia (zoals jullie misschien wel begrijpen een gelegenheidsnick)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Alco

Alco

22-04-2009 om 21:56

Ook

in het onderwerp hierboven heb ik al even de leugens van mijn partner aangehaald. Vrijwillig laten ze zich bijna nooit opnemen of behandelen, er is zo goed als altijd een zekere dwang bij nodig. Vanzelf zal het hem waarschijnlijk niet gaan lukken, Het zou wel goed zijn wanneer hij bij de AA ofzo eens zou gaan luisteren, misschien kan je je vraag ook eens voorleggen op het forum van www.stoppen.be .mijn partner is nu iets meer dan een jaar 'droog' .Stel de veiligheid van je kinderen voorop !!

Solista

Solista

23-04-2009 om 10:02

Herkenning, geen oplossing

Hi Felixia, hier ook een man die teveel drinkt. Iedere dag, al jarenlang drinkt hij. Vooral borrels (ik tel ze niet maar ik denk toch al snel een glas of 5) en soms bij het eten ook een paar glazen wijn. HIj wordt niet echt dronken of vervelend, maar gaat altijd laat naar bed, snurkt, ruikt naar drank en kan dus totaal niet uit zn bed komen smorgens. Hij is jaren terug zijn baan kwijtgeraakt en besloot toen zelfstandig verder te gaan. Daar is niks van terrecht gekomen en ik ben van mening dat dat deels komt door zijn drankgebruik. Hij heeft zich m.i. zo langzamerhand uit het leven geplaatst. Hij is verder een lieve huisvader maar ik ben ongewild kostwinnen geworden en ben strontjaloers op de gezinnen waarbij papa smorgens een vrolijke, uitgeslapen papa is. Die van mij moet ik ook in de weekenden uit bed trekken. Daardoor voel ik soms erg alleen en verdrietig. Tegelijkertijd zijn we ondanks de nodige dippen her en der na alle jaren nog altijd gelukkig samen en zijn er ondanks dat drankgebruik nog genoeg dingen waardoor ik hem niet kwijt wil. Ik hou van hem, maar haat zn verslaving, want dat is het wel.

Mijn gevecht om hem minder te laten drinken heb ik verloren.
Hulp zoeken? Wil hij niet. Praten erover? Wil hij niet. Behandelplan op internet? Wil hij niet. Volgens hem valt het allemaal wel mee, en is hij gewoon geen ochtendmens....Jeah right.

Alco zegt dat een zekere vorm van dwang nodig zal zijn. Maar hoe dwing je onwillig volwassen mens?

Korenbloempje

Korenbloempje

23-04-2009 om 10:45

Ook meegemaakt

mijn man dronk niet iedere dag maar zogauw als het vrijdagmiddag (en steeds vaker op donderdag al) weekend was ging hij aan het bier. Al op het station terwijl hij op de trein stond te wachten gingen er 2 halve liters doorheen. Het werd steeds erger en als ik wat zei liep hij weg, de stad in, om nog meer te drinken. Na een hoop problemen en gedoe was het op een vrijdag weer raak... Hij zou op tijd thuis zijn, hij zou koken maar om half zeven s avonds was hij nog niet thuis. Mobiel nam hij niet op, volgens collega's was hij 's middags om 13 uur al weggegaan van het werk.
Uiteindelijk nam hij zijn telefoon op en toen heb ik hem gezegd dat hij óf onmiddelijk naar huis kon komen en er met me over praten óf ik zou de kinderen (3) oppakken en weggaan. Hij wilde niet naar huis komen dus ik ben gegaan. Heb zoveel mogelijk meegenomen, speelgoed, kleding enzovoorts en ben naar mijn moeder gegaan. Die woonde op 2 uur rijden bij ons vandaan. 2 dagen ben ik weggebleven zonder contact met hem op te nemen. Daar is hij zo van geschrokken dat hij de derde dag huilend aan de telefoon hing. Hij had al hulp gezocht, zich aangemeld bij verslavingszorg.
Ik ben teruggekomen, hij heeft doorgezet en is inmiddels al anderhalf jaar van de drank af! Het zal altijd wel een probleem blijven maar hij doet er zijn best voor.
Wat het grootste probleem was: het vertrouwen was kapot. Als hij een kwartier later thuiskwam dan hij had gezegd was ik bang dat hij aan het drinken was. Bij de kerst en nieuwjaarsborrel op zijn werk moet hij aanwezig zijn, maar ik zat thuis in de stress! Maar hij heeft laten zien dat hij mijn vertrouwen waard is, ookal zijn we er nog niet helemaal.

Alco

Alco

23-04-2009 om 11:08

180 ° ommekeer

Sinds zijn opname in een ontwenningskliniek en aansluiting bij de AA is hier alles 180° verbeterd ! Ik vond voor z'n opname dat het eigenlijk alles bij elkaar nog wel goed ging, dat ikzelf ook geen doetje was dat er andere factoren het ons ook moeilijk maakte...maar na de onwenning gaf het zo een verandering !!, blijkbaar had z'n verslaving een véél grotere impact op mij en het gezin als dat ik door had. Vertrouwen moet terug groeien, maar we hebben het nu terug zoveel fijner als voor z'n opname.
Maar het zou maar heel zelden voorkomen dat iemand uit zichzelf zich laat behandelen en aan zichzelf zou toegeven dat er een probleem is. Meestal is het pas als het escaleert en de echtgenote haar biezen neemt of er zich iets ernstigs voordoet dat ze zich ervoor laten behandelen en natuurlijk blijft het risico op herval aanwezig, het hele verdere leven...

bep

bep

23-04-2009 om 12:55

Goede site

veel sterkte gewenst heb het zelf mee gemaak en het is moeilijk.

kijk eens op,http://www.ikenmijnalco.nl/

ikzelf heb heel veel aan deze site gehad.

groetjes bep

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.