Relaties Relaties

Relaties

Man gaat vreemd. Betrapt via baby phone

hallo allemaal, 

Mijn man is al maanden ongelukkig en gestrest. De laatste tijd hele slechte smoezen over waar hij was, lang weg van huis. We hebben een dochter van 14 maanden. We zouden op vakantie gaan in Engeland als gezin maar dit wilde hij niet meer. Hij is alleen( nu weet ik niet meer of dat alleen was)  op stedentrip geweest en ik ben nu met mijn broer in Spanje om er even tussen uit te zijn. 
Man is thuis met onze dochter. Gisteren was onze dochter naar de gastouder. Ik heb gisteren gehoord hoe mijn man met een vrouw sex heeft gehad in ons bed via de baby phone die naast onze slaapkamer staat in mijn dochters kamer. Een vreemde vrouw in mijn eigen huis…. Waar al onze foto’s hangen, al onze dochter haar spulletjes staan….. ik heb er geen woorden voor. Ik heb gelijk gebeld en hem geconfronteerd. Eerst wilde hij nog ontkennen , maar nadat ik de woorden noemde die de vrouw uit schreeuwde gaf hij toe….
Ik zit nu nog in Spanje en moet over 2 dagen weer naar huis. Hij zegt dat het iemand van werk is, 5 jaar jonger dan ik, 2-3 maanden geleden begonnen nadat hij ongelukkig was. 
Het voelt alsof mijn leven een hele slechte soapserie is… Iemand tips? Hoe ga ik dit verwerken? Ik wil niet eens meer in mijn eigen bed slapen als ik thuis ben. Ik wil het liefste alles eerst 5 keer wassen. Ik wordt misselijk van dit idee. 
ik probeer voor nu niet al te boos te reageren omdat ik in het buitenland zit en ik niet wil dat hij gekke dingen gaat doen. Maar ik ben natuurlijk heel boos en wil hem eigenlijk het huis uit schoppen als ik terug ben. Het huis is van mij, hij heeft geen onderdak anders dan zijn auto de komende weken. Hij kan niet bij haar( als hij dat zou willen) want ze zit op kamers met andere vrouwen. 
iemand iets soortgelijks meegemaakt? Hoe ben jij daar mee omgegaan. 

Alle tips en meningen zijn welkom. 

Ach wat ontzettend confronterend om dat te moeten horen, ook al noemde je hem in eerdere posts al je ex. 
Helaas, ik was er al bang voor dat hij vreemd ging. 

Ik had nl je eerdere berichten gelezen. Een man die zich zo gedraagt, zoals je beschreef heeft meest een ander. Depressief? Misschien tweestrijd. Mannen gooien ook niet zo snel iets weg voor ze iets nieuws hebben.
De vraag is, waarom kon hij niet eerlijk zijn? 

Nu je nog in Spanje zit kan hij alvast gaan zoeken naar een onderkomen. De vakantie is voorbij, dus er zijn weer sta caravans leeg.

Ook een oproep via social media kan helpen. Mijn man heeft op die manier toen een onderkomen gevonden. 

En anders gaat hij maar in zijn auto bivakkeren. Toen mijn man nog geen huis had is hij met een tent vertrokken naar een camping in de buurt. Hij moest weg. Ik verdroeg zijn aanwezigheid niet. Maar doe wat voor jou goed voelt!! 

Ach wat verdrietig om te lezen. Wat een rot situatie voor jou.

Je hoeft nog niet te denken aan verwerken. Je bent nu in shock van deze ontdekking en in de overlevingsstand. Straks als je thuis bent handel je eerst vanuit die positie en dat is okee. 

Wijs hem direct de deur als je weer thuis bent. Hij heeft alle credits verspeeld met deze gewetenloze actie. Jij hoeft je geen zorgen te maken over waar hij slaapt. Wel of geen onderdak voor hem is echt  zijn probleem. 

Gooi alle beddegoed weg of als je alles 5 keer wil wassen was je alles 5 keer. Bepaal dat op dat moment. Als je het geld hebt gooi dan dat hele bed weg en koop een nieuwe. 

Belangrijkste is dat jij nu door die eerste shock heenkomt en daarna komen er regelzaken want jullie hebben nu eenmaal een kind samen. 

Maar jij hebt alle recht om nu jouw grenzen aan te geven aan hem zodat jij deze eerste shock doorkomt op jouw voorwaarden!

Ik zou op de eerste vlucht terug zijn gevlogen. Die vakantie is direct verpest. En je hebt thuis orde op zaken te stellen. Gelukkig is het huis van jou. Ik zou direct een advocaat in de hand nemen. En hem aangeven dat hij per direct mocht vertrekken. Waarheen dat mag hij zelf regelen. Hij heeft vast familie of vrienden. Als hij die niet heeft of niemand wil hem helpen zegt dat ook genoeg. Dan mag hij naar de gemeente voor een slaapplek en een adres. 

Iemand die dit doet zou ik geen therapie meer aan wagen. Dan is het echt volledig klaar...informeer vrienden en familie en laat hem de sleutel inleveren. Zijn spullen kunnen in de opslag. Beddengoed zou ik weggooien. Oh en ga ook direct langs de huisarts voor een soa test. Wie weet wat hij nog meer heeft gedaan... Vraag steun aan je omgeving. 

Heel veel sterkte. Neem je boosheid en gevoel serieus. Zijn keuze om sex met andervte hebben tegen de afspraken in, is niet goed te praten. Vreemdgaan heeft veel gevolgen. Voor je hoofd en hart. En dat je live kon meegenieten... ik vond ook beelden met geluid en dat gaat niet snel van je netvlies. Wij zijn verder gegaan met elkaar maar enkele voorwerpen in huis heb ik toch later nieuw gekocht. 

Het is niet verkeerd om je partner uit huis te zetten. Heb niet te veel meelij, denk aan jezelf. Uit elkaar gaan per direct werkt heel ontnuchterend. Voor jezelf maar vooral voor je man. Dan kan het tijdelijk zijn of definitief. Je hoeft dat nog niet te beslissen (als jouw man tenminste wel met jou verder wil). Aan jou de keuze. Wat voelt goed voor jou? 

Xxx

Het huis is van jou, dus hij kan per direct vertrekken.

Laat hem ook jullie bed meenemen en geld achterlaten voor een nieuw bed voor jou. Bed+matras+lakens+dekbed+kussens, dat kost wel wat.

tsjor schreef op 06-09-2025 om 16:37:

Laat hem ook jullie bed meenemen en geld achterlaten voor een nieuw bed voor jou. Bed+matras+lakens+dekbed+kussens, dat kost wel wat.

Lekker belangrijk in zo’n situatie en het heetst vd strijd. Ik zou het bed nog liever zelf aan straat zetten dan dat ik er een discussie over aan moest gaan. Lakens zijn prima te vervangen en/of wasbaar overigens.

Lizzyliz schreef op 06-09-2025 om 15:51:

Het huis is van jou, dus hij kan per direct vertrekken.

Helaas niet, zie in het andere draadje de juridische reactie van Temet.

Ysenda schreef op 06-09-2025 om 19:17:

[..]

Helaas niet, zie in het andere draadje de juridische reactie van Temet.

Ik weet niet welk draadje, maar als ze hem verzoekt te gaan en hij gaat, dan veliest hij woonrecht, zelfs al zou hij mede eigenaar zijn. Zo heeft mijn ex-schoonkind 2 jaar bij zijn ouders mogen wonen. 

Max88 schreef op 06-09-2025 om 23:59:

[..]

Ik weet niet welk draadje, maar als ze hem verzoekt te gaan en hij gaat, dan veliest hij woonrecht, zelfs al zou hij mede eigenaar zijn. Zo heeft mijn ex-schoonkind 2 jaar bij zijn ouders mogen wonen.

Dit draadje, blz 2. https://www.ouders.nl/forum/relaties/gedwongen-samenwonen-met-ex-hoe-overleef-ik?page=1#26

Kiwi95, 

Je bent nu terug in Nederland. Hoe is het? 

Overigens loog mijn man ook in het begin over de duur. Ook bij hem was het geloof ik ook 2 maanden. Toen ik ging graven bleek de werkelijkheid vele malen erger. Mijn advies aan jou is om vooral eerst goed te bepalen of je verder wil met je man. Zo nee: besteed nul aandacht meer aan de affaire. Zo ja. Geloof verder niets van wat hij zegt. Mooie woorden ook niet. Een affaire (zeker uit niet lekker in vel zitten) is verslavend. En stopt niet zomaar maar. 

Wat een hel nietwaar? 

Het topic Verder na ontrouw kan je misschien ook helpen. 

Xxx

Ysenda schreef op 07-09-2025 om 01:27:

[..]

Dit draadje, blz 2. https://www.ouders.nl/forum/relaties/gedwongen-samenwonen-met-ex-hoe-overleef-ik?page=1#26

Dank je.

Als de mede-eigenaar het huis voor langere tijd verlaat en elders onderdak vindt ( zoals hier gebeurde, nl. naar de ouders ), dan verlies je je woonrecht ( er verblijven) en mag je zonder toestemming niet zomaar terugkeren.

Natuurlijk kun je hem vragen te vertrekken, als je hem niet meer om je heen verdraagt. Als hij het daar niet mee eens is en zijn recht wil halen, mag hij een kort geding aanspannen en/of voorlopige voorzieningen vragen (dat laatste kun jij ook), dan ben je sowieso al een paar weken verder. Ook dan sta je sterk, de rechter gaat een vrouw met een jong kind niet uit haar eigen huis zetten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.